Al gaat dat meer de kant op van specifieke kennis lijkt me?quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:46 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Halfwaardetijd, waar het ontdekt is, wanneer etc had je kunnen vragen wat mij betreft
Had ik ook gelijk punt aan jouw kunnen gevenquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:46 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Halfwaardetijd, waar het ontdekt is, wanneer etc had je kunnen vragen wat mij betreft
Naar welke stof vervalt ununoctium uiteindelijk (=lood), had ook gekundquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Had ik ook gelijk punt aan jouw kunnen gevenWilde vraag bedenken die ook nog enigszins op het algemene kennis niveau ligt
"Hoe heet het zwaarste element?"quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik wilde vraag stellen over dat nieuwe element 118 ununoctium, maar kon geen geschikte vraag bedenken
"The heaviest element yet, Element 118, has been created in Dubna, Russia by a collaboration of researchers from Russia's Joint Institute for Nuclear Research and Lawrence Livermore National Laboratory in the US"quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:50 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Naar welke stof vervalt ununoctium uiteindelijk (=lood), had ook gekund
Ik had trouwens alleen geweten "rusland", niet de precieze universiteit
Dat is kwikquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Hoe heet het zwaarste element?"
Zoiets had je kunnen doen
had jij dat geweten?? alleen Mark_V denk ikquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Hoe heet het zwaarste element?"
Zoiets had je kunnen doen
quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:50 schreef WooZ het volgende:
ik ben nu pitten, dus iemand anders mag een vraag doen
trusten
Ik had de uiteindelijke naam niet geweten maar ik lees ook Slashdot hoorquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:54 schreef erkel het volgende:
[..]
had jij dat geweten?? alleen Mark_V denk ik
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaatquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik had de uiteindelijke naam niet geweten maar ik lees ook Slashdot hoor
Ik had het atoomnummer dus wel geweten en het feit dat het recentelijk (voor de 2e keer) "ontdekt" is.
Maar dat kun je alleen als je weet dat de naam naar het atoomnummer vernoemd is. Bij bijvoorbeeld lood heeft dan weer geen zinquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:57 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaat
gaat iemand mijn vraag nog beantwoorden![]()
Dat zijn ze vanaf 111 ofzo allemaal, dus dat veronderstel ik vanaf heden bekend. Morgen ga ik deze kennis overhorenquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat kun je alleen als je weet dat de naam naar het atoomnummer vernoemd is. Bij bijvoorbeeld lood heeft dan weer geen zin
Als je scheidkundige bent jaquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:57 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaat
gaat iemand mijn vraag nog beantwoorden![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:00 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat zijn ze vanaf 111 ofzo allemaal, dus dat veronderstel ik vanaf heden bekend. Morgen ga ik deze kennis overhoren
Ik heb hem al goed gerekend..... er is volgens mij toch niemand die het wel weetquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ontbranding dan?
Sorryquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat was snel, had gehoopt op wat wildere gokken voor iemand het wist
Mark_V +1
Dat was beriberiquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:13 schreef erkel het volgende:
Droge/bruine rijst vreten ipv van witte/elitaire rijst??
beriberi??quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:15 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat was beriberi
Er waren geen sinaasappelen op een vocboot
In de begintijd van de VOC inderdaad nog niets, later kwam men erachter dat een bepaald iets, en dat was niet gepekeld, het prima oploste....quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:16 schreef Nembrionic het volgende:
Volgens mij deded ze daar niets tegen
Dat waren meer de engelsen, en die konden het ook maar relatief kort volhouden, in ieder geval niet lang genoeg om naar indie te varenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waren ze niet aan de grog gegaan? Rum met water en citroensap...
Maar wel naar Australië, Jamaica en de rest van de Caraïben... is ook een eind!quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:20 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat waren meer de engelsen, en die konden het ook maar relatief kort volhouden, in ieder geval niet lang genoeg om naar indie te varen
Het ging inderdaad om een bepaalde groente, maar die was niet gepekeld....
Nembrio +1quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:23 schreef Nembrionic het volgende:
zuurkool?
Ik zou een vraag stellen over je net vergaarde kennis betreffende exacte wetenschappenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:25 schreef Nembrionic het volgende:
okay dan..
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:25 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik zou een vraag stellen over je net vergaarde kennis betreffende exacte wetenschappen![]()
Wat studeer je/heb je gestudeerd trouwens?quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb de exacte kant gekozen op school destijds maar dat is niet echt vraagwaardig
vraag komt eraan
VWO en HAVO gedaan, B-kant/exacte vakken. Daarna 3 maanden HBO waarvan 1,5 effectief. Daar ben ik uitgestapt om een eerder opgezet internetbedrijf uit te bouwenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:27 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Wat studeer je/heb je gestudeerd trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |