abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:36:57 #101
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43036012
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:34 schreef Genverbrander het volgende:
Om een land gezond te houden is meer nodig dan een ongeremde economische groei.
Met groei verdien je geld en kun je zorg, onderwijs en windmolentjes kopen. Al die kretologie over "ongeremde groei" betekent eigenlijk alleen maar dat wat jou betreft er best mensen werkeloos mogen worden door recessie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:40:08 #102
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43036114
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:32 schreef Genverbrander het volgende:
Is dit hoe rechtse mensen omgaan met nieuws dat ze niet aanstaat? Gewoon ontkennen?

Je kunt er lang en kort over lullen maar het onderzoek wijst uit dat meer mensen in Nederland zijn die een links kabinet willen dan mensen die een rechs kabinet willen. Blijkbaar is dat errug moeilijk te accepteren voor de rechtse garde.
Nee, het is de linkse manier van kijken dat men niet wil in zien dat 30 % niet de meerderheid van de Nederlanders is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43040273
Nederland wil een links kabinet maar stemt straks massaal op het zeer rechtse CDA (en krijg de VVd er gratis bij).

Wie het snapt mag het mij uitleggen...
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:16:11 #104
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43040421
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Nederland wil een links kabinet maar stemt straks massaal op het zeer rechtse CDA (en krijg de VVd er gratis bij).

Misschien willen ze wel links beleid, maar hebben ze meer vertrouwen in Balkenende en Rutte, dan in Bos en Halsema.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:18:28 #105
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43040469
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:11 schreef EchtGaaf het volgende:

Hou nou eens op met dat 'zeer rechts'. Het CDA heeft het midden inderdaad verlaten en neigt thans naar rechts, maar is zeer zeker niet zeer rechts. Dat is volstrekte nonsens.
Pugna Pro Patria
pi_43040647
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:18 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Hou nou eens op met dat 'zeer rechts'. Het CDA heeft het midden inderdaad verlaten en neigt thans naar rechts, maar is zeer zeker niet zeer rechts. Dat is volstrekte nonsens.
nou....Ik zou het CDA van Jan Peter toch wel als nogal rechts willen betitelen...........Ik had liever het CDA van wijlen enneus Heerma.... die stond redelijk in het midden.

Maar ja, eerlijk....misschien valt het over de hele linie wel mee. Niet voor niets kreeg ik het advies om als 2e op CDA te stemmen. Ook kieskompas zat daar in de buurt... Maar op sociaal economische thema's die ik belangrijk vind, vind ik het CDA behoorlijk rechts....(en dat blijkt niet uit de stemwijzers, want die besteden te weinig aandacht aan die thema's imo)
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:33:31 #107
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43040861
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

nou....Ik zou het CDA van Jan Peter toch wel als nogal rechts willen betitelen...........Ik had liever het CDA van wijlen enneus Heerma.... die stond redelijk in het midden.

Maar ja, eerlijk....misschien valt het over de hele linie wel mee. Niet voor niets kreeg ik het advies om als 2e op CDA te stemmen. Ook kieskompas zat daar in de buurt... Maar op sociaal economische thema's die ik belangrijk vind, vind ik het CDA behoorlijk rechts....(en dat blijkt niet uit de stemwijzers, want die besteden te weinig aandacht aan die thema's imo)
Je bent het gewoon vaak eens met het CDA, maar omdat je het op voor jou belangrijke punten niet met ze eens maak je een hele omslag naar links. Dat is jammer.
Pugna Pro Patria
pi_43042983
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, het is de linkse manier van kijken dat men niet wil in zien dat 30 % niet de meerderheid van de Nederlanders is
Knuppel!

Zoals ik al zei is het heel raar om een uitslag van meer dan 50% voor een van de opties te verwachten als er meer dan 2 opties worden voorgelegd. Of snap je dat soms niet?
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:12:30 #109
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43050042
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:01 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Knuppel!

Zoals ik al zei is het heel raar om een uitslag van meer dan 50% voor een van de opties te verwachten als er meer dan 2 opties worden voorgelegd. Of snap je dat soms niet?
Ja, maar als die andere opties allemaal een rechts kabinet in houden zou Nederland het lieftst een rechts kabinet hebben.

Het is maar net met welke bril je het wil bekijken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:06:55 #110
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_43058320
Dit onderzoek had dus een slechte vraagstelling.
Beter was de vraagstelling:

Vindt u een PvdA/CDA-coalitie gewenst, ja/nee?
Vindt u een PvdA/GL/SP-coalitie gewenst, ja/nee?
Vindt u een CDA/VVD/CU-coalitie gewenst, ja/nee?
enzovoorts.

En de coalitie die dan het hoogste percentage haalt, die is het meest gewild. Dom van de telegraaf (of het onderzoeksbureau dat dit onderzoek gedaan heeft) dat het onderzoek zo niet gedaan is.
pi_43059414
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar als die andere opties allemaal een rechts kabinet in houden zou Nederland het lieftst een rechts kabinet hebben.

Het is maar net met welke bril je het wil bekijken
Inderdaad, maar die andere opties houden dus juist niet allemaal een rechts kabinet in.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:21:31 #112
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43076405
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:14 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Inderdaad, maar die andere opties houden dus juist niet allemaal een rechts kabinet in.
Dat weet ik niet want dat staat niet in de OP
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')