Volgend jaar dan maar...quote:Op zaterdag 2 december 2006 01:16 schreef athlonkmf het volgende:
schijnbaar stuurt google dit jaar een mooie digitale fotoframe naar de veelverdieners:
http://www.flickr.com/photos/rustybrick/308586876/
zal wel leuk zijn om zoiets te krijgen. Echt iets dat ik liever als kado heb omdat ik er geen geld voor wilt uitgeven
Wanneer ben je een veelverdiener?quote:Op zaterdag 2 december 2006 01:16 schreef athlonkmf het volgende:
schijnbaar stuurt google dit jaar een mooie digitale fotoframe naar de veelverdieners:
http://www.flickr.com/photos/rustybrick/308586876/
zal wel leuk zijn om zoiets te krijgen. Echt iets dat ik liever als kado heb omdat ik er geen geld voor wilt uitgeven
December is nog niet afgelopenquote:
er zijn mensen die het kado bij 1000 per maand al kregen. Maar vooral premium publishers zullen het krijgen, die zullen wel meer dan 3k/m verdienen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 07:28 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Wanneer ben je een veelverdiener?
10k p/m of meer?
Maar de cadeautjes zijn al wel vergevenquote:Op zaterdag 2 december 2006 11:11 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
December is nog niet afgelopen
[..]
Ben ik inderdaad ook wel eens benieuwd naar.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:38 schreef dujour het volgende:
Wat voor een site's hebben jullie allemaal dan ( met hoeveel hits ) ik mag blij zijn als ik 2 cijfers over hou per maand
Gewoon het een en ander uitproberen, en dan de CPM van de ad blokken vergelijken. Een groot vierkant doet het bij mij erg goed. De CPM is 5 keer zo hoog als bij een verticale banner. Maar dit kan verschillen per pagina/site.quote:Op zaterdag 2 december 2006 12:02 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Scheelt het als ik meerdere advertentie-blokken per pagina gebruik? Ik gebruik nu al een jaar google_ad_format = "728x90_as";.
Wat heeft op een pagina echt invloed op de advertenties die in de advertentie-blokken weergeven worden? Vaak zie ik op mijn pagina al iets in de advertenties weergeven worden wat in mijn pagina alleen ergens in een normale tekst terug te vinden is, geen META, Hx of andere tag of zo.
Yip, weet ik. Maar ik vind het raar dat mijn advertenties vaak relevantie hebben met iets wat gewoon tussen een lap tekst staat, in plaats van iets wat bijvoorbeeld tussen <h1> tags staat.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:20 schreef Ernest0 het volgende:Google kijkt naar alle tekst om de pagina om daar de inhoud van de advertentie op af te stemmen.
Maar hoeveel hits heb je gemiddeld op je website dan?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:20 schreef Ernest0 het volgende:
[..]
Gewoon het een en ander uitproberen, en dan de CPM van de ad blokken vergelijken. Een groot vierkant doet het bij mij erg goed. De CPM is 5 keer zo hoog als bij een verticale banner. Maar dit kan verschillen per pagina/site.
Google kijkt naar alle tekst om de pagina om daar de inhoud van de advertentie op af te stemmen.
CPM heeft niets met het aantal hits te maken. (per 1000)quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:16 schreef dujour het volgende:
[..]
Maar hoeveel hits heb je gemiddeld op je website dan?
Weet ik in ieder geval als ik wat fout doe.
Ja, erg handig inderdaad, maar het kost geld. Google analytics heeft een soortgelijk iets, helemaal gratis.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:18 schreef jp84 het volgende:
http://crazyegg.com/
echt relaxt
kan je een soort heatmap krijge over je site heen, zie je waar mense het meest klikken
ik snap niet waarom dat raar isquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:15 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Yip, weet ik. Maar ik vind het raar dat mijn advertenties vaak relevantie hebben met iets wat gewoon tussen een lap tekst staat, in plaats van iets wat bijvoorbeeld tussen <h1> tags staat.
Ik heb het nagekeken. Zit rond de 15/20.000 unieke bezoekers per dag, en gemiddeld iets meer dan 2 views per bezoeker. 40% via google.quote:Op zondag 3 december 2006 02:26 schreef M3CABRIO het volgende:
Ernest, bedoel je met hits per dag bezoekers of pageviews?
Omdat, puur theoretisch bekeken, een machine (oftewel een zoekrobot) toch normaliter eerder dingen 'opmerkt' die op een webpagina tussen bepaalde tags staan, dan woordjes uit een hele lap tekst te zoeken en dáár de nadruk op te leggen. Met bijvoorbeeld <h2> tags leg je weer narduk op iets wat daar tussen staat.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:28 schreef Ernest0 het volgende:
ik snap niet waarom dat raar is
Ik heb al jarenlang hosting uit Amerika.quote:Op zondag 3 december 2006 12:13 schreef athlonkmf het volgende:
Alleen.. met zoveel visitors en pageviews heb ik ook een enorme sterke serverpark nodig. Die kosten drukt de inkomsten heel erg.
Ik heb ook jaren de hosting in amerika lopen, zeker omdat 70% van mijn bezoeken van amerika komen. Maar op een gegeven moment is het niet langer mogelijk om nog meer geld uit te geven aan extra sterke servers te huren.quote:Op zondag 3 december 2006 12:19 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb al jarenlang hosting uit Amerika.Alles is daar gewoon stukken goedkoper en het is in verhouding daarom ook schandalig als je ziet wat Nederlandse hosting providers vaker voor een bedragen vragen, vooral voor bandwidth/bandbreedte word je hier puur opgelicht vind ik. Ik heb dan wel weer het meeste publiek uit Amerika/Canada, dus dat zou niet verstandig zijn als je een Nederlandse website hebt i.v.m. snelheidsverlies.
Hangt ook af van de aard van de site. Een foto gallery zal natuurlijk meer views genereren, net als een forum. En ja, ik krijg veel mensen die via Google komen, en dan (via Google ads) snel weer wegklikken. Mij hoor je niet klagen.quote:Op zondag 3 december 2006 12:55 schreef M3CABRIO het volgende:
Veel visitors, maar weinig pagviews verbaasd me een beetje, dat klinkt als lui die op je site komen via een search engine en gelijk weer wegklikken.
Die woorden krijgen wellicht meer gewicht, maar dat wil niet zeggen dat alle andere woorden niet meegenomen worden. Wil je bepaalde secties uitsluiten dan moet je Google's ad targeting tags gebruikenquote:Op zondag 3 december 2006 12:19 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Omdat, puur theoretisch bekeken, een machine (oftewel een zoekrobot) toch normaliter eerder dingen 'opmerkt' die op een webpagina tussen bepaalde tags staan, dan woordjes uit een hele lap tekst te zoeken en dáár de nadruk op te leggen. Met bijvoorbeeld <h2> tags leg je weer narduk op iets wat daar tussen staat.
[..]
De eerste optie inderdaad...quote:Op maandag 4 december 2006 01:43 schreef athlonkmf het volgende:
Weer eens even met mijn belastingvragen. Komt er namelijk weer aan.
Stel ik heb over het hele jaar: 2000 euro verdient van google.
Stel ik heb 1000 euro gemaakt qua kosten (hardware, hosting, onkosten)
Hoe moet ik dit dan opgeven?
2000-1000=1000 omzet. Dus 1000 euro opgeven en dan 42% belasting hierover betalen van 420 euro?
Of 42% van 2000 = 840. 1000 euro kosten gemaakt. 1000-840=160 euro. Dus niks hoeven op te geven?
quote:Op maandag 4 december 2006 08:40 schreef Ernest0 het volgende:
[..]
De eerste optie inderdaad...
2000 - 1000 = 1000
Over dat bedrag betaal je belasting. Dus 42% van 1000 = 420.
Je netto inkomsten zijn dus 1560. Wel alles opgeven aan de belasing![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |