quote:Dan krab ik mezelf toch ff achter de oren ik bedoel darts is toch een professionele sport ondertussen? Vind het allemaal erg jammer maar de winnaar van the Embassy kan zeker nu deze 7(zij t op een niet echt te prijzen manier) geronselt zijn zich nietmeer de allerbeste noemen, en dat is jammer...
Eigenlijk herhaalt zich de situatie van 1993 toen 16 topspelers de BDO vaarwel zegden met hun aanklacht: "De BDO is een onprofessionele organisatie (veel vrijwilligers op leeftijd) die niet het maximale voor de spelers eruithalen. Spelers voor wie de dartssport hun bestaan (levensonderhoud) betekent". Momenteel is het een spervuur van verwijten, over en weer.
Ik bedoel dan is het bij t tennis wel even beter geregelt Zou het persoonlijk veel gaver vinden als er aan t eind van het dartseizoen een toernooi gehouden zou worden tussen de hoogstgeplaatste 16 darters op een wereldranglijst ofzo als dat dan de Embassy wordt zou dat fantastisch zijn lijkt mij. Ik bedoel de Embassy is nogsteeds wel speciaal maar heeft dit jaar toch aardig wat in moeten leveren op vorig jaar, zie ook de gemiddelden.
Kortom neig toch naar de PDC al is een toernooi zonder het: ARE YOU READYYYY!? LETS! PLAY! DAAARTS!!! van Fitzmaurice toch een heel stuk minder
Ohja tot slot nog een minder snuggere opmerking van Barney over die 7 spelers die nu overgestapt zijn:"Alleen Baxter & Beaton zijn een gemis, de rest kwam nooit verder dan de 2e ronde" Maar wie versloeg hem in 2000 in de eerste ronde om pas in de halve finale tegen de toen toekomstig Embassy kampioen te sneuvelen? Vul de namen maar in
quote:Chris Mason
Op dinsdag 08 januari 2002 17:11 schreef Machiel het volgende:
Ohja tot slot nog een minder snuggere opmerking van Barney over die 7 spelers die nu overgestapt zijn:"Alleen Baxter & Beaton zijn een gemis, de rest kwam nooit verder dan de 2e ronde" Maar wie versloeg hem in 2000 in de eerste ronde om pas in de halve finale tegen de toen toekomstig Embassy kampioen te sneuvelen? Vul de namen maar in
quote:Inderdaad. Mason sneuvelde tegen Ted Hankey. Co Stompe verloor in de halve fianle van Ronnie Baxter. Zoals ik al eerder heb gezegd volg ik de dartsport nog maar kort (vandaar dat ik in darttopics vaak het woord 'schijnbaar' gebruik), maar die partij in 2000 kan ik mij nog wel herinneren.
Op dinsdag 08 januari 2002 17:17 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Chris Mason
Maar de PDC weet wel met vette contracten toppers vast te leggen. Ook nu verschijnen er een aantal toppers niet op de Embassy. En het zijn de spelers die de naam van de bond vestigen.
quote:Dat lijkt mij ook wel mooi, maar wel met behoud van The Embassy. In het tennis heb je naast de 4 Grand Slams en de Super 9 toernooien ook aan het eind van het jaar de Masters Cup waarop de 8 beste spelers ter wereld in actie komen. Het zou ook wel mooi zijn dat je naast de Embassy ook een soort van top 16 of top 20 toernooi zou hebben die ieder jaar ergens anders wordt georganiseerd. Dat maakt misschien darts alleen maar internationaler. Even een naam voor het toernooi verzinnen. Het probleem is dat je al de Winmau World Masters hebt, dus geen Masters erin zoals bij het tennis. Darts Top 16 Tournament of zo. Dat zou wel wat zijn.
Op dinsdag 08 januari 2002 17:11 schreef Machiel het volgende:Zou het persoonlijk veel gaver vinden als er aan t eind van het dartseizoen een toernooi gehouden zou worden tussen de hoogstgeplaatste 16 darters op een wereldranglijst ofzo als dat dan de Embassy wordt zou dat fantastisch zijn lijkt mij.
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 08-01-2002 20:37]
quote:Dat kan ie zeker wel, op Phil Taylor na dan.
"de winnaar van the Embassy kan zeker nu deze 7(zij t op een niet echt te prijzen manier) geronselt zijn zich nietmeer de allerbeste noemen, en dat is jammer..."
quote:Zie ook de gemiddelden van de PDC Machiel, en dan ff speciaal kijken naar de overgestapte darters. Alleen Ronnie Baxter zou een gooi gedaan kunnen hebben naar de Embassy titel.
Ik bedoel de Embassy is nogsteeds wel speciaal maar heeft dit jaar toch aardig wat in moeten leveren op vorig jaar, zie ook de gemiddelden.
quote:Op basis waarvan dan? Zeker niet op basis van de gemiddelden, al liggen de gemiddelden dit jaar lager dan anders op de Embassy maar zoals aangegeven, op Baxter na had niemand van de overstappers die gemiddelden op kunnen krikken. Heb het al eens eerder gezegd: NAMEN zeggen niet veel. De hele PDC is een en al NAAM en toch is het niveau op de Embassy hoger. Al jaren. Begrijp me niet verkeerd, er zitten fantastische spelers tussen! Maargoed, de Embassy zorgt ervoor dat er NAMEN komen... Suljovic bijvoorbeeld, Walton... nu al een wereldtopper... anderhalf jaar terug had nog bijna niemand van hem gehoord... Ted Hankey... ook al iemand uit het niets... ja zelfs Barney... en zelfs Phil Taylor... kwalificeerde zich in 1990 voor de Embassy, 150/1 outsider... maar kampioen.
Kortom neig toch naar de PDC al is een toernooi zonder het: ARE YOU READYYYY!? LETS! PLAY! DAAARTS!!! van Fitzmaurice toch een heel stuk minder
Kortom: De PDC zit vol met volgevreten veteranen (waar een paar hele goeie tussenzitten) en de BDO poept er elk jaar weer een wereldtopper uit.
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 17:32 schreef Leatherface het volgende:
Maar de PDC weet wel met vette contracten toppers vast te leggen. Ook nu verschijnen er een aantal toppers niet op de Embassy. En het zijn de spelers die de naam van de bond vestigen.
De spelers hebben geen vet contract getekend maar hebben met de deelname aan de Skol Championship zich verzekerd voor deelname aan de Stan James World Matchplay en Paddy Power World Grand Prix ,spelers die deelnemen aan de Embassy zijn hiervan uitgesloten.
En de grootste reden dat iedereen overloopt naar de PDC is natuurlijk dat er meer Money te verdienen is bij die bond.
Zo organiseert de PDC jaarlijks 6 grote toernooien die allemaal grotendeels Live worden uitgezonden door SkySports,dat levert natuurlijk aardig wat pecunia op en dat zien de darters ook terug in hun prijzengeld.
De BDO heeft alleen de Embassy,dus ik wist het wel ,snel richting PDC,nu Barney nog.
Bij de Skol-Championship bedroeg het prijzengeld £300.000 en bij de Embassy £197.000,-.
Bij de PDC ging hiervan £50.000 naar de winnaar Taylor.Bij de BDO gaat £48.000 naar de winnaar,blijft er bij de PDC dus ruim een ton aan Ponden over om onder de overige 31 deelnemrs te verdelen,en het kan dan volgens velen wel een spelletje zijn ,de meesten spelen toch voor de poen.
quote:Ook daar kunnen maar 32 spelers meedoen
En er moeten niet meer darters overlopen van de BDO naar de PDC want dan kon het weleens gebeurd zijn met de Embassy
quote:Yep. Allemaal idd goede spelers. Bottomline: 't is maar goed dat er 2 bonden zijn zodat de wereld 64 spelers in actie kunnen zien ipv 32, want dan zou het behoorlijk dringen worden en krijgende nieuwelingen weinig kans.
En of er spelers gemist worden, Baxter, Beaton,Part,Scholten en zeker Richie Burnett mag ik toch graag zien gooien.En Phil Taylor,Warriner Lloyd,Lowe,Askew,Mason,Manley en Harrington zijn zeker ook spelers die zeer welkom zijn op de Embassy,maar ja dat zit er dus niet in.
quote:Ze hebben zeker wel een vet contract getekend, ook al verliezen ze in al de 3 tournooien in de 1e ronde, krijgen ze nog steeds duizenden ponden prijzengeld. En die uitsluiting gaan voor 100% tegen het Tomlin agreement in. Niebest...
De spelers hebben geen vet contract getekend maar hebben met de deelname aan de Skol Championship zich verzekerd voor deelname aan de Stan James World Matchplay en Paddy Power World Grand Prix ,spelers die deelnemen aan de Embassy zijn hiervan uitgesloten.
quote:Jep. Alleen jammer dat je nooit meer een tournooi winnen kan
En de grootste reden dat iedereen overloopt naar de PDC is natuurlijk dat er meer Money te verdienen is bij die bond.
Zo organiseert de PDC jaarlijks 6 grote toernooien die allemaal grotendeels Live worden uitgezonden door SkySports,dat levert natuurlijk aardig wat pecunia op en dat zien de darters ook terug in hun prijzengeld.
De BDO heeft alleen de Embassy,dus ik wist het wel ,snel richting PDC,nu Barney nog.
quote:Je vergeet ff de premies van de 9 darts finishes: Die zijn beide inclusief (PDC 100.000, BDO 52000)
Bij de Skol-Championship bedroeg het prijzengeld £300.000 en bij de Embassy £197.000,-.
Bij de PDC ging hiervan £50.000 naar de winnaar Taylor.Bij de BDO gaat £48.000 naar de winnaar,blijft er bij de PDC dus ruim een ton aan Ponden over om onder de overige 31 deelnemrs te verdelen,en het kan dan volgens velen wel een spelletje zijn ,de meesten spelen toch voor de poen.
quote:Op welke zender zie je toernooien van de PDC dan wel niet.
Op dinsdag 08 januari 2002 21:28 schreef qwerty1973 het volgende:
Nog ff terugkomend op het topic: Het gaat er volgens mij niet om wie of wat de beste is... wel dat er zoveel mogelijk darts op TV komt!!! Het is bij beide bonden flink genieten van spannende wedstrijden!!!
quote:Ja, hier in Nederland lukt dat helaas nog niet. Tijd voor SBS om daar es wat aan te doen
Op dinsdag 08 januari 2002 21:37 schreef Leatherface het volgende:[..]
Op welke zender zie je toernooien van de PDC dan wel niet.
quote:Ik heb het toch gezegd,zoek een kroeg op met Skysport.
Op dinsdag 08 januari 2002 21:40 schreef qwerty1973 het volgende:[..]
Ja, hier in Nederland lukt dat helaas nog niet. Tijd voor SBS om daar es wat aan te doen
quote:Ik woon in het Oosten des lands
Ik heb het toch gezegd,zoek een kroeg op met Skysport.
quote:Datzeker weten... maar Barney heeft al aangegeven bij de BDO te blijven
Als Barney en Co overstappen naar de PDC zal SBS er wel achteraan hobbelen,Scholten speelt er dan wel maar die trekt te weinig kijkers,al zullen er heel wat mensen The Power graag in actie willen zien.
quote:Ik ook
Op dinsdag 08 januari 2002 21:49 schreef qwerty1973 het volgende:
Ik woon in het Oosten des lands
quote:Barney is gewoon bang voor Phil na dat gigantische pak slaag in de Wembley Arena.
Datzeker weten... maar Barney heeft al aangegeven bij de BDO te blijven
Maar hoe zat het ook al weer met Scholten,die kreeg toch ruzie met de BDO over geld wat die te goed had en vertrok daarom naar de PDC
quote:Nee,Scholten voelde zich genaaid dat ie niet werd uitgenodigd in 1999, stond 25e samen met Co (werd ook niet uitgenodigd) Tijdens de Playoffs zaten Scholten en Stompe in dezelfde poule. Stompe kwam die dus door
Op dinsdag 08 januari 2002 21:53 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Ik ook
[..]Barney is gewoon bang voor Phil na dat gigantische pak slaag in de Wembley Arena.
Maar hoe zat het ook al weer met Scholten,die kreeg toch ruzie met de BDO over geld wat die te goed had en vertrok daarom naar de PDC
quote:Roland stond in 1998 in de halve finale tegen Burnett en die halve finalisten worden dan automatisch uitgenodigd voor de volgende Embassy of is die regel pas later bedacht?
Op dinsdag 08 januari 2002 22:01 schreef qwerty1973 het volgende:[..]
Nee,Scholten voelde zich genaaid dat ie niet werd uitgenodigd in 1999, stond 25e samen met Co (werd ook niet uitgenodigd) Tijdens de Playoffs zaten Scholten en Stompe in dezelfde poule. Stompe kwam die dus door
quote:Je hebt gelijk Spank, ik vergis me. Het was 2000. Sorry
Op dinsdag 08 januari 2002 22:07 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Roland stond in 1998 in de halve finale tegen Burnett en die halve finalisten worden dan automatisch uitgenodigd voor de volgende Embassy of is die regel pas later bedacht?
De jongere die nu rond hobbelen op de BBC zeggen mij heel weinig en doen mij ook niets. Co en Barney heb ik nooit wat gevonden, zeker die laatste niet met zijn achterlijke Legend-sjaal. Beetje van Gaal met wij zijn de beste van... en dan afgemaakt worden door Phil.
Je kan als winnaar van de Embassy niet met drogen ogen beweren dat je de beste van de wereld bent, er zijn gewoon betere dartspelers. voor de Embassy moeten ze gewoon de indy500 oplossing invoeren.
de beste bond is de bond waar de beste speler(s) inzit(ten) heel simpel is dat dus daar waar Phil speelt.
Al die spelers zijn engelsen (op Scholten na, of is die onderhand ook al engelsman?) en die willen zo graag kampioen worden en bij de Embassy lukt dat niet met al die nationaliteiten, dus gaan ze naar de PDC waar dat wel kan.
PDC wordt 1 grote ENGELSE bond.
Zodat ze toch een engelse kampioen hebben.
quote:en 8 jaar achter elkaar wereld kampioen geworden is, beste spelers my ass...
Op dinsdag 08 januari 2002 23:07 schreef fisico het volgende:
Als ik nu kijk dan mis ik gewoon de grote namen. Wil net zeggen dat ze beter zijn maar met tennis kijk ik ook voor oudere jongens en niet voor de Hewitts van deze wereld. Toen ik begon met kijken (1995) had je nog jongens als Burnett en die heeft een bepaalde uitstraling waarvoor ik darts kijk.De jongere die nu rond hobbelen op de BBC zeggen mij heel weinig en doen mij ook niets. Co en Barney heb ik nooit wat gevonden, zeker die laatste niet met zijn achterlijke Legend-sjaal. Beetje van Gaal met wij zijn de beste van... en dan afgemaakt worden door Phil.
Je kan als winnaar van de Embassy niet met drogen ogen beweren dat je de beste van de wereld bent, er zijn gewoon betere dartspelers. voor de Embassy moeten ze gewoon de indy500 oplossing invoeren.
de beste bond is de bond waar de beste speler(s) inzit(ten) heel simpel is dat dus daar waar Phil speelt.
quote:Dus BDO.
Op woensdag 09 januari 2002 10:15 schreef Magic666 het volgende:
Waar het volgens mij echt om gaat:Al die spelers zijn engelsen (op Scholten na, of is die onderhand ook al engelsman?) en die willen zo graag kampioen worden en bij de Embassy lukt dat niet met al die nationaliteiten, dus gaan ze naar de PDC waar dat wel kan.
PDC wordt 1 grote ENGELSE bond.
Zodat ze toch een engelse kampioen hebben.
quote:Daar zit ook wel weer wat in!
Op woensdag 09 januari 2002 10:38 schreef BobRooney het volgende:
En 8 jaar achter elkaar wereld kampioen geworden is, beste spelers my ass...
quote:sterker nog...Phil Taylor is voor de tiende keer dit jaar wereld kampioen geworden...net ff gekeken op hun site...de finale won Phil Taylor met de alleszeggende cijfers....7-0, nou ik weet dus wel welke bond de betere spelers heeft...
Op woensdag 09 januari 2002 11:18 schreef Emizea het volgende:[..]
Daar zit ook wel weer wat in!
quote:PDC staat niet voor niets voor PhilsDartCompany
Op woensdag 09 januari 2002 11:22 schreef BobRooney het volgende:[..]
sterker nog...Phil Taylor is voor de tiende keer dit jaar wereld kampioen geworden...net ff gekeken op hun site...de finale won Phil Taylor met de alleszeggende cijfers....7-0, nou ik weet dus wel welke bond de betere spelers heeft...
quote:echt goed,
Op woensdag 09 januari 2002 11:29 schreef Magic666 het volgende:[..]
PDC staat niet voor niets voor PhilsDartCompany
quote:Mjah maar daar rekent hij zijn 2 embassey titels mee!
Op woensdag 09 januari 2002 11:22 schreef BobRooney het volgende:[..]
sterker nog...Phil Taylor is voor de tiende keer dit jaar wereld kampioen geworden...net ff gekeken op hun site...de finale won Phil Taylor met de alleszeggende cijfers....7-0, nou ik weet dus wel welke bond de betere spelers heeft...
quote:Dat weet ik niet...maar als je de finale wint met 7-0...daar is dan toch niets aan, voor de toeschouwers ook niet. Phil Taylor is echt wel goed hoor, misschien zelfs beter als Barney...maar PDC heeft niet de beste spelers...
Op woensdag 09 januari 2002 11:31 schreef Emizea het volgende:[..]
Mjah maar daar rekent hij zijn 2 embassey titels mee!
quote:precies....
Op woensdag 09 januari 2002 11:35 schreef Magic666 het volgende:
die twee titels zijn ook terecht, maar om nou te pochen met "wij hebben de beste bond" en vervolgens weer met 7-0 winnen.......
quote:Niet misschien beter dan Barney.....hij is beter. Maar idd voor de rest vind ik die bond niet zo bijzonder....
Op woensdag 09 januari 2002 11:35 schreef BobRooney het volgende:
Dat weet ik niet...maar als je de finale wint met 7-0...daar is dan toch niets aan, voor de toeschouwers ook niet. Phil Taylor is echt wel goed hoor, misschien zelfs beter als Barney...maar PDC heeft niet de beste spelers...
Maar wat het is idd geen hol aan als je jaar in jaar uit met 7-0 de finale wint! (Manley liep ook zonder de hand te schudden weg)
Waar zijn in die bond de Walton-Monk partijen???
Ik snap ook niet dat die spelers zijn overgelopen, zoveel historie, zoveel sfeer....... $$ (oh ja dat was het!)
quote:Barney is in vorm dit jaar...maar die Phil Taylor is inderdaad een klasse apart. Is het zo dat ze elk jaar de beste van de 2 bonden tegen elkaar laten spelen ofzo??
Op woensdag 09 januari 2002 11:42 schreef Emizea het volgende:[..]
Niet misschien beter dan Barney.....hij is beter. Maar idd voor de rest vind ik die bond niet zo bijzonder....
Ik bedoel Peter Manley haalt de finale en dat vind ik niet zo'n super speler.....ik bedoel ik zie hem ook niet zomaar de embassey winnen!
een paar jaar geleden heeft Barney toch tegen Phil gespeeld, en overigens grandioos verloren????
t liojkt zo een beetje op t boksen en biljarten heb/had je ook verschillende bonden die met mekaar over hoop lagen over geld!
quote:Its all about the benjamins...
Op woensdag 09 januari 2002 11:43 schreef Magic666 het volgende:
Die twee titels zijn nog van the embassy ja, en ja hij is ook beter dan Barney (vorig jaar toch tegen elkaar gegooid?).Maar wat het is idd geen hol aan als je jaar in jaar uit met 7-0 de finale wint! (Manley liep ook zonder de hand te schudden weg)
Waar zijn in die bond de Walton-Monk partijen???
Ik snap ook niet dat die spelers zijn overgelopen, zoveel historie, zoveel sfeer....... $$ (oh ja dat was het!)
quote:dan kunnen ze beter 1 bond maken, en het prijzen geld van de embassy en het wk van de pdc bij elkaar gooien. D
Op woensdag 09 januari 2002 11:44 schreef rubbereend het volgende:
is t niet zo dat er eens in de zoveel jaar een wedstrijd is tussen de kampioenen van beide bonden?????een paar jaar geleden heeft Barney toch tegen Phil gespeeld, en overigens grandioos verloren????
t liojkt zo een beetje op t boksen en biljarten heb/had je ook verschillende bonden die met mekaar over hoop lagen over geld!
Ze hebben dat toen gedaan omdat Barney twee keer won en men wilde weten wie nou de "echte" kampioen was.
Ben benieuwd of Barney nu nog zo grandioos zou verliezen..
* Magic666 krijgt zin om een pijltje te gooien nu... maar op zijn werk hangt geen bord!
quote:Hoe kan je zeggen dat PDC beter is...als Phil Taylor de finale met 7-0 wint
Op woensdag 09 januari 2002 12:15 schreef Johan1968 het volgende:
In November 1999 hebben Taylor en Barney tegen elkaar gespeeld in Engeland, Partij ging over 1 uur..Volgens mij was de uitslag 22-10 ofzo. Geloof dat Raymond 40000 pond te pakken had met 1 uur darten <grinnik> Wil ik ook wel!
M.i. is de PDC momenteel wel iets sterker...Met Phil Taylor natuurlijk als absoluut beste darter op deze planeet...
En jongens als Gary Anderson, Mike Veitch, Andree Welge etc hebben natuurlijk helemaal niets op een WK te zoeken...
Ik hoop voor de dartsport dat de hele zooi weer bij elkaar kan komen.....Maar ja.......Of dat ooit zal lukken...
Waarom horen die lui niet op het WK thuis? Ze hebben zich toch gekwalificeerd? (sommige kunnen dat )
Dat ze niks presteren hangt van andere factoren aan.
quote:Omdat hij ook met 7-0 van de Embassy winnaar wint.
Op woensdag 09 januari 2002 12:16 schreef BobRooney het volgende:[..]
Hoe kan je zeggen dat PDC beter is...als Phil Taylor de finale met 7-0 wint
Ik vind de BDO niets onderdoen voor de PDC. Taylor is de beste en Barney de best of the rest. Ik denk dat de eerste 16 van de BDO winnen van de eerste zestien van de PDC
Op volgorde van plaatsing
1-0 duidelijk sterker PDC
0-1 duidelijk voor BDO,
1-1 onduidelijk
A.Warriner - J.Walton 1-1
P.Taylor - M.Adams 1-0
R.Harrington - M.Pusa 1-1
P.Manley - M.King 0-1
D.Smith - R.van Barneveld 0-1
R.Scholten - B.Taylor 1-1
J.Part - T.Hankey 0-1
R.Burnett - W.Mardle 0-1
tussenstand PDC 4 - BDO 7
Bij de PDC 16 geplaats bij de BDO 8, ik heb naar eigen inzicht in sterkte geplaatst.
D.Ovens - A.Fordham 0-1
S.Beaton - C.Monk 1-1
D.Askew - C.Stompe 0-1
R.Baxter - S.Coote 1-0
J.Lowe - M.Korhonen 1-1
D.Priestley - E.Clarys 1-1
J.Harvey - W.Jones 0-1
A.Roy - T.David 1-1
eindstand PDC 9 - BDO 14
lijkt me dus een uitgemaakte zaak
Net nog ff de wavjes geluisterd van Paul Lims 9 darter!
Blijft mooi!
quote:wanneer was dat??
Op woensdag 09 januari 2002 13:10 schreef Smike het volgende:[..]
Omdat hij ook met 7-0 van de Embassy winnaar wint.
quote:NOT, dat hij wint allah maar niet met 7-0, zeker niet tegen bijv. Barney in zijn huidige vorm.
Op woensdag 09 januari 2002 13:10 schreef Smike het volgende:[..]
Omdat hij ook met 7-0 van de Embassy winnaar wint.
quote:Ik zie het net ff anders
A.Warriner - J.Walton 1-1
P.Taylor - M.Adams 1-0
R.Harrington - M.Pusa 1-1
P.Manley - M.King 0-1
D.Smith - R.van Barneveld 0-1
R.Scholten - B.Taylor 1-1
J.Part - T.Hankey 0-1
R.Burnett - W.Mardle 0-1
tussenstand PDC 4 - BDO 7
Tussenstand: 6-6
quote:Ovens-Fordham 0-1
Bij de PDC 16 geplaats bij de BDO 8, ik heb naar eigen inzicht in sterkte geplaatst.
D.Ovens - A.Fordham 0-1
S.Beaton - C.Monk 1-1
D.Askew - C.Stompe 0-1
R.Baxter - S.Coote 1-0
J.Lowe - M.Korhonen 1-1
D.Priestley - E.Clarys 1-1
J.Harvey - W.Jones 0-1
A.Roy - T.David 1-1
eindstand PDC 9 - BDO 14
12-12
quote:Mwa... weet het niet... Vond dit wel een interessante manier om de sterkte ff te meten. 12-12 dus... dus zoals al eerder gezegd: Ophouden met zeuren over wie de beste is, en gewoon genieten van de wedstrijden op TV
lijkt me dus een uitgemaakte zaak
OK, over een aantal zijn we het dus eens, over een ander aantal niet. Het enige snel te maken vergelijk is de resultaten op het PDC WK en de voorlopige Embassy resultaten.
Peter Manley - Mervin King
jij vindt het gelijkwaardig ik vind King een klasse beter.
Manley op de SKOL 2002, gem 30.15 per pijl, 40.72% uitworp, finalist
King op de Embassy 2002, gem 29.45 per pijl, kwartfinale
Roland Scholten - Bob Taylor
jij vindt Scholten beter, ik denk gelijkwaardig
Scholten op SKOL 2002, gem 29.89 per pijl, 37.50% uitworp, tweede ronde
Taylor op de Embassy 2002, 27.56 per pijl, tweede ronde
Richie Burnett - Wayne Mardle
jij vindt het een gelijkspel, ik winst voor Mardle
Burnett op SKOL 2002, gem 30.46 per pijl, 34.76% uitworp, kwartfinale
Mardle op de Embassy 2002, 31.40 per pijl, kwartfinale
Dave Askew - Co Stompe
ik vind winst Stompe, jij gelijkwaardig
Askew op SKOL 2002, gem 29.34 per pijl, 38.89% uitworp, halve finale
Stompe op de Embassy 2002, 31.15 per pijl, tweede ronde
John Lowe - Markus Korhonen
ik vind gelijkwaardig, jij vindt winst voor Lowe
Lowe op SKOL 2002, gem 28.96 per pijl, 35.59% uitworp, tweede ronde
Korhonen op de Embassy 2002, gem 27.57 per pijl, eerste ronde
en zoals jullie weten zijn we nog bezig dus voor definitieve conclusies nog ff wachten totdat ze klaar zijn.
quote:Oke, ik overdreef misschien een beetje, maar tegen iemand met 111 punten per 3 darts en nog eens 68% finishes uitgooien kan niemand op.
Op woensdag 09 januari 2002 14:01 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
NOT, dat hij wint allah maar niet met 7-0, zeker niet tegen bijv. Barney in zijn huidige vorm.
quote:Taylor zijn stats aan het einde van het SKOL toernooi:
Op woensdag 09 januari 2002 14:58 schreef Smike het volgende:[..]
Oke, ik overdreef misschien een beetje, maar tegen iemand met 111 punten per 3 darts en nog eens 68% finishes uitgooien kan niemand op.
quote:Dat las ik hier. Maar daar hebben ze het wel over peak average.
Op woensdag 09 januari 2002 15:26 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Taylor zijn stats aan het einde van het SKOL toernooi:
103.08 en 48.55% dat is goed maar nogal een verschil met de cijfers die jij noemt!
Ik zou veel overhebben voor skysports thuis tijd voor een sateliet ofzo Dat wedstrijden van de PDC niet via de kabel uitgezonden worden omdat ze dus kennelijk tochwel onterrecht zoveel duurder zijn als van de BDO is eeuwig sonde en komt de dartsport niet ten goede. 2 bonden is een twijfelgeval maar als t bij t boxen lukt met 7 bonden waarom bij t darten met 2 al 'slaande' ruzie?
quote:Vergeet niet dat Manley in 1995 Barney uit de Unipart European Dartsmasters wipte met subliem spel (hele tournooi was op de BBC te zien) In dat tournooi kreeg ie van Tony Green de nick 'one dart'. Was echt ongelovelijk, 8 legs op rij de dubbel in 1x raak. Manley speelt ook in de BDO tournooien in europa, ook daar haalt ie puntjes. Zelfs genoeg om op de embassy te mogen verschijnen. Hij verkoos anders
quote:Scholten is in staat elke topper uit te schakelen. Hij wisselt alleen briljante legs af met hele slechte
quote:Ja, Burnett is ook zo'n 'killer' en Mardle is 'the coming man' Denk zelfs dat Burnett nipt zou winnen 1 op 1
quote:Stompe vind ik een beetje een overschatte speler, (hopelijk staft ie me af vanavond door subliem spel
Dave Askew - Co Stompe
quote:Als je me over 1 a 2 jaar weer vraagt, zal ik waarschijnlijk zeggen dat ik Korhonen beter vind. Dit mannetje gaat scoren de komende jaren. Maar goed, Lowe kun je,net als Bobby George, nog steeds niet afschrijven, hij kan nog steeds fantastisch darten!
[/quote]
quote:King is echt geen klasse beter dan Manley
Op woensdag 09 januari 2002 14:57 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
quote:Gelijkspel met een licht voordeel voor Richie,hij wil nog wel eens terugkomen uit vrijwel verslagen positie.
{/quote]
Lekker chauvinistisch maar Scholten is echt tien klassen beter dan ene Bob Taylor die nog nooit verder is gekomen dan de 2e ronde op een Embassy,Scholten halve finalist in Embassy en Skol.[quote]
quote:Zeker gelijkwaardig en als ze tegenover elkaar staan zul je zien dat Askew wint
Dave Askew - Co Stompe
Korhonen op de Embassy 2002, gem 27.57 per pijl, eerste ronde[/quote]
Jij hebt lef,John Lowe gelijkwaardig aan Korhonen,die knul komt net kijken en Lowe 3 times Embassy winnaar en al dik in de 50,ik heb Lowe op de SKOL zien gooien en Lowe had er nog wel een handje van om sommige legs te laten lopen,niet goed voor zijn gemiddelde.
quote:Let maar op als de partijen langer worden kakken de gemiddelden ook in.
en zoals jullie weten zijn we nog bezig dus voor definitieve conclusies nog ff wachten totdat ze klaar zijn.
Taylor op de Embassy 2002, 29.83 per pijl, voorlopig kwartfinale
Mardle op de Embassy 2002, 31.40 per pijl, voorlopig kwartfinale
Dave Askew - Co Stompe
Stompe op de Embassy 2002, 30.75 per pijl, tweede ronde
ff update van de cijfers na al die verassingen gisteren. Dat alles bewijst maar weer eens hoe klein het niveau verschil is en hoeveel afhangt van de vorm van de dag.
Dat is dus de BDO (Embassy)!
Gisteren ook weer dat sfeertje.......heerlijk!
Taylor op de Embassy 2002, 29.83 per pijl, voorlopig kwartfinale
Mardle op de Embassy 2002, 31.22 per pijl, kwartfinale
Dave Askew - Co Stompe
Stompe op de Embassy 2002, 30.75 per pijl, tweede ronde
in tegenstelling tot eerdere veronderstellingen stijgen op de embassy de gemiddeldes naarmate er meer sets gegooid moeten worden! Voorlopig is het een enorm topniveau wat wordt gehaald, denk aan gister Barney - King, echt een gemiddelde score van 33.70 en 33.89 daar komt niemand buiten Phil van de PDC aan.
quote:Helemaal waar ja
Op vrijdag 11 januari 2002 10:13 schreef Magic666 het volgende:
het komt er dus op neer welke bond (toernooi) het gezelligst is....Dat is dus de BDO (Embassy)!
Gisteren ook weer dat sfeertje.......heerlijk!
quote:Dat valt wel mee, hij had de keuze. Hij koos om te tekenen voor de PDC
Op zaterdag 12 januari 2002 15:09 schreef Leatherface het volgende:Ik kan me voorstellen dat bv Ronnie Baxter dat heel jammer vind. Die heeft 2 finales verloren en ik denk dat hij toch heel graag The Embassy nog een keer zou willen winnen.
GEMIDDELDE RONDE 1
BDO 86.15
PDC 86.81
GEMIDDELDE RONDE 2
BDO 92.25
PDC 90.47
100+ SCORES/LEG - RONDE 1
BDO 2.17
PDC 2.20
100+ SCORES/LEG - RONDE 2
BDO 2.41
PDC 2.21
OUTSHOT % - RONDE 1
BDO 34
PDC 42
OUTSHOT % - RONDE 2
BDO 34
PDC 36
totaal voor ronde 1 en 2 geeft dit
GEMIDDELD
BDO 89.20
PDC 88.64
100+ SCORES/LEG
BDO 2.29
PDC 2.21
OUTSHOT %
BDO 34
PDC 39
Tel daarbij op dat de PDC beschikt over kanon Phil Taylor dan lijkt de BDO dus in de breedte sterker.
Ik heb zelf ook nog ff wat gezocht
OVERALL TOURNAMENT DART AVERAGE
BDO 30.27
PDC onvindbaar tot nu toe
Dat de BDO de betere bond is (beste toernooi heeft) wisten we toch al?!
Back To Tournament List
(Click On Column Heading To Sort By That Stat)
Position Name Average CheckOut % 180's High Out Legs Played Legs Won Win Ratio % Best AVG
PDC:1 Phil Taylor 99.85 43.05 280 167 906 632 69.76 112.17
PDC:2 Wayne Mardle 95.07 47.96 21 146 86 47 54.65 97.52
BDO:3 Tony David 94.87 39.38 29 156 117 76 64.96 97.81
BDO:4 Andy Fordham 93.36 40.06 31 154 231 127 54.98 98.64
BDO:5 Martin Adams 92.93 37.18 74 161 325 174 53.54 100.62
BDO:6 Ray Barneveld 92.90 40.56 129 156 541 335 61.92 109.98
BDO:7 Ted Hankey 92.82 39.42 46 140 199 108 54.27 108.69
PDC:8 Ronnie Baxter 92.47 40.96 95 161 546 306 56.04 99.39
???:9 Danny Cunningham 92.44 37.50 3 122 12 3 25.00 92.44
BDO:10 Tony O`Shea 92.39 46.92 23 170 112 61 54.46 94.14
top 10: Als verwacht Taylor boven aan en verassend 2e: Wayne Mardle die net is overgestapt naar de PDC omdat hij te weinig punten had voor rechtstreekse deelname aan de Embassy 2003. Voor de rest een en al BDO met Baxter als uitzondering.
PDC:11 John Part 92.17 39.78 85 161 481 257 53.43 98.68
PDC:12 Richie Burnett 91.83 38.44 133 156 556 286 51.44 103.39
???:13 Robbie Widdows 91.65 30.37 17 161 90 41 45.56 99.46
PDC:14 Kevin Painter 91.26 41.50 28 154 186 83 44.62 98.87
???:15 Zippy Zimms 90.64 34.29 3 80 33 12 36.36 93.83
PDC:16 Shayne Burgess 90.59 39.91 60 161 355 186 52.39 102.06
PDC:17 Peter Manley 90.55 36.60 90 161 588 314 53.40 99.56
PDC:18 Chris Mason 90.42 35.84 97 161 398 205 51.51 98.8
BDO:19 Mike Gregory 90.27 43.75 1 62 18 7 38.89 90.27
PDC:20 Dennis Priestley 90.00 34.44 90 161 493 249 50.51 98.76
Een en al PDC'ers. Net niet de top dus.
BDO:21 Mervyn King 89.95 36.05 22 160 133 62 46.62 98.94
BDO:22 Roger Carter 89.69 44.90 3 84 48 22 45.83 90.03
BDO:23 Davy Richardson 89.65 71.43 2 121 14 5 35.71 89.65
???:24 Lee Palfreyman 89.61 44.68 7 120 40 21 52.50 96.62
PDC:25 Paul Williams 89.38 31.58 9 118 87 36 41.38 91.39
BDO:26 John Walton 89.37 32.10 11 116 51 26 50.98 91.4
???:27 Zippy Zimmerman 89.30 34.78 8 100 39 16 41.03 90.83
PDC:28 Dennis Smith 89.27 38.76 35 164 371 193 52.02 95
BDO:29 Wayne Weening 89.07 20.00 1 0 10 1 10.00 0
PDC:30 Steve Beaton 89.02 38.19 24 160 280 131 46.79 101.11
31 Marshall James 89.01 41.38 13 136 54 24 44.44 90.34
32 Mike Veitch 88.74 36.00 7 146 39 18 46.15 90.6
33 Ritchie Davies 88.64 31.58 7 146 37 18 48.65 91.72
34 Vincent vd Voort 88.53 35.71 4 76 14 5 35.71 88.53
35 Alan Warriner 88.35 33.06 85 154 545 284 52.11 97.87
36 Denis Ovens 88.31 34.17 26 164 204 95 46.57 96.82
37 Rod Harrington 88.29 35.48 83 155 468 253 54.06 99.31
38 Steve Coote 88.26 38.16 6 161 58 29 50.00 91.32
39 John Lowe 87.70 37.61 62 161 431 211 48.96 98.73
40 Roland Scholten 87.62 36.66 101 149 465 235 50.54 94.15
41 Sean Palfrey 87.60 34.06 16 100 90 47 52.22 92.01
42 Colin Monk 87.52 41.04 32 107 184 87 47.28 93.12
43 King/Adams 87.47 33.33 3 120 13 7 53.85 87.47
44 Steve Duke 87.43 40.30 6 86 54 27 50.00 88.2
45 Les Wallace 87.41 37.50 14 118 103 54 52.43 92.08
46 Colin Lloyd 87.22 34.55 70 170 375 189 50.40 91.37
47 Tony Eccles 86.50 36.92 7 118 41 24 58.54 89.3
48 Manley/Hankey 86.43 46.15 3 106 13 6 46.15 86.43
49 Dave Askew 86.43 38.73 60 170 298 146 48.99 96.86
50 Mitchell Crooks 86.21 42.11 1 164 11 8 72.73 95.43
51 Graham Hunt 86.21 37.84 1 150 32 14 43.75 86.29
52 Bob Anderson 86.11 32.84 37 161 291 133 45.70 92.28
53 Co Stompe 86.00 35.23 9 148 126 68 53.97 96.1
54 Jan vd Rassel 85.78 31.25 1 161 14 5 35.71 85.78
55 Steve Brown 85.77 34.52 27 170 211 87 41.23 91.99
56 Mick Manning 85.74 41.52 20 120 175 71 40.57 89.84
57 Les Fitton 85.52 36.43 11 147 104 47 45.19 96.67
58 Simon Whatley 85.48 35.14 4 86 24 13 54.17 85.92
59 Jamie Harvey 85.31 32.29 58 151 267 124 46.44 90.97
60 Shaun Greatbatch 85.17 25.00 3 40 12 3 25.00 85.17
61 Reg Harding 85.06 27.71 24 141 122 46 37.70 94.4
62 Brian Sorensen 84.73 31.03 2 102 32 18 56.25 85.62
63 Bob Taylor 84.63 36.62 9 86 63 26 41.27 90.65
64 Andy Jenkins 84.50 35.80 23 164 175 87 49.71 91.47
65 Peter Johnstone 84.37 37.62 20 120 160 76 47.50 88.45
66 Alex Roy 84.13 36.51 45 170 261 115 44.06 90.29
67 Matt Chapman 83.95 21.95 3 70 23 9 39.13 83.95
68 Marko Pusa 83.68 42.11 2 98 18 8 44.44 83.68
69 Bobby George 83.64 34.18 8 100 54 27 50.00 104.86
70 Cliff Lazarenko 83.64 39.02 26 120 222 103 46.40 88.68
71 Paul Hogan 83.58 30.43 4 160 16 7 43.75 83.58
72 Peter Evison 83.53 38.04 20 170 223 97 43.50 89.41
73 Gary Mawson 83.46 33.09 19 167 106 46 43.40 89.93
74 Michael Marshall 83.39 33.33 2 4 16 5 31.25 83.39
75 Wayne Jones 83.14 30.12 2 120 55 25 45.45 87.39
76 Keith Deller 83.09 30.42 30 170 278 122 43.88 91.92
77 Braulio Roncero 82.81 39.47 12 121 46 15 32.61 88.77
78 Geoff Wylie 82.78 27.78 2 4 16 5 31.25 82.78
79 Paul Lim 82.71 31.47 6 128 114 45 39.47 89.5
80 Paul Whitworth 82.67 23.08 2 62 13 3 23.08 82.67
81 Steve Raw 82.66 36.07 18 170 111 44 39.64 87.59
82 Erik Clarys 82.61 39.34 11 164 59 24 40.68 89.34
83 Tony Littleton 82.44 35.71 4 83 34 15 44.12 82.56
84 Harry Robinson 82.32 41.18 3 120 43 21 48.84 82.74
85 Sean Downs 82.24 29.03 2 150 19 9 47.37 82.24
86 Andy Smith 82.19 35.48 5 120 31 11 35.48 84.71
87 John Snijers 82.02 40.74 0 100 25 11 44.00 82.02
88 Garry Spedding 81.85 50.00 1 82 17 6 35.29 81.85
89 Scott Cummings 81.36 30.67 12 150 63 23 36.51 84.05
90 Matt Clark 81.35 18.75 2 109 18 3 16.67 0
91 Jarkko Komula 81.16 28.00 3 111 16 7 43.75 81.16
92 Peter Hinkley 80.85 38.89 2 6 18 7 38.89 80.85
93 Trina Gulliver 80.80 38.38 8 401 65 38 58.46 91.09
94 Graeme Stoddart 80.40 28.49 11 167 119 51 42.86 90.7
95 Frans Harmsen 79.89 30.43 3 161 16 7 43.75 79.89
96 Kevin Spiolek 79.77 29.79 4 100 45 14 31.11 82.05
97 John Ferrell 79.34 36.26 10 110 81 33 40.74 86.66
98 Nigel Justice 78.89 39.29 8 132 83 33 39.76 81.25
99 Dan Lauby 78.34 34.21 3 130 68 26 38.24 84.06
100 Stefan Nagy 78.14 18.18 0 120 11 2 18.18 0
101 Ritchie Gardner 78.11 21.74 1 82 14 5 35.71 78.11
102 Dean Allsopp 77.06 17.65 1 81 42 12 28.57 82.93
103 Mark Holden 77.03 41.94 2 113 29 13 44.83 87.61
104 F. Hoenselaar 76.72 28.02 9 111 91 51 56.04 84.62
105 Eric Bristow 76.51 23.81 1 161 41 10 24.39 82.58
106 Dave Smith 76.33 19.57 1 150 20 9 45.00 75.39
107 Andre Welge 76.24 21.95 2 81 28 9 32.14 76.25
108 Zippy zimmer 76.23 9.09 0 40 11 1 9.09 0
109 Ritchie Buckle 75.54 36.36 2 64 20 8 40.00 75.44
110 Mieke de Boer 75.20 34.25 1 101 38 25 65.79 81.14
111 Jack McKenna 74.05 50.00 0 102 19 9 47.37 78.94
112 Anne Kirk 73.22 36.67 1 95 24 11 45.83 80.21
113 JP van Acker 73.12 33.33 0 100 11 2 18.18 0
114 Karin Krappen 71.46 30.77 0 97 24 8 33.33 73.83
115 Mark Robinson 71.43 33.33 0 108 12 4 33.33 71.43
116 Gerald Verrier 70.40 27.27 1 116 27 9 33.33 65.01
117 Vicky Pruim 69.69 32.05 6 101 52 25 48.08 76.45
118 Gayl King 69.34 40.00 0 78 15 4 26.67 69.34
119 Carina Ekberg 67.65 30.23 0 120 25 13 52.00 67.19
120 Sharon Colclough 67.59 24.00 0 5 13 6 46.15 67.59
121 Crissy Howat 67.16 25.61 3 85 48 21 43.75 72.87
122 Mark Walsh 64.59 0.00 0 0 10 0 0.00 0
123 Sally Dowell 60.17 20.00 0 88 10 4 40.00 60.17
124 Sandra Pollet 59.91 15.79 0 92 11 3 27.27 59.91
Zo dan
Na de beide tournooien straks gezien te hebben kunnen we denk ik gaan concluderen dat het geen reet uit maakt, dat er in beide bonden super-spannende partijen voorkomen, dat er in beide bonden fantastische darters rondlopen, en dat de dartsfan altijd wint: Dankzij 2 bonden 2x zoveel darts op TV
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |