Zoals jullie allen wel zullen weten heeft de Telegraaf een wedstrijd uitgeschreven: welke lijsttrekker heeft de beste voorpagina gemaakt? Zie
hier de drie voorpagina's van Bos, Balkenende en Rutte, en stem.
Op de pagina van de PvdA zag ik een prachtige column van Paul de Leeuw, die eigenlijk geheel mijn gevoelens verwoordt:
quote:
Ik wil een land...
Ik wil een Nederland waar iedereen mag zeggen wat-ie wil, mits er wel verantwoording over kan worden gegeven tegenover de rechter.
Ik wil een Nederland zonder Lingo, maar met Sudoku.
Ik wil een Nederland waar zonder angst wordt geregeerd. Waar vooruit wordt gedacht en waar een ieder in z’n waarde wordt gelaten.
Ik wil een Nederland waar goed boerende ouderen het vanzelfsprekend vinden mee te betalen aan de welvaart en aan het onderhouden van degenen die het minder hebben.
Ik wil een Nederland waar alle mannen elkaar gewoon zoenen. Net als de meeste vrouwen en moslims doen.
Ik wil dat buitenlandse jongeren die mij uitschelden het in de Nederlandse taal doen, want dan versta ik het en kan ik terugschelden.
Ik wil een Nederland waar niet wordt geregeerd volgens een overtuiging maar volgens eigen overtuiging dat het zo veel beter kan. Het is makkelijk om te zeggen: we gaan door op de ingeslagen weg, maar die weg was hobbelig, preuts, voorzichtig en altijd behoudend. Ik wil een regering die vangrails nodig heeft om niet uit de bocht te vliegen omdat ze altijd vol gas vooruit wil gaan.
Ik wil een Nederland dat trots kan zeggen zich in geen enkele onrechtvaardige oorlog te willen mengen.
Ik wil een Nederland waar iedereen zich gewaardeerd voelt.
Ik wil een Nederland waarin ik kan geloven in een regering die mij vertegenwoordigt. Ik wil geen premier die meteen antwoord geeft op vragen zonder twee seconden te wachten om over de vraag na te denken. Ik wil geen premier die jarenlang heeft gewacht op de liefde zonder een vergelijkend warenonderzoek te verrichten.
Ik wil een Nederland zonder de narren die je zag onder het bewind van dit kabinet. Zonder gebakkenluchtpolitici, de Henk Jan Smits look-alikes en vooral zonder Gonny van Oudenallen!!!
Ik wil een Nederland waar we weer kunnen lachen met, tegen en om elkaar!