abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43095520
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:49 schreef SuizzeJonnais het volgende:

[..]

Het artikel staat gepubliceerd op libertarian.nl, maar daar is de auteur niet eens lid van.

Het orginele artikel is ooit in de Volkskrant gepubliceerd. Overigens, je moet ook eens erkennen dat je niet altijd gelijk hebt.
HP/de tijd. Geen blaadje dat veel aan integriteit doet. Op libertarian wordt overigens verwezen naar meervrijheid. Maar beiden zijn sites die je nog minder serieus kan nemen dan een indymedia.

En natuurlijk mag jij voor jezelf een geheel andere definitie nemen als de algemeen geldende in Nederland. Maar het lijkt me niet gepast deze ook aan anderen op te dringen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43095538
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:53 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wij hadden Turkse buren waarvan de buurvrouw 3de generatie allochtoon was en GEEN NEDERLANDS VERSTOND. Ze kende een stel woordjes maar was over het algemeen niet in staat om die uit een vloeiend gesprek te halen om ook maar te begrijpen waar iemand het over had. Alle buren wisten al dat het geen zin had om met haar te praten, dat je haar man erbij moest halen en die het wel ging vertalen. Maar dat wijf was dus serieus in Nederland geboren en haar ouders ook.
Wat nou onderbuikgevoelens?
Hoe kan je nou derde generatie allochtoon zijn? Dat past niet echt in de definite volgens mij .
pi_43095691
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:52 schreef SuizzeJonnais het volgende:

[..]
Euuh . Leg ff uit.
"Ja als de joden niet zo rijk waren geweest had Hitler ze niks aangedaan." --> behalve de foutheit en onjuistheid van die redenering (Hitler gaf de joden de schuld van Duitslands verlies in de 1ste wereldoorlog, waar hij meevocht, en dat zat hem hoog) veronderstelt dit ook nog eens DAT E JODEN* rijk waren. Je klinkt als een Nazi man. Er was wel degelijk een culturele Joodse elite in Europa in die tijd maar het gaat een beetje ver om te zeggen dat de joden als zodanig rijk waren. Wellicht wat rijker naar verhouding maar ze zaten echt niet op een goudmijntje.
pi_43095708
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe kan je nou derde generatie allochtoon zijn? Dat past niet echt in de definite volgens mij .
Nee, 3de generatie allochtonen zijn in principe autochtoon. Alleen dat begrip is ingevoerd omdat op een gegeven moment bleek dat een deel van de 3de generatie allochtonen nog steeds niet ingeburgerd was.

Overigens, om maar even bij het topic moslims te blijven (want daar denkt iedereen aan als ik Turks zeg, vermoed ik), Afghanen burgeren bijvoorbeeld WEL goed in.
En ik zie op de universiteit ook heel veel goed ingeburgerde Turken en Marokkanen rondlopen (trouwens wat me opvalt is dat dat voornamelijk vrouwen zijn, gek genoeg). Maar je hebt er dus ook individuen bij zitten die echt na 3 generaties nog geen Nederlands spreken en die mogen van mij echt terug naar Turkije. Die verpesten het namelijk voor elke allochtoon in Nederland die *wel* inburgert, want die wordt niet serieus genomen, die wordt niet gerespecteerd, en niet als een volwaardig en gelijk lid van de maatschappij gezien.

Maar op dat ene puntje na (de uitzetting van mensen die echt pertinent nadrukkelijk en langdurig weigeren om in te burgeren en het daardoor voor de rest verpesten) ben ik verder heel links en daarom ga ik links stemmen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sessy op 31-10-2006 11:08:37 ]
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:08:36 #55
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43095828
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 02:37 schreef Sessy het volgende:
Allochtonen krijgen niet alles, dat is nu juist het probleem. Allochtonen in Nederland zijn als het ongeliefde kind in een gezin met tweeverdieners. Materieel krijgen ze de laatste nintendo en snufjes, uitkeringen en bezigheidscursussen, maar uiteindelijk maakt het dus wel degelijk uit welke naam je opgeeft als je belt en - naar ik vermoed - ook welke huidskleur je blijkt te hebben. Wat ze niet krijgen, is volwaardige acceptatie als zijnde *gelijk* aan een Nederlander bij gelijke vaardigheden.

Een hele hoop allochtonen hebben het echt voor zichzelf verknald door de taal niet te leren en asociaal te doen. Maar ik vind het wel belachelijk dat als ik mijn achternaam noem, ze mij opeens geen zaaltje meer willen verhuren en dat ik (omdat ik accentloos Nederlands spreek) moet bellen in plaats van mijn moeder (die aan een universiteit wiskunde is afgestudeerd en een bijdrage aan de Nederlandse maatschappij levert waarvan er niet genoeg Nederlanders zijn die die bijdrage kunnen leveren) wanner mijn moeder een auto wil kopen of een woning wil huren.

En als die acceptatie er wel was, zoals de liefde van de ouders voor een kind, dan kan zo'n kind met veeeeeeeeel minder materiele zaken toe. Maar dat gebeurt niet. De allochtoon in Nederland is als het ongeliefde kindje, het krijgt alles, behalve liefde. Terwijl niks nodig is, behalve liefde. En af en toe een flinke schop onder de kont en een goede oorvijg wanneer het geliefde kindje weer eens kattekwaad heeft uitgehaald.
Nee, nee. Dan was het ook nog niet goed geweest.

En het "liefde" gevoel is deels weggenomen, naar aanleiding van structurele incidenten/negatieve berichtgeving. Het is dus een gevolg van, en dat heeft men louter aan zichzelf te danken.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_43095919
Ik kwam hier in de vroege jaren 90 naartoe. Toen speelde dit hele debat nog niet op deze manier. Maar toen al zakte de kaak van de mensen tot onder hun navel als ze hoorden dat mijn moeder, ook zo'n allochtoon, met haar universitaire opleiding niet bezig was toiletten te poetsen. Om maar even niet te spreken van het feit dat de school het een wonderbaarlijk feit vond dat ik, ondanks dat ik een allochtoon ben, wel goede punten haalde op school... Ik zeg het je, een hele hoop Nederlanders (en dan heb ik het over het algemeen niet over mensen hier aan de universiteit omdat die ook veel hoogopgeleide allochtonen zien en toch wat genuanceerder denken) hebben echt het idee dat alle allochtonen aspergestekers en pizzabakkers zijn.
Nou woonden we in een kutdorp waar behalve asperges steken en pizza bakken verder niet zo veel te doen was qua werk, maar dan nog. Dat gevoel leefde, en naar mijn idee leeft het nog steeds. Vraag eens aan allochtone HBO studenten of zij aan een stage komen.
pi_43095948
Je vormt dan ook de minderheid bij de allochtone bevolking.

De meerderheid van de allochtonen zijn meestal turken, marokkanen, antillanen, etc. Dus wat dat betreft, draag je hun kenmerken niet, want hun kenmerken zijn tot een algemene allochtoons kenmerk verworden.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:13:32 #58
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43095952
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:12 schreef Sessy het volgende:
Ik kwam hier in de vroege jaren 90 naartoe. Toen speelde dit hele debat nog niet op deze manier. Maar toen al zakte de kaak van de mensen tot onder hun navel als ze hoorden dat mijn moeder, ook zo'n allochtoon, met haar universitaire opleiding niet bezig was toiletten te poetsen. Om maar even niet te spreken van het feit dat de school het een wonderbaarlijk feit vond dat ik, ondanks dat ik een allochtoon ben, wel goede punten haalde op school... Ik zeg het je, een hele hoop Nederlanders (en dan heb ik het over het algemeen niet over mensen hier aan de universiteit omdat die ook veel hoogopgeleide allochtonen zien en toch wat genuanceerder denken) hebben echt het idee dat alle allochtonen aspergestekers en pizzabakkers zijn.
Wiens schuld is dat stigma, de media wellicht? Koe bij de horens vatten hè.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
pi_43095997
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:13 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Je vormt dan ook de minderheid bij de allochtone bevolking.

De meerderheid van de allochtonen zijn meestal turken, marokkanen, antillanen, etc. Dus wat dat betreft, draag je hun kenmerken niet, want hun kenmerken zijn tot een allochtoons kenmerk verworden.
Turken en Marokkanen van wie ik er een hele hoop op de universiteit zie rondlopen.

Ik krijg het idee dat je daar zelf ook in gelooft, dat alle Turken/Marokkanen/Antillianen geen hersenen hebben of zo.

Het huidskleurtje maakt niet zo veel uit en ik ken - samen met m'n moeder - een heel stel Russische vrouwen die met Turken zijn getrouwd. De culturele verschillen blijken in de praktijk mee te vallen...
pi_43096030
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:13 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Wiens schuld is dat stigma, de media wellicht? Koe bij de horens vatten hè.
Toen had je alleen nog de TV en de krant en daar las je nooit iets over allochtonen in volgens mij... Ja of ik merkte dat in mijn kinderlijke naiviteit nog niet, misschien is dat het. Toch heb ik het idee dat de media dat vanuit het volk hebben opgepikt (en uit proporties geblazen, vooral de volkskrant) en niet andersom.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:20:24 #61
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43096162
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:16 schreef Sessy het volgende:

[..]

Toen had je alleen nog de TV en de krant en daar las je nooit iets over allochtonen in volgens mij... Ja of ik merkte dat in mijn kinderlijke naiviteit nog niet, misschien is dat het. Toch heb ik het idee dat de media dat vanuit het volk hebben opgepikt (en uit proporties geblazen, vooral de volkskrant) en niet andersom.
Je wilt toch niet beweren dat de negatieve beeldvorming resultaat is van (zogenaamde) intolerantie en onwetendheid van het Nederlandse volk?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:26:21 #62
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43096328
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:31 schreef SuizzeJonnais het volgende:

[..]

Dat lijkt me vanzelfsprekend, als je probeert de joden zoveel mogelijk te benadelen. Voor als je aan je ongeloof blijft vasthouden, hier een artikel:
[..]
Oeh, precies wat ik heir een tijdje terug ook aangaf. Heel links fok spontaan op storing, helemaal toen ik begon over de bewondering van Hitler voor de Islam...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43096478
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:26 schreef Napalm het volgende:

[..]

Oeh, precies wat ik heir een tijdje terug ook aangaf. Heel links fok spontaan op storing, helemaal toen ik begon over de bewondering van Hitler voor de Islam...
Zolang de onderbouwing niet meer is dan dit mogen we nog even verder lachen toch?
pi_43096520
SuizzeJonnais, denk je nu echt dat Hitler beroemd is geworden met z'n heffingen op suikerbieten en z'n ziekenhuizen?
pi_43096782
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:20 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Je wilt toch niet beweren dat de negatieve beeldvorming resultaat is van (zogenaamde) intolerantie en onwetendheid van het Nederlandse volk?
Toch wel... Nederlanders zijn gewend geraakt aan het idee dat allochtonen gastarbeiders zijn en de baantjes opknappen waar de zichzelf respecterende Nederlander niet aan begint. Alleen is dat beeld 40 jaar verouderd helaas. Maar dat maakt niet uit, want er zijn genoeg doorzetters onder de Nederlanders, die houden stug vol en nemen dus bij voorkeur een Nederlandse kandidaat aan voor een functie en dan komen de allochtonen vanzelf wel in de baantjes terecht waar geen zichzelf respecterende Nederlander aan begint...

Dat werkt niet expliciet he, let daar wel op, dat werkt onderbewust. Zoals bijvoorbeeld laatst een Limburgse kennis vol verontwaardiging beweerde dat een universitair afgestudeerde werkneemster hem niet verstond en dat dit derhalve vast wel lag aan het feit dat ze een allochtoon is. Het lijkt me sterk dat je aan een universiteit afstudeert zonder dat je Nederlands verstaat en ik denk dat de gemiddelde ABN spreker er moeite mee heeft om zijn limburgs accent te verstaan maar zo werkt dat dus wel he. Hetgeen bij een autochtoon wel wordt getolereerd, wordt bij een allochtoon aan andere oorzaken toegeschreven. En zo krijg je vanzelf beeldvorming.

Op mijn school waren het trouwens altijd blonde jongens die in de middagpauze op roofpad gingen naar de buurtsuper, maar daar hoor je dus nooit iemand over he.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:46:47 #66
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43096867
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zolang de onderbouwing niet meer is dan dit mogen we nog even verder lachen toch?
Die heb ik je de vorige keer al gegeven. Ik ben geen cassettebandje dat je heen en weer kan spoelen omdat je niet goed luisteren kan..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43096916
Sorry hoor Napalm maar je kan beter. Toch jammer dat je direct je analyserend vermogen uitschakelt als het over moslims gaat. Jij zou als de academisch opgeleide econoom waar je zo trots op bent toch wat rationeler mogen redeneren. Ook als het over buitenlanders of tbs'ers gaat.
In het Fortuynisme blijven hangen is toch wat sneu .
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:54:16 #68
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43097044
quote:
Toch wel... Nederlanders zijn gewend geraakt aan het idee dat allochtonen gastarbeiders zijn en de baantjes opknappen waar de zichzelf respecterende Nederlander niet aan begint. Alleen is dat beeld 40 jaar verouderd helaas. Maar dat maakt niet uit, want ze houden stug vol en nemen dus bij voorkeur een Nederlandse kandidaat aan voor een functie en dan komen de allochtonen vanzelf wel in de baantjes terecht waar geen zichzelf respecterende Nederlander aan begint...

Dat werkt niet expliciet he, let daar wel op, dat werkt onderbewust. Zoals bijvoorbeeld laatst een Limburgse kennis vol verontwaardiging beweerde dat een universitair afgestudeerde werkneemster hem niet verstond en dat dit derhalve vast wel lag aan het feit dat ze een allochtoon is. Het lijkt me sterk dat je aan een universiteit afstudeert zonder dat je Nederlands verstaat en ik denk dat de gemiddelde ABN spreker er moeite mee heeft om zijn limburgs accent te verstaan maar zo werkt dat dus wel he. Hetgeen bij een autochtoon wel wordt getolereerd, wordt bij een allochtoon aan andere oorzaken toegeschreven. En zo krijg je vanzelf beeldvorming.
En die torenhoge criminaliteitscijfers, structurele werkeloosheid, provocerende houdingen, intolerantie jegens Nederlanders, negeren van de Nederlandse taal- en cultuur, anti-Westerse houding. Allemaal constateringen. Kun je je voorstellen dat bepaalde etnische groepen er een zeer bedenkelijke reputatie op nahouden? Helaas vallen die onder het verzamelwoord "allochtoon", en raakt daar (helaas) ook een deel van de mensen met pósitieve instelling- en bedoelingen mee besmet.
En vergeet de rol van de media niet. Mensen vernemen een hoop uit kranten en van televisie. Als daar wordt gezegd dat een Oezbeekse jongeman een oud vrouwtje van haar tasje heeft beroofd en dat het in een bepaalde wijk als een "structureel probleem" met Oezbeken wordt aangegeven. Dan is het einde zoek voor de reputatie van Oezbeken in Nederland. Want het merendeel van de kijkers van die betreffende uitzening, vindt ineens dat Oezbeken een slecht volk zijn. -> Negatieve spiraal -> Uitzichtloos.
pi_43097062
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:49 schreef du_ke het volgende:
Sorry hoor Napalm maar je kan beter. Toch jammer dat je direct je analyserend vermogen uitschakelt als het over moslims gaat. Jij zou als de academisch opgeleide econoom waar je zo trots op bent toch wat rationeler mogen redeneren. Ook als het over buitenlanders of tbs'ers gaat.
In het Fortuynisme blijven hangen is toch wat sneu .
Ben ik het mee eens, bij economische topics is je kennis enorm en voer je uitstekende discussies, maar bij Moslim vraagpunten verlies je oppeens 10 jaar aan volwassenheid.
pi_43097087
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:54 schreef Bombardier het volgende:

[..]

En die torenhoge criminaliteitscijfers, structurele werkeloosheid, provocerende houdingen, intolerantie jegens Nederlanders, negeren van de Nederlandse taal- en cultuur, anti-Westerse houding. Allemaal constateringen. Kun je je voorstellen dat bepaalde etnische groepen er een zeer bedenkelijke reputatie op nahouden? Helaas vallen die onder het verzamelwoord "allochtoon", en raakt daar (helaas) ook een deel van de mensen met pósitieve instelling- en bedoelingen mee besmet.
En vergeet de rol van de media niet. Mensen vernemen een hoop uit kranten en van televisie. Als daar wordt gezegd dat een Oezbeekse jongeman een oud vrouwtje van haar tasje heeft beroofd en dat het in een bepaalde wijk als een "structureel probleem" met Oezbeken wordt aangegeven. Dan is het einde zoek voor de reputatie van Oezbeken in Nederland. Want het merendeel van de kijkers van die betreffende uitzening, vindt ineens dat Oezbeken een slecht volk zijn.
Als er in een Poll hier op Fok waarin gevraagd word of er een maximum moet zijn op het aantal Moslims in Nederland "Ja" voor staat, kan je onmogelijk spreken van tolerantie.
pi_43097174
Allochtonen zijn meer rechts dan links wanneer het er op aan komt. De enige reden dat Allochtonen de PvdA stemmen is door die KnuffelCultuur van de PvdA die daarmee weer stemmen probeert te ronselen en daarmee de wij-zij-cultuur vergroot.

Als ik jou was zou ik op een Moslim-held stemmen (#3 Hikmat Mahawat Khan(1NL)) en niet op de BlankePolitiekCorrecteElite van de PvdA (die geven overigens niks om allochtonen wanneer het er op aan komt).
De PvdA heeft gewoon geen idee wat er in een allochtoon om gaat.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:02:36 #72
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43097238
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:56 schreef Xith het volgende:

[..]

Als er in een Poll hier op Fok waarin gevraagd word of er een maximum moet zijn op het aantal Moslims in Nederland "Ja" voor staat, kan je onmogelijk spreken van tolerantie.
En als ik nou "van niet" vind, dan ben ik toch wél tolerant?
pi_43097371
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:20 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Ja dat is wel.

Probleem in de VS kennen ze ook niet daar is iedereen allochtoon

Autochtonen nederlanders vinden dat ze meer rechten hebben als allochtonen nederlanders.
Dus als allochtonen ook gebruik maken van de rechten die autochtonen hebben zoals een uitkering, dan zijn het gelijk luie donders en als het een autochtoon is dan is zijn baan ingepikt door een allochtoon

Populistisch Partijen zoals Wilders Pastors etc proberen het probleem te vergroten te versterken, Je ziet Wilders koketeren met zijn bedreigingen (terwijl bijna alle politi op de dodenlijst van hofstad stond).

En beeld spraak gebruiken. Ik lust hoefdoekjes rauw, Ik zal moskeen steen voor steen afbreken.
We staan aan de vooravond van de Islam Tsunami.

Dat soort Inhoudloze beeldspraak om te zorgen dat mensen Bang worden van Moslims en Islam, En dan heeft Wilders natuurlijk de Oplossing en moet men op Hem stemmen.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:13:29 #74
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43097490
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:08 schreef yeremy het volgende:

[..]

Ja dat is wel.

Probleem in de VS kennen ze ook niet daar is iedereen allochtoon

Autochtonen nederlanders vinden dat ze meer rechten hebben als allochtonen nederlanders.
Dus als allochtonen ook gebruik maken van de rechten die autochtonen hebben zoals een uitkering, dan zijn het gelijk luie donders en als het een autochtoon is dan is zijn baan ingepikt door een allochtoon
Nee, nee. Als je de cijfers laat spreken, blijkt dat bepaalde etnische groepen wel degelijk profiteren van het tolerante Nederland en haar uitkeringen. Ik heb het over structurele werkloosheid. Er zitten wel degelijk heel wat luie donders tussen.
pi_43097623
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:59 schreef JohnDope het volgende:
Allochtonen zijn meer rechts dan links wanneer het er op aan komt. De enige reden dat Allochtonen de PvdA stemmen is door die KnuffelCultuur van de PvdA die daarmee weer stemmen probeert te ronselen en daarmee de wij-zij-cultuur vergroot.

Als ik jou was zou ik op een Moslim-held stemmen (#3 Hikmat Mahawat Khan(1NL)) en niet op de BlankePolitiekCorrecteElite van de PvdA (die geven overigens niks om allochtonen wanneer het er op aan komt).
De PvdA heeft gewoon geen idee wat er in een allochtoon om gaat.
Voor mij is een reden om niet zomaar op een partij te stemmen hun opvatting over een 2e paspoort.

Laat mij dat ding gewoon houden !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_43098006
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:02 schreef Bombardier het volgende:

[..]

En als ik nou "van niet" vind, dan ben ik toch wél tolerant?
Dat betekend dus ook dat een christen zich niet tot de islam mag bekeren als het max aantal Moslims is bereikt.

Onzinnig rechts extremistisch gelul
pi_43098272
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:33 schreef Puzzelaar het volgende:
SuizzeJonnais, denk je nu echt dat Hitler beroemd is geworden met z'n heffingen op suikerbieten en z'n ziekenhuizen?
Nee, dat denk ik niet.

Hoezo?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:52:14 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43098441
quote:
Marcel Roele (1961) is wetenschapsjournalist, sociobioloog en politicoloog.
Jammer genoeg is hij geen historicus. Dus waarom zou dit artikel (wat lichtelijk lachwekkend in zijn conclusies is) enige waarde hebben voor de discussie of Hitler links of rechts is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_43098522
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jammer genoeg is hij geen historicus. Dus waarom zou dit artikel (wat lichtelijk lachwekkend in zijn conclusies is) enige waarde hebben voor de discussie of Hitler links of rechts is?
omdat het op meervrijheid en libertarian.nl staat ?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:58:45 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43098619
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

omdat het op meervrijheid en libertarian.nl staat ?
En het heeft in de Volkskrant gestaan (zegt men). Nou, dat beantwoordt mijn vraag direct, natuurlijk. De Volkskrant is de ultieme waarheid. (Behalve natuurlijk als ze stoute dingen schrijven over ons Kabinet)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_43099081
Rechtse allochtonen zijn verstandige allochtonen die zich niet gek laten maken door linkse partijen die hen vooral als zielig willen bestempelen en een slachtofferrol willen toekennen.

De beste integratie is allochtonen die op de VVD stemmen. Ze laten zich immers niet leiden door hun afkomst maar door principes die ze belangrijk vinden zoals individuele vrijheid en minder invloed van de overheid .
pi_43099206
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En het heeft in de Volkskrant gestaan (zegt men). Nou, dat beantwoordt mijn vraag direct, natuurlijk. De Volkskrant is de ultieme waarheid. (Behalve natuurlijk als ze stoute dingen schrijven over ons Kabinet)
Nou het stond niet in de volkskrant maar in HP de Tijd .
pi_43099234
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
De beste integratie is allochtonen die op de VVD stemmen. Ze laten zich immers niet leiden door hun afkomst maar door principes die ze belangrijk vinden zoals individuele vrijheid en minder invloed van de overheid .
Wat moet je dan bij een partij die alle overheeft voor het behoud van sesamstraat en graag het voetbal terug wil naar de PO? En voor drastische inperking van privacy is?
pi_43100136
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:23 schreef du_ke het volgende:
Wat moet je dan bij een partij die alle overheeft voor het behoud van sesamstraat en graag het voetbal terug wil naar de PO? En voor drastische inperking van privacy is?
Welke andere keuze is er.
pi_43126433
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:36 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
Ik heb dus de stemwijzer test gedaan en mijn uitkomsten waren iets als dit:
op 1 LPF op 2 Eén NL en op 3 of op 4 lijst wilders.

zelf denk ik dat ik toch niet ga stemmen, maar wilden voor mijzelf weten op welke partij ik zou uitkomen.
ik wist wel dat ik al best rechts was, maar niet dat ik deze 3 zo dicht bij elkaar had

nu krijg ik naar me hoofd geslingert dat het raar is en niet hoort omdat ik een allochtoon ben, en dat ik pvda zou moeten stemmen of iets wat nog linkser is.
niet dat ik nu links ga stemmen alleen omdat ik een allochtoon zou moeten zijn, want waarschijnlijk stem ik helemaal niet.

nu denk ik, wat houd het woord allochtoon in ( gevoels kwestie), ik ben hier geboren en alleen volgens de wet ben ik nog een allochtoon, maar zo voel ik mij niet, ben voor mij gevoel gewoon een nederlander zelfs autochtoon, alleen voor veel autochtonen toch een allochtoon.

vinden jullie het raar dat een donker persoon zo rechts geörienteerd is ?
nee
  donderdag 9 november 2006 @ 15:57:35 #86
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43397841
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan zou hij gelijkheid wat hoger in het vaandel hebben staan nietwaar?
Ach, een Volkswagen voor iedereen is toch wel een communistisch idee...
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 9 november 2006 @ 16:00:44 #87
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43397939
Wat een BS trouwens de OP van de TS. Alsof een 'persoon met meer dan gemiddeld pigment' geen conservatief-liberale ideeen zou kunnen hebben.
En alsof de goedwillende allochtonen alleen maar in goede handen bij links zijn, wat een kul zeg.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')