En als ik die zelf schil?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:59 schreef Bora-Bora het volgende:
Met vruchten moet je bij kwetsbare darmen juist erg uitkijken!! Juist daar kan je lekker van aan de stoelgang gaan!...
Ja, het gaat de goede kant op. Nog niet 100% oké maar ik wíl gewoon op vakantie!quote:Leuk trouwens dat je gewoon op vakantie durft te gaan!Het gaat dus echt de goeie kant op!
Jammer... Had wel zin in een ijsjequote:Wat het eten betreft, zou ik inderdaad op de klassieke dingen letten:
alleen water uit flessen, zoals crohntje al zegt,
het liefst voedsel wat goed gebakken of gekookt is (groenten, vlees, vis);
liever geen rauw voedsel, dus liever geen salades en vruchten enzo,
maargoed, het hangt er ook echt een beetje vanaf hoe je darmen erbij liggen, op 't ogenblik...
Als ze wel een stootje kunnen hebben, kun je wel wat voorzichtig proberen, zoniet, pas dan echt met àlles heel erg op! In andere landen hebben ze nu eenmaal niet dezelfde bacteriën in dezelfde hoeveelheden zeg maar, dus dat kan gemakkelijk in jouw darmen rotzooi schoppen.)
Ook uitkijken met zuivelproducten ter plaatse (ijs!, yoghurt, kwark, kaas enzo)...
Thanks voor de tips!!!quote:Voor de rest:
-neem wat extra van je dagelijkse medicijnen mee
(je weet maar nooit: een verre reis kan altijd langer uitvallen dan voorzien. (Door vertragingen of annuleringen van vliegtuigen enz))
-overleg ook even met je arts over je reis:
ik kreeg indertijd altijd wat extra dingen voorgeschreven, "voor het geval dat",
en ik heb dat zeker weleens nodig gehad!
-En neem ook het telefoonnummer van je dokter mee (als je dat niet al uit je hoofd kent natuurlijk).
(het kengetal van NL is 31)
Blij om te horen dat het zo goed gaat!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:49 schreef marlieske het volgende:
Kan het niet laten hier ook even een echo foto te spammen![]()
[afbeelding]
Ondanks dat ik bang was voor een laag gewicht van de kleine, dit omdat ik normaal niet alle voedingsmiddelen en vitamines goed opneem zit onze uk netjes op schema. Nu maar hopen dat dit kleintje de gezondheid van papa overneemt, dat is eigenlijk mijn enige zorg.
Als het goed is, is het kleintje er intussen al! Ben benieuwd hoe het einde van je zwangerschap verlopen is, ivm crohn en medicatie enzo.quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:20 schreef marlieske het volgende: Morgen alweer 30 weken zwanger dus het einde komt in zicht, mag ook wel want zo licht als ik was toen ik zwanger raakte...... daar is niets meer van te zien, begin nu het formaat kamerolifantje te krijgen![]()
Gefeliciteerd met Isa, mooi kindje!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:02 schreef marlieske het volgende:
Isa ons meisje is gezond ter wereld gekomen met 37 weken en 3 dagen, klein maar fijn met haar 2664 gram. Ze is inmiddels al behoorlijk aangekomen en zit lekker in haar velletje.
Ik heb echter van de keizersnede en de bijhorende pijnstilling een behoorlijke optater gehad en heb nu weer een stootkuurtje prednisolon van 8 dagen (moet er nog 2).
Maar verder knap ik goed op van de operatie en ik voel me toppie.
Zal even een foto spammen van ons meisje![]()
[afbeelding]
Goh, wat een goed nieuws en wat een mooi kindje!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:02 schreef marlieske het volgende:
Isa ons meisje is gezond ter wereld gekomen met 37 weken en 3 dagen, klein maar fijn met haar 2664 gram. Ze is inmiddels al behoorlijk aangekomen en zit lekker in haar velletje.
Ik heb echter van de keizersnede en de bijhorende pijnstilling een behoorlijke optater gehad en heb nu weer een stootkuurtje prednisolon van 8 dagen (moet er nog 2).
Maar verder knap ik goed op van de operatie en ik voel me toppie.
Zal even een foto spammen van ons meisje![]()
[afbeelding]
Viend, vroendin, buurvrouw, buurman, kind...... "Zou je heel misschien even een boodschap voor me kunnen doen? Kan zelf de deur niet uit, en neem wat lekkers mee voor bij de koffiequote:Op maandag 13 augustus 2007 15:11 schreef milagro het volgende:
okay, dilemma... het wc papier is op... nou, en, dan ga je dat halen toch?
enkel, zodra ik serieus in beweging kom, i.e. meer dan 20 meter loop, moet ik naar de wc, en dan dus met spoed, maar er is geen wc papier dus en om dat te halen moet ik serieus in beweging komen... keukenrollen zijn ook op, overigens
de problemen van een chronische schijterd, ze vallen niet mee
Je hebt vast wel een buurman/vrouw die je een rolletje wil lenen? Of misschien zelfs wel twee?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:11 schreef milagro het volgende:
okay, dilemma... het wc papier is op... nou, en, dan ga je dat halen toch?
enkel, zodra ik serieus in beweging kom, i.e. meer dan 20 meter loop, moet ik naar de wc, en dan dus met spoed, maar er is geen wc papier dus en om dat te halen moet ik serieus in beweging komen... keukenrollen zijn ook op, overigens
de problemen van een chronische schijterd, ze vallen niet mee
en dan zien ze me een uur later gewoon buiten lopen, omdat dan het leed weer geleden isquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:00 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Viend, vroendin, buurvrouw, buurman, kind...... "Zou je heel misschien even een boodschap voor me kunnen doen? Kan zelf de deur niet uit, en neem wat lekkers mee voor bij de koffie"
google is your friendquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:59 schreef ajampaniki het volgende:
Is het misschien handig om bij de eerste post van het topic wat informatie neer te zetten over de ziekte? Sommige mensen zoals ik hebben namelijk geen idee wat het is en zouden het wel willen weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |