Een verkrachting maakt dus een babymoord goed ??quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:44 schreef JohnDope het volgende:
En als een vrouw nou bijvoorbeeld verkracht is en er om wat voor reden te laat achter komt dat ze zwanger is, dan moet ze zelf maar met breinaalden gaan lopen rommelen?
In Nederland is het criterium dus ook levensvatbaarheid, niet een klompvoetje ofzo.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:39 schreef LXIV het volgende:
De vraag is natuurlijk ook of het wel verantwoord is om een kind met een afwijking te aborteren.
Pak nu bijvoorbeeld mongooltjes. Deze worden nu vaak geaborteerd. Maar kan zo'n kind niet een gelukkig leven hebben? Ondanks zijn handicap? En waarom moeten deze mongooltjes dan pre-nataal omgebracht worden?
Er zijn natuurlijk wel een aantal aandoeningen die zó afschuwelijk zijn dat het inderdaad beter is als het kind niet geboren wordt. Maar ik vind niet dat dit zomaar voor iedere afwijking moet gelden.
Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen? Ik zou daar als vrouwzijnde helemaal neurotisch van worden en als een malle trappen op en af gaan rennen als niemand je komt verlossen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Een verkrachting maakt dus een babymoord goed ??
nee, joh, dan ga je gewoon kickboksenquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:44 schreef JohnDope het volgende:
En als een vrouw nou bijvoorbeeld verkracht is en er om wat voor reden te laat achter komt dat ze zwanger is, dan moet ze zelf maar met breinaalden gaan lopen rommelen?
Monster ??quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen?
Dat is inderdaad het dilemma. Want ook van een kind van 3 weken staat al helemaal vast hoe het er uit gaat zien, wat zijn eigenschappen en karaktertrekken zullen zijn et cetera. Het moet zich alleen nog ontwikkelen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Tjsa, er zijn ook mensen die zeggen dat elke abortus moord is.
Waarom een grens op 22 weken waarom niet op 3 weken of op 38?
Levensvatbaarheid buiten de baarmoeder ja. Maar het aborteren in een vroeger stadium vanwege afwijkingen is wel degelijk toegestaan.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In Nederland is het criterium dus ook levensvatbaarheid, niet een klompvoetje ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus#Wetgeving_in_Nederland
Ik vind het een monster of de baby nou volgroeid is of niet. En voordat je het kan weggeven dan moet je nog 2 maanden verder leven voordat die parasiet uit je komt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:51 schreef Mirage het volgende:
[..]
Monster ??
Het is een volgroeide baby, geen hoop cellen meer.
Als ik niet kon leven met een kindje voortgekomen uit verkrachting omdat ik monsterlijke gevoelens richting het kindje zou hebben dan zou ik het weggeven.
Waarom eerst doden
Het wordt al bijna geboren met dit aantal weken hoor, voor mijn part zetten ze de geboorte vroegtijdig in via opwekking om zo vervroegd ervan af te komen.
Je hoeft helemaal geen maanden meer met dit schepseltje te lopen als je er pas met 32 weken achter komt dat je zwanger bent.
Nee, dat vind ik dus een gegronde reden om een late abortus uit te voeren. Liever zie ik nog steeds dat ze het uitdraagt en afstaat ofzo, maar ik vind dat dat haar keuze is en dat het legaal mogelijk moet zijn in dit soort echte noodgevallen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:44 schreef JohnDope het volgende:
Monster? Dat kind is onschuldig voor de daden van zijn vader, en komt bovendien ook nog voor 50% uit de moeder voort.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen? Ik zou daar als vrouwzijnde helemaal neurotisch van worden en als een malle trappen op en af gaan rennen als niemand je komt verlossen.
Ik vind verkrachting wel een reden voor abortus, maar niet met 7 MAANDEN.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:44 schreef JohnDope het volgende:
Dat is toch niet helemaal waar volgens mij. De wijze waarop het DNA het kind beinvloedt is niet volledig deterministisch.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het dilemma. Want ook van een kind van 3 weken staat al helemaal vast hoe het er uit gaat zien, wat zijn eigenschappen en karaktertrekken zullen zijn et cetera.
Kinderen worden zoals de ouders of erger. in die situatie is 50% niks. monster dus. Buiten het feit dat ze niet voor dat kind gekozen had, ze alleen kinderen wilt maken met een leuke vader, etc, etc.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Monster? Dat kind is onschuldig voor de daden van zijn vader, en komt bovendien ook nog voor 50% uit de moeder voort.
Klopt, voor 13 weken dacht ik. Daarna tellen alleen zwaarwegende redenen mee zoals ernstige afwijkingen. Vervelende is dus dat er met 20 weken nog een hoop boven water kan komen dat op het randje zit. Een kind zonder armen bijvoorbeeld, of zonder hersenbalk. Het zal leven, maar vraag niet hoe. Dat is ook niet te voorspellen bij spina bifida: zon kindje kan een deukje op de rug hebben zonder gevolgen of zwaar verlamd plus waterhoofd ter wereld komen...quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Levensvatbaarheid buiten de baarmoeder ja. Maar het aborteren in een vroeger stadium vanwege afwijkingen is wel degelijk toegestaan.
Ook dit kan weer een samenloop van omstandigheden zijn (geen mens of situatie is hetzelfde). Dus na 7 maanden moet kunnen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind verkrachting wel een reden voor abortus, maar niet met 7 MAANDEN.
Als je verkracht bent, dan neem ik aan dat je dat weet. Dan doe je dus na een aantal weken een zwangerschapstest en weet je of je zwanger bent of niet. Je komt er niet pas na 7 maanden achter dat je zwanger bent geraakt van een verkrachter.
Ik denk dat ik het in grote lijnen met je eens ben.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind verkrachting wel een reden voor abortus, maar niet met 7 MAANDEN.
Als je verkracht bent, dan neem ik aan dat je dat weet. Dan doe je dus na een aantal weken een zwangerschapstest en weet je of je zwanger bent of niet. Je komt er niet pas na 7 maanden achter dat je zwanger bent geraakt van een verkrachter.
In alle andere gevallen ben ik alleen voor abortus indien er gevaar is voor de moeder, of wanneer het kind zeer ernstig gehandicapt ter wereld zal komen. En dan heb ik het niet over mongooltje of open ruggetje, maar over meervoudig gehandicapt met een uitzicht op een leven als een kasplantje.
Dit weet men met uiterlijk 20 weken. Dus abortus in dergelijke gevallen uiterlijk met 22 weken.
In geval van verkrachting uiterlijk 13 weken.
Die middelste ziet er anders niet al te best uit!quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:14 schreef milagro het volgende:
zodat we even weten waarover we praten..... dit zijn premature babies dus, die niet geaborteerd werden in een dubieuze kliniek.
die is dan ook afgestaan, hèquote:Op maandag 30 oktober 2006 12:17 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Die middelste ziet er anders niet al te best uit!![]()
Misschien leggen die meisjes die link niet, maar degene tegen wie ze vertellen dat ze verkracht zijn kunnen die link wel leggen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het in grote lijnen met je eens ben.
Maar er zijn nog steeds meisjes die de link verkrachting -> zwanger niet kunnen leggen. Of vrouwen die nog steeds een cyclus hebben en veel later alsnog zwanger blijken.
Ik neem aan dat je je dan wel eerder laat testen op zwangerschap. Dit is gewoon ziek.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen? Ik zou daar als vrouwzijnde helemaal neurotisch van worden en als een malle trappen op en af gaan rennen als niemand je komt verlossen.
Dat schijnt een onzin verhaal te zijn van het doen van aangiften, er schijnt in verhouding veel minder aangiften gedaan te worden dan delichten die plaats vinden (ook vooral omdat slachtoffers bang zijn).quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:22 schreef Gia het volgende:
Als een meisje beweerd verkracht te zijn, maanden later, denk ik dat ze de dader kent en moet ze die ook maar aangeven. Als een meisje op straat door een onbekende verkracht wordt, doet ze vrijwel altijd aangifte of vertelt het zeker thuis. Pas in gevallen van verkrachting door bekenden, wordt vaker gezwegen. Wil je dan een abortus, dan de verkrachter aangeven. Blijkt er achteraf geen sprake te zijn van verkrachting, dan geen abortus.
Als er vrouwen bestaan, die pas bij de geboorte erachter komen dat ze zwanger zijn, dan zijn er ook vrouwen die er pas na 7 maanden achter komen dat ze zwanger zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je je dan wel eerder laat testen op zwangerschap. Dit is gewoon ziek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |