En dan wordt je alsnog fijn geelektrocuteerdquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:43 schreef ondeugend het volgende:
Misschien wel niet omdat je anders tegen de bovenleiding wordt geschoten.
In ieder geval heel erge hoofdpijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:43 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
En dan wordt je alsnog fijn geelektrocuteerd
en daarom zitten er vogels op de draadjesquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:43 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
En dan wordt je alsnog fijn geelektrocuteerd
hoe domquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:46 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en daarom zitten er vogels op de draadjes
ja dat ze nog geen schietstoelen ingebouwd hebben, had heul veul levens kunnen besparenquote:
bij het gebruiken van de noodremquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:48 schreef Giem het volgende:
Schietstoel misschien niet, maar wat van bijvoorbeeld airbag in een trein. In een auto werkt het ook. Trein ramd iets... plop, hele trein vol ballonnen?
hij heeft wel gelijk, als je tegen die draden word aangeschoten is er niks aan de hand. Je kunt ze gewoon beet pakken. Je moet alleen niet ook de trein of grond aanraken.. dan ga je wel raar doen.quote:
hehe..nee dat wist ik nu net niet...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:49 schreef Giem het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk, als je tegen die draden word aangeschoten is er niks aan de hand. Je kunt ze gewoon beet pakken. Je moet alleen niet ook de trein of grond aanraken.. dan ga je wel raar doen.
Das helaas niet waar, door de grotere massa van het menselijk lichaam zal je wel zeker geelectrocuteerd worden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:49 schreef Giem het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk, als je tegen die draden word aangeschoten is er niks aan de hand. Je kunt ze gewoon beet pakken. Je moet alleen niet ook de trein of grond aanraken.. dan ga je wel raar doen.
ja da's best grappigquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:50 schreef Giem het volgende:
[..]
das dan misschien wel weer wat vroeg... Trek er iemand voor de gein aan. hahah wat een lol.
lul niet, zolang je geen contact maakt met de grond is er niks aan de hand.. hoeveel parachute springers zijn er wel niet in electriciteit kabels vast komen te zetten en daarna gewoon bevrijd?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:56 schreef marhil het volgende:
[..]
Das helaas niet waar, door de grotere massa van het menselijk lichaam zal je wel zeker geelectrocuteerd worden.
Vogeltjes zijn veel kleiner en hebben dat niet
Inderdaad dat TS dat niet snapt joh,is zeker testpiloot van schietstoelen geweest.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:43 schreef ondeugend het volgende:
Misschien wel niet omdat je anders tegen de bovenleiding wordt geschoten.
Tuurlijk MickeyMo, die draadjes zijn er alleen voor de vogels om op te zitten. Daar staat helemaal geen hoogspanning op.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:46 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en daarom zitten er vogels op de draadjes
ik ga daarom altijd tegen over een mooi vrouwke zitte met grote tietequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:48 schreef Giem het volgende:
Schietstoel misschien niet, maar wat van bijvoorbeeld airbag in een trein. In een auto werkt het ook. Trein ramd iets... plop, hele trein vol ballonnen?
die draad kun je gewoon vastpakken ook al staat er hoogspanning op! zolang je maar geen aardcontackt maakt overleef je hetquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:42 schreef mgerben het volgende:
[..]
Tuurlijk MickeyMo, die draadjes zijn er alleen voor de vogels om op te zitten. Daar staat helemaal geen hoogspanning op.
De trein loopt op Duracel batterijen!
Ahem, je hebt dus het treindak waar je doorheen moet en de hoogspanningsleiding daarboven.
Dan krijg je dat je iedereen in zijn stoel moet vastsjorren anders werkt het niet.
Verder worden al die stoelen veel groter en veel zwaarder dan de huidige stoelen.
Dan heb je nog een probleem met storingen: Gaan de schietstoelen niet op een verkeerd moment af? Want dan krijg je pas echt dikke schadeclaims. Stel dat de kans dat een schietstoel spontaan afgaat 1 op tien miljoen is. Acceptabel? Dan schiet er alleen in Nederland al elke twee dagen iemand voor niets met een schietstoel omhoog.
Kijk ook eens naar de kosten en de baten: Hoeveel mensen komen er om door treinrampen, ten opzichte van het aantal mensen dat vervoerd wordt? Er worden alleen in NL al miljoenen mensen mee vervoerd - elke dag weer - en het aantal doden is echt minimaal.
Een treinramp haalt het niews omdat het spectaculair is en weinig voorkomt. Het aantal doden in treinen is echt ontzettend klein.
Dus waarom zou je ontzettend veel kosten gaan maken om een probleem op te lossen dat niet bestaat?
Snelwegen overdekken en de lucht afzuigen door filtersquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:27 schreef Erwtensoep het volgende:
De stuiterbal?
dat is wel goed maar dan moet de trein elke keer in dezelfde rijrichting rijden wat helaas niet het geval is...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:32 schreef Furious het volgende:
Ze moeten alle banken in de tegengestelde rijrichting van de trein plaatsen.
Banken op een draaiplatform zetten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:34 schreef denka het volgende:
[..]
dat is wel goed maar dan moet de trein elke keer in dezelfde rijrichting rijden wat helaas niet het geval is...
krijg je dan niet nóg minder zitplaatsen in een trein? er zijn er al veel te weinigquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:37 schreef Furious het volgende:
[..]
Banken op een draaiplatform zetten.
verhuisd naar niet-westerse landenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er gebeurt met de plannen voor treinen met uitsluitend staanplaatsen?
Die bestonden toch al? Ik meen dat ze pak 'm beet 60 jaar geleden in werden gevoerd op populaire routes naar het oosten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er gebeurt met de plannen voor treinen met uitsluitend staanplaatsen?
ja, maar toen kon je geen retourtjes kopen voor die lijnen, dat is voor de forensen wel van belang natuurlijkquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:46 schreef Furious het volgende:
[..]
Die bestonden toch al? Ik meen dat ze pak 'm beet 60 jaar geleden in werden gevoerd op populaire routes naar het oosten.
Whehe ik zie het al voor me in tunnelsquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Afgezien van dat het lastig is in tunnels, stationsoverkappingen en onder bovenleidingen, zijn treinen erg veilig en gebeuren er relatief erg weinig ongelukken mee. Waarschijnlijk kosten schietstoelen meer slachtoffers dan dat ze mensen redden, nog afgezien van de kosten
ja en hoeveel zijn er bij aanraking wel dood gegaanquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:07 schreef Thrilled het volgende:
[..]
lul niet, zolang je geen contact maakt met de grond is er niks aan de hand.. hoeveel parachute springers zijn er wel niet in electriciteit kabels vast komen te zetten en daarna gewoon bevrijd?
Ga maar op zoek naar de schietstoel als je in een 747 ofzo zitquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:41 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zag laatst op discovery een programma over allemaal ongelukken met treinen. Nu kan men vaak bij vliegtuigen aan de dood ontsnappen door met een schietstoel en een parachute het vliegtuig te verlaten. Waarom bouwen ze dit dan niet ook bij treinen in om een hoop ellende te voorkomen?
Voor vliegtuigen zijn er nul-nul schietstoelen, die werken zelfs bij snelheid nul en hoogte nul nog veilig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:44 schreef BdR het volgende:
Ik denk dat je vanuit een trein al te dicht bij de grond zit. Dus dan heeft je parachute niet genoeg tijd om te openen enzo, en dan kletter je alsnog te pletter.
Da's idd lastiger.quote:edit:
Om inderdaad nog maar van de bovenleidingen te zwijgen..
nou nou nou, da's echt wel te laag dan hoor dan breken ze nog vanallesquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:00 schreef Light het volgende:
[..]
Voor vliegtuigen zijn er nul-nul schietstoelen, die werken zelfs bij snelheid nul en hoogte nul nog veilig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |