abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43061498
En als een vrouw nou bijvoorbeeld verkracht is en er om wat voor reden te laat achter komt dat ze zwanger is, dan moet ze zelf maar met breinaalden gaan lopen rommelen?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43061543
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:44 schreef JohnDope het volgende:
En als een vrouw nou bijvoorbeeld verkracht is en er om wat voor reden te laat achter komt dat ze zwanger is, dan moet ze zelf maar met breinaalden gaan lopen rommelen?
Een verkrachting maakt dus een babymoord goed ??
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43061544
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:39 schreef LXIV het volgende:
De vraag is natuurlijk ook of het wel verantwoord is om een kind met een afwijking te aborteren.

Pak nu bijvoorbeeld mongooltjes. Deze worden nu vaak geaborteerd. Maar kan zo'n kind niet een gelukkig leven hebben? Ondanks zijn handicap? En waarom moeten deze mongooltjes dan pre-nataal omgebracht worden?

Er zijn natuurlijk wel een aantal aandoeningen die zó afschuwelijk zijn dat het inderdaad beter is als het kind niet geboren wordt. Maar ik vind niet dat dit zomaar voor iedere afwijking moet gelden.
In Nederland is het criterium dus ook levensvatbaarheid, niet een klompvoetje ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus#Wetgeving_in_Nederland
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43061586
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

Een verkrachting maakt dus een babymoord goed ??
Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen? Ik zou daar als vrouwzijnde helemaal neurotisch van worden en als een malle trappen op en af gaan rennen als niemand je komt verlossen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43061594
quote:
nee, joh, dan ga je gewoon kickboksen

we hebben het hier over 30 weken, da's 7 maanden!!!!!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43061622
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 05:34 schreef Vampier het volgende:

[..]

9 maanden zwanger = 36 weken
Jouw vrouw is alleen in februari zwanger?
pi_43061657
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen?
Monster ??
Het is een volgroeide baby, geen hoop cellen meer.

Als ik niet kon leven met een kindje voortgekomen uit verkrachting omdat ik monsterlijke gevoelens richting het kindje zou hebben dan zou ik het weggeven.

Waarom eerst doden
Het wordt al bijna geboren met dit aantal weken hoor, voor mijn part zetten ze de geboorte vroegtijdig in via opwekking om zo vervroegd ervan af te komen.

Je hoeft helemaal geen maanden meer met dit schepseltje te lopen als je er pas met 32 weken achter komt dat je zwanger bent.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:52:11 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43061677
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:40 schreef Napalm het volgende:

[..]

Tjsa, er zijn ook mensen die zeggen dat elke abortus moord is.

Waarom een grens op 22 weken waarom niet op 3 weken of op 38?
Dat is inderdaad het dilemma. Want ook van een kind van 3 weken staat al helemaal vast hoe het er uit gaat zien, wat zijn eigenschappen en karaktertrekken zullen zijn et cetera. Het moet zich alleen nog ontwikkelen.
Vandaar ook de principele houding van de katholieke kerk tegen iedere vorm van abortus. Omdat er geen objectieve grens te trekken is.
The End Times are wild
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:54:05 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43061735
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In Nederland is het criterium dus ook levensvatbaarheid, niet een klompvoetje ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus#Wetgeving_in_Nederland
Levensvatbaarheid buiten de baarmoeder ja. Maar het aborteren in een vroeger stadium vanwege afwijkingen is wel degelijk toegestaan.
The End Times are wild
pi_43061750
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:51 schreef Mirage het volgende:

[..]

Monster ??
Het is een volgroeide baby, geen hoop cellen meer.

Als ik niet kon leven met een kindje voortgekomen uit verkrachting omdat ik monsterlijke gevoelens richting het kindje zou hebben dan zou ik het weggeven.

Waarom eerst doden
Het wordt al bijna geboren met dit aantal weken hoor, voor mijn part zetten ze de geboorte vroegtijdig in via opwekking om zo vervroegd ervan af te komen.

Je hoeft helemaal geen maanden meer met dit schepseltje te lopen als je er pas met 32 weken achter komt dat je zwanger bent.
Ik vind het een monster of de baby nou volgroeid is of niet. En voordat je het kan weggeven dan moet je nog 2 maanden verder leven voordat die parasiet uit je komt.
Ik zou denk ik gek worden op dat moment.
pi_43061753
quote:
Nee, dat vind ik dus een gegronde reden om een late abortus uit te voeren. Liever zie ik nog steeds dat ze het uitdraagt en afstaat ofzo, maar ik vind dat dat haar keuze is en dat het legaal mogelijk moet zijn in dit soort echte noodgevallen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:55:08 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43061767
quote:

[..]

Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen? Ik zou daar als vrouwzijnde helemaal neurotisch van worden en als een malle trappen op en af gaan rennen als niemand je komt verlossen.
Monster? Dat kind is onschuldig voor de daden van zijn vader, en komt bovendien ook nog voor 50% uit de moeder voort.
The End Times are wild
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:56:35 #63
3542 Gia
User under construction
pi_43061803
quote:
Ik vind verkrachting wel een reden voor abortus, maar niet met 7 MAANDEN.
Als je verkracht bent, dan neem ik aan dat je dat weet. Dan doe je dus na een aantal weken een zwangerschapstest en weet je of je zwanger bent of niet. Je komt er niet pas na 7 maanden achter dat je zwanger bent geraakt van een verkrachter.

In alle andere gevallen ben ik alleen voor abortus indien er gevaar is voor de moeder, of wanneer het kind zeer ernstig gehandicapt ter wereld zal komen. En dan heb ik het niet over mongooltje of open ruggetje, maar over meervoudig gehandicapt met een uitzicht op een leven als een kasplantje.
Dit weet men met uiterlijk 20 weken. Dus abortus in dergelijke gevallen uiterlijk met 22 weken.

In geval van verkrachting uiterlijk 13 weken.
pi_43061833
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het dilemma. Want ook van een kind van 3 weken staat al helemaal vast hoe het er uit gaat zien, wat zijn eigenschappen en karaktertrekken zullen zijn et cetera.
Dat is toch niet helemaal waar volgens mij. De wijze waarop het DNA het kind beinvloedt is niet volledig deterministisch.
pi_43061924
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Monster? Dat kind is onschuldig voor de daden van zijn vader, en komt bovendien ook nog voor 50% uit de moeder voort.
Kinderen worden zoals de ouders of erger. in die situatie is 50% niks. monster dus. Buiten het feit dat ze niet voor dat kind gekozen had, ze alleen kinderen wilt maken met een leuke vader, etc, etc.

maargoed ik vergeef jouw bekrompenheid.
pi_43061947
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Levensvatbaarheid buiten de baarmoeder ja. Maar het aborteren in een vroeger stadium vanwege afwijkingen is wel degelijk toegestaan.
Klopt, voor 13 weken dacht ik. Daarna tellen alleen zwaarwegende redenen mee zoals ernstige afwijkingen. Vervelende is dus dat er met 20 weken nog een hoop boven water kan komen dat op het randje zit. Een kind zonder armen bijvoorbeeld, of zonder hersenbalk. Het zal leven, maar vraag niet hoe. Dat is ook niet te voorspellen bij spina bifida: zon kindje kan een deukje op de rug hebben zonder gevolgen of zwaar verlamd plus waterhoofd ter wereld komen...
pi_43062000
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je verkracht bent, dan neem ik aan dat je dat weet. Dan doe je dus na een aantal weken een zwangerschapstest en weet je of je zwanger bent of niet. Je komt er niet pas na 7 maanden achter dat je zwanger bent geraakt van een verkrachter.
Ook dit kan weer een samenloop van omstandigheden zijn (geen mens of situatie is hetzelfde). Dus na 7 maanden moet kunnen.
pi_43062016
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

In alle andere gevallen ben ik alleen voor abortus indien er gevaar is voor de moeder, of wanneer het kind zeer ernstig gehandicapt ter wereld zal komen. En dan heb ik het niet over mongooltje of open ruggetje, maar over meervoudig gehandicapt met een uitzicht op een leven als een kasplantje.
Dit weet men met uiterlijk 20 weken. Dus abortus in dergelijke gevallen uiterlijk met 22 weken.

In geval van verkrachting uiterlijk 13 weken.
Ik denk dat ik het in grote lijnen met je eens ben.
Maar er zijn nog steeds meisjes die de link verkrachting -> zwanger niet kunnen leggen. Of vrouwen die nog steeds een cyclus hebben en veel later alsnog zwanger blijken.
pi_43062258

zodat we even weten waarover we praten..... dit zijn premature babies dus, die niet geaborteerd werden in een dubieuze kliniek.
pi_43062312
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:14 schreef milagro het volgende:

zodat we even weten waarover we praten..... dit zijn premature babies dus, die niet geaborteerd werden in een dubieuze kliniek.
Die middelste ziet er anders niet al te best uit!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_43062335
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:17 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Die middelste ziet er anders niet al te best uit!
die is dan ook afgestaan, hè
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:22:20 #72
3542 Gia
User under construction
pi_43062414
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het in grote lijnen met je eens ben.
Maar er zijn nog steeds meisjes die de link verkrachting -> zwanger niet kunnen leggen. Of vrouwen die nog steeds een cyclus hebben en veel later alsnog zwanger blijken.
Misschien leggen die meisjes die link niet, maar degene tegen wie ze vertellen dat ze verkracht zijn kunnen die link wel leggen.
Na 7 maanden besluiten dat je je zwangerschap af wilt breken en dan ineens met een verkrachtingsverhaal op de proppen komen, lijkt me ongeloofwaardig. Ik vermoed dan eerder vrijwillige onveilige sex en te dom om te snappen dat je er zwanger van kan raken. En dan maar een verkrachting verzinnen.

Als een meisje beweerd verkracht te zijn, maanden later, denk ik dat ze de dader kent en moet ze die ook maar aangeven. Als een meisje op straat door een onbekende verkracht wordt, doet ze vrijwel altijd aangifte of vertelt het zeker thuis. Pas in gevallen van verkrachting door bekenden, wordt vaker gezwegen. Wil je dan een abortus, dan de verkrachter aangeven. Blijkt er achteraf geen sprake te zijn van verkrachting, dan geen abortus.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:27:03 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43062526
quote:

[..]

Ik neem aan dat je je dan wel eerder laat testen op zwangerschap. Dit is gewoon ziek.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43062534
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:22 schreef Gia het volgende:

Als een meisje beweerd verkracht te zijn, maanden later, denk ik dat ze de dader kent en moet ze die ook maar aangeven. Als een meisje op straat door een onbekende verkracht wordt, doet ze vrijwel altijd aangifte of vertelt het zeker thuis. Pas in gevallen van verkrachting door bekenden, wordt vaker gezwegen. Wil je dan een abortus, dan de verkrachter aangeven. Blijkt er achteraf geen sprake te zijn van verkrachting, dan geen abortus.
Dat schijnt een onzin verhaal te zijn van het doen van aangiften, er schijnt in verhouding veel minder aangiften gedaan te worden dan delichten die plaats vinden (ook vooral omdat slachtoffers bang zijn).
pi_43062583
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:27 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je dan wel eerder laat testen op zwangerschap. Dit is gewoon ziek.
Als er vrouwen bestaan, die pas bij de geboorte erachter komen dat ze zwanger zijn, dan zijn er ook vrouwen die er pas na 7 maanden achter komen dat ze zwanger zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')