abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43103572
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

waarom zeg je dan zelf * niet-geboren * laten worden ? Maagoe laten we daar maar over ophouden.
[..]

Ik dacht dat ze dat alleen bij een vroeger abortus deden niet bij zo'n extreem (te) late ? Wil je zeggen dat ze eerst de baby doodmaken en hem daarna in stukken snijden omdat hij dan gemakkelijker te verwijderen is ?
Die vrouwen hebben idd flinke psychische problemen en normaal mens zou daar echt niet aan beginnen
Ik heb zelfs begrepen dat ze soms een keizersnede toepassen en vervolgens de vrucht de nek breken of doorsnijden om het dood te maken
Hoe staat trouwens de Islam tov dit thema? om maar eens een ander heet hangijzer te noemen.
pi_43103702
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:38 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik heb zelfs begrepen dat ze soms een keizersnede toepassen en vervolgens de vrucht de nek breken of doorsnijden om het dood te maken
Weet je zeker dat ze ze niet opeten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43103815
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze ze niet opeten?
pi_43103884
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:38 schreef buachaille het volgende:

[..]

Hoe staat trouwens de Islam tov dit thema? om maar eens een ander heet hangijzer te noemen.
Aangezien KirmiziBeyaz al zo goed wist hoe dat werkt met westerse normen en waarden, kan hij ons vast ook wel even uitleggen waar de Islam hierin staat.
Maar volgens mij was het iets met mag niet tenzij het levensbedreigend is voor de moeder. Maar pin me dr niet op vast.

Edit: Yep

1.5. Abortus, toegestaan of niet?
quote:
Abortus is binnen de Islam tot op een zekere hoogte toegestaan, indien het leven van de vrouw in gevaar komt. De meeste geleerden hebben besloten dat de bezieling (Allah’s geest) de scheidslijn is die bepaalt of abortus toelaatbaar is of niet. Bij sommigen ligt de grens op het einde van de 4de maand, anderen beperken de periode tot 40 of 50 dagen. Dit hangt samen met de religieuze visie op de geboortebeperking. Vanaf de periode dat de vrouw bevrucht is, telt men 120 dagen, en dat is de tijd waarin de ziel wordt ingeblazen door Allah. In bekende hadiths* komt dit voor: "De schepping van ieder van jullie vindt plaats in de buik van de moeder, dit gedurende 40 dagen in de vorm van een levenskiem, daarna is hij even lang een klonter, daarna is hij even lang een klompje vlees; vervolgens wordt er een engel naar hem toegezonden die hem de levensadem (rûh) inblaast…".

Dus, men kan hieruit besluiten dat vanaf de bevruchting tot de periode van 120 dagen vruchtafdrijving mag toegepast worden. Na die periode is abortus verboden, behalve wanneer het leven van de moeder gevaar loopt. In de Koran staat over deze situatie: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." In geval van verkrachting is vruchtafdrijving toegestaan. Uiteraard, beschikt de vrouw niet alleen over een stoffelijk lichaam, maar heeft ze ook een geestelijke natuur. Het is ondraaglijk om een kind te moeten dragen op zo’n onwaardige manier. De vrouw treft in zo’n geval geen enkele schuld en heeft dus nood aan alle beschikbare hulp van omstaanders.
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/abid1.htm
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43104095
Oh nee toch niet :

http://www.lokum.nl/_liefde/seny/viewnews.cgi?category=2&id=1099227489#9

Klik ff op kopje "Is abortus verboden in de islam" om te ontdekken dat er hier meerdere stromingen in bestaan, verrassend genoeg.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43104160
Uit een slowchat, laatst:
quote:
Is abortus toegestaan in islamitische landen?
quote:
Van Marokko weet ik dat het daar wel gewoon gebeurd in klinieken e.d. Zal wel een soort van gedoogbeleid zijn, men praat daar niet zo erg over. Net als zaken als prostitutie.
Heb even de usernamen weggehaald, zo raar anders mensen in een discussie te trekken waarvan ze niet weten dat ze eraan deelnemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:09:04 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_43104691
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:17 schreef milagro het volgende:
is dat wát waard, het ondraaglijk lijden? je zegt toch dat die kinderen pijn niet echt ervaren?

of bedoel je de ouders, voor hen is het dat toch meestal wel waard, ja, het alternatief is je kind zo te laten liggen bij je of in een bedje, en te wachten tot het stopt met ademen.
zou jij dat kunnen,welke ouder kan dat, als er een kans is dat je kindje het wel redt, mits aangesloten op.

of bedoel je het waard qua kosten?
Op dat moment kunnen die kinderen pijn nog niet echt ervaren nee, maar na een aantal weken in een ..eh.. broedmachine om het maar oneerbiedig te zeggen, wel. Het gaat om wanneer ze die weken door komen, dat het dan heel goed kan dat ze een kort leven rest met bijzonder veel pijn. Mijn vraag was of dat dan ethisch verantwoord is. Ik meen me een post van jou van lange tijd terug te herinneren waar je ook al memoreerde hoe sommige families daar kapot aangingen (afgezien van het kind zelf dus).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:41:32 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_43105959
Medisch is een miskraam een spontane abortus.
Dit in tegenstelling tot de abortus provocatus, de opgewekte abortus dus.

Bij de miskramen heeft men een onderscheid in de vroege en de late miskraam.
De vroege miskraam is een miskraam in de eerste 4 maanden, een late miskraam is de periode na 4 maanden maar voor de levensvatbare periode.

Na die periode spreekt men niet meer over een miskraam maar over een doodgeboorte.

spontane abortus <==> abortus provocatus
doodgeboorte <==> ????

Zullen we het "Mortem provocatus" noemen??

Ik ben er absoluut voor dat men de keuze tot een abortus heeft, maar dit noem ik geen abortus meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:18:01 #259
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_43107359
Mortem provocatus
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_43108087
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Op dat moment kunnen die kinderen pijn nog niet echt ervaren nee, maar na een aantal weken in een ..eh.. broedmachine om het maar oneerbiedig te zeggen, wel. Het gaat om wanneer ze die weken door komen, dat het dan heel goed kan dat ze een kort leven rest met bijzonder veel pijn. Mijn vraag was of dat dan ethisch verantwoord is. Ik meen me een post van jou van lange tijd terug te herinneren waar je ook al memoreerde hoe sommige families daar kapot aangingen (afgezien van het kind zelf dus).
uuuh? en dús zou ik het de moeite niet waard vinden?

als een arts vertelt, dat de overlevingskansen nihil zijn, dat het kind met grote waarschijnlijkheid ernstig gehandicapt zal worden, geestelijk en/of lichamelijk, als het kind duidelijk pijn zál hebben, dan is het een onnodig lijden, zonder enig vooruitzicht op beter dan nu.
maar dat geldt voor een voldragen kind wmb ook, als een kind enkel met kunst en vliegwerk in leven gehouden kan worden met enkel het vooruitzicht zoals eerder beschreven, en tot dan alleen maar pijn en daarna ook, dan laat ik het los.

mjjn zoon is met 31 weken geboren en ik heb vele dagen en nachten op de IC doorgebracht en ja daar waren ouders die kapotgingen omdat hun kindje van 31 weken, of 35 weken het niet redde ondanks alles, maar dat is toch iedere keer weer per geval verschillend, en kun je niet a priori al zeggen "laat maar gaan, dit word ws nooit wat"?
ook mijn kindje was in de eerste weken aan het vechten, door een daar opgelopen infectie, maar toen dat bevochten was, ging het gewoon goed.

mijn achternichtje is met 26 weken geboren, en dat was enkele weken 'spannend' maar daarna ging het iedere dag beter en nu is ze dus 10 jaar en volkomen gezond, op ieder vlak, geen achterstand, niets.

ik zie echt niet in waarom je een kindje van 40 weken wel alle kansen geeft als 'alles tegenzit" in eerste instantie, en een kind dat toevallig met 31 weken geboren wordt niet.

je laat het gaan als het echt niet gaat, niet a priori al, zonder het enige kans gegeven te hebben
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:05:24 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_43111006
Omdat de kans bij 31 weken (alhoewel we het hadden over 25) ontzettend veel groter is, dat je een kind jarenlang ontzettend veel pijn laat hebben. Er is een reden dat ze een duidelijke grens zetten (hier dus waarschijnlijk 26 weken), ookal zou je er met 24 weken ook al voor kunnen vechten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:42:20 #262
97745 Thorical
finding a way
pi_43112591
Ik was geschokt toen ik het hoorde. Dacht ook meteen dat er wel andere opties waren. Maar als er voor de moeder in spe er geen andere is, vind ik dat mogelijk moet zijn. Vreemd echter dat het een commerciële kliniek is die de menselijke norm verlegt.
Dat de moeder in spe er een trauma van zal overhouden? Waarschijnlijk wel maar ik ga er vanuit dat dat langer duurt als de (foetus) geboren wordt.
pi_43112637
Iran Irak idem dito verhaal
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:45:11 #264
97745 Thorical
finding a way
pi_43112720
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Leg uit want ik vat hem niet.
pi_43112746
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:45 schreef Thorical het volgende:

[..]

Leg uit want ik vat hem niet.
Ook daar zijn late abortussen, ook zonder echte redenen, bv dat het ff ineens niet uitkomt oid
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_43115044
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Mogen wij ook meegenieten van de bron waar je dit vandaan hebt? Of moeten we je maar op je woord geloven?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:40:31 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43115300
The Axis of evil abortion.

Hoe zit het met Noord-Korea in deze?
The End Times are wild
pi_43116291
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 05:34 schreef Vampier het volgende:

[..]

9 maanden zwanger = 36 weken

Dit is gewoon moord en niets anders. Een abortus voor 8 weken ok.. maar serieus dit zijn volgroeide babys die alleen door een paar ellendige dellen eruit geperst moeten worden.... maar ze laten liever hun eigen vlees en bloed vermoorden in de baarmoeder...... het wordt tijd dat de regering hier een stokje voor steekt en anonieme adoptie gaat toelaten met een no questions asked policy.

Ziek ziek ziek ziek!
Walgelijk. Sta dan een kind gewoon af voor adoptie als je het zelf niet wil opvoeden. Genoeg mensen die wel voor zo`n kindje willen zorgen omdat ze er zelf geen kunnen krijgen.
pi_43116371
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mogen wij ook meegenieten van de bron waar je dit vandaan hebt? Of moeten we je maar op je woord geloven?
Hoezo wat wil je weten adressen telefoonnummers?
Kennis , zus van haar liet dit gebeuren...
andere kennis, broer en vrouw lieten ook laat abortus plegen, kind werd er zo uitgesneden..in stukken dus..
bron?
Geloof me niet , mij maakt het niet uit
pi_43116915
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:05 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hoezo wat wil je weten adressen telefoonnummers?
Kennis , zus van haar liet dit gebeuren...
andere kennis, broer en vrouw lieten ook laat abortus plegen, kind werd er zo uitgesneden..in stukken dus..
bron?
Geloof me niet , mij maakt het niet uit
Van horen zeggen dus. Check!
pi_43117203
Wanneer een vrouw aantoonbaar Psychisch leidt onder een zwangerschap, dan moet het niet uit maken of de juffrouw in kwestie 7 weken of 7 maanden zwanger is, het moet dan gewoon weggehaald kunnen worden.
En tja wanneer dat niet gebeurt, dan moet die dame uitwijken naar landen als Spanje waar ze dat voor 4 ruggen voor je regelen.
Wanneer die optie niet had bestaan, dan had de dame in kwestie een miskraam moeten opwekken (God mag weten op wat voor onverantwoorde manier dat gebeurt) en dat is pijnlijk en niet medisch verantwoord.
(maargoed dat wilt de meerderheid als ik de berichten zo lees.....Hard zijn jullie )

You Own Yourself!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:57:08 #272
97745 Thorical
finding a way
pi_43118572
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:45 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ook daar zijn late abortussen, ook zonder echte redenen, bv dat het ff ineens niet uitkomt oid
Geeft niet maar ik dacht dat we het hadden over een EU lid.
Sorry dat ik het zeg maar ik heb geen oordeel over wat mensen in een ver buitenland doen.
pi_43119466
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Van horen zeggen dus. Check!
doe normaal!
geloof me niet mij maakt het niet uit, het gebeurd mooi wel!
Triest genoeg!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:08:23 #274
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_43122183
Grote hufters zijn het. Nog minder dan beesten. Maar er komt een dag dat ook deze mensen verantwoording moeten afdragen voor hun daden. Huilen moet ik hiervan, verschrikkelijk!
pi_43123014
Is er al meer bekend of de kliniek al gesloten is en of de artsen strafrechtelijk vervolgd gaan worden? Ik hoop van wel.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')