Waardoor Nederland in 2020 alleen nog maar universitair geschoolden telt! Prachtig toch om de hoogstopgeleide bevolking ter wereld te hebben?quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:52 schreef Repeat het volgende:
Het zal nog wel weer makkelijker worden, omdat ze vinden dat nog meer mensen hun diploma moeten halen.
Dat is volgens mij wel het idee ja, ze wilden toch naar > 50% hoger geschoolden oidquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waardoor Nederland in 2020 alleen nog maar universitair geschoolden telt! Prachtig toch om de hoogstopgeleide bevolking ter wereld te hebben?
Ja maar die moeten wel hetzelfde niveau hebben. Je kan ook universiteitsdiploma's met een helikopter strooien over het land, maar dat zal de economie geen boost geven.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel het idee ja, ze wilden toch naar > 50% hoger geschoolden oid
Ik kan ook Beeldende Vorming en Muziek kiezen bij N&Tquote:Op maandag 25 december 2006 17:41 schreef TC03 het volgende:
Nou dat wordt er ook niet minder ingewikkeld op.
ik zeg bij dezen mijn vertrouwen in het schoolsysteem op.quote:Natuurkunde niet meer verplicht in N&G.
Wiskunde B niet meer verplicht in N&G
Ik zit nu in 3 gym, onze school neemt volgend jaar (2007-2008) de nieuwe Tweede Fase in gebruik. Iedereen die vwo doet begrijpt trouwens wel dat je als je N&G doet je gewoon WIB en Natuurkunde moet hebben.quote:Op maandag 25 december 2006 19:12 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik zeg bij dezen mijn vertrouwen in het schoolsysteem op.
trouwens, alxander, ik begrijp dat jij nu vwo doet en dat je nu ook al dit nieuwe systeem hebt?
wel een goede zaak dat je dan 1 volledige taal moet gaan volgen (frans of duits)
nu kan je geneeskunde doen zonder wiskunde b. Komen er nog meer van die domme wichten bijquote:Op maandag 25 december 2006 18:20 schreef Kang-He het volgende:
Dan ben ik ook benieuwd naar wat de eisen gaan worden voor bepaalde studies...
Op veel scholen (waaronder die van mij) is wiskunde B verplicht voor het volgen van natuurkunde. Natuurkunde is zoals je weet verplicht voor meeloten bij geneeskunde.quote:Op maandag 25 december 2006 19:28 schreef Repeat het volgende:
[..]
nu kan je geneeskunde doen zonder wiskunde b. Komen er nog meer van die domme wichten bij
Ah das habe ich nicht gewuBt. Maarja in principe kan het dus zonder wiskunde B. gelukkig dat die scholen zo slim zijn om in te zien dat dit idioot is en daarom wisb bij nat verplicht stellen. Verstandigquote:Op maandag 25 december 2006 19:33 schreef Alxander het volgende:
[..]
Op veel scholen (waaronder die van mij) is wiskunde B verplicht voor het volgen van natuurkunde. Natuurkunde is zoals je weet verplicht voor meeloten bij geneeskunde.
quote:Op maandag 25 december 2006 19:28 schreef Repeat het volgende:
[..]
nu kan je geneeskunde doen zonder wiskunde b. Komen er nog meer van die domme wichten bij
In principe zit je nu al bij 2 profielen, N&G en N&T zijn praktisch hetzelfde en E&M en C&M zitten ook dichtbij elkaar. De nieuwe nieuwe Tweede fase zou worden ingevoerd in 2010quote:Op maandag 25 december 2006 23:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
De profielen veranderen niet (hoorde laatst op de radio dat 'ze' naar 2 profielen willen gaan, maatschappij & natuur)? Of wordt dat de vernieuwde nieuwe tweede fase?
Gefrustreerd?quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:31 schreef Paedicator het volgende:
In klas 2 nog maar 2 uur Frans per week, waarin ontzettend veel grammatica moet worden behandeld: nee, gek dat Frans niet meer leuk is, want tijd om een brief te schrijven (correspondentie) of iets over de cultuur te leren is er niet. Dat leer je in de nieuwe vakken als internationalisering en wetenschap en techniek. Dat zijn leuke vakken (volgens de leerlingen)! Gewoon stoppen met die onzin van nieuwe vakken, terug naar de oude vakken inclusief die aftreksels (dat maakt dat het niveau van die vakken stijgt en de inhoud (het leren van het vak) leuker).
quote:ANW is op de havo afgeschaft, op het vwo sterk verkleind. Wordt dit vak een nieuw veredeld ANW?
Het vak zal een duidelijk andere focus krijgen dan ANW: ANW richt zich op bètaontwikkeling voor alle leerlingen, heeft minder vakinhoudelijke diepgang. Het nieuwe bètavak zal een veel hoger gehalte 'exact' hebben, kan ook alleen gevolgd worden door leerlingen uit de N-profielen.
Blijven zitten met een 3 voor Frans?quote:Op donderdag 28 december 2006 00:47 schreef Ixnay het volgende:
Grootste bagger ooit bedacht die tweede fase.
Heeft me 2 jaar van mijn leven + een VWO papiertje gekost.
Maar het is toch nog goed gekomen allemaal.
Balen dat ik het net niet heb, had me erg leuk geleken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:00 schreef Alxander het volgende:
[..]
bron: http://www.hetnieuwebetavak.nl/
Hier is het concept examenprogramma: http://www.hetnieuwebetav(...)Tmodules03073006.pdf
Nee, onvoldoendes voor alle talen omdat we alleen nog maar stomme tekstjes kregen ipv echt vertalen.quote:
Toch mooi om het hele topic eens te lezen. Het niveau van wiskunde gaat dik omhoog, natuurkunde en scheikunde zijn nu groter dan natuurkunde 1 en resp. scheikunde 1. Nogmaals, beter lezenquote:Op woensdag 3 januari 2007 03:02 schreef Cruzaclu het volgende:
Andersgezegd krijgt het VMBO het labeltje VWO, waardoor iedereen die tot 10 kan tellen ineens naar de universiteit kan. Mooie cosmetische truc waardoor het volk dommer wordt maar wel 'hoogopgeleid' is.
En dat probleem is er dus niet meer in de nieuwe Tweede Fase.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, onvoldoendes voor alle talen omdat we alleen nog maar stomme tekstjes kregen ipv echt vertalen.
Ze zien dus in dat het een slecht systeem was.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:05 schreef Kadoc het volgende:
[..]
En dat probleem is er dus niet meer in de nieuwe Tweede Fase.
Soort van tvp.
Ach, laten we maar blij zijn dat je nu maar 1 vreemde taal hoeft te kiezen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:48 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze zien dus in dat het een slecht systeem was.
Maar dat zullen ze nooit openbaar toegeven.
Jaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:49 schreef Kadoc het volgende:
Klopt het dat m&o en aardrijskunde landelijk keuzevakken zijn bij EM?
WAAR?quote:Op maandag 25 december 2006 19:28 schreef Repeat het volgende:
nu kan je geneeskunde doen zonder wiskunde b.
quote:Op maandag 25 december 2006 19:33 schreef Alxander het volgende:
[..]
Op veel scholen (waaronder die van mij) is wiskunde B verplicht voor het volgen van natuurkunde. Natuurkunde is zoals je weet verplicht voor meeloten bij geneeskunde.
dus eigenlijk stiekem niet ofzo, maar officieel heb je geen wisb meer nodig. Bullshit natuurlijk, maar je doet er niks aan.quote:
Lees het nu nog eens een keer...quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:49 schreef Luco het volgende:
Nieuwe 2e fase = 3e fase?
Hahahha, op alle uni's heb je N&G OF N&T+bio12 nodig... Je zit dus zowiezo aan wiskunde B1 vast...
Lezen is coolquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:59 schreef HAHAHHA het volgende:
Ja, dat begrijp ik. Maar welke uni stelt geen Wiskunde B in hun voorwaarden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |