Op een zonnige dag is cerro san cristobal zeker leuk om te zien, en dan vanaf helemaal bovenop over santiago kijken, en je kan ook de cordillera zien...echt de moeite waardquote:Op donderdag 27 september 2007 22:22 schreef Rebbedebje het volgende:
Oh, en misschien toeristisch, maar wel heel leuk is de Téléferic (accenten zullen wel niet goed staan) op de cerro San Cristobal. En het uitzicht is prachtig. (als je de smog wegdenkt)
Wat betreft Santiago verwijs ik ook naar de Cerro San Cristobal en daarnaast het de Cerro Santa Lucia, wat meer in het centrum ligt. Ben er zelf eventjes snel doorgewandeld, maar volgens mij is het wel de moeite waard daar iets langer te blijven hangen. Voor de rest vond ik Santiago vooral een stad om gewoon wat rond te neuzen, maar zonder echt heel specifieke hoogtepunten. Nou ja, of het moet het extreem goede restaurant zijn met een erg mooi uitzicht over de stad.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:18 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb wel een vraagzijn er dingen in en/of om santiago die we perse gezien moeten hebben? We zitten er namelijk in totaal 1,5 dag (wel an het begin en einde van de vakantie).
En vroeg me af of er veel internet cafe's zijn ... dus of het zin heeft om een weblog te maken die we daar kunnen opdaten .. en zo niet, wat kost bellen of smsen vanuit daar?
(wel allemaal practisch)
Ik weet niet of het in de planning zit, maar Vaparaíso is zeker de moeite waard (vooral op een zonnige dag...). Ik ben in totaal minder dan 24 uur in Santiago geweest omdat ik het niet zo bijzonder vond (en helaas was het daar bewolkt, dus ook die cerro was niet zo'n hoogtepunt), maar Valparaíso ben je zo vanuit Santiago en is erg bijzonder!quote:Op donderdag 27 september 2007 15:18 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb wel een vraagzijn er dingen in en/of om santiago die we perse gezien moeten hebben? We zitten er namelijk in totaal 1,5 dag (wel an het begin en einde van de vakantie).
Ik vond Parque de la paz erg indrukwekkend (hoewel ze het nog aan het opzetten waren toen ik daar was). Het is de plek van Villa Grimaldi (heb ik de naam goed?!), de plek van de geheime dienst van Pinochet heel veel mensen heeft gemarteld en omgebracht. Het is nu een herdenkingspark voor de slachtoffers. Als je geinteresseerd bent in de recente geschiedenis van Chili erg mooi.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:18 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik zal eens kijken voor je en als ik zin heb om even te internetten dan weet je het!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wat ik me ook nog even afvroeg: ik heb gehoord dat ze ontzettend relaxte lamahaar/wol truien daar hebben ... nu lijkt me dat een leuk cadeautje voor mijn zusjes voor kerst ... maar waar kan ik die (het goedkoopste) halen? Ik neem aan niet in SantiagoMaar bijvoorbeeld ergens in Patagonie (puerto arenas of die andere plaats daar) of in san pedro de atacama? En of iemand enig idee heeft wat ze kosten
Ik ben nu zelf in chili en ik weer dat die truien van alpaca zijn. En dat ze behoorlijk duur, ongeveer 2 jaartjes terug toen we ook in chili waren zouden ze rond de 100 ¤ kosten, maar wel 100% alpaca wol.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wat ik me ook nog even afvroeg: ik heb gehoord dat ze ontzettend relaxte lamahaar/wol truien daar hebben ... nu lijkt me dat een leuk cadeautje voor mijn zusjes voor kerst ... maar waar kan ik die (het goedkoopste) halen? Ik neem aan niet in SantiagoMaar bijvoorbeeld ergens in Patagonie (puerto arenas of die andere plaats daar) of in san pedro de atacama? En of iemand enig idee heeft wat ze kosten
Die cadeautjes zijn toch min of meer geintjes dus dan is het wel leuk en hoeft het niet duur te zijn. En heb je toch weer eens iets aparts (ik ben de eerste uit de familie die zo ver gaat dat je dit soort spullen kunt kopen) .. waar kun je aan zien of de kwaliteit "redelijk" is ipv "slecht"?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:19 schreef Hik het volgende:
Het hangt er heel erg vanaf wat voor trui je koopt, waar en van welke kwaliteit. Op iedere toeristenmarkt in Peru, Bolivia, Ecuador en Chili kun je alpaca-truien kopen voor 10-20 euro. Met een beetje geluk is de kwaliteit redelijk en met een beetje zoeken zitten er soms aardige dingen bij. Maar net als hier: als je echt wat moois wilt moet je meer geld besteden. De meeste grote steden/toeristische plekken hebben wel winkels die voor de wat meer uitgevende toerist gaan (in alle eerlijkheid: je ziet niet echt massa's Latinos in Alpaca-truien). Hier hebben ze vaak prachtige dingen. Naast Alpaca wordt er vaak ook baby-alpaca (fijner dan gewone alpaca) en, nog mooier en zeldzamer, vicuña verkocht. Die laatste is een wild, zeldzaam neefje van de alpaca, met bijzonder fijne wol. Prachtig, warm en zeer confortabel, maar heel prijzig.
Overigens zal het heel weinig uitmaken of je dit in Santiago of echt in het zuiden koopt, qua prijs en kwaliteit.
Misschien een rare vraag maar hebben ze daar eigenlijk wel gewoon schapenwol of is het alleen maar van lama?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:15 schreef Hik het volgende:
Ik weet ook niet heel veel van wol hoor...![]()
Een tip is in elk geval om even rond te kijken op meerdere plaatsen en te vergelijken. Dus niet op één markt (want daar heeft iedereen dezelfde spullen), maar zowel op een markt als in een paar winkels. Zo zie je in elk geval wat je mooi vindt en hoe duur dat ongeveer is. Op een markt kun je meestal afdingen, in een winkel meestal alleen als je meerdere dingen meeneemt (en niet in hele chique winkels natuurlijk).
Qua wol kun je kijken naar kleuren: hele felle kleuren zijn waarschijnlijk syntetisch, iets bedektere kleuren zijn vaak natuurlijk. Soms zit er een label in ("lana" is wol; "algodon" is katoen). Mooie truien zijn vaak ook beter geweven (geldt in mindere mate voor breien): als je bij wijze van speken (!) je vinger er doorheen steekt/kunt zien, dan is de weving waardeloos en is de trui waarschijnlijk ook niet veel. Goed geweven truien zijn dicht geweven (tenzij het patroon een andere bedoeling heeft natuurlijk).
Houd er rekening mee dat je wollen truien alleen met de hand kunt wassen!!
ik wil ookquote:
Dat is in Peru, op ongeveer 2 dagen reizen... Maar zeker de moeite waard, dat ben ik met je eens. En neem dan halverwege een kijkje in Arequipaquote:Op zondag 18 november 2007 20:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naar de oase gaan, Ica volgens mij is ook wel leuk, maar dan moet je wel een auto hebben
Arica??quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan is het geen Ica, geen idee hoe het heet, maar ze hebben er heet water baden en ligt op ongeveer 3 uur van IQQ
Deze foto is gewoon te mooi. Lijkt wel nep.quote:
Mag ik je een tip geven? Neem niet al te lang de tijd voor Chili (hoogstens het zuiden, maar daar ben ik niet geweest), maar neem de meeste tijd voor Peru, Bolivia en Argentinië!quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:11 schreef jojomen4 het volgende:
Een tvp mag niet, dus probeer ik het op een andere manier.
Ik ben aan het dromen om over zo'n half jaar MIJN giga reisje te maken van zo'n 6 maanden. Uiteraard zit zuidamerika er dan ook bij.
Welke landen ik wil zien weet ik nog niet.... maar ik denk dat ik maar zo'n 3 maanden voor dit prachtige continent kan nemen. Hoelang denken jullie dat ik nodig zal hebben om leuke dingen in Chile te zien? Heb ik aan zo'n 3/4 weken genoeg om beetje door het land te rond gaan?
Ik heb paar keer reisje van maand en 6 weken gedaan, en heb daar wel gemerkt dat ik van vliegen (snel reizen en alles zo snel mogelijk zien) niet zo hou. Dus als ik relaxed wil doen en maar 3 maanden heb ben ik bang dat ik maar zo'n 3 landjes kan bezichtegen, en geen 8 in ZA alleen al.
Tuurlijk mag je me een tip geven, stel ik zelfs zeer op prijsquote:Op donderdag 20 december 2007 13:05 schreef Foeske het volgende:
[..]
Mag ik je een tip geven? Neem niet al te lang de tijd voor Chili (hoogstens het zuiden, maar daar ben ik niet geweest), maar neem de meeste tijd voor Peru, Bolivia en Argentinië!
Welke plaatsen liggen daar in de buurt? Ik weet namelijk geen riviernamen in Chiliquote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:48 schreef reem het volgende:
Ik ben van plan om de komende weken eens even de westerburen te bezoeken (in de regio van de rivier futaleufú), iemand nog mooie tips in die streek?
overruled!!! Vulcaanbeklimmen in Pucon dus....quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:37 schreef flipsen het volgende:
Zo snel mogelijk de Andes over natuurlijk![]()
Mendoza is een leuke stad, dan met de bus naar Bariloche, dan met de trein naar Puerto Madryn om nog wat walvissen te spotten en eindigen in Buenos Aires. Klaar, slotje
Is jou weleens opgevallen dat Chilenen (vooral die kerels) van die rare oorlellen hebben?!quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:52 schreef flipsen het volgende:
Ok, ik moet toegeven dat Torres del Paine erg mooi is. En ik was vorige week in Puerto Varas, dat was ook best te pruimen. Plus... daar heb ik de eerste aardige en joviale Chilenen ontmoet! Een wonder...
Was er zo door van mijn stuk dat ik ter plekke mijn (Argentijnse, duh) vriendin ten huwelijk vroeg
Vulkaanklimmen in Pucon heb ik niet gedaan, maar ook de omgeving is echt de moeite waard!quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:05 schreef babette21 het volgende:
[..]
overruled!!! Vulcaanbeklimmen in Pucon dus....
er vanuit gaande dat in heet zuidenTorres del Paine
natuurlijk is meegenomen!!!
(jij eeuwige Argentinië-promoter)
Toen ik daar was vorig jaar heeft het 2 dagen aan een stuk hard geregend, maar de mensen waren er vriendelijk!quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:52 schreef flipsen het volgende:
Ok, ik moet toegeven dat Torres del Paine erg mooi is. En ik was vorige week in Puerto Varas, dat was ook best te pruimen. Plus... daar heb ik de eerste aardige en joviale Chilenen ontmoet! Een wonder...
Feliquote:Was er zo door van mijn stuk dat ik ter plekke mijn (Argentijnse, duh) vriendin ten huwelijk vroeg
Welke Argentijnse dame wil er nou niet met een Hollander trouwen?quote:
Of naar de warmwaterbronnen op een uur rijden van Pucón. Weet niet meer precies hoe ze heten, maar ze stonden in de LP van Zuid-Amerika. Hemelsbreed was het niet eens zo ver weg, maar we deden er echt ruim een uur over. Het ligt volgens mij iets ten zuid-oosten van Pucón. We reden eerst langs een of ander redelijk groot meer (maar ja, die heb je meer natuurlijk, en de naam weet ik niet meer), en toen nog 40 minuten ofzo over zandweggetjes helemaal midden in de bossen. Hele bijzondere plek vond ik het daar, en heerlijk die baden!quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:29 schreef OA het volgende:
[..]
Vulkaanklimmen in Pucon heb ik niet gedaan, maar ook de omgeving is echt de moeite waard!![]()
Warmwaterbronnen heb je ook wel meerquote:Op maandag 22 september 2008 15:58 schreef Foeske het volgende:
[..]
Of naar de warmwaterbronnen op een uur rijden van Pucón. Weet niet meer precies hoe ze heten, maar ze stonden in de LP van Zuid-Amerika. Hemelsbreed was het niet eens zo ver weg, maar we deden er echt ruim een uur over. Het ligt volgens mij iets ten zuid-oosten van Pucón. We reden eerst langs een of ander redelijk groot meer (maar ja, die heb je meer natuurlijk, en de naam weet ik niet meer), en toen nog 40 minuten ofzo over zandweggetjes helemaal midden in de bossen. Hele bijzondere plek vond ik het daar, en heerlijk die baden!
Wij hebben 3 weken rondgereden, in het noorden, rond Santiago en ten zuiden van Santiago, en we hebben nergens last van criminaliteit gehad.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:52 schreef Koploperkopper het volgende:
TVP!
Direct even een vraagje; heb van horen zeggen gehoord dat dit 1 van de Zuid-Amerikaanse landen is met een relatief laag criminaliteitsgehalte. Klopt dit?
Chili is prachtig!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |