![]()
Dit topic gaat dus over de Fok! 100 allertijden, editie 2006. Vanwege vragen die zo her en der naar voren kwam meld ik gelijk duidelijk dat het gaat om albumtracks, songs en liedjes. Dus met Abbey Road van de Beatles als album kan je hier niet terecht, dan moet je naar de album top100 gaan. Wil je Help! van de Beatles nomineren. Dat kan wel hier!
De opzet is ongeveer hetzelfde als vorige keer, misschien dat het te regelen is dat de eindlijst op de een of andere manier zal worden uitgezonden op fok!radio. Hoe en wat precies is nog niet bekend, maar daar komt later wel meer info over.
Leuk, maar wat is nu precies het idee?De bedoeling is dus dat je een lijst maakt van je favoriete nummers allertijden, dit kan een top 10, top 25, top 50 of top 100 zijn. Je mag elk nummer van elke artiest in elk genre erin zetten, op deze simpele regels na:
* Niet teveel nummers van dezelfde artiest.
* De nummers moeten voor 2006 voor het eerst zijn verschenen.
Wat zijn teveel nummers van dezelfde artiest?In een top 10 mag je 1 nummer per artiest/band/act, in een top25 2, in een top50 3 en in een top100 5.
Moet ik verder nog ergens op letten?* Als je niet weet hoe je een artiestnaam of nummer ook al weer precies schrijft, kijk dan even op de cd of op de allmusic guide. Het is erg handig als iedereen dat op dezelfde manier doet.
* Laat 'the' weg aan het begin van de bandnaam (behalve bij 'The The' ).
* Zet de platen in het formaat 'artiest - nummer', dus de artiest eerst en een streepje tussen de artiestnaam en de naam van het nummer.
Wat als ik iets anders dan een top 10/25/50/100 opstuur?Nou die telt dan lekker niet mee.
Mag ik tussentijds mijn favolijstje aanpassen?Wat mij betreft wel. Zolang je maar niet veranderd na het verstrijken van de deadline. Doe je dit wel dan telt je lijst niet mee.
Wat is de uitslag van vorig jaar?Die kan je
hier vinden.
Hoe is de puntentelling?De puntentelling is zodanig dat een top 100 zwaarder weegt dan een top 50, enzovoorts.
Top 100: nr. 1 krijgt 115 punten, nr. 2 krijgt 114, enz.
Top 50: nr. 1 krijgt 110 punten, nr. 2 krijgt 108, enz.
Top 25: nr. 1 krijgt 105 punten, nr. 2 krijgt 101, enz.
Top 10: nr. 1 krijgt 100 punten, nr. 2 krijgt 90, enz.
Tot wanneer kan ik inzenden?De deadline is 20 december om 23:59 uur, en de uitslag komt dan vlak voor het begin van de kerstvakantie. Hoop ik.
Ik snap het nu nog niet of wil een vraag stellen?!Tsja in het eerste geval heb je een probleem. In het tweede geval zou ik zeggen stel hem!
Rest mij alleen te roepen: Veel succes met het samenstellen van jullie lijsten!
[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 13-12-2006 14:55:36 ]