abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43435833
ja
pi_43436052
wooh heavy! dat ga ik ook eens proberen die techniek!
pi_43483267
Ja?
Als je het mij vraagt dit er dus totaal geen kracht achter. Net als de meeste metaldrummer getriggerd spelen zodat er nog iets van hun gedubbelbass te horen is. Is dit ook gewoon kleine tikjes geven tegen je bass. Hoe minder kracht je zet hoe sneller je kan gaan.
Ik denk niet dat er zonder triggers nog iets van te horen is in een band.
pi_43484709
Achter alles wat je doet zit natuurlijk kracht, de techniek die gebruikt word (die hiel-teen) zorgt ervoor dat je je voorste en achterste spieren van je onderbenen gebruikt. En inderdaad met triggers kan je zachter spelen, maar bij dubbel base betekend dat niet gelijk dat je super snel kan spelen...

Dubbel base moet je zoiezo goed trainen kwa timen ect, dan kan je beter krachtig spelen dan zacht.
Ook kan je dubbel base moeilijk met met je stokken spelen vergelijken, met je handen kan je natuurlijk erg snel spelen door je stokken te laten vallen (stuiteren dan weer ophoog door je vel). Met base is dit veel moeilijker.
Er zijn wel speciale "tools" hiervoor (stuiterballen, speciale veren, strakke gaasvellen met triggers) om dat te verbeteren.

Toch veel metaldrummers gebruiken (ja ook met triggers) veel kracht tijdens het spelen, vaak doen ze naast het gewoone oefenen nog beenspier oefeningen (met gewichten, fietsen ect.) om zo te kunnen spelen.

En het is wel degelijk te horen zonder triggers, want er spelen (gelukkig) nog genoeg metaldrummers zonder triggers.

En dan is er nog de illusie dat je als je een dubbel pedaal koopt opeens metal kan meespelen , dubbel base spelen vergt eenmaal veel oefening.
pi_44098873
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:19 schreef MarsX het volgende:
Achter alles wat je doet zit natuurlijk kracht, de techniek die gebruikt word (die hiel-teen) zorgt ervoor dat je je voorste en achterste spieren van je onderbenen gebruikt. En inderdaad met triggers kan je zachter spelen, maar bij dubbel base betekend dat niet gelijk dat je super snel kan spelen...

Dubbel base moet je zoiezo goed trainen kwa timen ect, dan kan je beter krachtig spelen dan zacht.
Ook kan je dubbel base moeilijk met met je stokken spelen vergelijken, met je handen kan je natuurlijk erg snel spelen door je stokken te laten vallen (stuiteren dan weer ophoog door je vel). Met base is dit veel moeilijker.
Er zijn wel speciale "tools" hiervoor (stuiterballen, speciale veren, strakke gaasvellen met triggers) om dat te verbeteren.

Toch veel metaldrummers gebruiken (ja ook met triggers) veel kracht tijdens het spelen, vaak doen ze naast het gewoone oefenen nog beenspier oefeningen (met gewichten, fietsen ect.) om zo te kunnen spelen.

En het is wel degelijk te horen zonder triggers, want er spelen (gelukkig) nog genoeg metaldrummers zonder triggers.

En dan is er nog de illusie dat je als je een dubbel pedaal koopt opeens metal kan meespelen , dubbel base spelen vergt eenmaal veel oefening.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Natuurlijk moet je db trainen kwa timen, dat is logisch. Dat houdt drummen uberhaupt in. Het vergt dus veel controle om ook zacht getimed te spelen. Maar ik denk dat een metaldrummer die alleenmaar heel veel snelle noten achter elkaar speelt een optreden lang, dit niet volhoudt als hij met ontzettend veel kracht speelt.
Je kan het volgens mij daarom dus juist wèl vergelijken met met je stokken spelen. Hoe meer kracht je zet, hoe meer krampachtig je gaat spelen, hoe moeilijker het wordt om voor een lange periode (bijvoorbeeld een optreden) alles vol te houden. Drummen houdt sowieso in dat je zo ontspannen mogelijk speelt.
pi_44167026
moeller-techniek is niet alleen voor je voeten, wordt ook erg veel gebruikt voor je handen. Vaak de makkelijkste manier om snel te kunnen spelen, tenzij je alle noten perfect op gelijk volume wilt hebben, dan worden single/double strokes weer interessanter
pi_44167127
hmm ik zie net dat er nog een tweede pagina was, dan wordt mn reply inene niet meer nuttig

OT: Metaldrummen kost vaak idd veel, heel veel energie. Het komt ook regelmatig voor dat metaldrummers flauwvallen van uitdroging en vermoeiing na een gig
  donderdag 7 december 2006 @ 15:19:50 #61
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_44224864
Even een melding doen: Herbie Hancock speelt op 12 december in Vredenburg, Utrecht met op drums Vinnie Colaiuta. Het is niet echt mijn muzieksoort, maar als drummer niet te versmaden. Ik ga!
pi_44296371
foutje...

[ Bericht 97% gewijzigd door Gitarist op 10-12-2006 11:26:04 (foutje) ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  zondag 10 december 2006 @ 22:02:06 #63
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44313308
Ik zit er juist weer aan te twijfelen om m'n double bass weg te doen.

Gebruik hem amper tot niet. M'n metal periode heb ik gehad, en voor mij met de huidige muziek die ik nu maak is het totaal niet van toepassing.
Heb een dw5000 dubbelpedaal

Wiew, nog even en dan is onze EP af!!!!
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_44339350
Hmz...ik zit juist eraan te denken om er 1 te kopen
Dus als je besloten hebt...laat het dan ff weten
  donderdag 14 december 2006 @ 08:48:23 #65
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44416591
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:46 schreef Ska-te het volgende:
Hmz...ik zit juist eraan te denken om er 1 te kopen
Dus als je besloten hebt...laat het dan ff weten
is goed.. dan laat ik het weten..

alleen het word me niet makkelijker gemaakt. M"n vriendin vind dat ik hem moet houden. Aangezien het wel een pedaal is die ik altijd al heb willen hebben en hij speelt zo super fijn..

Vrouwen, :p

Terry is in zwolle geweest.. zijn er nog mensen geweest?? (of ik vergis me, dat hij nog moet haa)
pi_44497429
Hey hallo allemaal!

Vanaf mn 10e jaar ofzo is het al een wens van mij om te leren drummen. Mn vader beloofde mij een drumstel en dit was er eigenlijk nooit van gekomen. Tot mijn grote verassing stond vanavond ineens een drumstel op mijn kamer en ik blij natuurlijk. Alleen ik heb niet echt tijd om lessen te nemen (over een maand of 2 misschien wel, zit nu in stage en dergelijke) dus ik wil beginnen om het te leren (the basics..) via internet / boeken whatever, maar hoe/wat/waar/wie? Ik neem aan dat dit wel de aangewezen plaats is hiervoor. Graag jullie mening / info!!!!
pi_44498183
Ik het het op de ouderwetse manier geleerd; begin met een simpel punkbandje.. daar hoor je heel vaak het steeds terug kerende basis ritme en probeer dat na te doen! Om een roffel te leren heb ik telkens heel langzaam beginnen en dan steeds sneller!

Ik drum zelf nu tien jaar en elke slagje heb ik mezelf aangeleerd, puur omdat ik drumlessen te saai vond. Wel heb ik geleerd om van een rechtshandig drumstel over te gaan naar een linkshandig drumstel..

Nee, echt, begin lekker op je gemak rustig je set zo te stellen dat ie voor jou het lekkerst zit, vervolgens begin je alleen met je handen op de snare te oefenen, dan snare en hi-hat samen, dan proberen om je voeten en handen onafhankelijk te laten bewegen, dan bassdrum erbij, en vanaf daar verder opbouwen wat voor jou het prettigst lijkt en heel heeeeeeeel veel luisteren naar anderen, maar spring niet meteen in het diepe!

Ik zelf leer onwijs veel van Dominic Howard van Muse, hij is mijn drumleraar van de verte, ook hij heeft zichzelf alles aangeleerd en wellicht zou niet iedereen het hier niet met me eens zijn en horen ze ook liever een Dave Weckl etc, maar hij drumt mijn genre en nu kan ik elk liedje van Muse meedrummen en had het me bijna op de rock acedemie gebracht (vond een andere studie net iets leuker )

ik raad echt iedereen aan om het zelf uit te vogelen, dan klinkt het namelijk niet zo gemaakt!
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44501119
snare / hi-hat / bassdrum enz weet ik nog niet wat welke is maar dat komt wel zal wel zat info op internet staan. Toch bedankt voor de info, zeer nuttig
pi_44503303
Hoe zit het trouwens met isolatie en dergelijke? Hij staat nu in mijn kamer maar ik denk niet dat ik de komende tijd blije buren ga krijgen ik heb er zelf op het moment geen geld voor om isolatie materiaal aan te schaffen ofzo...
pi_44505920
Hi-Hat zijn die twee bekkens die je op elkaar kan slaan met je voet
Snare is die met dat witte vel
Bass is die je open en dicht kan stampen

Sorry, dacht dat ik mijn uitleg zo simpel mogelijk hield haha. Bij de doe het zelf winkel kan je inderdaad isolatie wanden kopen die je eventueel op je muur kan plakken, maar dat ziet er niet uit! Ga alle buren af, vertel dat je een drumstel hebt, en overleg kwa tijden! IK mag bij mijn ouders niet meer na tienen drummen en smiddags liever ook niet omdat de baby dan slaapt. Een vriend van mij doe het alleen tussen 9 en 12 elke dag, omdat men dan werkt. Gewoon goed overleggen en jullie komen er wel uit...

Wat voor een kit heb je trouwens?
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44506265
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:41 schreef Thrilled het volgende:
Hoe zit het trouwens met isolatie en dergelijke? Hij staat nu in mijn kamer maar ik denk niet dat ik de komende tijd blije buren ga krijgen ik heb er zelf op het moment geen geld voor om isolatie materiaal aan te schaffen ofzo...
Als je met veel vragen zit kan je ook een keer een kijkje nemen op www.drumforum.nl, alles over drummen staat daar op.
Of op http://www.pearldrummersforum.com, maar da's Engels.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_44523809
Vooraanzicht *groot*
Schuin-Vooraanzicht *groot*
"Achter"-aanzicht *groot* (hierbij staat het nog allemaal in spiegelbeeld, omdat hij verkeerd neergezet was, maar staat nu zoals de eerste 2 foto's.

Ik zal binnenkort even langs gaan bij de buren (we wonen op een hoek dus dat is mooi) en overleg plegen.
pi_44524472
En gelijk even je toms wat netter positioneren
pi_44528973
Dat was mijn volgende vraag hoe weet je hoe alles goed gepositioneerd staat?
pi_44529148
Nouja, het is natuurlijk hoe je het zelf het lekkerste vind spelen, maar ik zou sowieso proberen om de toms wat dichter bij elkaar te zetten.
pi_44529202
Oh dus gewoon op je gevoel, er is geen algemene set up ofzo?
pi_44530407
Ja, inderdaad ik zou de toms ook iets dichterbij elkaar zetten, zo schuin spelen lijkt mij erg moeilijk... Verder zou ik ipv van drumlessen sparen voor een aantal bekkens (je gaat je doodschrikken van de prijzen haha) Voor de rest is het inderdaad een kwestie van je gevoel, wat speelt het lekkerst, hoe zit je zelf het fijnst etc..

Bij basis set upjes denk ik altijd aan Pearltje forumpjes, maar de gemiddelde gaat dit ook in een tijdje veranderen... maar ziet er best goed uit! Lief van je vader!
pi_44530874
nu al uitbreiden/verbeteren? ik denk dat het eerst slimmer is om te leren drummen om daarna het drumstel te verbeteren nietwaar?
pi_44538609
Geloof mij... al na een week zal je bekkens missen, zo te zien heb je er maar 1? (excl. hi-hat) ik begon ook jaren geleden met een basis setje, een week later zeurde ik al om bekkens! Tenzij je eerst trommeltje voor trommeltje wilt oefenen, maar geloof mij, je gaat ze snel genoeg missen haha
pi_44540090
ok , en op wat voor prijzen kan ik rekenen?

En wat is nu het eerste waar ik me op moet gaan richten, qua techniek dan..?

[ Bericht 28% gewijzigd door Thrilled op 18-12-2006 16:15:14 ]
pi_44540827
ik zie geen logo op het bassdrumvel staan, als dit aan de kant staat van waar je zit, moet je hem even omdraaien
pi_44541293
ene kant is zwart, andere kant is wit, zat geen logo op geloof ik
pi_44546407
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:33 schreef Thrilled het volgende:
ene kant is zwart, andere kant is wit, zat geen logo op geloof ik
Je moet op de witte kant met je pedaal trappen
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_44546665
maar dan staan de drums daarbovenop toch omgedraaid? of kan je die ook weer ronddraaien?
pi_44548045
Alles kan je uit elkaar halen en omdraaien Prachtig zo een drumstel... ff puzzelen en gewoon plaatjes opzoeken en kijken, staat er nergens een merk? Ook niet op het drumstel zelf? Dan kan je eventueel naar de website gaan en daar kijken hoe jou drumstel in elkaar moet!

Wat je ook kan doen is naar de muziek winkel gaan en vragen om een beginners videoband! Daar krijg je de basisjes voorgespeeld en kan je vanuit daar verder bouwen...

wat betreft de bekkens, tja, als ik ze eens in de zoveel tijd vernieuw ben ik toch een goeie 900 euro kwijt (en meestal is dat aanbieding!) oude verkoop ik dan wel weer door hoor, hou alleen niet zo van krassen etc.. maaaaaaar, voordat je helemaal van je stoel afspringt en schrikt dit is wel zildjian, zeker dat je ze veel goedkoper kan krijgen overal, veeheeeel goedkoper! Maar luister dan wel eerst ff, sommige hebben echt een kut geluid! Ga gewoon een keer langs een winkel, kijk rustig rond en vraag, informeer en koop niets

Maar instructie banden zijn niet verkeerd!
pi_44549515
ik vind inderdaad de huidige bekkens 'raar' klinken (kzal niet zeggen goed of slecht omdat ik simpelweg niet weet hoe ze moeten klinken). Net muziekschool opgebeld en die verwezen me door naar een ander telefoon nummer. Morgen even bellen en dan weet ik hoe of wat over de drumlessen die ik daar kan volgen.

edit/

Net met mn telefoon naast mn drumstel gaan zitten en op alles wat klappen gegevens en opgenomen. eerste opname is van dit filmpje (vanaf 15 seconde tot aan 24 seconden) Alleen deed ik het in te snel tempo, maar dat boeit niet.. en het tweede filmpje waren gewoon stuk of 5 slagen op elk onderdeel wat ik had maar ik vind alles zo raar, galm, niet-drumstel achtig klinken... kunnen jullie oordelen?

Opname 1 (afspelen met Realplayer)
Opname 2 (afspelen met Realplayer)

*het is ook niet zo'n goede microfoon van mn telefoon dus daar kan het ook een beetje aanliggen, maar verder klinkt het net zoals op mn drumstel...*

ook heb ik gekeken naar mn bassdrum. Die staan altijd ietsjes gekanteld he? Laten we zeggen dat je achter het drumstel zit, dan kantelt hij naar me toe. Met 2 ondersteunende pootjes aan de achterzijde. Deze pootjes zijn vastgeschroeft en kunnen niet naar de andere kant. Het pedaal kan ik wel loshalen maar dan kan ik hem niet bevestigen aan de andere kant. Kan wel, maar dan "zweeft" hij en staat niet op de grond, dus ik kan geen andere conclusie trekken dan dat hij goed staat.

[ Bericht 16% gewijzigd door Thrilled op 18-12-2006 22:09:05 ]
pi_44563815
schup
pi_44568230
Uhh ja ik kan niet luisteren want de extensie van je ding snapt mijn computer niet
pi_44568327
realplayer opent ze wel zeg ik
pi_44568700
verdomme, net de muziekschool gebeld. Ik kon een inschrijfformulier invullen maar omdat het budget van de gemeente op is kan ik niet geplaatst worden dit schooljaar. Ik kan wel op een wachtlijst geplaatst worden (ik ben de enige die er nu op staat ) maar niks is zeker en mocht ik wel toegelaten worden is dat pas augustus volgend jaar... nu moet ik op zoek naar een drummer die les wilt geven ... bah

Ik wil drumles!

edit/

Jippie, drumleraar gevonden! vanaf januari ga ik drumlessen krijgen, 15 euro per les, was een les van 30 minuten.. is dit duur of goedkoop? normaal?

Lessen zouden bestaan uit onder andere: notenschrift, stokken vasthouden (hij had er een woord voor maar weet niet meer hoe hij het noemde ) , ritmes, techniek, stemmen, het kon bij hem thuis, maar ook bij mij... ik zal hem vragen naar mijn drumstel te kijken, uit te testen en te stemmen etc ben wel blij!

[ Bericht 21% gewijzigd door Thrilled op 19-12-2006 15:47:58 ]
pi_44598384
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:18 schreef Thrilled het volgende:
ik vind inderdaad de huidige bekkens 'raar' klinken (kzal niet zeggen goed of slecht omdat ik simpelweg niet weet hoe ze moeten klinken). Net muziekschool opgebeld en die verwezen me door naar een ander telefoon nummer. Morgen even bellen en dan weet ik hoe of wat over de drumlessen die ik daar kan volgen.

edit/

Net met mn telefoon naast mn drumstel gaan zitten en op alles wat klappen gegevens en opgenomen. eerste opname is van dit filmpje (vanaf 15 seconde tot aan 24 seconden) Alleen deed ik het in te snel tempo, maar dat boeit niet.. en het tweede filmpje waren gewoon stuk of 5 slagen op elk onderdeel wat ik had maar ik vind alles zo raar, galm, niet-drumstel achtig klinken... kunnen jullie oordelen?

Opname 1 (afspelen met Realplayer)
Opname 2 (afspelen met Realplayer)

*het is ook niet zo'n goede microfoon van mn telefoon dus daar kan het ook een beetje aanliggen, maar verder klinkt het net zoals op mn drumstel...*

ook heb ik gekeken naar mn bassdrum. Die staan altijd ietsjes gekanteld he? Laten we zeggen dat je achter het drumstel zit, dan kantelt hij naar me toe. Met 2 ondersteunende pootjes aan de achterzijde. Deze pootjes zijn vastgeschroeft en kunnen niet naar de andere kant. Het pedaal kan ik wel loshalen maar dan kan ik hem niet bevestigen aan de andere kant. Kan wel, maar dan "zweeft" hij en staat niet op de grond, dus ik kan geen andere conclusie trekken dan dat hij goed staat.
Uhh nouja geluisterd en ik kan er opzich niet echt een zinnig woord over melden Het zal wel een niet heel duur drumstel zijn dus kwaiteit is zoiezo wel niet zo goed. maarja, het heeft ook niet veel nut om zonder verstand een beetje aan die dingen te gaan draaien dus mijn tip: wacht even op die leraar want die kan het goed horen
pi_44598434
Het is ook meer bedoeld van: "kennis maken met..." zodra ik beter word door middel van die lessen kan ik gaan kijken naar een beter drumstel uiteraard..maar het lijkt me wel dat hier een beter geluid uit kan komen dan op dit moment

het is trouwens een drumstel van de praxis

pi_44600544
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:34 schreef Thrilled het volgende:
Het is ook meer bedoeld van: "kennis maken met..." zodra ik beter word door middel van die lessen kan ik gaan kijken naar een beter drumstel uiteraard..maar het lijkt me wel dat hier een beter geluid uit kan komen dan op dit moment

het is trouwens een drumstel van de praxis

[afbeelding]
Haha, oke dan! Nouja voor 289 euro zou ik alles behalve goed geluid verwachten om eerlijk te zijn Als je echt ontevreden blijft kan je eens andere vellen erop gooien (ik zou het zonde van mijn geld vinden want geluid blijft nog bagger, alleen wel iets minder bagger) Maarja! Natuurlijk kan je hier goed de basisprinciepes op leren Ik was al zo blij met mijn eerste drummstelletje dat ik niet zat te luisteren naar het geluid, maar lekker te oefenen:P toen ik wat beter werd wilde ik ook wat beter geluid.. van het een op het ander:)

Maargoed succes! minimaal uurtje per dag oefenen he?
pi_44600578
ik weet niet eens hoe ik moet oefenen ik wacht eerlijk gezegd tot de eerste week van januari, dan starten mijn drumlessen, zou niet weten wat ik zou kunnen oefenen
pi_44601519
Meespelen met cd's is misschien een optie?
pi_44605509
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:20 schreef CasB het volgende:
Meespelen met cd's is misschien een optie?
Nouja, als hij nog geen eens weet hoe is moet oefenen lijkt meespelen met cd's me wel erg hoog gegrepen!

Ik heb verder geen tijd om te googlen maar ga is zoeken op basis beats.. ! er is zoveel te vinden op internet..
  donderdag 21 december 2006 @ 22:19:21 #97
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44642001
Nou bij deze een SPAM.

http://myspace.com/thegirlsnl

EP van 2007 kun je binnenkort helemaal luisteren. Nu een voorproefje van onze nieuwe single!

groeten mij

owja,,

PEARL rulz!
pi_44688628
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:19 schreef dazzled het volgende:
Nou bij deze een SPAM.

http://myspace.com/thegirlsnl

EP van 2007 kun je binnenkort helemaal luisteren. Nu een voorproefje van onze nieuwe single!

groeten mij

owja,,

PEARL rulz!
Netjes!
Hoe komen jullie in de Melkweg terecht?
Is het een voorprogrammatje ofwat?
pi_44694555
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:50 schreef Thrilled het volgende:
ik weet niet eens hoe ik moet oefenen ik wacht eerlijk gezegd tot de eerste week van januari, dan starten mijn drumlessen, zou niet weten wat ik zou kunnen oefenen
Probeer eens te tellen :

1 e 2 e 3 e 4 e (voor alle duidelijkheid, de 'e' duurt even lang als de 1,2,3 en 4. Al deze tellen speel je op je hihat, langzaam tempo.
Als je een bepaald tempo eenmaal vasthoud, probeer je om op de 1 en 3 een bassdrum te spelen. Als dat een beetje lukt probeer je op de 2 en 4 een snare. Dit is het basisritme van drummen.
Op de 'e' 's komt dus alléén een hihatslag met je rechterhand (als je rechts bent dan).

Ik zou zeggen probeer het eens. Zo zonde als je een drumstel hebt staan en nog 2 weken moet wachten voordat je erop kan spelen toch
  zondag 24 december 2006 @ 15:45:16 #100
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44709920
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:35 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Netjes!
Hoe komen jullie in de Melkweg terecht?
Is het een voorprogrammatje ofwat?
Het is een klein festival achtig iets. Waarbij alle vertegenwoordigers van bepaalde regio's gaan spelen. Wij vertegenwoordigen regio Drenthe/Meppel. Volgens mij zit er ook nog een prijsje aan vast. maar hoe dat zit weet ik zo niet
pi_44713949
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:59 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Probeer eens te tellen :

1 e 2 e 3 e 4 e (voor alle duidelijkheid, de 'e' duurt even lang als de 1,2,3 en 4. Al deze tellen speel je op je hihat, langzaam tempo.
Als je een bepaald tempo eenmaal vasthoud, probeer je om op de 1 en 3 een bassdrum te spelen. Als dat een beetje lukt probeer je op de 2 en 4 een snare. Dit is het basisritme van drummen.
Op de 'e' 's komt dus alléén een hihatslag met je rechterhand (als je rechts bent dan).

Ik zou zeggen probeer het eens. Zo zonde als je een drumstel hebt staan en nog 2 weken moet wachten voordat je erop kan spelen toch
http://www.youtube.com/watch?v=SQ_X25MtP6k

zoiets als dit?
pi_44714149
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:06 schreef Thrilled het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=SQ_X25MtP6k

zoiets als dit?
Die stem
Maar inderdaad, zoiets zou je kunnen gaan oefenen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')