Ik ben benieuwd hoe die 'missie' wordt uitgelicht, dus hierbij alvast het topicquote:Twee kabinetten zijn gevallen, dertien bewindslieden vertrokken, maar Jan Peter Balkenende bleef zitten. En als het aan hem ligt, blijft hij premier na de verkiezingen van 22 november. Maar hoe gaf hij leiding aan zijn kabinetten? Had hij de regie in handen bij alle incidenten of stond hij machteloos toe te kijken? Zembla onderzocht hoe de antiheld Jan Peter Balkenende, die zonder veel politieke ervaring het Torentje binnenwandelde, alle stormachtige crisissen overleefde. Prominente CDA'ers en andere politiek betrokkenen over de minister president die vindt dat hij Nederland weer economisch op orde heeft gebracht. Soms was hij afwezig, dan weer stuntelde hij of greep hij te laat in. Maar hij ging door, hij gaat door, want hij heeft een missie. Jan Peter Balkenende, de professor in de politiek. Samenstelling: Bernard Krikke.
Hopelijk wordt het eens een objectief verhaal, ik betaal geen kijk- en luistergeld voor PvdA-propaganda.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:07 schreef Aoristus het volgende:
Straks op nederland 3 een samenvatting van 2(.5) kabinetten Balkenende.
(29-10-2006, 22:05, Ned 3)
[..]
Ik ben benieuwd hoe die 'missie' wordt uitgelicht, dus hierbij alvast het topic
het is gewoon een canon van 4 jaarquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het eens een objectief verhaal, ik betaal geen kijk- en luistergeld voor PvdA-propaganda.
Juist daarom zou er hoor- en wederhoor toegepast moeten worden, iets wat je wel ziet in vergelijkbare programma's als Dokwek en Tegenlicht. Dit is gewoon gekleurd nieuws. Net als die Uruzgan-uitzending. En die over Verdonk. En die over Ayaan Hirsi Ali.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:37 schreef Aoristus het volgende:
[..]
het is gewoon een canon van 4 jaar
Hoezo, je ziet Bert Bakker nu toch uitleg geven hoe hij tegen de problemen aan keek. Hij zei destijds iets anders, maar het telt wel voor het waarheidsgehaltequote:Op zondag 29 oktober 2006 22:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Juist daarom zou er hoor- en wederhoor toegepast moeten worden, iets wat je wel ziet in vergelijkbare programma's als Dokwek en Tegenlicht. Dit is gewoon gekleurd nieuws. Net als die Uruzgan-uitzending. En die over Verdonk. En die over Ayaan Hirsi Ali.
ik vond het ook wel een abrupt einde moet ik zeggen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:44 schreef Aoristus het volgende:
jammer, het was ongeveer 2 en een half uur te kort
Ja de blunders waren op en je kunt als VARA natuurlijk geen positieve dingen over Balkenende gaan uitzendenquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:50 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
ik vond het ook wel een abrupt einde moet ik zeggen.
Dat was een kleuter van 3 met down ook gelukt hoorquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:00 schreef Jurgen21 het volgende:
de maatregelen heeft genomen die nodig waren om dit land door de recessie weer economisc hoogtij te leiden.
Je betaalt sowieso geen kijk- en luistergeld, dat is in 2000 afgeschaft.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het eens een objectief verhaal, ik betaal geen kijk- en luistergeld voor PvdA-propaganda.
quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was een kleuter van 3 met down ook gelukt hoor.
dit programma is dan ook linksquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:29 schreef Ultrawuft het volgende:
Wat een eenzijdig belicht programma. Alleen forceren op de zwakkere momenten.
Nee hoor, je bent gewoon nog altijd de lul. Vroeger kon je het nog ontduiken maar nu gaat het mee in de belastingheffing.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je betaalt sowieso geen kijk- en luistergeld, dat is in 2000 afgeschaft.
Ja hoor het economisch herstel is echt ondanks Balkenende ingezet. Denk eerder dat het een rem is geweest.quote:
Bron? Bewijs?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja hoor het economisch herstel is echt ondanks Balkenende ingezet. Denk eerder dat het een rem is geweest.
In 2002 hadden maatregelen genomen moeten worden maar toen is er niet geregeerd. Dat heeft de situatie zeker erger gemaakt.
ehm.. dat was balkenende 1quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Bron? Bewijs?
Eerst claimde je nog dat herstel te danken valt aan de werledeconomie en nu kan de regering het blijkbaarbaar wel fixen..Welke van de twee is het nu?
Een regering kan toppen en dalen afvlakken en faciliteren dat lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Bron? Bewijs?
Eerst claimde je nog dat herstel te danken valt aan de werledeconomie en nu kan de regering het blijkbaarbaar wel fixen..Welke van de twee is het nu?
Actieve conjunctuur politiek (Keynes) is al 25 jaar geleden verlaten omdat het amper werkt (en men ook nooit wil aflossen) en al helemaal niet in NL..quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een regering kan toppen en dalen afvlakken en faciliteren dat lijkt me duidelijk.
van de FNV. JE weet wel, dat clubje dat de pvda kieslijst lijkt te bepalen.. Dat was ook lekker onpartijdig..quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:15 schreef du_ke het volgende:
En over dat de LPF ons geld heeft gekost. Dat valt niet te ontkennen. Was ook een onderzoek over maar dat is lastig terugvinden nu.
Hoe wou je op een nette manier op een breuk aansturen als iemand je als soort-van vriend ziet?quote:Op maandag 30 oktober 2006 07:43 schreef dwergplaneet het volgende:
Dit programma was veel te kort, veel te vaag en veel te tendentieus.
De bewering dat Balkenende "het overkwam" was m.i. niet juist. In veel van de genoemde gevallen is er actief door Balkenende en Verhagen op een breuk aangestuurd. Dat het allemaal niet op een nette manier gebeurde, dat is Balkenende wel aan te rekenen.
Gerd Leers en Leon Frissen misschien, maar Doekle Terpstra en Willem Aantjes kun je toch echt moeilijk rechts noemen. En Bert Bakker en André Rouvoet zijn politieke concurrenten, dus die hebben er in een verkiezingscampagne groot belang bij om de de lijsttrekker van een andere partij zwart te maken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 08:32 schreef OFfSprngr het volgende:
Pff, als er zoveel mis gaat maakt het ook niet uit of het van links of rechts komt en de meeste mensen die werden geïnterviewed waren rechtse lui.
Het getuigt eerder van doorzettingsvermogen. Ondanks alle ellende de afgelopen jaren zijn noodzakelijk maatregelen genomen en kijk eens hoe we er nu voorstaan!quote:Op maandag 30 oktober 2006 08:39 schreef OFfSprngr het volgende:
Neemt alsnog niet weg dat JP objectief veel verneukt heeft.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:05 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het getuigt eerder van doorzettingsvermogen. Ondanks alle ellende de afgelopen jaren zijn noodzakelijk maatregelen genomen en kijk eens hoe we er nu voorstaan!
Poeh hé, wat ben jij? Een lopende reclamezuil?quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:05 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het getuigt eerder van doorzettingsvermogen. Ondanks alle ellende de afgelopen jaren zijn noodzakelijk maatregelen genomen en kijk eens hoe we er nu voorstaan!
Kijk dan toch naar die VOC-mentaliteit mensen!quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:05 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Net als dat mijn belastinggeld gebruikt wordt om wegen in Friesland aan te leggen. Alsof ik daar ooit kom!quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:09 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent gewoon nog altijd de lul. Vroeger kon je het nog ontduiken maar nu gaat het mee in de belastingheffing.
Nee, het commentaar van Balkenende was dat het met die kommer en kwel in de verpleegtehuizen wel meevalt. En dat is natuurlijk waar. Nederland heeft namelijk de beste verpleeghuiszorg ter wereld en dat ook nog eens voor alle Nederlanders, dus ook voor mensen die geen cent hebben. Ja, er gaat wel eens iets mis. En ja, er zal wel wat verbeterd kunnen worden. Maar de verpleeghuiszorg in Nederland afdoen als asociaal is werkelijk volstrekte nonsens. De Nederlandse bejaarden worden doorgaans prima verzorgd, krijgen goed te eten en hebben voldoende activiteiten.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:22 schreef Colnago het volgende:
Balkenende zei gisteren in het debat meer dan in de afgelopen jaren dat hij MP is geweest.
Maar hij blijft iemand die niet wil kijken naar de praktijk en dat zag je weer in het debat terug toen Marijnissen het over de schandalige vertoningen in de verpleeghuizen had waar mensen verdrogen, verhongeren en aan hun lot worden overgelaten met een luier om.
Het commentaar van Balkenende was dat hij 1 verpleeghuis kende waar het wel goed ging.![]()
Ontkennen van de werkelijkheid zodat je er niets aan hoeft te doen noem ik dat.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:53 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee, het commentaar van Balkenende was dat het met die kommer en kwel in de verpleegtehuizen wel meevalt. En dat is natuurlijk waar. Nederland heeft namelijk de beste verpleeghuiszorg ter wereld en dat ook nog eens voor alle Nederlanders, dus ook voor mensen die geen cent hebben. Ja, er gaat wel eens iets mis. En ja, er zal wel wat verbeterd kunnen worden. Maar de verpleeghuiszorg in Nederland afdoen als asociaal is werkelijk volstrekte nonsens. De Nederlandse bejaarden worden doorgaans prima verzorgd, krijgen goed te eten en hebben voldoende activiteiten.
Zo dus jij wou beweren dat Balkenende 1 goed is geweest voor dit land? Een besluitvaardig kabinet was?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:46 schreef Napalm het volgende:
[..]
Actieve conjunctuur politiek (Keynes) is al 25 jaar geleden verlaten omdat het amper werkt (en men ook nooit wil aflossen) en al helemaal niet in NL..
[..]
van de FNV. JE weet wel, dat clubje dat de pvda kieslijst lijkt te bepalen.. Dat was ook lekker onpartijdig..
wat was de invloed van balkenende I überhaupt? of is het wel zo dat toen het slecht ging met de economie dat door balkenende kwam, maar toen het weer goed ging vooral te maken had met de moniale economie?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo dus jij wou beweren dat Balkenende 1 goed is geweest voor dit land? Een besluitvaardig kabinet was?
Zo je bent wel erg in de kont van Fortuyn blijven hangen.
Het ging slecht met de mondiale economie (of was slechter aan het gaan), Op dat moment hadden maatregelen genomen kunnen worden om dit wat af te zwakken. Als het in Vlaanderen wel lukt deze effecten af te zwakken had dat hier ook gekund.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat was de invloed van balkenende I überhaupt? of is het wel zo dat toen het slecht ging met de economie dat door balkenende kwam, maar toen het weer goed ging vooral te maken had met de moniale economie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |