Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 12 november 2006 19:19 schreef MarsX het volgende:
Achter alles wat je doet zit natuurlijk kracht, de techniek die gebruikt word (die hiel-teen) zorgt ervoor dat je je voorste en achterste spieren van je onderbenen gebruikt. En inderdaad met triggers kan je zachter spelen, maar bij dubbel base betekend dat niet gelijk dat je super snel kan spelen...
Dubbel base moet je zoiezo goed trainen kwa timen ect, dan kan je beter krachtig spelen dan zacht.
Ook kan je dubbel base moeilijk met met je stokken spelen vergelijken, met je handen kan je natuurlijk erg snel spelen door je stokken te laten vallen (stuiteren dan weer ophoog door je vel). Met base is dit veel moeilijker.
Er zijn wel speciale "tools" hiervoor (stuiterballen, speciale veren, strakke gaasvellen met triggers) om dat te verbeteren.
Toch veel metaldrummers gebruiken (ja ook met triggers) veel kracht tijdens het spelen, vaak doen ze naast het gewoone oefenen nog beenspier oefeningen (met gewichten, fietsen ect.) om zo te kunnen spelen.
En het is wel degelijk te horen zonder triggers, want er spelen (gelukkig) nog genoeg metaldrummers zonder triggers.
En dan is er nog de illusie dat je als je een dubbel pedaal koopt opeens metal kan meespelen, dubbel base spelen vergt eenmaal veel oefening.
is goed.. dan laat ik het weten..quote:Op maandag 11 december 2006 21:46 schreef Ska-te het volgende:
Hmz...ik zit juist eraan te denken om er 1 te kopen
Dus als je besloten hebt...laat het dan ff weten
Als je met veel vragen zit kan je ook een keer een kijkje nemen op www.drumforum.nl, alles over drummen staat daar op.quote:Op zondag 17 december 2006 12:41 schreef Thrilled het volgende:
Hoe zit het trouwens met isolatie en dergelijke? Hij staat nu in mijn kamer maar ik denk niet dat ik de komende tijd blije buren ga krijgenik heb er zelf op het moment geen geld voor om isolatie materiaal aan te schaffen ofzo...
Je moet op de witte kant met je pedaal trappenquote:Op maandag 18 december 2006 16:33 schreef Thrilled het volgende:
ene kant is zwart, andere kant is wit, zat geen logo op geloof ik
Uhh nouja geluisterd en ik kan er opzich niet echt een zinnig woord over meldenquote:Op maandag 18 december 2006 20:18 schreef Thrilled het volgende:
ik vind inderdaad de huidige bekkens 'raar' klinken (kzal niet zeggen goed of slecht omdat ik simpelweg niet weet hoe ze moeten klinken). Net muziekschool opgebeld en die verwezen me door naar een ander telefoon nummer. Morgen even bellen en dan weet ik hoe of wat over de drumlessen die ik daar kan volgen.
edit/
Net met mn telefoon naast mn drumstel gaan zitten en op alles wat klappen gegevens en opgenomen. eerste opname is van dit filmpje (vanaf 15 seconde tot aan 24 seconden) Alleen deed ik het in te snel tempo, maar dat boeit niet.. en het tweede filmpje waren gewoon stuk of 5 slagen op elk onderdeel wat ik hadmaar ik vind alles zo raar, galm, niet-drumstel achtig klinken... kunnen jullie oordelen?
Opname 1 (afspelen met Realplayer)
Opname 2 (afspelen met Realplayer)
*het is ook niet zo'n goede microfoon van mn telefoon dus daar kan het ook een beetje aanliggen, maar verder klinkt het net zoals op mn drumstel...*
ook heb ik gekeken naar mn bassdrum. Die staan altijd ietsjes gekanteld he? Laten we zeggen dat je achter het drumstel zit, dan kantelt hij naar me toe. Met 2 ondersteunende pootjes aan de achterzijde. Deze pootjes zijn vastgeschroeft en kunnen niet naar de andere kant. Het pedaal kan ik wel loshalen maar dan kan ik hem niet bevestigen aan de andere kant. Kan wel, maar dan "zweeft" hij en staat niet op de grond, dus ik kan geen andere conclusie trekken dan dat hij goed staat.
Haha, oke dan! Nouja voor 289 euro zou ik alles behalve goed geluid verwachten om eerlijk te zijnquote:Op woensdag 20 december 2006 14:34 schreef Thrilled het volgende:
Het is ook meer bedoeld van: "kennis maken met..." zodra ik beter word door middel van die lessen kan ik gaan kijken naar een beter drumstel uiteraard..maar het lijkt me wel dat hier een beter geluid uit kan komen dan op dit moment![]()
het is trouwens een drumstel van de praxis![]()
[afbeelding]
Nouja, als hij nog geen eens weet hoe is moet oefenen lijkt meespelen met cd's me wel erg hoog gegrepen!quote:Op woensdag 20 december 2006 16:20 schreef CasB het volgende:
Meespelen met cd's is misschien een optie?
Netjes!quote:Op donderdag 21 december 2006 22:19 schreef dazzled het volgende:
Nou bij deze een SPAM.
http://myspace.com/thegirlsnl
EP van 2007 kun je binnenkort helemaal luisteren. Nu een voorproefje van onze nieuwe single!
groeten mij
owja,,
PEARL rulz!
Probeer eens te tellen :quote:Op woensdag 20 december 2006 15:50 schreef Thrilled het volgende:
ik weet niet eens hoe ik moet oefenenik wacht eerlijk gezegd tot de eerste week van januari, dan starten mijn drumlessen, zou niet weten wat ik zou kunnen oefenen
Het is een klein festival achtig iets. Waarbij alle vertegenwoordigers van bepaalde regio's gaan spelen. Wij vertegenwoordigen regio Drenthe/Meppel. Volgens mij zit er ook nog een prijsje aan vast. maar hoe dat zit weet ik zo nietquote:Op zaterdag 23 december 2006 19:35 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Netjes!
Hoe komen jullie in de Melkweg terecht?
Is het een voorprogrammatje ofwat?
http://www.youtube.com/watch?v=SQ_X25MtP6kquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:59 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Probeer eens te tellen :
1 e 2 e 3 e 4 e (voor alle duidelijkheid, de 'e' duurt even lang als de 1,2,3 en 4. Al deze tellen speel je op je hihat, langzaam tempo.
Als je een bepaald tempo eenmaal vasthoud, probeer je om op de 1 en 3 een bassdrum te spelen. Als dat een beetje lukt probeer je op de 2 en 4 een snare. Dit is het basisritme van drummen.
Op de 'e' 's komt dus alléén een hihatslag met je rechterhand (als je rechts bent dan).
Ik zou zeggen probeer het eens. Zo zonde als je een drumstel hebt staan en nog 2 weken moet wachten voordat je erop kan spelen toch
Die stemquote:Op zondag 24 december 2006 18:06 schreef Thrilled het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=SQ_X25MtP6k
zoiets als dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |