![]()
We kennen ze allemaal nog wel van de afgelopen jaren: de illustere
familie Hendriks, met als enige positieve uitschieter jongste telg Neil. Pater familias is volkszanger en probeert zijn kroost met man en macht ook dat pad op te sleuren, is het niet goedschiks dan wel kwaadschiks. Zij het vooralsnog met bitter weinig succes. Bij The X-Factor gaan ze het ongetwijfeld weer proberen, maar wat moeten de voorbereidingen een emotionele taferelen hebben opgeleverd in huize Hendriks!
"Pa!"
"Ja, mijn Zoon?'
"Er komt weer een nieuwe Idolsvariant!"
"Fantastique! Ik schrijf jullie gelijk allemaal in."
"Nee er is zelfs nog beter nieuws pap: jij mag nu ook meedoen! En je mag nu ook als groep in plaats van alleen als individu, dus we kunnen allemaal tegelijk!"
*cue pa Hendriks die spontaan klaarkomt van blijdschap*
Groot was dan ook de teleurstelling toen de familie erachter kwam dat ze nu weliswaar inderdaad allemaal mee mogen doen in plaats van alleen dertigminners, maar dat padre zich nog steeds niet bij zijn zonen mag voegen omdat hij in de hogere leeftijdsgroep valt. So close... and yet so far. Welk een tragiek, wat een leed! 9/11 is er niets bij.
Hoe zal dit spannende epos aflopen? Hopelijk krijgen we het een dezer weken te zien in de auditierondes. En laten we ook hopen dat Neil deze keer wél in de finale belandt. Want dat verdient 'ie.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.