abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:46:56 #1
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_43074968
Ik was laatst dus bij de Etos en zag toen dat er gewoon in het rek, dus niet eens achter de balie de Morning After pil lag...
Nu vraag ik mij af hoe jullie hierover denken?
Mijn mening is dus dat ik niet weet of dit wel zo verstandig is. Ik denk dat nu heel veel Breezah sletjes dit gaan zien als anti-conceptie ofzo?? Lekker makkelijk, geen pil, geen condoom, 'ach haal ik toch effe zo'n pilletje voor 15 eurie bij de Etos?'
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_43075074
Weet je het zeker ?

Ik zou dat een zeer kwalijke zaak vinden eigenlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:50:11 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_43075099
En nét die ene keer toen wij m nodig hadden waren ze GVD uitverkocht
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:50:44 #4
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_43075121
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:49 schreef ondeugend het volgende:
Weet je het zeker ?

Ja weet het echt 100% zeker. Ze lagen ook tussen de condooms in
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:52:35 #5
109065 sungaMsunitraM
pi_43075181
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:46 schreef zwartedoos het volgende:
Ik denk dat nu heel veel Breezah sletjes dit gaan zien als anti-conceptie ofzo?? Lekker makkelijk, geen pil, geen condoom, 'ach haal ik toch effe zo'n pilletje voor 15 eurie bij de Etos?'
'Voorlichting' is dus het toverwoord
pi_43075273
Ik lees net dat het vanaf half januari 2005 al gewoon bij de drogist te koop is.

Ik zie visioenen van dames die gewoon in het wild nuecken en een paar pillen op voorraad kopen. Ben ik nou ouderwetsch ?
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:55:35 #7
30560 2Mini
Official Logo
pi_43075299
15 euro voor 1 pil... ik denk niet dat elke breezah dat over heeft
Camera 1... 1!
pi_43075308
Ik snap niet dat er nog steeds geen potentieverlagende middelen in de bacardi breazer zitten.
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:56:48 #9
38316 BoomSmurf
pi_43075342
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie visioenen van dames die gewoon in het wild nuecken en een paar pillen op voorraad kopen.
Lang leve de vooruitgang!
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:57:32 #10
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43075366
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:49 schreef ondeugend het volgende:
hear hear
Wat je vindt, ...
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:58:03 #11
109065 sungaMsunitraM
pi_43075389
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik lees net dat het vanaf half januari 2005 al gewoon bij de drogist te koop is.

Ik zie visioenen van dames die gewoon in het wild nuecken en een paar pillen op voorraad kopen. Ben ik nou ouderwetsch ?
Als je dagelijks wild neukt kun je beter een gewone anticonceptiepil nemen hoor.

Mijn visie:
Voorlichting is de basis.
Ondanks dat: shit can always happen
Dus voor die gevallen: Morning Afterpil moet makkelijk verkrijgbaar zijn.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:00:21 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43075482
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:46 schreef zwartedoos het volgende:
Ik was laatst dus bij de Etos en zag toen dat er gewoon in het rek, dus niet eens achter de balie de Morning After pil lag...
Nu vraag ik mij af hoe jullie hierover denken?
Mijn mening is dus dat ik niet weet of dit wel zo verstandig is. Ik denk dat nu heel veel Breezah sletjes dit gaan zien als anti-conceptie ofzo?? Lekker makkelijk, geen pil, geen condoom, 'ach haal ik toch effe zo'n pilletje voor 15 eurie bij de Etos?'
Ik denk dat dat gemiddeld genomen wel mee zal vallen. Naar de huisarts gaan en dan een pilletje halen is ook niet zo lastig tenslotte. Met een beetje seksuele voorlichting kan ik me ook niet voorstellen dat iemand niet weet dat een morning after pil geen prettige effecten heeft.
pi_43075515
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dan maar gelijk in de automaat op het station gooien?
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:02:38 #14
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_43075566
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:55 schreef 2Mini het volgende:
Ik had het over dames.

Oke ik bedoel ; Ik ben SOA vrij... dat weet ik. Maar wel vruchtbaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik met SOA-vrij vriendje wil vrijen zonder condoom. Maar ach.. dan haal ik toch gewoon een morning after pil bij de Etos ? 15 euro is voor mij gewoon op te hoesten.

Ik weet niet... het werkt misbruik in de hand. Al het verantwoordingsgevoel wordt ook zomaar van je overgenomen als je niet oppast. ( Die laatste zin is wel erg grappig )

En dan liggen die dingen ook nog voor het grijpen.. voor mensen die de 15 euro niet kunnen/ willen betalen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:03:21 #15
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_43075591
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Als je dagelijks wild neukt kun je beter een gewone anticonceptiepil nemen hoor.

Mijn visie:
Voorlichting is de basis.
Ondanks dat: shit can always happen
Dagelijks wild nuecken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:04:07 #16
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43075629
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gemiddeld genomen wel mee zal vallen. Naar de huisarts gaan en dan een pilletje halen is ook niet zo lastig tenslotte. Met een beetje seksuele voorlichting kan ik me ook niet voorstellen dat iemand niet weet dat een morning after pil geen prettige effecten heeft.
Volgens mij zijn er genoeg jongeren die wél moeite hebben met even naar de huisarts toestappen. Ik vind het eigenlijk wel een goede zaak dat het gewoon in de drogist verkrijgbaar is. Ik heb liever dat iemand van 14 een paar keer haar hormonen op hol laat slaan door een morning after pil dan dat ze plots zwanger is.
pi_43075762
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:02 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat ik met SOA-vrij vriendje wil vrijen zonder condoom. Maar ach.. dan haal ik toch gewoon een morning after pil bij de Etos ? 15 euro is voor mij gewoon op te hoesten.
Ik heb zelf nooit een morningafterpil geslikt [ ], maar heb gelezen dat de bij-effecten nogal heftig zijn! Dus misschien dat iemand dit 1x doet, maar daarna bedenken ze zich wel 2x denk ik!
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:02 schreef ondeugend het volgende:
voor mensen die de 15 euro niet kunnen/ willen betalen
Die mensen kunnen beter ff langs de huisarts, dik kans dat ze hem dan vergoed krijgen!
pi_43075804
werd je er niet behoorlijk ziek van??

denk niet dat ze dan snel die pillen inslaan als aanvulling op hun dagelijkse hoeveelheid vitamine...
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:10:21 #19
109065 sungaMsunitraM
pi_43075907
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:07 schreef mcDavid het volgende:
maar heb gelezen dat de bij-effecten nogal heftig zijn!
Bij b.v. Norlevo valt dat erg mee hoor.

Da's dus ook geen pil die een ongesteldheid forceert zeg maar, houdt alleen de ovulatie tegen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:11:10 #20
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_43075943
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:07 schreef mcDavid het volgende:

Die mensen kunnen beter ff langs de huisarts, dik kans dat ze hem dan vergoed krijgen!
Ik weet niet of dat wel zo is.
De drempel is ongetwijfeld hoger... maar deze drempel vind ik weer iets te laag.

Juist omdat het zoveel bijwerkingen klaarblijkelijk heeft zou het niet zomaar vrij verkrijgbaar moeten zijn denk ik.
pi_43076039
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Bij b.v. Norlevo valt dat erg mee hoor.
Daar zouden ze een kleine dosis gif in moeten gooien, dan.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:15:46 #22
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_43076160
De bijwerkingen vallen tegenwoordig reuze mee. Vroeger had je daar veel meer last van. Ook moest je meerdere tabletten innemen. Tegenwoordig bestaan er tabletten waar je maar 1 van nodig hebt.
pi_43076375
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Juist omdat het zoveel bijwerkingen klaarblijkelijk heeft zou het niet zomaar vrij verkrijgbaar moeten zijn denk ik.
Het zijn ook alleen de "lichte" pillen die bij de drogist liggen.
Heb 1x voor iemand anders (ja écht! ) zo'n pil gehad die een ongelukje had gehad, maar 'm niet zelf durfde te halen. De kans is klein, maar als die pillen niet bij de drogist lagen, was ze dus misschien zwanger geworden!

was wel lol overigens. Was bij mijn vriendin van toen, en een vriendin van haar zou hem dus voor iemand anders halen. Maar durfde zelf ook niet. Dus toen ik met die 2 meiden achter me aan naar de DA.
Man van de DA: zoeken jullie iets
meiden: giechel nee hoor
ik: jawel, een moring-after pil!
man: één? (zo heel nadrukkelijk, naar die 2 meiden kijkend)
ik: jah eentje!
meiden: 't is niet voor ons zelf hoor!
man: oh, ik vraag niet wat er gebeurd is hoor
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:24:25 #24
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_43076516
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:20 schreef mcDavid het volgende:

[..]
De kans is klein, maar als die pillen niet bij de drogist lagen, was ze dus misschien zwanger geworden!
Dan had ze ook nog naar de huisarts kunnen gaan. En als ze geen sex had gehad of condooms had gebruikt dan was ze dus hoogstwaarschijnlijk niet zwanger geworden.

Maar ik hoor het al... ik ben dus gewoon ouderwetsch.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:25:10 #25
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_43076545
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:24 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dan had ze ook nog naar de huisarts kunnen gaan. En als ze geen sex had gehad of condooms had gebruikt dan was ze dus hoogstwaarschijnlijk niet zwanger geworden.

Maar ik hoor het al... ik ben dus gewoon ouderwetsch.
Ik ben het wel met je eens hoor Samen ouderwetsch
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:26:02 #26
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_43076579
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:25 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor Samen ouderwetsch
Niks mis mee.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:43:09 #27
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_43077227
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:04 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er genoeg jongeren die wél moeite hebben met even naar de huisarts toestappen. Ik vind het eigenlijk wel een goede zaak dat het gewoon in de drogist verkrijgbaar is. Ik heb liever dat iemand van 14 een paar keer haar hormonen op hol laat slaan door een morning after pil dan dat ze plots zwanger is.
Daar zit wat in, maar ik denk dat het dan ook zo werkt dat als ze op het punt staan om onveilig te vrijen, het besef dat je de MA gewoon in de drogist kan kopen het laatste beetje twijfel wegneemt. Zo van, ach what the hell, dan haal ik morgen wel effe zo'n tabletje...
  Vis een optie? maandag 30 oktober 2006 @ 19:47:02 #28
70532 loveli
N
pi_43077365
De bijwerkingen zijn nog steeds vrij heftig, als je kijkt naar de risico's op trombose en dat soort dingen. Er zijn verschillende soorten morning-after pillen. De ene soort heeft alleen progestagenen, de andere soort heeft oestrogenen in een pil, progestagenen in de andere pil. Ik weet niet precies het verschil in werking tussen de verschillende soorten en welke betrouwbaarder is, volgens mij is de variant met twee soorten hormonen de variant met meer bijwerkingen zoals misselijkheid.
Een paar 'gewone' pillen hebben als hormoon een progestageen, de MAP bevat ongeveer 15 keer zoveel hormonen (pin me er niet op vast, getallen zijn uit het hoofd) als een gewone pil. Het slikken van een MAP komt dus neer op het slikken van tweederde pilstrip.

Of het verstandig is of niet om de MAP gewoon bij de drogist te verkopen weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat het een hoop stress wegneemt, wanneer je in het weekeinde de MAP uit je medicijnkastje kunt pakken, in plaats van naar de huisarts te stressen en naar de weekendapotheek te moeten gaan. Een pilletje als back-up is misschien niet eens zo'n stom idee.

De jeugd van tegenwoordig (ik ben ook ouderwets) moet veel beter worden voorgelicht. Meer dan de helft van alle meisjes die aan de pil zijn, snappen er geen fluit van wat de pil doet en waarom het ook niet meer veilig is als ze een pil zijn vergeten nadat ze seks hebben gehad. Wat mij betreft moet de gewone ac-pil alleen door de huisarts worden voorgeschreven. Geen pil zonder voorlichting door de arts of apotheek.
Door het tijdsaspect van de MAP kan ik me er ook weer een beetje in vinden dat deze niet door een arts voorgeschreven hoeft te worden. Ik zou dan wel voor een regeling hebben gekozen dat hij alleen bij de apotheek te verkrijgen is, geregistreerd en op vertoon van legitimatie. En uiteraard met een grote hoop voorlichting erbij.
crap in = crap out
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:55:57 #29
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_43077696
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:47 schreef loveli het volgende:
De bijwerkingen zijn nog steeds vrij heftig, als je kijkt naar de risico's op trombose en dat soort dingen.
Ik heb er ooit ook eens 1 gehad, had gelukkig nergens last van, de meesten onder ons denken bij bijwerkingen alleen aan misselijkheid e.d. maar daar had ik dus geen last van.
pi_43079541
Aangezien het de werking van de MAP heel nauw samenhangt met de tijd tussen onveilige seks en innemen ervan, vind ik het wel goed dat hij zo makkelijk te krijgen is. Ik heb hem zelf één keer gehaald (stom ongelukje: ik was net gestopt met de pil vanwege bijwerkingen, maar mijn vriend en ik waren nog zo gewend aan het niet nodig hebben van andere anticonceptie dat we het condoom vergaten, daarna nóóit meer gebeurd), en was blij dat het zo makkelijk ging. Ik heb em toen trouwens wel bij de apotheek gehaald, niet de drogist, en eigenlijk vind ik wel dat dat beter is, omdat ze bij de apotheek beter in staat zijn tot het geven van voorlichting erbij. Het personeel dat bij drogisten staat heeft er vaak toch een stuk minder verstand van, en kan het ook gewoon minder schelen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_43090333
Ik vind die verkrijgbaarheid wel een prima zaak, 100x liever een ondoordachte abortus, dan een ongewenst kind.

Maar ik geef dan ook niks om de rechten van een ongeborene.
underground forever baby
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 07:58:13 #32
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_43092713
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:53 schreef Laton het volgende:
Ik vind die verkrijgbaarheid wel een prima zaak, 100x liever een ondoordachte abortus, dan een ongewenst kind.

Maar ik geef dan ook niks om de rechten van een ongeborene.
Voor de eerste keer in mijn leven ben ik het zowaar met je eens!
(Enjoy it... dit zie ik niet al te vaak meer gebeuren! )
  FOK!Fotograaf dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:30:07 #33
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_43093799
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:55 schreef 2Mini het volgende:
"hey psst, voor een morning afterpil neuk ik je "
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_43095398
morning after pil ligt al 10 jaar ofzo in verschillende drogisterijen, en is maar goed ook imo
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:53:32 #35
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43095499
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:30 schreef fraubitch het volgende:

[..]

"hey psst, voor een morning afterpil neuk ik je "
Hahaha

Ik vind het eigenlijk wel handig. Stel dat er iets mis gaat (ben eigenlijk altijd wel goed voorbereid), dan is het toch wat laagdrempeliger dan de huisarts.

Denk ook niet dat er daardoor makkelijker onveilige sex is, je schijnt er toch een paar dagen beroerd van te zijn. Alhoewel ik de laatste tijd berichten hoor dat dat ook wel mee valt...

Wat me wel een nadeel lijkt is dat door het steeds makkelijker zonder recept krijgen van medicijnen voor de patient zelf nadelig kan zijn. Je huisarts weet niet meer zo goed wat je aan klachten hebt gehad en wat je geslikt hebt. Wisselwerkingen of een wat beter plaatje van je totale gezondheid zijn dan wat gebrekkiger, omdat je niet meer voor alles naar diezelfde huisarts gaat.
KISSSSSSSSSSS
pi_43097400
Ik heb laatst ergens gelezen (ik heb alleen géén idee meer waar) dat het gebruik van de MAP, sinds je geen doktersrecept meer nodig hebt en deze verkrijgbaar is bij drogisterijen, maar een heel klein beetje is gestegen in vergelijking tot daarvoor. In dat artikel stond geloof ik ook dat van tevoren was verwacht dat het gebruik juist veel hoger zou zijn. Ik denk sowieso dat veel vrouwen echt wel uitkijken met seks en dat er maar zeer weinig zullen zijn die de MAP als voorbehoedsmiddel gebruiken. Zo'n pretje is het nou ook weer niet.

Ik vind het juist een goede zaak dat de drempel veel lager ligt om de MAP te halen. Beter dat dan niet je dokter durven bellen voor een recept en dan zwanger zijn met alle gevolgen van dien.
pi_43097767
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 07:58 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Voor de eerste keer in mijn leven ben ik het zowaar met je eens!
(Enjoy it... dit zie ik niet al te vaak meer gebeuren! )
nu wil je zeker een klontje
underground forever baby
pi_43098142
morning after pil zijn trouwens 2 pillen waar je goed misselijk van word.
maar denk dat 15 euro wel veel geld is voor een standaard Breezergeval
Sappig !!
pi_43098159
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:41 schreef Loontjah het volgende:
weet je hoeveel een kind kost
underground forever baby
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:44:08 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_43098228
Alle respect voor de verkoopsters bij Etos (zelf was ik er ooit een!), bij de verkoop van zo'n morning after pil hoort een stukje voorlichting. Bijvoorbeeld: wanneer mag je deze niet gebruiken, welke bijwerkingen kun je verwachten, binnen welke tijd na het vrijen heeft het effect, etc etc. Ik vind nog altijd de arts of apotheker daar de geschikte figuren voor (mits de verkopers een uitgebreide bijscholing hebben gekregen ofzo, maar ik denk het niet)
pi_43098289
Jawel, maar denk niet dat het de reden is dat breezergevallen eerder onveilig vrijen omdat ze weten dat ze een pil kunnen halen..

die hebben vaak 3 vriendjes per week, nou tel maar uit ¤ 45,00
Sappig !!
pi_43098328
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:45 schreef Loontjah het volgende:
Jawel, maar denk niet dat het de reden is dat breezergevallen eerder onveilig vrijen omdat ze weten dat ze een pil kunnen halen..

na 1x zo'n ding gebruikt te hebben heb je wel door dat het echt alleen voor noodgevallen is en niet voor recreatie hoor
underground forever baby
pi_43098363
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:44 schreef Quoi het volgende:
Alle respect voor de verkoopsters bij Etos (zelf was ik er ooit een!), bij de verkoop van zo'n morning after pil hoort een stukje voorlichting. Bijvoorbeeld: wanneer mag je deze niet gebruiken, welke bijwerkingen kun je verwachten, binnen welke tijd na het vrijen heeft het effect, etc etc. Ik vind nog altijd de arts of apotheker daar de geschikte figuren voor (mits de verkopers een uitgebreide bijscholing hebben gekregen ofzo, maar ik denk het niet)
staat toch ook in de bijsluiter?

En ja, ik vind het ook achterlijk dat 'ie zo te koop is
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:54:46 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_43098510
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:49 schreef lienelien het volgende:

[..]

En ja, ik vind het ook achterlijk dat 'ie zo te koop is
Maar niet iedereen leest een bijsluiter en misschien staat het antwoord op jouw vraag daar niet in....

Ik vind dat de nieuwe "open to sell"-benadering van winkels, waar geneesmiddelen gewoon in de schappen liggen, toch best een zorgelijke ontwikkeling (uche). Er moet iemand in de winkel zijn die verstand van zaken heeft. Je kunt niet blind varen op de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Als een of ander zaterdaghulp vlug even 'ja' antwoord op een vraag over een geneesmiddel -> daar ga je dan.
pi_43098572
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:45 schreef Loontjah het volgende:

Ik denk dat je een beetje overdrijf, waar haal je die onzin nu weer vandaan .

Ik vind het eigenlijk wel een goede zaak, blijf er bij dat er gewoon sowieso betere voorlichting moet komen voor jongeren.
Whatever I want.
  Vis een optie? dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:59:35 #46
70532 loveli
N
pi_43098649
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:49 schreef lienelien het volgende:
Ook in de bijsluiter van de 'gewone' pil staat behoorlijk wat info, maar toch zijn veel te veel gebruiksters te lui (soms denk ik ook te stom) om die door te lezen. Voorlichting is cruciaal voor de MAP, anders werkt 'ie niet. De periode na de MAP is ook niet veilig. Laat dat alstjeblieft gezegd worden als je zo'n product verkoopt.
crap in = crap out
pi_43098929
Ik vind het prima dat ie bij de drogist verkrijgbaar is, al was het alleen maar omdat je in het weekend dan niet het probleem meer hebt dat je eigen arts niet bereikbaar is en je eigen apotheek dicht is.

Geloof me, als er een ongelukje (gescheurd condoom) gebeurd dan ben je toch wel lichtelijk in paniek en het helpt niet als je dan eerst moet gaan rondbellen welke weekendarts en apotheek dienst hebben. Dan lees je ook echt wel de bijsluiter.
pi_43103120
Hoezo moet er betere voorlichting komen voor jongeren?
het hele internet staat er vol mee, op school en thuis wordt ook voorlichting gegeven.

Bovendien staan er op plaatsen waar veel jongeren komen rekken vol folders met oa voorlichting over veilig vrijen en wat daar mee te maken heeft.
Jan Peter opzoute!!!!!!!!!
Wanbeleid is ook beleid
  Vis een optie? dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:37:34 #49
70532 loveli
N
pi_43103539
En toch staan internetfora voor pubers vol met opmerkingen dat een meisje alleen zwanger kan worden als ze seks heeft tijdens de menstruatie. Of dat de kans op zwangerschap klein is, omdat ze 'het' een week na de menstruatie hebben gedaan. Of dat ze denken dat een pil in de eerste week vergeten zo erg toch niet kan zijn, omdat de eisprong pas een week later komt in de cyclus.
Misschien zijn er genoeg folders, maar die info staat in een folder en zit niet in het hoofd van een puber.

Daarom.
crap in = crap out
pi_43115746
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:41 schreef Loontjah het volgende:
Dat het er twee zijn klopt idd, maar die ene keer dat ik ze geslikt ben heb ik er totaal geen last van gehad, echt helemaal niets van gemerkt, dus ik denk dat het gewoon heel erg sterk verschilt per persoon.
Arseen (As), atoomnummer 33
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')