abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43057338
quote:
Extreem late abortussen in Spanje

` Een Spaanse kliniek voert abortussen
uit op baby's die meer dan 30 weken oud
zijn.Gisteren zond de Deense televisie
een reportage uit over de kliniek in
Barcelona.In 'speciale gevallen' is een
ingreep mogelijk tot 39 weken.

In Spanje is abortus na 22 weken niet
toegestaan,maar voor vrouwen die kampen
met psychische moeilijkheden zijn er
uitzonderingen.De kliniek trekt vrouwen
uit grote delen van Europa die in een
laat stadium van hun baby af willen.

Een Deense verslaggeefster belde met
een Nederlandse arts die in de kliniek
werkt.Hij zei dat een abortus tot 32
weken in de kliniek geen probleem is.
9 maanden zwanger = 36 weken

Dit is gewoon moord en niets anders. Een abortus voor 8 weken ok.. maar serieus dit zijn volgroeide babys die alleen door een paar ellendige dellen eruit geperst moeten worden.... maar ze laten liever hun eigen vlees en bloed vermoorden in de baarmoeder...... het wordt tijd dat de regering hier een stokje voor steekt en anonieme adoptie gaat toelaten met een no questions asked policy.

Ziek ziek ziek ziek!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43057379
vermoordT
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2006 @ 06:40:59 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43057393
Misleidende TT.

Ik dacht dat heel ergens anders om zou gaan. Dat "nederlandse arts" heeft verder niks met het bericht te maken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:23:00 #4
3542 Gia
User under construction
pi_43057841
Vind het wel schandalig, dat zoiets kan.

Hè bah, voel me er helemaal akelig door, als ik me probeer voor te stellen hoe ze dat doen.
pi_43058365
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 06:40 schreef NorthernStar het volgende:
Misleidende TT.

Ik dacht dat heel ergens anders om zou gaan. Dat "nederlandse arts" heeft verder niks met het bericht te maken.
Die nederlandse arts wertk anders wel volgens het bericht in die betreffende arbotuskliniek.

Ik vraag me af waar deze artsen het vak ethiek gelaten hebben in hun opleidings geschiedenis.

Ik ben niet tegen abortussen, maar dan wel maar idd tot een maximale tijd dus niet tot 2 weken voor de geboorte zoals hier gebeurd.
pi_43058379
Jemig, nog heel even later en je bent te vroegen geboren...

RIL

Abortus is al omstreden genoeg, waarom zijn er dan altijd idioten die dit soort dingen gaan doen?
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2006 @ 09:22:17 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43058530
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die nederlandse arts wertk anders wel volgens het bericht in die betreffende arbotuskliniek.

Ik vraag me af waar deze artsen het vak ethiek gelaten hebben in hun opleidings geschiedenis.

Ik ben niet tegen abortussen, maar dan wel maar idd tot een maximale tijd dus niet tot 2 weken voor de geboorte zoals hier gebeurd.
Bij de titel dacht ik aan een Nederlander die in Spanje op een killing spree was gegaan. Niet aan een abortuskliniek.

"Extreem late abortussen in Spanje" is beter. Dat er toevallig een Nederlander werkt is op zich irrelevant.

Verder onbelangrijk.

Wat die ethiek beterft, tja artsen zijn net zo verschillend als de rest van de mensen. Ook daar heb je erbij die bijvoorbeeld geld ietsje belangrijker vinden dan de vraag hoe ethisch ze bezig zijn. Elke abortus is kassa.

Ik ben ook niet tegen abortus en waar precies de grens te leggen zou ik niet kunnen zeggen, maar baby's die in feite levensvatbaar zijn kan natuurlijk niet.
pi_43058538
ziek idd, wat die kliniek doet, en van de "moeders" nog vele malen zieker.
kan bijna niet geloven dat dit echt is.

ik snap niet waarom je dat kind dan niet geboren laat worden en afstaat.
het is nu niet dat je een zwangerschap van 7 maanden verborgen kan houden of zo, tenzij je een kickbokster bent uiteraard.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2006 @ 09:39:23 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43058802
Meer over deze praktijk(en), het speelt al langer:

Spain Abortion Facility Performs Illegal Abortions on British Women

"The abortion facility is getting around both British and Spanish law by performing 26-week and later abortions on women for approximately $2,000 and then claiming they are mentally handicapped."

"In Spain, abortions after 22 weeks of pregnancy can only be performed if the mother's physical or mental health is at risk.

Leonardo Llorente, one of the abortion practitioners at the Spanish center told an undercover reporter for the London Telegraph that, despite Spanish law, the center would never refuse to perform a late-term abortion on a woman after 26 weeks of pregnancy since "probably all women wanting to get an abortion at this stage will be psychologically affected."

English GP takes 32 week pregnant student to Spain for abortion
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:42:40 #10
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43058850
Schandalig, de arts zou uit zijn functie ontheven moeten worden. De tuchtcommissie kan een arts zijn bevoegdheid ontnemen, als ik het goed heb. Ik neem aan dat er actie volgt.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43058901
Ziek...na 26 weken heeft zo'n kind namelijk een overlevingskans. Die ontneem je hem nu door hem een normale geboorte te ontzeggen. Waarom dan niet een keizersnee als het perse zo laat moet? Waarom moet het alsnog dood?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43059097
Inderdaad schandalig. Arts en 'moeders' strafrechtelijk vervolgen en verder geen woorden aan vuil maken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:53:51 #13
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43060245
Niks mis mee. Het is het kind van de ouders, als die het niet willen is het helaas maar pech. Stom moreel gezeur altijd. De kerk, de staat en andere mensen moeten zich er niet mee bemoeien en zich lekker op hun eigen kinderen richten. Liever een abortus dan een kind dat niet gewenst is, traumatisch opgroeit en allemaal ellende heeft in zn leven.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_43060361
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:53 schreef ethiraseth het volgende:
Niks mis mee. Het is het kind van de ouders, als die het niet willen is het helaas maar pech. Stom moreel gezeur altijd. De kerk, de staat en andere mensen moeten zich er niet mee bemoeien en zich lekker op hun eigen kinderen richten. Liever een abortus dan een kind dat niet gewenst is, traumatisch opgroeit en allemaal ellende heeft in zn leven.
Adoptie? Waarom zou het beëindigen van het leven van een gezond kind een betere optie zijn?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:05:57 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43060544
quote:
Het is gewoon het vermoorden van levensvatbare kinderen. Als je dit toestaat, kun je net zo goed toestaan dat baby's gedood worden nadat ze geboren zijn. En waar leg je de grens dan? Op de dag van de geboorte? De eerste week?
Of mogen ouders hun kind nog laten ombrengen wanneer het na een maand toch minder leuk lijkt als gedacht?

De vraag blijft natuurlijk wel of een moeder die tot zoiets in staat is überhaubt een goede moeder te zijn, maar dan nog...

Daarom is het standpunt van de paus: 'vanaf de conceptie is het een mens' nog niet zo gek. Dat is tenminste onomstotelijk en heeft geen grijs gebied.
The End Times are wild
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:08:31 #16
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43060600
Joh , net of het aan de lopende band gedaan wordt . Het zal best in extreme gevallen gebeuren, maar dan zal het ook wel nodig zijn
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:10:56 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43060657
Ik ben hartstikke VOOR abortusrecht.
Maar dit is gewoon moord en op geen enkele manier meer ethisch verantwoord.
pi_43060756
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:08 schreef Bep het volgende:
Joh , net of het aan de lopende band gedaan wordt . Het zal best in extreme gevallen gebeuren, maar dan zal het ook wel nodig zijn
dus jij vindt het in bepaalde gevallen prima dat een BABY, zo'n ding dat je al spartelend in een wiegje tegen kan komen gewoonweg in stukken gezaagd wordt ??

Kom zeg.

Ik geloof dat je het groeiproces van je zaadcellen na bevruchting niet helemaal op een rijtje hebt.

32 weken is een compleet en volgroeid kind hoor dat geboren wordt, enige echte hulp die ze nog moeten hebben is met de longen.

En in stukken zagen... idd !! je zaagrt een levende baby in stukken als je op dit moment in de zwangerschap nog wilt aborteren.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43060777
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:10 schreef SHE het volgende:
Ik ben hartstikke VOOR abortusrecht.
Maar dit is gewoon moord en op geen enkele manier meer ethisch verantwoord.
dit is idd geen abortus meer.

Dit zou hetzelfde zijn als dat ik mijn pasgeboren babytje met een zaag zou bewerken.
En dan staat heel nederland op zijn kop.
geschift wijf dat een spuitje verdient wordt er dan geschreeuwd.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43060795
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is gewoon het vermoorden van levensvatbare kinderen. Als je dit toestaat, kun je net zo goed toestaan dat baby's gedood worden nadat ze geboren zijn. En waar leg je de grens dan? Op de dag van de geboorte? De eerste week?
Of mogen ouders hun kind nog laten ombrengen wanneer het na een maand toch minder leuk lijkt als gedacht?

De vraag blijft natuurlijk wel of een moeder die tot zoiets in staat is überhaubt een goede moeder te zijn, maar dan nog...

Daarom is het standpunt van de paus: 'vanaf de conceptie is het een mens' nog niet zo gek. Dat is tenminste onomstotelijk en heeft geen grijs gebied.
En als het geen goede moeder blijkt te zijn, moet de peuter alsnog dood?

Vanaf de conceptie mens gaat me te ver. Maar er is niet voor niets een grens getrokken en boven 26 weken is een kindje levensvatbaar (in de VS zelfs met 24 weken en een hoop geluk). Dan is het m.i. niet minder dan moord om zo'n mensje alsnog het leven te ontzeggen.

Om even na te denken over de impact van belachelijk late abortussen...:
http://www.nd.nl/htm/dossier/abortus/artikelen/051130a.htm
pi_43060815
quote:
uuuh, het gaat hier om ongeboren kinderen van 30 weken.
mijn zoon is met amper 31 weken geboren, gezond en wel, maar uiteraard te klein, hij is nu 17 jaar.
zoon 2 idem dito, en is nu 13.

als je een zwangerschap 30 weken al weet uit te zingen, ongewenst, dan lukken die paar weken extra ook nog wel.
dan kun je het daarna alsnog afstaan.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:18:58 #22
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43060848
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:15 schreef Mirage het volgende:

[..]

dus jij vindt het in bepaalde gevallen prima dat een BABY, zo'n ding dat je al spartelend in een wiegje tegen kan komen gewoonweg in stukken gezaagd wordt ??

Kom zeg.

Ik geloof dat je het groeiproces van je zaadcellen na bevruchting niet helemaal op een rijtje hebt.

32 weken is een compleet en volgroeid kind hoor dat geboren wordt, enige echte hulp die ze nog moeten hebben is met de longen.

En in stukken zagen... idd !! je zaagrt een levende baby in stukken als je op dit moment in de zwangerschap nog wilt aborteren.
Zagen????
pi_43060857
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:08 schreef Bep het volgende:
Als de moeder zou overlijden bij voortzetting is het iets anders idd. Maar "oh nee toch maar niet" vind ik dan schofterig. Zelfs bij verkrachting heb je nog 24 weken om dat te bedenken. Na 24 weken ben je gewoon te laat: uitdragen, en als je het toch niet wilt, laat het dan aub adopteren, dr zijn er zat die een hoop liefde over hebben voor zon kindje.
pi_43060879
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:18 schreef Bep het volgende:

[..]

Zagen????
Ja, om een bevalling te vermijden (heel lichaam ineens) wordt de baby in de baarmoeder in stukken gezaagd en stuk voor stuk ter wereld gebracht na een bepaalde termijn
pi_43060890
Overigens ben ik pro-choice. Tot 24 weken, is lang zat om een keuze te kunnen maken.

http://www.wereldomroep.n(...)rtusbuitenland050413

Redelijk genuanceerd beeld waarom de vrouwen in kwestie het doen trouwens. Vaak gaat het dus om laat aan het licht gekomen handicaps die hier niet gelden als zwaarwegend genoeg voor abortus maar in het buitenland (mn Spanje) wel.
pi_43060904
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:18 schreef Bep het volgende:

[..]

Zagen????
ja !

Hoe denk jij dat ze het LEVENDE VOLGROEIDE kind eruit halen ??
Sir Winston Churchill
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:21:35 #27
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43060916
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, om een bevalling te vermijden (heel lichaam ineens) wordt de baby in de baarmoeder in stukken gezaagd en stuk voor stuk ter wereld gebracht na een bepaalde termijn
Nou daar zou ik dan wel eens bewijs van willen zien, kom maar op met je stukken
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:22:17 #28
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43060937
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:21 schreef Mirage het volgende:

[..]

ja !

Hoe denk jij dat ze het LEVENDE VOLGROEIDE kind eruit halen ??
Joh doe eens rustig zeg
pi_43060951
quote:
Overigens ben ik pro-choice. Tot 24 weken, is lang zat om een keuze te kunnen maken.
persoonlijk vind ik 24 weken al aan de erg late kant.
(maar dat is een persoonlijke mening)
Sir Winston Churchill
pi_43060955
Nog even en postnatale abortussen zijn legaal!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_43060969
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:22 schreef Bep het volgende:

[..]

Joh doe eens rustig zeg
lees je eens in voordat je moord goedpraat en een hoop geblaat uit.

Sir Winston Churchill
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:24:19 #32
160617 saul_tigh
Battlestarter!
pi_43060979
Ik ben voor abortus, maar dit is gewoon moord, ik moet er niet aan denken hoe ze dit doen. Zagen lijkt me onwaarschijnlijk.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:24:44 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43060999
quote:

http://www.wereldomroep.n(...)rtusbuitenland050413

Redelijk genuanceerd beeld waarom de vrouwen in kwestie het doen trouwens. Vaak gaat het dus om laat aan het licht gekomen handicaps die hier niet gelden als zwaarwegend genoeg voor abortus maar in het buitenland (mn Spanje) wel.
Vind ik nog veel te lang...wat mij betreft tot 12 weken, MAX.
3 maanden lijkt me meer dan voldoende.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:24:58 #34
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43061005
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

lees je eens in voordat je moord goedpraat en een hoop geblaat uit.

Dus als ik met kan voorstellen dat zoiets onder extreme gevallen gebeurt is dat gelijk al blaten???

Lekkere discussiepartner ben jij
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:25:11 #35
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_43061008
Dit doet me ineens denken aan de "Amateur aborteur" van de Mannen van de Radio, lijkt wel ineens realiteit te worden.
[KNE]-Mod
pi_43061064
tussen de 13 en 22 weken zwangerschap noemen we het in Nederland al een late abortus:
Wijze van behandeling:

Late abortus
Deze ingreep is vooral gevoelsmatig een stuk zwaarder, omdat de arts de vrucht met een kleine tang in stukjes verdeelt. Die stukjes haalt hij met de tang uit de baarmoeder. U kunt kiezen tussen een plaatselijke verdoving of een narcose.

De kinderen waar dit topic over gaat zijn ruim 2 keer zo groot.
Sir Winston Churchill
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:29:44 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43061113
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:24 schreef saul_tigh het volgende:
Ik ben voor abortus, maar dit is gewoon moord, ik moet er niet aan denken hoe ze dit doen. Zagen lijkt me onwaarschijnlijk.
Er zijn genoeg sites op het internet waar dit uit de doeken gedaan wordt.
Ze hebben een soort apparaat (als een staafmixer) waarmee ze het kind tot pulp vermalen. Harde stukken bot worden verzaagd.
Ook is er een soort tang die gebruikt wordt om de schedel fijn te drukken.

Nota bene: dit gebeurt allemaal terwijl het kind leeft. (in het begin dan)
The End Times are wild
pi_43061165
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:21 schreef Bep het volgende:

[..]

Nou daar zou ik dan wel eens bewijs van willen zien, kom maar op met je stukken
Het heet dilatatie:
http://www.ngva.net/h_methode_finks.html
Wetenschappelijke handleiding voor abortusartsen.
  Donald Duck held maandag 30 oktober 2006 @ 11:31:58 #39
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43061178
Dat is gewoon enorm ziek. Niets minder dan moord.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:32:19 #40
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43061190
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:27 schreef Mirage het volgende:
tussen de 13 en 22 weken zwangerschap noemen we het in Nederland al een late abortus:
Wijze van behandeling:

Late abortus
Deze ingreep is vooral gevoelsmatig een stuk zwaarder, omdat de arts de vrucht met een kleine tang in stukjes verdeelt. Die stukjes haalt hij met de tang uit de baarmoeder. U kunt kiezen tussen een plaatselijke verdoving of een narcose.

Het gaat hier over Spanje en veel grotere kinderen , heb je daar ook info over? Over of de foetussen al dood worden gemaakt voordat ze verwijderd worden? Of gaat het daar met een keizersnee , of laten ze de doodgemaakte kindjes geboren worden?
pi_43061240
Wehehe, wat een Telegraaf-TT

Alhoewel ik 32 weken ook véél te laat vind.
pi_43061246
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:24 schreef SHE het volgende:

[..]

Vind ik nog veel te lang...wat mij betreft tot 12 weken, MAX.
3 maanden lijkt me meer dan voldoende.
Voor sommige afwijkingen is 20 weken nog vroeg (denk aan de "pretecho"). Wat dat betreft vind ik 24 weken (dus nog bijna een maand na dat bezoek) redelijk voor dat soort gevallen.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar heb ook niet voor die keuze gestaan gelukkig.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:34:19 #43
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43061253
Ik ga de stukken straks eens lezen , bedankt
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:36:48 #44
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43061313
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:27 schreef Mirage het volgende:
Wijze van behandeling:

Late abortus

Ik vind het dus al schandalig dat we dat hier in Nederland toestaan..om te kotsen zelfs.
3 maanden, lijkt me redelijk en is ook voor jezelf beter te verantwoorden...maar na die 3 maanden gaat de ontiwkkeling zo hard, ..ik kan me niet voorstellen dat je met jezelf kunt leven.
  Donald Duck held maandag 30 oktober 2006 @ 11:39:28 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43061371
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:33 schreef MaxMark het volgende:
Wehehe, wat een Telegraaf-TT

Alhoewel ik 32 weken ook véél te laat vind.
Meki-titel
Maar in dit geval klopt het wel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:39:38 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43061377
De vraag is natuurlijk ook of het wel verantwoord is om een kind met een afwijking te aborteren.

Pak nu bijvoorbeeld mongooltjes. Deze worden nu vaak geaborteerd. Maar kan zo'n kind niet een gelukkig leven hebben? Ondanks zijn handicap? En waarom moeten deze mongooltjes dan pre-nataal omgebracht worden?

Er zijn natuurlijk wel een aantal aandoeningen die zó afschuwelijk zijn dat het inderdaad beter is als het kind niet geboren wordt. Maar ik vind niet dat dit zomaar voor iedere afwijking moet gelden.
The End Times are wild
pi_43061394
Misschien moeilijk voor te stellen wat ene kind per week eigenlijk is... een hoop je cellen of al iets levendsvatbaars, of al een echt kindje.

Dit is een foto van een gapend kindje dat geboren is met minder dan 32 weken (hoevele precies stond er niet bij)

Gapende en levende baby < 32 weken

Deze artsen doden dus moedwillig levende wezentjes.
En wij maar krijsen over kindsoldaatjes etc in het oosten..

Nee, we gaan ze in stukken snijden !
Sir Winston Churchill
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:40:39 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43061403
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:29 schreef LXIV het volgende:
Nota bene: dit gebeurt allemaal terwijl het kind leeft. (in het begin dan)
Tjsa, er zijn ook mensen die zeggen dat elke abortus moord is.

Waarom een grens op 22 weken waarom niet op 3 weken of op 38?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43061429
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:36 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind het dus al schandalig dat we dat hier in Nederland toestaan..om te kotsen zelfs.
3 maanden, lijkt me redelijk en is ook voor jezelf beter te verantwoorden...maar na die 3 maanden gaat de ontiwkkeling zo hard, ..ik kan me niet voorstellen dat je met jezelf kunt leven.
en daarom, niet eens alleen voor het kind, maar ook voor de naieve studentje die hiertoe aangezet worden zullen het moeilijk krijgen/kunnen krijgen.

Niet alleen een moord, ook nog eens een fucked up leven dat wel door gaat.
Sir Winston Churchill
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:43:29 #50
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43061471
Dit is echt té ziek. Ik wel eens een filmpje op youtube gezien war een baby van 20 weken eruit werd gesloopt. Toen kwamen er losse benen eerst uit enzo
Ik wil niet eens weken hoe het er uit ziet na zo'n lange tijd...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43061498
En als een vrouw nou bijvoorbeeld verkracht is en er om wat voor reden te laat achter komt dat ze zwanger is, dan moet ze zelf maar met breinaalden gaan lopen rommelen?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43061543
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:44 schreef JohnDope het volgende:
En als een vrouw nou bijvoorbeeld verkracht is en er om wat voor reden te laat achter komt dat ze zwanger is, dan moet ze zelf maar met breinaalden gaan lopen rommelen?
Een verkrachting maakt dus een babymoord goed ??
Sir Winston Churchill
pi_43061544
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:39 schreef LXIV het volgende:
De vraag is natuurlijk ook of het wel verantwoord is om een kind met een afwijking te aborteren.

Pak nu bijvoorbeeld mongooltjes. Deze worden nu vaak geaborteerd. Maar kan zo'n kind niet een gelukkig leven hebben? Ondanks zijn handicap? En waarom moeten deze mongooltjes dan pre-nataal omgebracht worden?

Er zijn natuurlijk wel een aantal aandoeningen die zó afschuwelijk zijn dat het inderdaad beter is als het kind niet geboren wordt. Maar ik vind niet dat dit zomaar voor iedere afwijking moet gelden.
In Nederland is het criterium dus ook levensvatbaarheid, niet een klompvoetje ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus#Wetgeving_in_Nederland
pi_43061586
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen? Ik zou daar als vrouwzijnde helemaal neurotisch van worden en als een malle trappen op en af gaan rennen als niemand je komt verlossen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43061594
quote:
nee, joh, dan ga je gewoon kickboksen

we hebben het hier over 30 weken, da's 7 maanden!!!!!
pi_43061622
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 05:34 schreef Vampier het volgende:

[..]

9 maanden zwanger = 36 weken
Jouw vrouw is alleen in februari zwanger?
pi_43061657
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen?
Monster ??
Het is een volgroeide baby, geen hoop cellen meer.

Als ik niet kon leven met een kindje voortgekomen uit verkrachting omdat ik monsterlijke gevoelens richting het kindje zou hebben dan zou ik het weggeven.

Waarom eerst doden
Het wordt al bijna geboren met dit aantal weken hoor, voor mijn part zetten ze de geboorte vroegtijdig in via opwekking om zo vervroegd ervan af te komen.

Je hoeft helemaal geen maanden meer met dit schepseltje te lopen als je er pas met 32 weken achter komt dat je zwanger bent.
Sir Winston Churchill
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:52:11 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43061677
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:40 schreef Napalm het volgende:

[..]

Tjsa, er zijn ook mensen die zeggen dat elke abortus moord is.

Waarom een grens op 22 weken waarom niet op 3 weken of op 38?
Dat is inderdaad het dilemma. Want ook van een kind van 3 weken staat al helemaal vast hoe het er uit gaat zien, wat zijn eigenschappen en karaktertrekken zullen zijn et cetera. Het moet zich alleen nog ontwikkelen.
Vandaar ook de principele houding van de katholieke kerk tegen iedere vorm van abortus. Omdat er geen objectieve grens te trekken is.
The End Times are wild
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:54:05 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43061735
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In Nederland is het criterium dus ook levensvatbaarheid, niet een klompvoetje ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus#Wetgeving_in_Nederland
Levensvatbaarheid buiten de baarmoeder ja. Maar het aborteren in een vroeger stadium vanwege afwijkingen is wel degelijk toegestaan.
The End Times are wild
pi_43061750
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:51 schreef Mirage het volgende:

[..]

Monster ??
Het is een volgroeide baby, geen hoop cellen meer.

Als ik niet kon leven met een kindje voortgekomen uit verkrachting omdat ik monsterlijke gevoelens richting het kindje zou hebben dan zou ik het weggeven.

Waarom eerst doden
Het wordt al bijna geboren met dit aantal weken hoor, voor mijn part zetten ze de geboorte vroegtijdig in via opwekking om zo vervroegd ervan af te komen.

Je hoeft helemaal geen maanden meer met dit schepseltje te lopen als je er pas met 32 weken achter komt dat je zwanger bent.
Ik vind het een monster of de baby nou volgroeid is of niet. En voordat je het kan weggeven dan moet je nog 2 maanden verder leven voordat die parasiet uit je komt.
Ik zou denk ik gek worden op dat moment.
pi_43061753
quote:
Nee, dat vind ik dus een gegronde reden om een late abortus uit te voeren. Liever zie ik nog steeds dat ze het uitdraagt en afstaat ofzo, maar ik vind dat dat haar keuze is en dat het legaal mogelijk moet zijn in dit soort echte noodgevallen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:55:08 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43061767
quote:

[..]

Zou jij wel met dat monster in je buik willen rondlopen? Ik zou daar als vrouwzijnde helemaal neurotisch van worden en als een malle trappen op en af gaan rennen als niemand je komt verlossen.
Monster? Dat kind is onschuldig voor de daden van zijn vader, en komt bovendien ook nog voor 50% uit de moeder voort.
The End Times are wild
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:56:35 #63
3542 Gia
User under construction
pi_43061803
quote:
Ik vind verkrachting wel een reden voor abortus, maar niet met 7 MAANDEN.
Als je verkracht bent, dan neem ik aan dat je dat weet. Dan doe je dus na een aantal weken een zwangerschapstest en weet je of je zwanger bent of niet. Je komt er niet pas na 7 maanden achter dat je zwanger bent geraakt van een verkrachter.

In alle andere gevallen ben ik alleen voor abortus indien er gevaar is voor de moeder, of wanneer het kind zeer ernstig gehandicapt ter wereld zal komen. En dan heb ik het niet over mongooltje of open ruggetje, maar over meervoudig gehandicapt met een uitzicht op een leven als een kasplantje.
Dit weet men met uiterlijk 20 weken. Dus abortus in dergelijke gevallen uiterlijk met 22 weken.

In geval van verkrachting uiterlijk 13 weken.
pi_43061833
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het dilemma. Want ook van een kind van 3 weken staat al helemaal vast hoe het er uit gaat zien, wat zijn eigenschappen en karaktertrekken zullen zijn et cetera.
Dat is toch niet helemaal waar volgens mij. De wijze waarop het DNA het kind beinvloedt is niet volledig deterministisch.
pi_43061924
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Monster? Dat kind is onschuldig voor de daden van zijn vader, en komt bovendien ook nog voor 50% uit de moeder voort.
Kinderen worden zoals de ouders of erger. in die situatie is 50% niks. monster dus. Buiten het feit dat ze niet voor dat kind gekozen had, ze alleen kinderen wilt maken met een leuke vader, etc, etc.

maargoed ik vergeef jouw bekrompenheid.
pi_43061947
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Levensvatbaarheid buiten de baarmoeder ja. Maar het aborteren in een vroeger stadium vanwege afwijkingen is wel degelijk toegestaan.
Klopt, voor 13 weken dacht ik. Daarna tellen alleen zwaarwegende redenen mee zoals ernstige afwijkingen. Vervelende is dus dat er met 20 weken nog een hoop boven water kan komen dat op het randje zit. Een kind zonder armen bijvoorbeeld, of zonder hersenbalk. Het zal leven, maar vraag niet hoe. Dat is ook niet te voorspellen bij spina bifida: zon kindje kan een deukje op de rug hebben zonder gevolgen of zwaar verlamd plus waterhoofd ter wereld komen...
pi_43062000
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je verkracht bent, dan neem ik aan dat je dat weet. Dan doe je dus na een aantal weken een zwangerschapstest en weet je of je zwanger bent of niet. Je komt er niet pas na 7 maanden achter dat je zwanger bent geraakt van een verkrachter.
Ook dit kan weer een samenloop van omstandigheden zijn (geen mens of situatie is hetzelfde). Dus na 7 maanden moet kunnen.
pi_43062016
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

In alle andere gevallen ben ik alleen voor abortus indien er gevaar is voor de moeder, of wanneer het kind zeer ernstig gehandicapt ter wereld zal komen. En dan heb ik het niet over mongooltje of open ruggetje, maar over meervoudig gehandicapt met een uitzicht op een leven als een kasplantje.
Dit weet men met uiterlijk 20 weken. Dus abortus in dergelijke gevallen uiterlijk met 22 weken.

In geval van verkrachting uiterlijk 13 weken.
Ik denk dat ik het in grote lijnen met je eens ben.
Maar er zijn nog steeds meisjes die de link verkrachting -> zwanger niet kunnen leggen. Of vrouwen die nog steeds een cyclus hebben en veel later alsnog zwanger blijken.
pi_43062258

zodat we even weten waarover we praten..... dit zijn premature babies dus, die niet geaborteerd werden in een dubieuze kliniek.
pi_43062312
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:14 schreef milagro het volgende:

zodat we even weten waarover we praten..... dit zijn premature babies dus, die niet geaborteerd werden in een dubieuze kliniek.
Die middelste ziet er anders niet al te best uit!
pi_43062335
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:17 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Die middelste ziet er anders niet al te best uit!
die is dan ook afgestaan, hè
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:22:20 #72
3542 Gia
User under construction
pi_43062414
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het in grote lijnen met je eens ben.
Maar er zijn nog steeds meisjes die de link verkrachting -> zwanger niet kunnen leggen. Of vrouwen die nog steeds een cyclus hebben en veel later alsnog zwanger blijken.
Misschien leggen die meisjes die link niet, maar degene tegen wie ze vertellen dat ze verkracht zijn kunnen die link wel leggen.
Na 7 maanden besluiten dat je je zwangerschap af wilt breken en dan ineens met een verkrachtingsverhaal op de proppen komen, lijkt me ongeloofwaardig. Ik vermoed dan eerder vrijwillige onveilige sex en te dom om te snappen dat je er zwanger van kan raken. En dan maar een verkrachting verzinnen.

Als een meisje beweerd verkracht te zijn, maanden later, denk ik dat ze de dader kent en moet ze die ook maar aangeven. Als een meisje op straat door een onbekende verkracht wordt, doet ze vrijwel altijd aangifte of vertelt het zeker thuis. Pas in gevallen van verkrachting door bekenden, wordt vaker gezwegen. Wil je dan een abortus, dan de verkrachter aangeven. Blijkt er achteraf geen sprake te zijn van verkrachting, dan geen abortus.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:27:03 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43062526
quote:

[..]

Ik neem aan dat je je dan wel eerder laat testen op zwangerschap. Dit is gewoon ziek.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43062534
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:22 schreef Gia het volgende:

Als een meisje beweerd verkracht te zijn, maanden later, denk ik dat ze de dader kent en moet ze die ook maar aangeven. Als een meisje op straat door een onbekende verkracht wordt, doet ze vrijwel altijd aangifte of vertelt het zeker thuis. Pas in gevallen van verkrachting door bekenden, wordt vaker gezwegen. Wil je dan een abortus, dan de verkrachter aangeven. Blijkt er achteraf geen sprake te zijn van verkrachting, dan geen abortus.
Dat schijnt een onzin verhaal te zijn van het doen van aangiften, er schijnt in verhouding veel minder aangiften gedaan te worden dan delichten die plaats vinden (ook vooral omdat slachtoffers bang zijn).
pi_43062583
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:27 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je dan wel eerder laat testen op zwangerschap. Dit is gewoon ziek.
Als er vrouwen bestaan, die pas bij de geboorte erachter komen dat ze zwanger zijn, dan zijn er ook vrouwen die er pas na 7 maanden achter komen dat ze zwanger zijn.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:32:47 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43062659
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als er vrouwen bestaan, die pas bij de geboorte erachter komen dat ze zwanger zijn, dan zijn er ook vrouwen die er pas na 7 maanden achter komen dat ze zwanger zijn.
Ik neem aan dat je na een verkrachting alert bent op dat soort dingen. Daarbij is het geen reden voor moord, het kind is onschuldig, of moeten alle nazaten van kampbeulen ook maar afgeschoten worden in jouw optiek? Als 50% genetisch materiaal voor jou "niets" is, waarom weegt die 50 % van de vader dan zo zwaar dat het kind ene monster zou zijn? Beetje krom he.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43062851
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:54 schreef LXIV het volgende:

Levensvatbaarheid buiten de baarmoeder ja.
Ja maar ook daar valt veel op af te dingen in ons moderne westen krijgen het voor elkaar om veelt e vroeg geboren kinderne te laten overleven (de vraag is soms alleen tegen welke prijs voor het kind omdat te vroege geborenen vaak wat lichamelijke ongemakken hebben). In 2e en 3e wereld landen hebben te vroeg geboren babys veel minder overlevingskansen dan in het westen.
pi_43063003
Nee het is idd veel beter om een kindje dat NIET gewenst is weg te geven aan het sysyteem. Zo kan het kind lekker in tehuizen vertoeven, van pleeggezin naar pleeggezin gaan. Wetend dat zijn ouders hem op de werled hebben gezet, omdat ze geen abortus mochten doen.

Nee het is VEEL beter om het kind zonder enige backup en zekerheid de wereld in te pleuren.....
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_43063129
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:49 schreef Sapientiea het volgende:
Nee het is idd veel beter om een kindje dat NIET gewenst is weg te geven aan het sysyteem. Zo kan het kind lekker in tehuizen vertoeven, van pleeggezin naar pleeggezin gaan. Wetend dat zijn ouders hem op de werled hebben gezet, omdat ze geen abortus mochten doen.

Nee het is VEEL beter om het kind zonder enige backup en zekerheid de wereld in te pleuren.....
Maar als de moeder zelf weet dat ze niet in staat is het kind liefdevol op te voeden dan kan ze het toch beter een kans geven door het af te staan?
Als je het vermoordt (na zeven maanden zwangerschap), dan heeft het kind sowieso geen kans.
pi_43063219
Ik keur abortus af na 7 dagen laat staan 7 maanden. Abortus is moord. De SGP heeft gelijk.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_43063236
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien leggen die meisjes die link niet, maar degene tegen wie ze vertellen dat ze verkracht zijn kunnen die link wel leggen.
Na 7 maanden besluiten dat je je zwangerschap af wilt breken en dan ineens met een verkrachtingsverhaal op de proppen komen, lijkt me ongeloofwaardig. Ik vermoed dan eerder vrijwillige onveilige sex en te dom om te snappen dat je er zwanger van kan raken. En dan maar een verkrachting verzinnen.

Oh, dus jij wilt aangifte en onderzoek koppelen aan het beweren dat iemand verkracht is? En dan vooral bji "blijkt achteraf" denk ik: achteraf watte? De geboorte? De abortus?
pi_43063242
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:54 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Maar als de moeder zelf weet dat ze niet in staat is het kind liefdevol op te voeden dan kan ze het toch beter een kans geven door het af te staan?
Als je het vermoordt (na zeven maanden zwangerschap), dan heeft het kind sowieso geen kans.
Het gaat hier toch niet over kansen? Je gooit een kind in de vernieling hiermee of denk jij dat tehuizen en pleeg gezinnen leuk zijn?
pi_43063289
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:58 schreef Mikrosoft het volgende:
Ik keur abortus af na 7 dagen laat staan 7 maanden. Abortus is moord. De SGP heeft gelijk.
Ja SGP heeft altijd gelijk als je binnen hun redenatie blijft zweven......
pi_43063339
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:59 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Het gaat hier toch niet over kansen? Je gooit een kind in de vernieling hiermee of denk jij dat tehuizen en pleeg gezinnen leuk zijn?
Adoptie nochtans...
pi_43063378
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:59 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Op je 7e levensmaand vermoord worden is veel fijner dan in een tehuis opgroeien?
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_43063540
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:03 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Op je 7e levensmaand vermoord worden is veel fijner dan in een tehuis opgroeien?
Nou denk eens na over je eigen vraag......
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:15:22 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43063684
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kinderen worden zoals de ouders of erger. in die situatie is 50% niks. monster dus. Buiten het feit dat ze niet voor dat kind gekozen had, ze alleen kinderen wilt maken met een leuke vader, etc, etc.

maargoed ik vergeef jouw bekrompenheid.
Als kinderen zoals de ouders worden zou je ook iedereen wiens vader een strafblad heeft kunnen gaan ruimen. Het gaat niet over abortus na een verkrachting, maar over abortus in de 32-ste week.

Overigens is het een goede gewoonte om in een discussie met argumenten te komen, en niet op de man te spelen wanneer je het niet met iemand eens bent.
The End Times are wild
pi_43063761
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

ja.
Pretentieus geneuzel.
pi_43063830
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als kinderen zoals de ouders worden zou je ook iedereen wiens vader een strafblad heeft kunnen gaan ruimen. Het gaat niet over abortus na een verkrachting, maar over abortus in de 32-ste week.

Overigens is het een goede gewoonte om in een discussie met argumenten te komen, en niet op de man te spelen wanneer je het niet met iemand eens bent.
ik denk inderdaad dat een hoop genetisch is bepaald...

En verder gaat dit topic over abortus in het algemeen en ik vind dat in bepaalde omstandigheden een vrouw altijd het recht heeft om een abortus te doen.
We zijn allemaal baas over eigen lijf.
pi_43063853
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als kinderen zoals de ouders worden zou je ook iedereen wiens vader een strafblad heeft kunnen gaan ruimen.
Het gaat niet over abortus na een verkrachting, maar over abortus in de 32-ste week.

Vanwaar het weer een logische en kleine stap is naar het preventief ruimen van bevolkingsgroepen die iets meer dan gemiddeld in de misdaadstatistieken voorkomen.
Was laatst nog een Amerikaanse politicus die dit durfde te roepen.
pi_43063922
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik denk inderdaad dat een hoop genetisch is bepaald...

En verder gaat dit topic over abortus in het algemeen en ik vind dat in bepaalde omstandigheden een vrouw altijd het recht heeft om een abortus te doen.
We zijn allemaal baas over eigen lijf.
En dat vind ik dus ook. Een baby krijgen n.a.v. een verkrachting...? Dat kind hoort er niet te zijn. Maar 7 maanden ''bedenktijd'' is echt te veel van het goede. 22 weken en niet verder. Behalve wanneer je er niet eerder achter was. Maar we zijn niet allemaal zo als die toneelspelende kickbokster
Pretentieus geneuzel.
pi_43063947
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vanwaar het weer een logische en kleine stap is naar het preventief ruimen van bevolkingsgroepen die iets meer dan gemiddeld in de misdaadstatistieken voorkomen.
Was laatst nog een Amerikaanse politicus die dit durfde te roepen.
Daar hebben we B.A. Toch voor
Pretentieus geneuzel.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:29:09 #93
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_43064102
quote:
Liever een abortus dan een kind dat niet gewenst is, traumatisch opgroeit en allemaal ellende heeft in zn leven.
Vraag dat eens aan het kind zelf als hij wel gewoon geboren wordt. Iedereen prefereert leven met ellende boven de dood.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_43064174
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Vraag dat eens aan het kind zelf als hij wel gewoon geboren wordt. Iedereen prefereert leven met ellende boven de dood.
Vandaar het extreem hoge aantal zelfmoordpogingen onder geadopteerde jongeren en jongeren die te horen krijgen dat ze niet gewenst zijn?
Ik kom in mijn werkveld veel kinderen tegen die werkelijk wilden dat ze een ander leven hadden gehad.
En als de mogelijkheid er zou zijn om het aan het ongeboren kind te vragen, dan zouden veel mensen (denk ik) dat wel doen.. dat hoop ik althans.
Pretentieus geneuzel.
pi_43064188
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef roooosje het volgende:

[..]

Daar hebben we B.A. Toch voor
If you got a problem, and no one else can help, you can call...the A-team
pi_43064254
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef TC03 het volgende:

[..]
Iedereen prefereert leven met ellende boven de dood.
pi_43064369
Dit is gewoon moord.... niks meer of minder.. dit is echt brutale moord . Ik ben pro abortus maar dan wel in een vroeg stadium.. Je moet deze mensen voor de rechter slepen.
pi_43064502
Ik denk niet dat het toevallig is dat in zo'n obscure abortuskliniek Nederlanders te vinden zijn. Nederland staat bekend om zijn abortusaktivisten die hun mening aan andere landen proberen op te dringen. Ja, en natuurlijk zijn er ook in Ierland of Portugal wel een paar vrouwen te vinden die het leuk vinden om hun ongeboren vrucht te laten afdrijven in zo'n varende kliniek. In hun drang om abortussen uit te voeren wordt vaak de moeder vergeten die nog jaren last kan hebben van gewetensnood omdat ze in een emotionele bui de abortus heeft laten uitvoeren. De zwarte engel van de abortusboot:
pi_43064621
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:42 schreef buachaille het volgende:
Ik denk niet dat het toevallig is dat in zo'n obscure abortuskliniek Nederlanders te vinden zijn. Nederland staat bekend om zijn abortusaktivisten die hun mening aan andere landen proberen op te dringen. Ja, en natuurlijk zijn er ook in Ierland of Portugal wel een paar vrouwen te vinden die het leuk vinden om hun ongeboren vrucht te laten afdrijven in zo'n varende kliniek. In hun drang om abortussen uit te voeren wordt vaak de moeder vergeten die nog jaren last kan hebben van gewetensnood omdat ze in een emotionele bui de abortus heeft laten uitvoeren. De zwarte engel van de abortusboot: [afbeelding]
Nederland staat er ook om bekend hier rekening mee te houden in de regelgeving met wettelijke bedenktijd etc.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:47:06 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43064654
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:42 schreef buachaille het volgende:
Ik denk niet dat het toevallig is dat in zo'n obscure abortuskliniek Nederlanders te vinden zijn. Nederland staat bekend om zijn abortusaktivisten die hun mening aan andere landen proberen op te dringen. Ja, en natuurlijk zijn er ook in Ierland of Portugal wel een paar vrouwen te vinden die het leuk vinden om hun ongeboren vrucht te laten afdrijven in zo'n varende kliniek. In hun drang om abortussen uit te voeren wordt vaak de moeder vergeten die nog jaren last kan hebben van gewetensnood omdat ze in een emotionele bui de abortus heeft laten uitvoeren. De zwarte engel van de abortusboot: [afbeelding]
Inderdaad. De abortusboot. Wat een verschrikkelijke en verdoemde heksenschuit is dat.
En zoals je zegt: onze moreel opdringen aan andere landen. Eerst de calvinistische en nu de progressieve.

Wat zouden wij er van vinden als net buiten de territoriale wateren van Nederland een schuit kwam te liggen waarop vrouwenbesnijdenissen werden uitgevoerd?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')