Kun je dat even in de post aanpassen graag...quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:24 schreef Doff het volgende:
Oke, een kleine aanpassing.
Miles Davis - Live-Evil verdwijnt dan uit mijn lijst en alles daaronder schuift een plekje op naar boven. En dan op nummer 100. Shepp, Archie - Four for Trane.
Voor de tweede keer op rij staat 'ie op 1 bij mij. Mijn favoriete nummers erop zijn die met Terry Callier en Earl Zinger. Misschien juist doordat de teksten niet door Simonsson en Zingmark geschreven zijn... En van Yukimi Nagano wil ik nog wel meer horen. Een perfect passende stem voor dit soort muziek.quote:Op maandag 6 november 2006 23:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Opvallende nummer 1. Best een mooie plaat (Summer Sun), totaal niet aan gedacht om die in mijn eigen lijst te zetten. Waarschijnlijk omdat ik het altijd meer heb gezien als een vehikel voor een paar bloedmooie singles, alhoewel de rest toch ook niet te versmaden is.
Oh sorry, moment.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Kun je dat even in de post aanpassen graag...
Maar ook die vriend moet zich houden aan de '1-album-per-artiest-in-een-top-10-lijstje' regelquote:Op donderdag 9 november 2006 15:53 schreef MrManiak het volgende:
Bij deze ook een top 10 van een vriend die geen Fok!-account heeft, van uit de mail;
1. Metallica - Master of puppets
2. Metallica - Ride the lightning
3. Iron Maiden - Piece of mind
4. Slayer - Show no mercy
5. Slayer - Reigning blood
6. Iron Maiden - Dance of dead
7. System of a down - Toxicity
8. Slayer - Seasons in the abbyss
9. Iron Maiden - The number of the beast
10. Iron Maiden - Powerslave
Een top10 met twee keer Metallica, drie keer Slayer en vier keer Iron Maiden... je kan 'm ook eerst de regels ff mailen.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:53 schreef MrManiak het volgende:
Bij deze ook een top 10 van een vriend die geen Fok!-account heeft, van uit de mail;
1. Metallica - Master of puppets
2. Metallica - Ride the lightning
3. Iron Maiden - Piece of mind
4. Slayer - Show no mercy
5. Slayer - Reigning blood
6. Iron Maiden - Dance of dead
7. System of a down - Toxicity
8. Slayer - Seasons in the abbyss
9. Iron Maiden - The number of the beast
10. Iron Maiden - Powerslave
Dat telt straks misschien wel makkelijker, dus wmb... surequote:Op donderdag 9 november 2006 16:12 schreef MrManiak het volgende:
Regels gemailed.
Zal ik het lijstje er maar vanaf donderen?
wel een lekkere top 10 andersquote:Op donderdag 9 november 2006 16:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar ook die vriend moet zich houden aan de '1-album-per-artiest-in-een-top-10-lijstje' regel![]()
Dankuquote:Op donderdag 9 november 2006 18:31 schreef nipeng het volgende:
Mooie lijst van Doff. Ik moet maar eens gaan beginnen met uitzoeken dit weekend.
quote:
Dankjequote:Op vrijdag 10 november 2006 12:57 schreef Lenoir het volgende:
[..]
![]()
Man-man-man, wat een lijst. Geweldig om mijn toch gestaag inkrimpende verlanglijst aan te vullen. Zoals met 'Someday my prince will come' van Davis bijvoorbeeld, de Mingus-albums uit de top-20, Morgan Lee, dat live-album van Stanley Clarcke en 'House-party' van Jimmy Smith, om er maar een paar te noemen.
Shorters 'Speak no evil' heeft mij altijd wat onverschillig gelaten, maar een mooie gelegenheid om de plaat nog eens op te zetten. Mooie keus voor Straight Life in plaats van het geijkte Red Clay van Hubbard. Opvallend lage plek dan weer voor Coltrane's Olé.
Als dat er nog niet is dan lijkt me dat wel iets voor begin volgend jaar.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:51 schreef Longmen het volgende:
Komt er ook nog een albumlijstje / top10 over de beste albums uit2006?![]()
Of december, zo'n standaard terugkijk maand op het afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:41 schreef nipeng het volgende:
[..]
Als dat er nog niet is dan lijkt me dat wel iets voor begin volgend jaar.
Dat laatste volgens mij!quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:14 schreef Z het volgende:
Is het nou zo dat 'Kid A' 'Ok Computer' verdreven heeft van de eerste plaats of is er een 'Kid A'-kamp en een 'Ok Computer'-kamp?
Dan doe je een top 50, net als ik. Ik ga ook niet 100 van m'n [kijkt in database] 594 albums in zo'n lijst zetten. Nu nog niet iig, want ik ken het gros nog niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:11 schreef Norrage het volgende:
Hoe komen jullie in godsnaam aan 100 albums? ik heb er wel genoeg maar velen daarvan heb ik echt niet vaak genoeg geluisterd voordat ze hier in een top 100 terecht mogen komen?:/
En daar komt nog bij dat ik veel best ofs heb en wat minder albums
Zou verrassend zijn. Dan heeft Yorke wel zijn zin.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:14 schreef Z het volgende:
Is het nou zo dat 'Kid A' 'Ok Computer' verdreven heeft van de eerste plaats of is er een 'Kid A'-kamp en een 'Ok Computer'-kamp?
Ik moet er bijna 500 schrappen, waarvan toch een hoop al best pijnlijk.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:11 schreef Norrage het volgende:
Hoe komen jullie in godsnaam aan 100 albums? ik heb er wel genoeg maar velen daarvan heb ik echt niet vaak genoeg geluisterd voordat ze hier in een top 100 terecht mogen komen?:/
En daar komt nog bij dat ik veel best ofs heb en wat minder albums
Ik vind de eerste platen wel oké computer, maar die bliepjes enzo.... Da's niks.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:23 schreef JelleS het volgende:
Vanwaar die grote haat jegens radiohead MM. Nu had ik dat vroeger ook, maar toen ik het wat beter ging luisteren vond ik het zo slecht nog niet. Fan zal ik echter nooit worden. Heb wel alle cd's, maar die heb ik gekregen
Ik ken te weinig albums...En ja, ik ga een top 50 makenquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik moet er bijna 500 schrappen, waarvan toch een hoop al best pijnlijk.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:08 schreef Maserati het volgende:
<knip>
Het klinkt een beetje als de late beatles, maar dan psychedelischer, en een beetje lo-fi, met een vrij experimenteel stuk in het midden. Voor de verandering is de pitchfork recensie hiervan redelijk informatief.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:34 schreef Longmen het volgende:
Ben benieuwd geworden naar:
1. The Olivia Tremor Control - Dusk At Cubist Castle
Wat is dit voor soort muziek?
quote:
16. Pixies - Surfer Rosa
hmmm... Aparte keuze voor het hoogst genoteerde PF-album...quote:29. Pink Floyd - Animals
Uh ja, die bedoelde ik eigenlijk ook.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik zet gewoon de cd uitgave er in, dus met Come on Pilgrim er bij. Zal ik die dan wel samentellen?
Hoe was dat vorig jaar?
Ach ja, smaken verwschillen... de meeste mensen noemen altijd The wall of Darkside of the moon als beste PF album maar die vind ik dan weer overgewaardeerd.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:54 schreef Soli het volgende:
[..]
hmmm... Aparte keuze voor het hoogst genoteerde PF-album...
Zou het persoonlijk willen nomineren voor één van de slechtste![]()
NEE!!! Animals is geweldig! Top 3 PF albumsquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:54 schreef Soli het volgende:
[..]
hmmm... Aparte keuze voor het hoogst genoteerde PF-album...
Zou het persoonlijk willen nomineren voor één van de slechtste![]()
quote:de meeste mensen noemen altijd The wall of Darkside of the moon als beste PF album maar die vind ik dan weer overgewaardeerd.
Mee eensquote:En wat Menjo boven mij zegt...Ik vind een DSOTM ook weer minder
quote:Op maandag 13 november 2006 23:14 schreef Paradigm_shift het volgende:
1. the mars volta - frances the mute
7. the mars volta - de-loused in the comatorium
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:35 schreef ranja het volgende:
In een top 10 mag je maximaal 1 album per artiest, in een top 20/25 2, in een top 50 3 en in een top 100 5 albums per artiest.
hetzelfde geldt voor sc3quote:
Dan mag je er volgende week nog 1 maken maar dan met 1 album per band (of uitbreiden naar een top 20 of 25 minimaal)quote:Op maandag 13 november 2006 23:14 schreef Paradigm_shift het volgende:
Maar vraag me volgende week weer om zo'n lijstje en het is compleet anders...
Even testen of jullie nog wakker warenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |