Bronquote:Turken werven voor D66
De campagne van nationalistische Turken tegen CDA en PvdA begint op stoom te komen.
Vanuit Den Haag verspreidt het ’Turks Forum’ sinds gisteren een poster die oproept massaal op Fatma Koser Kaya van D66 te stemmen. De woede richt zich vooral op CDA en PvdA, die drie Turkse kandidaten van de kieslijst afvoerden, omdat ze weigerden de Armeense genocide te erkennen. Maar de actie is ook gericht tegen VVD, GroenLinks en SP. Daarentegen beschrijft een begeleidende e-mail D66 als de kampioen van het vrije woord. Koser Kaya stal de harten van nationalistische Turken door te weigeren verantwoording af te leggen over de Armeense genocide van 1915. Ook stemde ze tegen de inburgeringswet van Verdonk.
Overigens schrijft Koser Kaya, ineens de kampioen van de genocide-ontkenners, op haar site dat er in 1915 honderdduizenden Armeniërs zijn vermoord. Ze vindt het belachelijk dat er in Turkije niet vrij over deze kwestie kan worden gediscussieerd. Haar standpunt lijkt op dat van de nu hevig verguisde Nebahat Albayrak van de PvdA. De PvdA probeert de schade in te dammen.
Dit weekeinde was er in Deventer een PvdA-bijeenkomst met Turkse, plaatselijke politici. Ook In Amsterdam en Rotterdam zijn zulke vergaderingen gehouden. In een brief aan de partij-afdelingen Rotterdam en Den Haag schrijft voorzitter Michiel van Hulten dat de partij lokale Turkse politici niet zal afrekenen op de Armeense genocide.
De nationalistische Turkse organisatie Focus 1915 is niet onder de indruk. Focus heeft zelfs zijn felste tegenstander, de Armeense koepel FAON, gewaarschuwd tegen de PvdA. Focus tegen de Armeniërs: „Ook al hebben wij een verschil van mening inzake de Armeense kwestie... wil ik u graag wijzen op de PvdA, die ons allebei voorliegt. Tegen U hebben ze het over de ’Armeense genocide’ en tegen de Turkse gemeenschap over ’honderdduizenden Armeense slachtoffers maar of het ook precies aan de volkenrechtelijke definitie van genocide voldoet laten we graag over aan juristen en historici’.” De brief gaat verder met: „Ik wilde het u alleen maar laten weten zodat ook u weet dat er zeer vieze spelletjes worden gespeeld binnen de PvdA.”
Nou, ik erger me al jaren aan het blinde stemgedrag van de allochtonen en de wijze waarop de PvdA daarmee omspringt. Ik juich het dus van harte toe dat de allochtonen nu eindelijk beginnen in te zien de PvdA een grote regentenkliek is waar men als allochtoon niets heeft te zoeken.quote:
Heb je de bron van je bericht ook? Ik herinner me dit als oud nieuws.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:22 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nou, ik erger me al jaren aan het blinde stemgedrag van de allochtonen en de wijze waarop de PvdA daarmee omspringt. Ik juich het dus van harte toe dat de allochtonen nu eindelijk beginnen in te zien de PvdA een grote regentenkliek is waar men als allochtoon niets heeft te zoeken.
één zetel, met Pechtold die erop zit, is al genoeg.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:10 schreef du_ke het volgende:
Ach die hooguit anderhalve zetel voor de Turkse kiezers waarvan 3/4 toch niet naar deze oproep luistert. Schiet niet echt op.
Misschien is het gedoe dan toch nog ergens goed voor, ze praten tenminste met elkaar erover.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:57 schreef Jurgen21 het volgende:
De brief gaat verder met: "Ik wilde het u alleen maar laten weten zodat ook u weet dat er zeer vieze spelletjes worden gespeeld binnen de PvdA."
Suggestief, n'est-pas?quote:Turken werven voor D66
De campagne van nationalistische Turken tegen CDA en PvdA begint op stoom te komen.
Vanuit Den Haag verspreidt het ’Turks Forum’ sinds gisteren een poster die oproept massaal op Fatma Koser Kaya van D66 te stemmen. De woede richt zich vooral op CDA en PvdA, die drie Turkse kandidaten van de kieslijst afvoerden, omdat ze weigerden de Armeense genocide te erkennen. Maar de actie is ook gericht tegen VVD, GroenLinks en SP
Laat me raden, bij het altijd 'geweldige' CDA wel!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:22 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nou, ik erger me al jaren aan het blinde stemgedrag van de allochtonen en de wijze waarop de PvdA daarmee omspringt. Ik juich het dus van harte toe dat de allochtonen nu eindelijk beginnen in te zien de PvdA een grote regentenkliek is waar men als allochtoon niets heeft te zoeken.
Thanks. Apart dat TS dat er niet zelf bij kan zetten. Ik dacht dat dat niet al te moeilijk is.quote:
Ja, inderdaad, prachtig!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
TURKEN VERWERPEN HUIDIG KABINET!!!!!!!
[..]
Suggestief, n'est-pas?
Men heeft anders dezelfde kritiek op het CDA. Kun je dat misschien wél verdedigen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:22 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het CDA geen grote Turkse achterban heeft, niet schaapachtig probeert de Turken na het wegsturen van de genocideontkenners binnenboord te houden en dus eerlijk en betrouwbaar handelt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Thanks. Apart dat TS dat er niet zelf bij kan zetten. Ik dacht dat dat niet al te moeilijk is.
[..]
Ja, inderdaad, prachtig!
En TS zelf is pro-CDA, maar zet hier alleen 'PvdA' in een 'kwaad daglicht'.
Chapeau TS, Chapeau.
[..]
Men heeft anders dezelfde kritiek op het CDA. Kun je dat misschien wél verdedigen?
Volgens dat bericht wat je aanhaalt, niet. En dan laat ik mijn eigen mening over het 'handelen' van het CDA even erbuiten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het CDA geen grote Turkse achterban heeft, niet schaapachtig probeert de Turken na het wegsturen van de genocideontkenners binnenboord te houden en dus eerlijk en betrouwbaar handelt.
Je bent een echte die hard D66-er?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat gaat de goede kant op
Laat ze maar op D66 stemmen des te minder stemmen krijgt de PvdA
Net op het nieuws als alle Turken op D66 zouden stemmen dan komt D66 op een zetel of 5 tot 6
Nee, maar heb liever D66 dan PvdAquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je bent een echte die hard D66-er?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |