Naar welke stof vervalt ununoctium uiteindelijk (=lood), had ook gekundquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Had ik ook gelijk punt aan jouw kunnen gevenWilde vraag bedenken die ook nog enigszins op het algemene kennis niveau ligt
"Hoe heet het zwaarste element?"quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik wilde vraag stellen over dat nieuwe element 118 ununoctium, maar kon geen geschikte vraag bedenken
"The heaviest element yet, Element 118, has been created in Dubna, Russia by a collaboration of researchers from Russia's Joint Institute for Nuclear Research and Lawrence Livermore National Laboratory in the US"quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:50 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Naar welke stof vervalt ununoctium uiteindelijk (=lood), had ook gekund
Ik had trouwens alleen geweten "rusland", niet de precieze universiteit
Dat is kwikquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Hoe heet het zwaarste element?"
Zoiets had je kunnen doen
had jij dat geweten?? alleen Mark_V denk ikquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Hoe heet het zwaarste element?"
Zoiets had je kunnen doen
quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:50 schreef WooZ het volgende:
ik ben nu pitten, dus iemand anders mag een vraag doen
trusten
Ik had de uiteindelijke naam niet geweten maar ik lees ook Slashdot hoorquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:54 schreef erkel het volgende:
[..]
had jij dat geweten?? alleen Mark_V denk ik
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaatquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik had de uiteindelijke naam niet geweten maar ik lees ook Slashdot hoor
Ik had het atoomnummer dus wel geweten en het feit dat het recentelijk (voor de 2e keer) "ontdekt" is.
Maar dat kun je alleen als je weet dat de naam naar het atoomnummer vernoemd is. Bij bijvoorbeeld lood heeft dan weer geen zinquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:57 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaat
gaat iemand mijn vraag nog beantwoorden![]()
Dat zijn ze vanaf 111 ofzo allemaal, dus dat veronderstel ik vanaf heden bekend. Morgen ga ik deze kennis overhorenquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat kun je alleen als je weet dat de naam naar het atoomnummer vernoemd is. Bij bijvoorbeeld lood heeft dan weer geen zin
Als je scheidkundige bent jaquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:57 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaat
gaat iemand mijn vraag nog beantwoorden![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:00 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat zijn ze vanaf 111 ofzo allemaal, dus dat veronderstel ik vanaf heden bekend. Morgen ga ik deze kennis overhoren
Ik heb hem al goed gerekend..... er is volgens mij toch niemand die het wel weetquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ontbranding dan?
Sorryquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat was snel, had gehoopt op wat wildere gokken voor iemand het wist
Mark_V +1
Dat was beriberiquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:13 schreef erkel het volgende:
Droge/bruine rijst vreten ipv van witte/elitaire rijst??
beriberi??quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:15 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat was beriberi
Er waren geen sinaasappelen op een vocboot
In de begintijd van de VOC inderdaad nog niets, later kwam men erachter dat een bepaald iets, en dat was niet gepekeld, het prima oploste....quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:16 schreef Nembrionic het volgende:
Volgens mij deded ze daar niets tegen
Dat waren meer de engelsen, en die konden het ook maar relatief kort volhouden, in ieder geval niet lang genoeg om naar indie te varenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waren ze niet aan de grog gegaan? Rum met water en citroensap...
Maar wel naar Australië, Jamaica en de rest van de Caraïben... is ook een eind!quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:20 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat waren meer de engelsen, en die konden het ook maar relatief kort volhouden, in ieder geval niet lang genoeg om naar indie te varen
Het ging inderdaad om een bepaalde groente, maar die was niet gepekeld....
Nembrio +1quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:23 schreef Nembrionic het volgende:
zuurkool?
Ik zou een vraag stellen over je net vergaarde kennis betreffende exacte wetenschappenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:25 schreef Nembrionic het volgende:
okay dan..
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:25 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik zou een vraag stellen over je net vergaarde kennis betreffende exacte wetenschappen![]()
Wat studeer je/heb je gestudeerd trouwens?quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb de exacte kant gekozen op school destijds maar dat is niet echt vraagwaardig
vraag komt eraan
VWO en HAVO gedaan, B-kant/exacte vakken. Daarna 3 maanden HBO waarvan 1,5 effectief. Daar ben ik uitgestapt om een eerder opgezet internetbedrijf uit te bouwenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:27 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Wat studeer je/heb je gestudeerd trouwens?
Fancy soort kruipolie. Kan je roestige bouten/moeren makkelijker mee los maken.quote:
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Water displacer, 40e recept
quote:Did you ever wonder what the "WD" in WD-40® stands for? Per the company, the product's full name is WD-40® Water Displacer, which was perfected on the fortieth attempt. (Some trivia sources erroneously state the WD is an abbreviation for Water Displacement).
W'rm niet?quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:39 schreef MaJo het volgende:
Wat liev dat mark een majo vraag wilde stellen![]()
En Nem, een meet in Groningen? Denk het niet![]()
Ik ga gewoon extra mijn best doen om de volgende goed te beantwoordenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:39 schreef MaJo het volgende:
Wat liev dat mark een majo vraag wilde stellen![]()
En Nem, een meet in Groningen? Denk het niet![]()
Omdat het niet bepaald centraal in Nederland ligtquote:
Wat lievquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:40 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik ga gewoon extra mijn best doen om de volgende goed te beantwoorden
Nee...voor mij zelfs de andere kant van Nederlandquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Omdat het niet bepaald centraal in Nederland ligt
Ik denk dat de meeste mensen komen als het zo centraal mogelijk is, dus Utrecht of Amsterdam of in die omstreken. zo heeft iedereen ongeveer dezelfde reistijd. Voor iemand uit Limburg is het nogal een eind naar Groningenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee...voor mij zelfs de andere kant van Nederland
Maar Groningen is leuk toch?
Anders moeten we gewoon even stemmen. Als daar nogmaals Utrecht uitkomt dan ben ik net zo blij
Paul is dead hequote:Op maandag 30 oktober 2006 01:45 schreef MaJo het volgende:
Nee ik bedoel LMW 28 IF!
Truste tim, tot later enzo!quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Paul is dead he. Leuke 28 IF theorie, terwijl hij op het moment 27 was.
MaJo +1
Trusten!![]()
Nee, hij was 27 toen hij doodging en hij zou 28 zijn if hij het overleefd hadquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:46 schreef Mark_V het volgende:
lmw 28 nogwat
ja want volgens de boraboreese jaartelling was paul al 28 ofzo
Ik dacht widowquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee, hij was 27 toen hij doodging en hij zou 28 zijn if hij het overleefd hadLMW staat voor Linda McCartney weeps, wat grappig is want ten tijde van het 'ongeluk' waren ze helemaal niet getrouwd en heette ze nog gewoon Linda Easton.
Klopt helemaalquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:54 schreef Mark_V het volgende:
1977
het is toch de zomertijd die ingevoerd is ?? Om in de lente energie te sparen geloof ik. De wintertijd is de 'normale' tijdquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt helemaalTot de tweede wereldoorlog was er ook sprake van zomertijd, maar ik kan nergens vinden of de wintertijd toen ook bestond. Vandaar ook dat ik (weer) zeg
Mark_V + 1
Ben benieuwd naar de MaJo vraag
Volgens Wiki:quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt helemaalTot de tweede wereldoorlog was er ook sprake van zomertijd, maar ik kan nergens vinden of de wintertijd toen ook bestond. Vandaar ook dat ik (weer) zeg
Mark_V + 1
Ben benieuwd naar de MaJo vraag
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:58 schreef erkel het volgende:
[..]
het is toch de zomertijd die ingevoerd is ?? Om in de lente energie te sparen geloof ik. De wintertijd is de 'normale' tijd
Ik zie dat je gelijk hebtquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:58 schreef erkel het volgende:
[..]
het is toch de zomertijd die ingevoerd is ?? Om in de lente energie te sparen geloof ik. De wintertijd is de 'normale' tijd
Daarvoor heette het gewoon "tijd" dus de wintertijd komt ook uit 1977quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:58 schreef erkel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |