Dat is nog niet bekendquote:Op woensdag 4 april 2007 18:53 schreef Petre het volgende:
Is al bekend wanneer de boel weer gaat rijden?
werkt die dan?quote:Op woensdag 4 april 2007 22:14 schreef SpeedyRich het volgende:
weet iemand hoe de signalering werkt van randstadrail ?
ff de seinen op het spoor zijn het zelfde als in denhaag op het tramspoorquote:Op woensdag 4 april 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk met een soort van detectielussen. Verder zijn er natuurlijk op sommige plaatsen seinen, zoals op het gewone spoor.
Zolang nogquote:Op maandag 9 april 2007 21:44 schreef MREn het volgende:
Pas als je je cursus Nederlands af hebt gerond.
ojee krijgen we dit weerquote:Op maandag 9 april 2007 21:44 schreef MREn het volgende:
Pas als je je cursus Nederlands af hebt gerond.
Staat op Nu.nlquote:Weer nieuw deel RandstadRail in gebruik
AMSTERDAM - RandstadRail 4 tussen Den Haag Centraal en De Uithof rijdt vanaf woensdag met passagiers. De afgelopen maanden is het traject met lege wagons getest. Omdat de proef goed is verlopen, is besloten ook daar de lightrailverbinding in gebruik te nemen, meldt het Stadsgewest Haaglanden dinsdag. De eerste weken is er in elke wagon een medewerker van het Haagse vervoersbedrijf HTM aanwezig voor vragen van reizigers.
Het is nog niet duidelijk wanneer RandstadRail 3 en 4 doorrijden tot aan het uiteindelijke eindpunt in Zoetermeer. Op de trajecten Den Haag Centraal - Zoetermeer en Den Haag Centraal - Nootdorp worden op dit moment nog proefritten uitgevoerd. RandstadRail 3 rijdt momenteel alleen met passagiers tussen de Haagse Laan van Nieuw-Oostindië en Den Haag Centraal.
Problemen
Sinds de ingebruikname van de RandstadRail, vorig jaar, kampt het project met problemen. Verschillende voertuigen ontspoorden. Bij een van deze ongelukken vielen vijftien gewonden. De Haagse wethouder Pieter van Woensel (VVD) stapte op toen bekend werd dat het budget voor de lightrailverbinding met twaalf miljoen euro werd overschreden.
De RandstadRail, die naar schatting 550 miljoen euro heeft gekost bij de oplevering, moet voor een snelle verbinding zorgen tussen Den Haag en Zoetermeer en Den Haag en Rotterdam. In het najaar van 2008 moet de RandstadRail helemaal klaar zijn. De bedoeling is dat de centrale stations van Den Haag en Rotterdam uiteindelijk worden verbonden via lightrail.
RR heeft ook minder haltes = grotere afstand = meer tijd om een hogere snelheid te halenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:42 schreef ReisT het volgende:
Ik heb daar even goed op gelet (RR4 versus GTL-lijn 9): de regioCitadis tikt tussen iedere twee haltes even de 50 aan, een GTL gaat zelden sneller dan 35-45. Toch doen ze even lang over een vergelijkbare afstand.
Dat is bij deze lijn dus niet zo, voor het grootste deel liggen de haltes net zo dicht op elkaar als anders. dus die tram haalt nu wel even een hogere snelheid, maar moet ook al weer eerder afremmen, het viel me op dat we meestal al veel te vroeg bijna stilstonden dan langzaam doorreden tot de halte.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:44 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
RR heeft ook minder haltes = grotere afstand = meer tijd om een hogere snelheid te halen
Hele Apeldoornselaan is geen halte, halte Zuiderparklaan is weg, volgens mij slaat ie Castricumplein ook overquote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is bij deze lijn dus niet zo, voor het grootste deel liggen de haltes net zo dicht op elkaar als anders. dus die tram haalt nu wel even een hogere snelheid, maar moet ook al weer eerder afremmen, het viel me op dat we meestal al veel te vroeg bijna stilstonden dan langzaam doorreden tot de halte.
Daar had ik gistermiddag dus last van. Ik was eten wezen halen in de stad, rijden de trams niet. Toen maar gaan lopen naar huisquote:Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Mryc het volgende:
Afgelopen vrijdag reed het niet probleemloos rond een uur of 12 's middags. Er bleken RR's uitgevallen te zijn, er reden geen lijnen 2 en 6 meer door de tramtunnels. Mijn tram heeft een kwartier stilgestaan vlak voor de tramtunnel maar is toen via de Groenmarkt gereden. Er kwamen 3 (!!) trams met lijn 6 achteraan.
Gistermiddag stond ik vlak voor centraal station ook een minuut of 5 á 10 vast. Er werd omgeroepen dat ze bezig waren een een RR met pech weg te halen... Gisteravond reden tram 2 en 6 ook ineens niet meer door de tramtunnel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |