Dan is Balkenende wel héél menselijk.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:38 schreef FonsvdB het volgende:
Nou en. Vergissen maakt mensen menselijk.
Dan is Balkenende wel verdomd menselijk, met al z'n vergissingen de afgelopen jaren.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:38 schreef FonsvdB het volgende:
Nou en. Vergissen maakt mensen menselijk.
Mijn god, volgens mij ben jij echt heel dom.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:39 schreef yeremy het volgende:
Ja Balkenende een Flapdrol als hij niet weet wanneer zijn Club speelt en dat ze al verloren hadden.
Tja dan moet Balkenende die vergelijking niet maken
Nu stond hij zwaar voor LUL
Vraag me af in welke wereld die vent leeft.
Hij komt natuurlijk niet van de planeet Schijnheilia, zoals z'n grootste concurrent.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:39 schreef MaGNeT het volgende:
Dan is Balkenende wel héél menselijk.
Ja als iemand zegt in de samenleving te staan maar niet weet dat zijn favoriete club al gespeeld en verloren heeft.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:38 schreef PJORourke het volgende:
Gaan we hier mensen op afrekenen? Wat slap zeg.
Op de persoon spelen is wel een erg zwakte bod he (kom met inhoud)quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:40 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mijn god, volgens mij ben jij echt heel dom.
Alleen omdat hij het speelprogramma niet uit z'n hoofd kent? Wat een nonsens. Het is gewoon zijn partij kwa fatsoen en uitstraling.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:41 schreef yeremy het volgende:
Ja als iemand zegt in de samenleving te staan maar niet weet dat zijn favoriete club al gespeeld en verloren heeft.
Maak dat die vergelijking gewoon niet want
Je eigen partij vergelijken met heereveen terwijl Balkie dus niks van Heereveen af weet.
Tja dan kan ik je niet meer serieus nemen
Omdat hij helemaal niks van Heereveen weet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Alleen omdat hij het speelprogramma niet uit z'n hoofd kent? Wat een nonsens. Het is gewoon zijn partij kwa fatsoen en uitstraling.
Hoe weet jij dat hij niks van heerenveen weet? Hij kende alleen het speelprogramma niet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:44 schreef yeremy het volgende:
Omdat hij helemaal niks van Heereveen weet.
Kwa fatsoen en gedrag. En dat klopt aardig.quote:Maar toch zijn Partij er mee vergelijkt.
De helft van NL zo'n beetje.quote:Tja wie neemt zo`n malloot serieus
Fatsoen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Alleen omdat hij het speelprogramma niet uit z'n hoofd kent? Wat een nonsens. Het is gewoon zijn partij kwa fatsoen en uitstraling.
Zeggen dat je fatsoenlijk ben betekend niet dat dat zo is .quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:51 schreef yeremy het volgende:
[..]
Fatsoen.
Hebben ze de kieswijzer al aangepast.
Omdat als je ben je voor versoepeling van het ontslag recht oneens moet kiezen wil je op het CDA uitkomen
Nu weten we dankzij het CPB dat zij het ontslagrecht juist drastisch willen aanpakken.
Nederland heeft zijn fatsoen verloren onder 4 jaar balkenende.
Of vind jij dat de Samenleving er op vooruit is gegaan onder Balkenende.
Fout. dat hebben ze zelf aangekondigd hoor.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:51 schreef yeremy het volgende:
Nu weten we dankzij het CPB dat zij het ontslagrecht juist drastisch willen aanpakken.
Ja zeker.quote:Nederland heeft zijn fatsoen verloren onder 4 jaar balkenende.
Of vind jij dat de Samenleving er op vooruit is gegaan onder Balkenende.
Andersom dusquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Bos meent grappig te zijn en Balkenende af te troeven doo te vermelden dat Heerenveen gisteren heeft verloren van Ajax. Daarmee eenzelfde fout begaand als Balkenende. Heerenveen speelde namelijk vrijdag en niet gisteren.
Hilarisch? Dat journalisten op de nationale radio in campagnetijd, als eindelijk de twee grote opponenten bij elkaar zijn, zulke vragen stellen? En de een de ander erop probeert te vangen?quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:32 schreef yeremy het volgende:
Op de vraag van de verslaggever voor welke club Balkenende was zei Balkenende dat hij voor Heereveen is omdat van Gaal tijdens het verkiezings congress het CDA met Heereveen vergeleek.
. Wanneer spelen die dan, vroeg Wouter Bos. Dat weet ik niet , zei Balkenende. Nou ik wel zei Wouter, ze hebben afgelopen vrijdag verloren. Hilarisch
Onzin hij vind dat de spelers en de speelstyle van Heereveen erg bij het CDA past.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Uh, Yeremey. Balkenende wordt gevraagd naar zijn favoriete voetbalclub. Hij antwoordt daarop dat dat Heerenveen is. Als niet-voetballiefhebber weet hij niet wanneer die club speelt. Bos meent grappig te zijn en Balkenende af te troeven doo te vermelden dat Heerenveen gisteren heeft verloren van Ajax. Daarmee eenzelfde fout begaand als Balkenende. Heerenveen speelde namelijk vrijdag en niet gisteren.
En het CDA wil het ontslagrecht niet versoepelen, enkel de ontslagvergoeding. Beter opletten voortaan en wat minder luisteren naar de fabeltjeskrant van Bos c.s.![]()
750 000 conservatieve abonnees, en misschien wel drie keer zo veel lezers. Dat zit je dwars he?quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:56 schreef Aoristus het volgende:
het was net zo hilarisch als dat je Balkenende hoorde reppen over ''Mijn krant, de Telegraaf''
je weet het wel weer elke keer in te kleuren he?quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
750 000 conservatieve abonnees, en misschien wel drie keer zo veel lezers. Dat zit je dwars he?
Conservatief is niet het woord, onwetend en laagopgeleid is een betere omschrijving van de gemiddelde Telegraaflezer.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
750 000 conservatieve abonnees, en misschien wel drie keer zo veel lezers. Dat zit je dwars he?
Uh, dit was het eerste van de drie verkiezingsdebatten op de PO. De volgende zijn op 15 en 21 november. RTL 4 zendt vrijdag aanstaande een debat uit tussen Bos en Balkenende. Nog vier debatten te gaan dus.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:22 schreef Beathoven het volgende:
Als het in de verkiezingsdebatten maar niet op deze manier gaat.
Weet jij wel zeker dat jij wel oplet?quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:12 schreef Jurgen21 het volgende:
En het CDA wil het ontslagrecht niet versoepelen, enkel de ontslagvergoeding. Beter opletten voortaan en wat minder luisteren naar de fabeltjeskrant van Bos c.s.![]()
Ja, en wat heb ik dan niet goed gelezen? Het complete ontslagstelsel blijft intact, enkel de ontslagvergunning verdwijnt. Die wordt momenteel eigenlijk standaard verleent, dus die kan wel weg. Dat is geen 'ingrijpende' wijziging van ons ontslagstelsel. Ook het verlagen van de ontslagvergoeding is geen ingrijpende wijziging. Men krijgt immers nog steeds een ontslagvergoeding en heeft verder gewoon recht op WW. De ontslagvergoeding mag echter alleen lager zijn als de werkgever voldoende geld heeft besteed aan de scholing van de ontslagen werknemer. Met die scholing is het voor de werknemer ook nog eens veel makkelijker om een nieuwe baan te vinden.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:58 schreef Colnago het volgende:
[..]
Weet jij wel zeker dat jij wel oplet?
CDA wil ontslagrecht versoepelen
(Novum) - Het CDA wil het ontslagrecht versoepelen en de ontslagvergoeding beperken tot maximaal 6,5 maanden. Het CDA heeft de plannen nog niet eerder bekendgemaakt, maar wel aan het Centraal Planbureau gegeven voor de doorrekening van het verkiezingsprogramma. In een bijlage in die analyse staan de CDA-plannen. De vakcentrales FNV en CNV reageren furieus. Zij spreken van een abrupte en vooral stiekeme koerswijziging.
Ontslag kan via een vergunning van het CWI of via toestemming van de kantonrechter, wat doorgaans duurder is. Het CDA wil dat het ontslaan van een werknemer via het CWI even duur wordt als via de kantonrechter. Wel kan de kantonrechter in de plannen nog een boete opleggen als werkgever of werknemer te weinig aan scholing hebben gedaan. Volgens het CDA heeft het CPB berekend dat de plannen er toe leiden dat werkgevers per jaar zeshonderd miljoen euro meer aan scholing gaan uitgeven om de boetes te voorkomen.
...
Dat ontslagrecht wordt met de CDA-plannen slechts op zeer kleine punten aangepakt. Die pavlovreactie van de het FNV sloeg werkelijk nergens op en zegt meer over de politieke kleur van de vakbond dan over het CDA-plan. Bedenk ook dat het CDA dit plan slechts aan het CPB heeft doorgestuurd als verwachte uitkomst van het overleg tussen sociale partners, die samen hebben afgesproken het ontslagrecht te versoepelen. Het CDA wacht dat overleg af, zoals ook te lezen valt op de website van het CDA.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:35 schreef Genverbrander het volgende:
Ik vind het ontslagrecht wel degelijk zeer belangrijk, en ik ben blij dat Bos en Balkenende hierover van plaats zijn gewisseld. Eerst was Bos voor en Balkenende tegen, nu is het andersom.Goed dat Bos nu tegen is, want Nederland heeft op dit moment niets aan een door de staat opgelegd flexibel ontslagrecht waar zowel de bonden als de werkgeversorganisaties niets mee kunnen.
quote:Verder is het CDA het eens met de sociale partners, dat zij als eerste aan zet zijn in hun gezamenlijk overleg om dit te regelen. De hoop en verwachting is ook dat de SER snel met een uitgewerkt voorstel zal komen. Het CDA juicht een constructieve dialoog hierover in de SER van harte toe.
Wat is dit voor wartaal?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:35 schreef Genverbrander het volgende:
Ik vind het ontslagrecht wel degelijk zeer belangrijk, en ik ben blij dat Bos en Balkenende hierover van plaats zijn gewisseld. Eerst was Bos voor en Balkenende tegen, nu is het andersom.Goed dat Bos nu tegen is, want Nederland heeft op dit moment niets aan een door de staat opgelegd flexibel ontslagrecht waar zowel de bonden als de werkgeversorganisaties niets mee kunnen.
Wat is dit voor wartaal?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is dit voor wartaal?
Het gaat niet om bonden of organisaties, noch om de staat, maar dat ondernemers minder risisoc lopen als ze personeel aannemen en daar dus niet van af zien.
Star ontslagrecht = minder banen. Zo simpel is het.
Hoezo? Wat maakt het uit als er genoeg banen zijn? Ben jij zo iemand die dertig jaar voor hetzelfde bedrijf wil werken? Flexibel ontslagrecht is goed voor het aantal banen en daar gaat het om. Nu is het starre ontslagrecht voor de werklozen niet zo prettig. Het is een vakbondsmaatregel om exclusie te veroorzaken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:44 schreef Genverbrander het volgende:
Voor de werknemers is het echter wat minder leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |