abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2007 @ 22:17:26 #161
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_53529676
Internetcafe's genoeg in Santiago.

Er zit een hele mooie op Providencia / 11 de septiembre, voor de liefhebbers.
In de buurt van het postkantoor en dat witte kerkje.
Met gesloten privée cabines, boven en beneden (roken en niet-roken geloof ik) en coole (vette) muziek.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  donderdag 27 september 2007 @ 22:22:16 #162
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_53529804
Oh, en misschien toeristisch, maar wel heel leuk is de Téléferic (accenten zullen wel niet goed staan) op de cerro San Cristobal. En het uitzicht is prachtig. (als je de smog wegdenkt )
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
pi_53534720
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:22 schreef Rebbedebje het volgende:
Oh, en misschien toeristisch, maar wel heel leuk is de Téléferic (accenten zullen wel niet goed staan) op de cerro San Cristobal. En het uitzicht is prachtig. (als je de smog wegdenkt )
Op een zonnige dag is cerro san cristobal zeker leuk om te zien, en dan vanaf helemaal bovenop over santiago kijken, en je kan ook de cordillera zien...echt de moeite waard
pi_53540185
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:18 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb wel een vraag zijn er dingen in en/of om santiago die we perse gezien moeten hebben? We zitten er namelijk in totaal 1,5 dag (wel an het begin en einde van de vakantie).

En vroeg me af of er veel internet cafe's zijn ... dus of het zin heeft om een weblog te maken die we daar kunnen opdaten .. en zo niet, wat kost bellen of smsen vanuit daar?

(wel allemaal practisch )
Wat betreft Santiago verwijs ik ook naar de Cerro San Cristobal en daarnaast het de Cerro Santa Lucia, wat meer in het centrum ligt. Ben er zelf eventjes snel doorgewandeld, maar volgens mij is het wel de moeite waard daar iets langer te blijven hangen. Voor de rest vond ik Santiago vooral een stad om gewoon wat rond te neuzen, maar zonder echt heel specifieke hoogtepunten. Nou ja, of het moet het extreem goede restaurant zijn met een erg mooi uitzicht over de stad.

Internetcafés zijn er te over, hoewel bijv. in San Pedro de verbindingen niet zo snel zijn. Maar een web-log bijhouden is prima te doen, was mijn ervaring. Bellen en sms-en hangt inderdaad van je provider af. Wel heb ik van horen zeggen dat bellen via de vele 'Centros de Llamados' ook niet heel duur moet zijn, maar misschien geldt dat alleen voor verbindingen met andere Zuid-Amerikaanse landen.
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:09:45 #165
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_53565787
quote:
Ik heb wel een vraag zijn er dingen in en/of om santiago die we perse gezien moeten hebben? We zitten er namelijk in totaal 1,5 dag (wel an het begin en einde van de vakantie).
Ik weet niet of het in de planning zit, maar Vaparaíso is zeker de moeite waard (vooral op een zonnige dag...). Ik ben in totaal minder dan 24 uur in Santiago geweest omdat ik het niet zo bijzonder vond (en helaas was het daar bewolkt, dus ook die cerro was niet zo'n hoogtepunt), maar Valparaíso ben je zo vanuit Santiago en is erg bijzonder!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_53568293
Ik vind het wel jammer dat we niet naar Valparaiso kunnen.. past niet in het reisschema...
Heb van iedereen die er geweest is al begrepen dat het een mooie stad is.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:51:52 #167
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53578281
quote:
Ik vond Parque de la paz erg indrukwekkend (hoewel ze het nog aan het opzetten waren toen ik daar was). Het is de plek van Villa Grimaldi (heb ik de naam goed?!), de plek van de geheime dienst van Pinochet heel veel mensen heeft gemarteld en omgebracht. Het is nu een herdenkingspark voor de slachtoffers. Als je geinteresseerd bent in de recente geschiedenis van Chili erg mooi.

Verder is het in Santiago erg goed salsadansen en hebben ze er een van de mooiste vismarkten van het continent. De stad is sfeervol, je kunt er zeker meer dan 1,5 dag vullen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_53635579
Wat ik me ook nog even afvroeg: ik heb gehoord dat ze ontzettend relaxte lamahaar/wol truien daar hebben ... nu lijkt me dat een leuk cadeautje voor mijn zusjes voor kerst ... maar waar kan ik die (het goedkoopste) halen? Ik neem aan niet in Santiago Maar bijvoorbeeld ergens in Patagonie (puerto arenas of die andere plaats daar) of in san pedro de atacama? En of iemand enig idee heeft wat ze kosten
pi_53635856
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wat ik me ook nog even afvroeg: ik heb gehoord dat ze ontzettend relaxte lamahaar/wol truien daar hebben ... nu lijkt me dat een leuk cadeautje voor mijn zusjes voor kerst ... maar waar kan ik die (het goedkoopste) halen? Ik neem aan niet in Santiago Maar bijvoorbeeld ergens in Patagonie (puerto arenas of die andere plaats daar) of in san pedro de atacama? En of iemand enig idee heeft wat ze kosten
Ik zal eens kijken voor je en als ik zin heb om even te internetten dan weet je het!
pi_53659442
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben nu zelf in chili en ik weer dat die truien van alpaca zijn. En dat ze behoorlijk duur, ongeveer 2 jaartjes terug toen we ook in chili waren zouden ze rond de 100 ¤ kosten, maar wel 100% alpaca wol.
pi_53665622
mmm ... ik hoorde namelijk dat een lama trui (wat voor soort dan ook) ongeveer 25 euro was ... misschien toch iets anders of verkeerd voorgelicht en zal ook wel ergens in de bergen zijn en niet in santiago ... vind 100 euro iets te veel wilde het ook als cadeau meenemen voor mijn zusjes
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:19:59 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53666502
Het hangt er heel erg vanaf wat voor trui je koopt, waar en van welke kwaliteit. Op iedere toeristenmarkt in Peru, Bolivia, Ecuador en Chili kun je alpaca-truien kopen voor 10-20 euro. Met een beetje geluk is de kwaliteit redelijk en met een beetje zoeken zitten er soms aardige dingen bij. Maar net als hier: als je echt wat moois wilt moet je meer geld besteden. De meeste grote steden/toeristische plekken hebben wel winkels die voor de wat meer uitgevende toerist gaan (in alle eerlijkheid: je ziet niet echt massa's Latinos in Alpaca-truien ). Hier hebben ze vaak prachtige dingen. Naast Alpaca wordt er vaak ook baby-alpaca (fijner dan gewone alpaca) en, nog mooier en zeldzamer, vicuña verkocht. Die laatste is een wild, zeldzaam neefje van de alpaca, met bijzonder fijne wol. Prachtig, warm en zeer confortabel, maar heel prijzig.

Overigens zal het heel weinig uitmaken of je dit in Santiago of echt in het zuiden koopt, qua prijs en kwaliteit.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_53667328
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:19 schreef Hik het volgende:
Het hangt er heel erg vanaf wat voor trui je koopt, waar en van welke kwaliteit. Op iedere toeristenmarkt in Peru, Bolivia, Ecuador en Chili kun je alpaca-truien kopen voor 10-20 euro. Met een beetje geluk is de kwaliteit redelijk en met een beetje zoeken zitten er soms aardige dingen bij. Maar net als hier: als je echt wat moois wilt moet je meer geld besteden. De meeste grote steden/toeristische plekken hebben wel winkels die voor de wat meer uitgevende toerist gaan (in alle eerlijkheid: je ziet niet echt massa's Latinos in Alpaca-truien ). Hier hebben ze vaak prachtige dingen. Naast Alpaca wordt er vaak ook baby-alpaca (fijner dan gewone alpaca) en, nog mooier en zeldzamer, vicuña verkocht. Die laatste is een wild, zeldzaam neefje van de alpaca, met bijzonder fijne wol. Prachtig, warm en zeer confortabel, maar heel prijzig.

Overigens zal het heel weinig uitmaken of je dit in Santiago of echt in het zuiden koopt, qua prijs en kwaliteit.
Die cadeautjes zijn toch min of meer geintjes dus dan is het wel leuk en hoeft het niet duur te zijn. En heb je toch weer eens iets aparts (ik ben de eerste uit de familie die zo ver gaat dat je dit soort spullen kunt kopen) .. waar kun je aan zien of de kwaliteit "redelijk" is ipv "slecht"?
Voor mezelf koop ik dan waarschijnlijk een wat duurdere ... ik vind het idee ook wel erg leuk om eens niet een schaaptrui te hebben
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:15:19 #174
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53668977
Ik weet ook niet heel veel van wol hoor...
Een tip is in elk geval om even rond te kijken op meerdere plaatsen en te vergelijken. Dus niet op één markt (want daar heeft iedereen dezelfde spullen), maar zowel op een markt als in een paar winkels. Zo zie je in elk geval wat je mooi vindt en hoe duur dat ongeveer is. Op een markt kun je meestal afdingen, in een winkel meestal alleen als je meerdere dingen meeneemt (en niet in hele chique winkels natuurlijk).
Qua wol kun je kijken naar kleuren: hele felle kleuren zijn waarschijnlijk syntetisch, iets bedektere kleuren zijn vaak natuurlijk. Soms zit er een label in ("lana" is wol; "algodon" is katoen). Mooie truien zijn vaak ook beter geweven (geldt in mindere mate voor breien): als je bij wijze van speken (!) je vinger er doorheen steekt/kunt zien, dan is de weving waardeloos en is de trui waarschijnlijk ook niet veel. Goed geweven truien zijn dicht geweven (tenzij het patroon een andere bedoeling heeft natuurlijk).

Houd er rekening mee dat je wollen truien alleen met de hand kunt wassen!!
pi_53669405
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:15 schreef Hik het volgende:
Ik weet ook niet heel veel van wol hoor...
Een tip is in elk geval om even rond te kijken op meerdere plaatsen en te vergelijken. Dus niet op één markt (want daar heeft iedereen dezelfde spullen), maar zowel op een markt als in een paar winkels. Zo zie je in elk geval wat je mooi vindt en hoe duur dat ongeveer is. Op een markt kun je meestal afdingen, in een winkel meestal alleen als je meerdere dingen meeneemt (en niet in hele chique winkels natuurlijk).
Qua wol kun je kijken naar kleuren: hele felle kleuren zijn waarschijnlijk syntetisch, iets bedektere kleuren zijn vaak natuurlijk. Soms zit er een label in ("lana" is wol; "algodon" is katoen). Mooie truien zijn vaak ook beter geweven (geldt in mindere mate voor breien): als je bij wijze van speken (!) je vinger er doorheen steekt/kunt zien, dan is de weving waardeloos en is de trui waarschijnlijk ook niet veel. Goed geweven truien zijn dicht geweven (tenzij het patroon een andere bedoeling heeft natuurlijk).

Houd er rekening mee dat je wollen truien alleen met de hand kunt wassen!!
Misschien een rare vraag maar hebben ze daar eigenlijk wel gewoon schapenwol of is het alleen maar van lama? Want dat scheelt ook weer zoeken Dat van wollen truien weet ik .. maar ze zijn zo fijn en vooral omdat ik volgens jaar naar zweden ga tegen het begin van de lente dus kan het koud zijn
pi_53812137
Nog eventjes en we vertrekken!!
pi_53819723
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:11 schreef OA het volgende:
Nog eventjes en we vertrekken!!
ik wil ook ... ik heb nog een documentje over san Pedro dus als je die wilt mail me even op cathelijne punt snuverink at gmail punt com. Dan stuur ik het even op staat ook van het sandboarden en andere excursies in die je kunt doen in san pedro
pi_54702384
ik dacht ik post maar ff wat. Ik zit nu al ong. 3 maanden in chili, antofagasta om precies te zijn...en heb het naar mn zin, ik heb 3 mogelijke opleidingen gevonden die ik mischien ga volgen. En nou...woensdag is hier een aardbeving geweest van 7.7 op schaal van richter...en nou ik schrok me dood..maar als ik hier blijf zal ik hieraan moeten wennen. En het zal minimaal 2 maanden blijven naschokken.
verder ga ik volgend weekend mischien naar iquique, maar dat moeten we nog ff bekijken.

Nou...nu ga ik weer. Tot de volgende.
pi_54702572
Coole stad IQQ. Ga zeker naar de hoge stad en de oude mijn werkersstad. Naar de oase gaan, Ica volgens mij is ook wel leuk, maar dan moet je wel een auto hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 19 november 2007 @ 23:17:02 #180
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54728503
Santiago
Cerro San Christobal, dat was mijn achtertuin! De Funicular lag op ongeveer 20 meter van mijn huis af, tussen de Club Gay's daaro

Trouwens iedereen klaagde altijd over smog, maar zo heb ik 't helemaal niet ervaren. Heb een half jaar in Santiago gewoond, Constitución 283, zijstraat van Pio Nono nog in Providencia. (Pio Nono is de grens Providencia en Recoleta). De funicular is ook op Constitución. Heb er afschuw en ook met plezier gewoond. Heb er echt een heerlijke tijd gehad en als 't goed is ga ik er in augustus weer heen terug, zelfde huis maar nu dan voor de wintersport.

Boven op de cerro kun je overigens heerlijk zwemmen, op de top van een van de cerro's is er een zwembad (moet je wel weten, want de meesten gaan naar het wat lager gelegen zwembad met de Delta Airways water toren). Je zwemt dan gewoon op de top en hebt een prachtig uitzicht op een van de ligstoelen over de stad.

Da's boven op de cerro, net boven het stationnetje. Zat daar best vaak boeken te lezen of gewoon te chillen met de stad als uitzicht.

Meer verhalen zie mijn weblog (ook de mindere verhalen van diefstal en terug diefstal)
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:22:51 #181
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_55271037
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naar de oase gaan, Ica volgens mij is ook wel leuk, maar dan moet je wel een auto hebben
Dat is in Peru, op ongeveer 2 dagen reizen... Maar zeker de moeite waard, dat ben ik met je eens. En neem dan halverwege een kijkje in Arequipa
*´¨)
pi_55271200
Dan is het geen Ica, geen idee hoe het heet, maar ze hebben er heet water baden en ligt op ongeveer 3 uur van IQQ
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:41:14 #183
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_55271439
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan is het geen Ica, geen idee hoe het heet, maar ze hebben er heet water baden en ligt op ongeveer 3 uur van IQQ
Arica??
wilde gok, ben daar niet geweest
pi_55271457
Nee
pi_55271523
Pica dus

Pica, Chile
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Commune of PicaPica is a Chilean town and commune in Tamarugal Province, Tarapacá Region. Situated in the inland of the Atacama Desert on an oasis, Pica is famous for its small and unusually acidic lemons. The town has a communal spring with a surface temperature of 40º Celsius, which makes it a popular bath place in the middle of the dessert. It has hotels and all basic services.

This Chile location article is a stub. You can help Wikipedia by expanding it.
pi_55271557
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Putre?
pi_55285257
Zo ben inmiddels al weer een weekje bij mn oma thuis in antofagasta. En ben 3 dagen naar iquique geweest met mn ma.
Iquique is echt een mooie stad, vooral een soort wandelplek die ze hebben die paseo baquedano heet geloof ik, met de oude huizen die in de tijd van de mijnen werd gebruikt.
We zijn ook naar "alto hospicio " geweest met de bus. We zijn express rond een uur of 7 a 8 's avonds geweest en vanuit daar konden we iquique vanuit de hoogte zien met de zondondergang, echt super mooi.
Ook de stranden zijn mooi, met de "paseos", alleen het water is wel koud daar.
pi_55285998
Ik vond Iquique een van de leukere steden van Chili. De sfeer vond ik er ook een stuk gemoedelijker. Zeker in vergelijking met de steden ten zuiden van Santiago, waar ik me niet altijd op m'n gemak voelde helaas...
Die boulevard is idd een leuk stukje om te lopen!
Ik heb me laten vertellen dat het water zo koud is door de Humboldt stroom die hier het land bereikt.
pi_55289985
De boulevard is alleen na 1 uur ´s nachts aan te bevelen, voor de rest is hij wel veilig
pi_55292876
Die boulevard was ok, maar Iquique was in de winter zelf nogal rustig. Wel gemoedelijk, maar niet zo levendig. We hadden er wel een erg prima avondje stappen, dat dan wel weer En die Alto Hospicio is ergens bovenaan die steile wand? Daar had ik op zich ook nog wel heen gewild dan.

Pica was inderdaad een soort oase in the middle of nowhere. Met uitstekende 'jugos naturales'. En ook in de winter lekker warm.
pi_55292936
In de winter kan je vrijdag en zaterdag goed op stap en woensdag en donderdag als je de weg weet
pi_55293263
Nou ja, we waren er maar een nacht en werden uitgenodigd bij een of andere bbq cq feestje van een kroeghouder bij hem thuis. Inclusief drank en Boliviaanse wiet. Het was een grappige avond, maar het stappen hebben we daardoor dus een beetje gemist.
pi_55351984
Chili is een mooi land, maar je moet wel tegen "natuurrampen" kunnen. Zaterdagnacht om 5 uur 's nachts werden we opeens letterlijk wakker geschud, het was een aardbeving, wel alleen naschokken maar van een graad of 5 op de schaal van richter..en een herrie dat er dan ontstaat.
En ze zeggen dat het nog wel 1 jaar z o door kan gaan..
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:11:55 #194
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55375334
Een tvp mag niet, dus probeer ik het op een andere manier.

Ik ben aan het dromen om over zo'n half jaar MIJN giga reisje te maken van zo'n 6 maanden. Uiteraard zit zuidamerika er dan ook bij.

Welke landen ik wil zien weet ik nog niet.... maar ik denk dat ik maar zo'n 3 maanden voor dit prachtige continent kan nemen. Hoelang denken jullie dat ik nodig zal hebben om leuke dingen in Chile te zien? Heb ik aan zo'n 3/4 weken genoeg om beetje door het land te rond gaan?

Ik heb paar keer reisje van maand en 6 weken gedaan, en heb daar wel gemerkt dat ik van vliegen (snel reizen en alles zo snel mogelijk zien) niet zo hou. Dus als ik relaxed wil doen en maar 3 maanden heb ben ik bang dat ik maar zo'n 3 landjes kan bezichtegen, en geen 8 in ZA alleen al.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_55375831
Chili...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2007 23:29:13 ]
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:34:44 #196
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55376029
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:28 schreef k_man het volgende:
Chili...

[ afbeelding ]
Deze foto is gewoon te mooi. Lijkt wel nep. Mag ik vragen hoe je op zo'n weggetje bent gekomen? Mee gelift of ergens uit de bus gestapt?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_55376076
Gewoon met een georganiseerde reis meegeweest.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:05:53 #198
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_55414188
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:11 schreef jojomen4 het volgende:
Een tvp mag niet, dus probeer ik het op een andere manier.

Ik ben aan het dromen om over zo'n half jaar MIJN giga reisje te maken van zo'n 6 maanden. Uiteraard zit zuidamerika er dan ook bij.

Welke landen ik wil zien weet ik nog niet.... maar ik denk dat ik maar zo'n 3 maanden voor dit prachtige continent kan nemen. Hoelang denken jullie dat ik nodig zal hebben om leuke dingen in Chile te zien? Heb ik aan zo'n 3/4 weken genoeg om beetje door het land te rond gaan?

Ik heb paar keer reisje van maand en 6 weken gedaan, en heb daar wel gemerkt dat ik van vliegen (snel reizen en alles zo snel mogelijk zien) niet zo hou. Dus als ik relaxed wil doen en maar 3 maanden heb ben ik bang dat ik maar zo'n 3 landjes kan bezichtegen, en geen 8 in ZA alleen al.
Mag ik je een tip geven? Neem niet al te lang de tijd voor Chili (hoogstens het zuiden, maar daar ben ik niet geweest), maar neem de meeste tijd voor Peru, Bolivia en Argentinië!
*´¨)
  donderdag 20 december 2007 @ 13:52:04 #199
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55415472
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:05 schreef Foeske het volgende:

[..]

Mag ik je een tip geven? Neem niet al te lang de tijd voor Chili (hoogstens het zuiden, maar daar ben ik niet geweest), maar neem de meeste tijd voor Peru, Bolivia en Argentinië!
Tuurlijk mag je me een tip geven, stel ik zelfs zeer op prijs

Genoteerd! Mag ik je vragen waarom je die andere landen leuker vond?
pi_55417123
Ik zou zeker ook naar het noorden gaan, als je de kans hebt. De Atacama bijoorbeeld.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:48:15 #201
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_56469357
Ik ben van plan om de komende weken eens even de westerburen te bezoeken (in de regio van de rivier futaleufú), iemand nog mooie tips in die streek?
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 1 februari 2008 @ 23:52:09 #202
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_56470999
Goeie tip: zo snel mogelijk weer de bus naar Argentinië pakken natuurlijk
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_56475717
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:48 schreef reem het volgende:
Ik ben van plan om de komende weken eens even de westerburen te bezoeken (in de regio van de rivier futaleufú), iemand nog mooie tips in die streek?
Welke plaatsen liggen daar in de buurt? Ik weet namelijk geen riviernamen in Chili
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:35:32 #204
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_56480312
Futaleufú, Chaitén
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_56482906
Daar kan ik je niet mee helpen .. zo laag zijn wij niet geweest ... Wij zijn de buurt van Puerto Montt gebleven ... mocht je wel die richting op gaan: in Cochamo ligt een eco lodge van2 luxemburgers, datwas echt heel tof! Kon je paardrijden, zee raften enz ...

Heb het even opgezocht: het heet Campo Aventura (http://www.campo-aventura.com/)

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 02-02-2008 18:35:21 (De goede site ingevoegd) ]
pi_61782364
Begin november wil ik vrienden in Santiago opzoeken. Ik zal in totaal 3 weken in ZA zijn.
Naast 1 week Santiago, wil ik ook 1 week naar Patagonië. Waar moet ik de 3e week heen (Noord Chili en omgeving Santiago heb ik al gezien)?

Buenos Aires? Chiloe en omgeving? Paaseiland (twijfel dan wel nog over de ¤600 aan ticketkosten)? Iets anders?
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
  zaterdag 20 september 2008 @ 17:37:08 #207
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_61783191
Zo snel mogelijk de Andes over natuurlijk

Mendoza is een leuke stad, dan met de bus naar Bariloche, dan met de trein naar Puerto Madryn om nog wat walvissen te spotten en eindigen in Buenos Aires. Klaar, slotje
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:05:28 #208
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_61783688
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 17:37 schreef flipsen het volgende:
Zo snel mogelijk de Andes over natuurlijk

Mendoza is een leuke stad, dan met de bus naar Bariloche, dan met de trein naar Puerto Madryn om nog wat walvissen te spotten en eindigen in Buenos Aires. Klaar, slotje
overruled!!! Vulcaanbeklimmen in Pucon dus....

er vanuit gaande dat in heet zuiden Torres del Paine natuurlijk is meegenomen!!!

(jij eeuwige Argentinië-promoter )
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:52:43 #209
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_61784632
Ok, ik moet toegeven dat Torres del Paine erg mooi is. En ik was vorige week in Puerto Varas, dat was ook best te pruimen. Plus... daar heb ik de eerste aardige en joviale Chilenen ontmoet! Een wonder...

Was er zo door van mijn stuk dat ik ter plekke mijn (Argentijnse, duh) vriendin ten huwelijk vroeg
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:59:11 #210
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_61784791
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:52 schreef flipsen het volgende:
Ok, ik moet toegeven dat Torres del Paine erg mooi is. En ik was vorige week in Puerto Varas, dat was ook best te pruimen. Plus... daar heb ik de eerste aardige en joviale Chilenen ontmoet! Een wonder...

Was er zo door van mijn stuk dat ik ter plekke mijn (Argentijnse, duh) vriendin ten huwelijk vroeg
Is jou weleens opgevallen dat Chilenen (vooral die kerels) van die rare oorlellen hebben?!

Ik vind ze niet onaardig, maar ik verstond ze echt voor geen meter..
pi_61788117
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:05 schreef babette21 het volgende:

[..]

overruled!!! Vulcaanbeklimmen in Pucon dus....

er vanuit gaande dat in heet zuiden Torres del Paine natuurlijk is meegenomen!!!

(jij eeuwige Argentinië-promoter )
Vulkaanklimmen in Pucon heb ik niet gedaan, maar ook de omgeving is echt de moeite waard!
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:52 schreef flipsen het volgende:
Toen ik daar was vorig jaar heeft het 2 dagen aan een stuk hard geregend, maar de mensen waren er vriendelijk!
Ik heb eigenlijk geen onvriendelijke Chilenen meegemaakt...
quote:
Feli
of heeft ze nee gezegd?
  zaterdag 20 september 2008 @ 21:56:26 #212
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_61788604
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 21:29 schreef OA het volgende:
Feli
of heeft ze nee gezegd?
Welke Argentijnse dame wil er nou niet met een Hollander trouwen?
pi_61805858
Torres del Paine wordt inderdaad meegenomen met het zuiden. Mogelijke routes zijn dan (vanuit NYC):
1a. New York - BA - Santiago - Patagonie - BA - New York
1b. New York - BA - Patagonie - Santiago - BA - New York
2. New York - Santago - BA - Patagonie - Santiago - New York
3. New York - Santiago - Paaseiland - Patagonie - Santiago - New York
4. New York - Santiago - Midden Chili (Chiloe, vulkaan, meren etc) - Patagonie - Santiago
- New York
O-H-I-O; Buckeyes
  maandag 22 september 2008 @ 02:03:18 #214
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_61816352
Buenos Aires mag je echt niet missen hoor, is stukken leuker dan Santiago de Chile
  maandag 22 september 2008 @ 15:58:55 #215
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_61826880
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 21:29 schreef OA het volgende:

[..]

Vulkaanklimmen in Pucon heb ik niet gedaan, maar ook de omgeving is echt de moeite waard!
Of naar de warmwaterbronnen op een uur rijden van Pucón. Weet niet meer precies hoe ze heten, maar ze stonden in de LP van Zuid-Amerika. Hemelsbreed was het niet eens zo ver weg, maar we deden er echt ruim een uur over. Het ligt volgens mij iets ten zuid-oosten van Pucón. We reden eerst langs een of ander redelijk groot meer (maar ja, die heb je meer natuurlijk, en de naam weet ik niet meer), en toen nog 40 minuten ofzo over zandweggetjes helemaal midden in de bossen. Hele bijzondere plek vond ik het daar, en heerlijk die baden!
*´¨)
pi_61827577
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:58 schreef Foeske het volgende:

[..]

Of naar de warmwaterbronnen op een uur rijden van Pucón. Weet niet meer precies hoe ze heten, maar ze stonden in de LP van Zuid-Amerika. Hemelsbreed was het niet eens zo ver weg, maar we deden er echt ruim een uur over. Het ligt volgens mij iets ten zuid-oosten van Pucón. We reden eerst langs een of ander redelijk groot meer (maar ja, die heb je meer natuurlijk, en de naam weet ik niet meer), en toen nog 40 minuten ofzo over zandweggetjes helemaal midden in de bossen. Hele bijzondere plek vond ik het daar, en heerlijk die baden!
Warmwaterbronnen heb je ook wel meer .
Wij waren naar bronnen onderweg en toen mochten we na een half uur off road rijden met een Peugoet 206 niet verder, omdat men zo nodig stukken rots met dynamiet moest opblazen... Konden we weer terug
Daarna (heel even ) in het ijskoude Villarricameer gezwommen.
pi_61919087
tvp
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_62133789
TVP
Was dit topic kwijt, ben sinds mei terug in NL, na ongeveer 7 maanden in Chili te zijn geweest.
Voornamelijk Antofagasta een eigenlijk doodsaaie stad. Maar voor stappen prima te doen, als je weet waar je moet zijn. En in de zomer heerlijk om naar het strand te gaan .
Maar ben ook 4 daagjes in Iquique geweest, op zich wel een leuke stad, vooraal een gedeelte waar het net is of je in het Wilde Westen bent..daar lijkt het op.
En de Zofri in Iquique, met allemaal goedkoop spul..en een duurder gedeelte, met meer bekende merken, waarbij het vergeleken met de normale stad daar zo', 15.000 pesos scheelt, bijna 20¤..
Ga binnenkort weer darheen in de zomervakantie..van nichten..lekker strand/stappen. en bekenden opzoeken.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:04:59 #219
226188 baba_ganesh_
Philosophy of mind
pi_62215590
tvp...
Take even the most insignificant word of the guru as an order and obey it....
I am the master of my faith, my destiny I control
pi_62220363
Het wordt dus 1 week Santiago, 1 week BA en 1 week Punto Arenas (torres del Paine etc).
O-H-I-O; Buckeyes
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:56:41 #221
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_62221290
Maar goed dat je dan niet in Buenos Aires begint, anders werd het schema rap gewijzigd in 3 weken Buenos Aires
pi_62658293
En op het laatste moment toch nog gewijzigd (vrienden die in Santiago wonen wilden zelf ook nog even naar BA!)
2 dagen Santiago - 7 dagen Patagonie (3 dagen Puerto Natales, rest zie ik daar wel) - 2 dagen Santiago - 8 dagen BA
O-H-I-O; Buckeyes
pi_62846795
Zo..nog 4 weekjes..en dag kou..hallo zomer!!

Vetrek 31 November, en ben eerst t/m6 November in Santiago, daarna ben ik te vinden in antofagasta, waar ik bij familie terechtkom, en ga kijken of ik daar een informatica studie kan volgen..en ff 1 semester proberen en kijken hoe het bevalt..mischien doe ik dan de hele studie..of alleen een semester..of een jaartje..
Ik weet het nog niet..eerst ff 3 maandjes genieten van de zomer daar
pi_65341390
Kickje omdat ik half februari zeer waarschijnlijk ga en dit topic eens rustig door ga lezen.
pi_68915872
TVP!

Direct even een vraagje; heb van horen zeggen gehoord dat dit 1 van de Zuid-Amerikaanse landen is met een relatief laag criminaliteitsgehalte. Klopt dit?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68916674
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:52 schreef Koploperkopper het volgende:
TVP!

Direct even een vraagje; heb van horen zeggen gehoord dat dit 1 van de Zuid-Amerikaanse landen is met een relatief laag criminaliteitsgehalte. Klopt dit?
Wij hebben 3 weken rondgereden, in het noorden, rond Santiago en ten zuiden van Santiago, en we hebben nergens last van criminaliteit gehad.
Ik vond dat er 1 keer een vervelende sfeer hing (in Chillán), maar dat was vanwege een of andere sportwedstrijd en er was wat tuig op straat.

Er wordt aangeraden om in de steden op je spullen te letten, maar dat is niet anders dan hier
  maandag 11 mei 2009 @ 20:30:45 #227
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_68917417
Ik heb me zowel in Chili als in Argentinië nooit onveilig gevoeld, maar kan dat niet met álle Zuid-Amerikaanse landen vergelijken (wel met Peru en Bolivia, daar liep ik voor mijn gevoel toch wat alerter rond). Maar waar je ook bent, 't is altijd goed om naar de adviezen van de locals en de andere reizigers te luisteren!
  maandag 11 mei 2009 @ 21:35:06 #228
231280 ScrapHead
The opposite of faith is fear!
pi_68919655
TVPtje!

In 2007 ben ik een half jaar in Chili geweest!
O.a. 3 maanden Pichilemu, Arica & Antofagasta...

enkele pics spammen:

Pichilemu:

Santiago:

Santiago:

Woestijn (36 uur in de bus - van Pichilemu naar Arica)

Arica:

Arica:

Antofagasta:
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
pi_69024723
Tvp
pi_71614891
Iemand nog tips voor een paar dagen Santiago?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:13:53 #231
231280 ScrapHead
pi_71618155
Zeker wel!

Ik zal vanavond thuis even kijken, ik ben er 2 jaar geleden een tijdje geweest. Er zijn echt een par dingen die je zeker moet bezoeken. Exacte namen heb ik nu ff niet.

Vanavond meer...
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
pi_71618730
Prachtige foto's.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:35:30 #233
231280 ScrapHead
pi_71618782
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:33 schreef Koploperkopper het volgende:
Prachtige foto's.
Chili is prachtig!
pi_71622421
Zo aan de foto's te zien wel, gecombineerd met de antwoorden op mijn vragen over veiligheid, toch maar op de lijst zetten voor de (onze) zomer van 2010/2011.

Winter daar lijkt me voor mij wel warm genoeg.
pi_71623857
Via mijn sig is ook nog het een en ander aan foto's te vinden.
pi_90824204
Wsl 2 daagjes SCL en 2 daagjes IQQ

Iemand nog leuke tips voor Santiago en een idee voor een leuk middenklasse hotel ergens centraal?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:00:59 #237
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_90828702
Leuke B&B: Casa Bonita. Leuk hotel: Hotel Orly. Tips: NIET naar Valparaiso gaan, wat een enorme tegenvaller was dat. Wél met een auto iets noordelijker gaan, ik vond zelf Maitencillo een grappig (vakantie)plaatsje.
pi_90864348
Hoe heet dat exclusieve winkelcentrum met die schitterende outside foodcourt?

Daar ga ik denk Sws 2 dagen iets eten en stappen in de buurt
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:26:00 #239
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_90896782
Die in Las Condes?
(weet alleen de naam niet)
pi_90898560
Shopping arauco heet ie, goed stappen ook al ben ik wel benieuwd midden in de zomer

Verschil met BA is wel echt heel groot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')