Ik heb zelfs begrepen dat ze soms een keizersnede toepassen en vervolgens de vrucht de nek breken of doorsnijden om het dood te makenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
waarom zeg je dan zelf * niet-geboren * laten worden ? Maagoe laten we daar maar over ophouden.
[..]
Ik dacht dat ze dat alleen bij een vroeger abortus deden niet bij zo'n extreem (te) late ? Wil je zeggen dat ze eerst de baby doodmaken en hem daarna in stukken snijden omdat hij dan gemakkelijker te verwijderen is ?
Die vrouwen hebben idd flinke psychische problemen en normaal mens zou daar echt niet aan beginnen![]()
Weet je zeker dat ze ze niet opeten?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik heb zelfs begrepen dat ze soms een keizersnede toepassen en vervolgens de vrucht de nek breken of doorsnijden om het dood te maken![]()
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze ze niet opeten?
Aangezien KirmiziBeyaz al zo goed wist hoe dat werkt met westerse normen en waarden, kan hij ons vast ook wel even uitleggen waar de Islam hierin staat.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik heb zelfs begrepen dat ze soms een keizersnede toepassen en vervolgens de vrucht de nek breken of doorsnijden om het dood te maken![]()
Hoe staat trouwens de Islam tov dit thema? om maar eens een ander heet hangijzer te noemen.
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/abid1.htmquote:Abortus is binnen de Islam tot op een zekere hoogte toegestaan, indien het leven van de vrouw in gevaar komt. De meeste geleerden hebben besloten dat de bezieling (Allah’s geest) de scheidslijn is die bepaalt of abortus toelaatbaar is of niet. Bij sommigen ligt de grens op het einde van de 4de maand, anderen beperken de periode tot 40 of 50 dagen. Dit hangt samen met de religieuze visie op de geboortebeperking. Vanaf de periode dat de vrouw bevrucht is, telt men 120 dagen, en dat is de tijd waarin de ziel wordt ingeblazen door Allah. In bekende hadiths* komt dit voor: "De schepping van ieder van jullie vindt plaats in de buik van de moeder, dit gedurende 40 dagen in de vorm van een levenskiem, daarna is hij even lang een klonter, daarna is hij even lang een klompje vlees; vervolgens wordt er een engel naar hem toegezonden die hem de levensadem (rûh) inblaast…".
Dus, men kan hieruit besluiten dat vanaf de bevruchting tot de periode van 120 dagen vruchtafdrijving mag toegepast worden. Na die periode is abortus verboden, behalve wanneer het leven van de moeder gevaar loopt. In de Koran staat over deze situatie: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." In geval van verkrachting is vruchtafdrijving toegestaan. Uiteraard, beschikt de vrouw niet alleen over een stoffelijk lichaam, maar heeft ze ook een geestelijke natuur. Het is ondraaglijk om een kind te moeten dragen op zo’n onwaardige manier. De vrouw treft in zo’n geval geen enkele schuld en heeft dus nood aan alle beschikbare hulp van omstaanders.
quote:Is abortus toegestaan in islamitische landen?
Heb even de usernamen weggehaald, zo raar anders mensen in een discussie te trekken waarvan ze niet weten dat ze eraan deelnemen.quote:Van Marokko weet ik dat het daar wel gewoon gebeurd in klinieken e.d. Zal wel een soort van gedoogbeleid zijn, men praat daar niet zo erg over. Net als zaken als prostitutie.
Op dat moment kunnen die kinderen pijn nog niet echt ervaren nee, maar na een aantal weken in een ..eh.. broedmachine om het maar oneerbiedig te zeggen, wel. Het gaat om wanneer ze die weken door komen, dat het dan heel goed kan dat ze een kort leven rest met bijzonder veel pijn. Mijn vraag was of dat dan ethisch verantwoord is. Ik meen me een post van jou van lange tijd terug te herinneren waar je ook al memoreerde hoe sommige families daar kapot aangingen (afgezien van het kind zelf dus).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:17 schreef milagro het volgende:
is dat wát waard, het ondraaglijk lijden? je zegt toch dat die kinderen pijn niet echt ervaren?
of bedoel je de ouders, voor hen is het dat toch meestal wel waard, ja, het alternatief is je kind zo te laten liggen bij je of in een bedje, en te wachten tot het stopt met ademen.
zou jij dat kunnen,welke ouder kan dat, als er een kans is dat je kindje het wel redt, mits aangesloten op.
of bedoel je het waard qua kosten?
uuuh? en dús zou ik het de moeite niet waard vinden?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Op dat moment kunnen die kinderen pijn nog niet echt ervaren nee, maar na een aantal weken in een ..eh.. broedmachine om het maar oneerbiedig te zeggen, wel. Het gaat om wanneer ze die weken door komen, dat het dan heel goed kan dat ze een kort leven rest met bijzonder veel pijn. Mijn vraag was of dat dan ethisch verantwoord is. Ik meen me een post van jou van lange tijd terug te herinneren waar je ook al memoreerde hoe sommige families daar kapot aangingen (afgezien van het kind zelf dus).
Leg uit want ik vat hem niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Iran Irak idem dito verhaal
Ook daar zijn late abortussen, ook zonder echte redenen, bv dat het ff ineens niet uitkomt oidquote:
Mogen wij ook meegenieten van de bron waar je dit vandaan hebt? Of moeten we je maar op je woord geloven?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Iran Irak idem dito verhaal
Walgelijk. Sta dan een kind gewoon af voor adoptie als je het zelf niet wil opvoeden. Genoeg mensen die wel voor zo`n kindje willen zorgen omdat ze er zelf geen kunnen krijgen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 05:34 schreef Vampier het volgende:
[..]
9 maanden zwanger = 36 weken
Dit is gewoon moord en niets anders. Een abortus voor 8 weken ok.. maar serieus dit zijn volgroeide babys die alleen door een paar ellendige dellen eruit geperst moeten worden.... maar ze laten liever hun eigen vlees en bloed vermoorden in de baarmoeder...... het wordt tijd dat de regering hier een stokje voor steekt en anonieme adoptie gaat toelaten met een no questions asked policy.
Ziek ziek ziek ziek!
Hoezo wat wil je weten adressen telefoonnummers?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mogen wij ook meegenieten van de bron waar je dit vandaan hebt? Of moeten we je maar op je woord geloven?
Van horen zeggen dus. Check!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:05 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hoezo wat wil je weten adressen telefoonnummers?
Kennis , zus van haar liet dit gebeuren...
andere kennis, broer en vrouw lieten ook laat abortus plegen, kind werd er zo uitgesneden..in stukken dus..
bron?
Geloof me niet , mij maakt het niet uit
Geeft niet maar ik dacht dat we het hadden over een EU lid.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ook daar zijn late abortussen, ook zonder echte redenen, bv dat het ff ineens niet uitkomt oid
doe normaal!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |