abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:38:39 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43117807
Die dingen zijn van de NS en RR stellen zijn eigendom van HTM en RET. Eigenlijk kun je het wel vergelijken, maar het heeft een andere naam.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:46:53 #27
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43121129
Het leuke is dat die trams op Gouda-Alphen dus ook van HTM zijn (staat er ook op: HTM-rent-a-tram). Het belangrijkste verschil met de RandstadRail-trams is dat het het model is van de concurrent.
pi_43218478
Vanavond is er een voertuig ontspoord:
quote:
# HTM NU: tram 2 en 6 rijden om wegens ontsporing

Op dit moment rijden tram 2 en tram 6 gewijzigde routes in verband met de ontsporing van RandstadRail 4 bij het Centraal Station. De routes van tram 2 en 6 zijn in twee delen geknipt.

Tram 2 en tram 6 rijden vanuit Leidschendam niet verder dan het Stuyvesantplein en vice versa. Vanuit Den Haag Zuidwest rijden tram 2 en 6 niet verder dan de halte Rijnstraat en vice versa. Let op: de trams gaan niet naar het tramperron.

Voor openbaar vervoer tussen Centraal Station en het gebied rondom het Stuyvesantplein adviseren wij u te reizen met bus 24.

De herstelwerkzaamheden duren naar verwachting nog de hele avond. HTM houdt u via deze website op de hoogte wanneer tram 2 en 6 weer de normale route kunnen rijden.
pi_43218609
Een goed begin is het halve werk?
pi_43220711
En vanochtend ben ik niet naar school geweest omdat de RR vastzat wegens een storing, eerst heel lang stilgestaan en uiteindelijk bij een station gekomen (die toevallig nog "redelijk" dichtbij mij huis was, dus maar richting huis gelopen een half uur.
  zaterdag 4 november 2006 @ 01:26:08 #31
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43223496
En nog mensen die bij NS een GTBV-formulier indienen omdat RR vertraging had

Het valt ook allemaal niet mee met die verschillende bedrijven, en het verschil tussen een witte met HTM er op en een gele met vishaken er op...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43233928
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43234790
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:26 schreef MREn het volgende:
En nog mensen die bij NS een GTBV-formulier indienen omdat RR vertraging had
Heeft RR eigenlijk ook een soort GtbV regeling?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43237428
Treintjes
bye
pi_43246059
quote:
Toch vreemd dat opeens die treinstellen ontsporen, terwijl ze allang proefgereden hadden daar. Zonder problemen, dacht ik
  zondag 5 november 2006 @ 01:20:50 #36
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43250295
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft RR eigenlijk ook een soort GtbV regeling?
Nee...is wat dat betreft net de gewone HTM.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43256340
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 22:25 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Toch vreemd dat opeens die treinstellen ontsporen, terwijl ze allang proefgereden hadden daar. Zonder problemen, dacht ik
Ook tijdens het proefrijden is het behoorlijk wat keren fout gegaan. In Zoetermeer is er tijdens het proefrijden ook al een keer een RandstadRail-voertuig ontspoord, alleen heb je daar niks over gehoord.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 11:24:09 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43421149
Dit is toch niet te geloven:
quote:
Slijtage deed RandstadRail ontsporen

(Novum) - Slijtage aan de rails is er de oorzaak van dat vrijdag een voertuig van de RanstadRail bij Den Haag CS ontspoorde. Die rails worden vervangen. Dit heeft vervoersmaatschappij HTM vrijdag bekendgemaakt. Er vielen bij het ongeluk overigens geen gewonden.

Het staal dat voor de rails op en rond Den Haag CS is gebruikt, blijkt razendsnel te slijten, verklaart een woordvoerder. Zij benadrukt dat de staalsoort niet voor het hele traject is gebruikt. "We zijn erg geschrokken, maar we hoeven alleen delen op en rond CS te vervangen - niet het hele traject." Na het ongeluk rijdt de sneltram binnen op een ander spoor.

De ontsporing is niet de enige kinderziekte van het gloednieuwe traject. Op verschillende plaatsen op het traject traden er tijdens proefritten sein- en wisselstoringen op.

De rails voor de RandstadRail tussen Den Haag CS en Zoetermeer werd enkele weken geleden in gebruik genomen. Zaterdag volgt het traject tussen Den Haag en Rotterdam. De ingebruikname stond aanvankelijk gepland voor 3 september.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43424638
Laatste 2 keer dat ik geweest ben, ben ik 1 keer nieteens op besteming aangekomen, en de 2de keer een uur totaal erin gezeten
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:26:22 #40
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43428495
Nieuw over een ander stukje van RandstadRail, ook de RET gaat nu eindelijk tot Den haag CS rijden.
quote:
PERSBERICHT 9 november jl.

RandstadRail rijdt vanaf 12 november door naar Den Haag

Officiële opening zaterdag 11 november

Zaterdag 11 november wordt de RandstadRail Erasmuslijn van halte Hofplein naar Den Haag Centraal officieel geopend. Om 10.30 uur openen Jeannette Baljeu en RET-directeur Pedro Peters de nieuwe halte Melanchtonweg in Rotterdam-Schiebroek.

Baljeu neemt vervolgens de Erasmuslijn in gebruik met de verkeerswethouders van de betrokken gemeenten op de haltes Rodenrijs, Pijnacker Centrum, Leidschenveen en Voorburg ’t Loo. Regiobestuurder van het Stadsgewest Haaglanden, Pieter van Woensel, verwelkomt de gasten ten slotte op Den Haag Centraal. Zondag 12 november gaat de Erasmuslijn tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal volgens de normale dienstregeling rijden.

Reizigers en omwonenden zijn van harte welkom om het openingsprogramma bij te wonen. Gedurende de hele dag worden op alle twaalf RandstadRail-haltes tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal hapjes en drankjes uitgedeeld. Voor de kleinsten zijn er kleurplaten, petjes en ballonnen en is er een prijsvraag. Reizigers kunnen al direct na de opening reizen op het gehele traject.
Bron: RET.nl

Hopelijk gaat dit nu wel in een keer goed, in ieder geval hoeven ze niet langs de probleemwissels bij Ternoot en CS.
pi_43448251
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:31 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Er rijden genoeg treinen naar Zoetermeer/Rotterdam

Verder heb je ook trams in DH en de metronetwerk in R'dam.

Daarmee wil ik jullie vragen, is die RandstadRail wel zo noodzakelijk

Of is he tmeer voor de sier?
Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.

Idem voor de Hofplein tussen R'dam Hofplein en Den Haag. Het leuke is dat die voormalige treintrajecten nu gekoppeld zijn aan de bestaande tram- en metrotrajecten, dat scheelt dus overstappen etc. Ik denk dat, met de nodige uitbreidingen richting bijv. Ridderkerk, Dordrecht etc. het heel wat toe kan voegen.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_43448556
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 10:35 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.

Idem voor de Hofplein tussen R'dam Hofplein en Den Haag. Het leuke is dat die voormalige treintrajecten nu gekoppeld zijn aan de bestaande tram- en metrotrajecten, dat scheelt dus overstappen etc. Ik denk dat, met de nodige uitbreidingen richting bijv. Ridderkerk, Dordrecht etc. het heel wat toe kan voegen.
Daarbij komend ook nog dat de NS geen intercity's meer laat stoppen in Zoetermeer. Maw, Zoetermeer is gedoemd tot de Stoptrein. ik weet nou niet precies of door die hele OV-veranderingen (de nieuwe dienstregeling van de NS en Randstadrail) de verbinidng met Den Haag er nou op vooruit is gegaan
pi_43448597
Die Hofpleinlijn gaat mij te vaak. Kan er niet zo goed tegen als ik moet wachten voor dichte slagbomen om een metro voorbij te zien komen waar wel 3 mensen inzitten
stupidity has become as common as common sense was before
pi_43448831
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is toch niet te geloven:
[..]
Nou opzich wel, de bocht waar ze rechtdoor gaan is zo ontzettend scherp, dat je er bijna stapvoets door heen moet rijden. Het is de bocht die de nieuwe HTM lijn verbind met de oude NS zoetemeer lijn. Hij ligt er zelfs zo scherp in dat een normale trein de bocht niet kan halen.
pi_43449526
quote:
Tweede deel RandstadRail geopend

In Rotterdam is het tweede en laatste stuk van de RandstadRail officieel geopend. De Hofpleinlijn van Den Haag naar Rotterdam is vervangen door een metroverbinding die aansluit op de metro in Rotterdam.

Morgen rijden de eerste metro's voor het publiek. De reis duurt een half uur, even lang als vroeger met de trein, maar er zijn nu meer haltes en de metro rijdt vaker.

Vorige maand werd het andere stuk van de RandstadRail in gebruik genomen tussen Den Haag en Zoetermeer. Daarmee zijn nog problemen. De tram ontspoorde twee keer en er waren seinstoringen.
Bron: NOS

Is de aansluiting met de Erasmuslijn dan nu al klaar? Dus het is nu in principe mogelijk om van Spijkenisse helemaal naar Den Haag te gaan zonder over te stappen? Ik wist wel dat ze dit van plan waren maar dat het nu al af is...
pi_43450269
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:02 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Bron: NOS

Is de aansluiting met de Erasmuslijn dan nu al klaar? Dus het is nu in principe mogelijk om van Spijkenisse helemaal naar Den Haag te gaan zonder over te stappen? Ik wist wel dat ze dit van plan waren maar dat het nu al af is...
De RandstadRail richting Spijkenisse zal pas in 2008 gaan rijden. De lightrail rijdt nu vanaf station Hofplein (waar hij straks zal aansluiten op de metrolijn).
pi_43452200
Ow... oké. Ik vond het al zo snel
pi_43452714
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 10:35 schreef SevenWonders het volgende:
Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.

Idem voor de Hofplein tussen R'dam Hofplein en Den Haag. Het leuke is dat die voormalige treintrajecten nu gekoppeld zijn aan de bestaande tram- en metrotrajecten, dat scheelt dus overstappen etc. Ik denk dat, met de nodige uitbreidingen richting bijv. Ridderkerk, Dordrecht etc. het heel wat toe kan voegen.
Er is nooit een directe lijn Zoetermeer/Rotterdam geweest. Alleen bussen rijden direct...
pi_43475139
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 11:20 schreef optifree het volgende:

[..]

Nou opzich wel, de bocht waar ze rechtdoor gaan is zo ontzettend scherp, dat je er bijna stapvoets door heen moet rijden. Het is de bocht die de nieuwe HTM lijn verbind met de oude NS zoetemeer lijn. Hij ligt er zelfs zo scherp in dat een normale trein de bocht niet kan halen.
De ontsporingen hebben plaatsgevonden bij het tramplatform van Den Haag Centraal. Als je vanaf daar naar de halte Spui gaat, ga je onder zo'n ministerie door. Op een van die wissels zijn voertuigen ontspoord.
  maandag 13 november 2006 @ 23:36:23 #50
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43528349
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 14:35 schreef innovative het volgende:

[..]

Er is nooit een directe lijn Zoetermeer/Rotterdam geweest. Alleen bussen rijden direct...
En laat nu juist het ontbreken van een verbinding Zoetermeer-Rotterdam de aanleiding voor RR te zijn geweest. En wat ligt er nu net niet...?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')