quote:# HTM NU: tram 2 en 6 rijden om wegens ontsporing
Op dit moment rijden tram 2 en tram 6 gewijzigde routes in verband met de ontsporing van RandstadRail 4 bij het Centraal Station. De routes van tram 2 en 6 zijn in twee delen geknipt.
Tram 2 en tram 6 rijden vanuit Leidschendam niet verder dan het Stuyvesantplein en vice versa. Vanuit Den Haag Zuidwest rijden tram 2 en 6 niet verder dan de halte Rijnstraat en vice versa. Let op: de trams gaan niet naar het tramperron.
Voor openbaar vervoer tussen Centraal Station en het gebied rondom het Stuyvesantplein adviseren wij u te reizen met bus 24.
De herstelwerkzaamheden duren naar verwachting nog de hele avond. HTM houdt u via deze website op de hoogte wanneer tram 2 en 6 weer de normale route kunnen rijden.
Heeft RR eigenlijk ook een soort GtbV regeling?quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:26 schreef MREn het volgende:
En nog mensen die bij NS een GTBV-formulier indienen omdat RR vertraging had
Toch vreemd dat opeens die treinstellen ontsporen, terwijl ze allang proefgereden hadden daar. Zonder problemen, dacht ikquote:
Nee...is wat dat betreft net de gewone HTM.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft RR eigenlijk ook een soort GtbV regeling?
Ook tijdens het proefrijden is het behoorlijk wat keren fout gegaan. In Zoetermeer is er tijdens het proefrijden ook al een keer een RandstadRail-voertuig ontspoord, alleen heb je daar niks over gehoord.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:25 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Toch vreemd dat opeens die treinstellen ontsporen, terwijl ze allang proefgereden hadden daar. Zonder problemen, dacht ik
quote:Slijtage deed RandstadRail ontsporen
(Novum) - Slijtage aan de rails is er de oorzaak van dat vrijdag een voertuig van de RanstadRail bij Den Haag CS ontspoorde. Die rails worden vervangen. Dit heeft vervoersmaatschappij HTM vrijdag bekendgemaakt. Er vielen bij het ongeluk overigens geen gewonden.
Het staal dat voor de rails op en rond Den Haag CS is gebruikt, blijkt razendsnel te slijten, verklaart een woordvoerder. Zij benadrukt dat de staalsoort niet voor het hele traject is gebruikt. "We zijn erg geschrokken, maar we hoeven alleen delen op en rond CS te vervangen - niet het hele traject." Na het ongeluk rijdt de sneltram binnen op een ander spoor.
De ontsporing is niet de enige kinderziekte van het gloednieuwe traject. Op verschillende plaatsen op het traject traden er tijdens proefritten sein- en wisselstoringen op.
De rails voor de RandstadRail tussen Den Haag CS en Zoetermeer werd enkele weken geleden in gebruik genomen. Zaterdag volgt het traject tussen Den Haag en Rotterdam. De ingebruikname stond aanvankelijk gepland voor 3 september.
Bron: RET.nlquote:PERSBERICHT 9 november jl.
RandstadRail rijdt vanaf 12 november door naar Den Haag
Officiële opening zaterdag 11 november
Zaterdag 11 november wordt de RandstadRail Erasmuslijn van halte Hofplein naar Den Haag Centraal officieel geopend. Om 10.30 uur openen Jeannette Baljeu en RET-directeur Pedro Peters de nieuwe halte Melanchtonweg in Rotterdam-Schiebroek.
Baljeu neemt vervolgens de Erasmuslijn in gebruik met de verkeerswethouders van de betrokken gemeenten op de haltes Rodenrijs, Pijnacker Centrum, Leidschenveen en Voorburg ’t Loo. Regiobestuurder van het Stadsgewest Haaglanden, Pieter van Woensel, verwelkomt de gasten ten slotte op Den Haag Centraal. Zondag 12 november gaat de Erasmuslijn tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal volgens de normale dienstregeling rijden.
Reizigers en omwonenden zijn van harte welkom om het openingsprogramma bij te wonen. Gedurende de hele dag worden op alle twaalf RandstadRail-haltes tussen Rotterdam Hofplein en Den Haag Centraal hapjes en drankjes uitgedeeld. Voor de kleinsten zijn er kleurplaten, petjes en ballonnen en is er een prijsvraag. Reizigers kunnen al direct na de opening reizen op het gehele traject.
Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:31 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Er rijden genoeg treinen naar Zoetermeer/Rotterdam
Verder heb je ook trams in DH en de metronetwerk in R'dam.
Daarmee wil ik jullie vragen, is die RandstadRail wel zo noodzakelijk
Of is he tmeer voor de sier?
Daarbij komend ook nog dat de NS geen intercity's meer laat stoppen in Zoetermeer. Maw, Zoetermeer is gedoemd tot de Stoptrein. ik weet nou niet precies of door die hele OV-veranderingen (de nieuwe dienstregeling van de NS en Randstadrail) de verbinidng met Den Haag er nou op vooruit is gegaanquote:Op zaterdag 11 november 2006 10:35 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.
Idem voor de Hofplein tussen R'dam Hofplein en Den Haag. Het leuke is dat die voormalige treintrajecten nu gekoppeld zijn aan de bestaande tram- en metrotrajecten, dat scheelt dus overstappen etc. Ik denk dat, met de nodige uitbreidingen richting bijv. Ridderkerk, Dordrecht etc. het heel wat toe kan voegen.
Nou opzich wel, de bocht waar ze rechtdoor gaan is zo ontzettend scherp, dat je er bijna stapvoets door heen moet rijden. Het is de bocht die de nieuwe HTM lijn verbind met de oude NS zoetemeer lijn. Hij ligt er zelfs zo scherp in dat een normale trein de bocht niet kan halen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is toch niet te geloven:
[..]
Bron: NOSquote:Tweede deel RandstadRail geopend
In Rotterdam is het tweede en laatste stuk van de RandstadRail officieel geopend. De Hofpleinlijn van Den Haag naar Rotterdam is vervangen door een metroverbinding die aansluit op de metro in Rotterdam.
Morgen rijden de eerste metro's voor het publiek. De reis duurt een half uur, even lang als vroeger met de trein, maar er zijn nu meer haltes en de metro rijdt vaker.
Vorige maand werd het andere stuk van de RandstadRail in gebruik genomen tussen Den Haag en Zoetermeer. Daarmee zijn nog problemen. De tram ontspoorde twee keer en er waren seinstoringen.
De RandstadRail richting Spijkenisse zal pas in 2008 gaan rijden. De lightrail rijdt nu vanaf station Hofplein (waar hij straks zal aansluiten op de metrolijn).quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:02 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Bron: NOS
Is de aansluiting met de Erasmuslijn dan nu al klaar? Dus het is nu in principe mogelijk om van Spijkenisse helemaal naar Den Haag te gaan zonder over te stappen? Ik wist wel dat ze dit van plan waren maar dat het nu al af is...
Er is nooit een directe lijn Zoetermeer/Rotterdam geweest.quote:Op zaterdag 11 november 2006 10:35 schreef SevenWonders het volgende:
Ehhm,. de treinen naar Zoetermeer rijden dus niet meer, daarvoor zijn dus de trams van Rampstadrail in de plaats gekomen.
Idem voor de Hofplein tussen R'dam Hofplein en Den Haag. Het leuke is dat die voormalige treintrajecten nu gekoppeld zijn aan de bestaande tram- en metrotrajecten, dat scheelt dus overstappen etc. Ik denk dat, met de nodige uitbreidingen richting bijv. Ridderkerk, Dordrecht etc. het heel wat toe kan voegen.
De ontsporingen hebben plaatsgevonden bij het tramplatform van Den Haag Centraal. Als je vanaf daar naar de halte Spui gaat, ga je onder zo'n ministerie door. Op een van die wissels zijn voertuigen ontspoord.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Nou opzich wel, de bocht waar ze rechtdoor gaan is zo ontzettend scherp, dat je er bijna stapvoets door heen moet rijden. Het is de bocht die de nieuwe HTM lijn verbind met de oude NS zoetemeer lijn. Hij ligt er zelfs zo scherp in dat een normale trein de bocht niet kan halen.
En laat nu juist het ontbreken van een verbinding Zoetermeer-Rotterdam de aanleiding voor RR te zijn geweest. En wat ligt er nu net niet...?quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:35 schreef innovative het volgende:
[..]
Er is nooit een directe lijn Zoetermeer/Rotterdam geweest.Alleen bussen rijden direct...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |