Ik weet niet met welke incassobureau's jij werkt, maar ik heb nooit een dossier geweigerd gekregen omdat er geen herinnering of twee verzonden is, daar is ook geen enkele reden voor.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:04 schreef boarn het volgende:
[..]
Dat is niet waar, een incassobureau wil helemaal geen zaken in behandeling nemen indien je niet meer dan 2x hebt herinnerd of hebt aangemaand. Ze nemen nooit een zaak in behandeling waarvoor enkel en alleen 1x een factuur is verzonden en verder niks.Lees de AV van incassobureau's maar eens na. Want in dat geval mag het bedrijf mooi aantonen dat de brief wel bij de juiste op de mat is gekomen. Post kan kwijtraken, brieven kunnen in de verkeerde bus gegooid worden. Maar 1x een factuur versturen is nooit genoeg!
Voor mijn werk geef ik soms wekelijks, maar zeker maandelijks incasso's uit handen omdat de debiteuren niet willen betalen. Ik ben nog nooit een bureau tegen gekomen die niet vraag naar minimaal 1 factuur en 2 herinneringen daar op.[/black]
Hoewel deze disscussie off topic gaat is het natuurlijk wel degelijk van belang wat in de AV van het bedrijf staat, als daar wordt aangegeven dat er herinneringen worden verstuurd, en ze zetten een vordering zonder deze herinneringen verstuurd uit via een incassobureau het bijzonder lastig zal worden voor het incassoburo om bij een eventuele gang naar de rechter deze zaak te winnen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:16 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik weet niet met welke incassobureau's jij werkt, maar ik heb nooit een dossier geweigerd gekregen omdat er geen herinnering of twee verzonden is, daar is ook geen enkele reden voor.
Slecht verhaal. Vooral dit stuk:quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:59 schreef THEFXR het volgende:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=4551301
Die sukkels van Kassa vergeten dat de videotheek geen DVDs van ¤7,95 uit het schap bij de Free Record Shop trekt, maar speciale 'verhuur' edities moet kopen waarover extra veel rechten betaald moeten worden. De prijs van zo'n DVD kan met gemak boven de ¤100 uitkomen (of nog meer als het een populaire titel is)...quote:- Mocht Videoland redelijkerwijs kunnen aantonen dat u de film niet heeft teruggebracht, dan is hun schade veel lager: de aanschaf van een nieuwe film en administratiekosten. In onze ogen waarschijnlijk enkele tientjes.
Ah. Dus als die medewerkers graag goed willen eten maken ze afspraken met videotheken dat deze, in plaats van je te melden dat je nog wat open hebt staan, meteen alle vorderingen via het incassobureau spelen. Kunnen ze een mooie deal maken, dat ze 10% van de uiteindelijke incassovordering terugkrijgen als 'bonusje'? Kunnen zowel de medewerkers van het incassobureau als de videotheek erg goed eten!quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:51 schreef Argento het volgende:
Uit dit hele voorval blijkt al dat je die videobanden in ieder geval te laat hebt ingeleverd: ergo: gehuurde videobanden moet je terugbrengen anders zijn de gevolgen voor jou. Zou wel mooi zijn dat je je dan kunt beperken tot de hoofdsom, maar zo werkt het niet. Medewerkers van een incassobureau moeten ook eten.
Een videotheek betaalt voor licenties, niet voor fysieke goederen. Als ze een licentie hebben om 20 DVDs van film X te verhuren, en een gaat er kapot, kunnen ze gewoon een nieuwe bestellen voor een klein bedrag. Zou bizar zijn als ze, omdat een DVD kapot gaat, weer honderden euro's neer moesten leggen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef bug_me_not2 het volgende:
Die sukkels van Kassa vergeten dat de videotheek geen DVDs van ¤7,95 uit het schap bij de Free Record Shop trekt, maar speciale 'verhuur' edities moet kopen waarover extra veel rechten betaald moeten worden. De prijs van zo'n DVD kan met gemak boven de ¤100 uitkomen (of nog meer als het een populaire titel is)...
Maar ja, als jij een DVD (of CD) koopt dan is bij de prijs ook een gedeelte licentiekosten. Krijg jij korting op de aanschafsprijs van een nieuwe DVD (of CD) als de oude kapot is gegaan? Ik namelijk niet, terwijl ik toch al de licentiekosten betaald heb.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:13 schreef Catbert het volgende:
[..]
Een videotheek betaalt voor licenties, niet voor fysieke goederen. Als ze een licentie hebben om 20 DVDs van film X te verhuren, en een gaat er kapot, kunnen ze gewoon een nieuwe bestellen voor een klein bedrag. Zou bizar zijn als ze, omdat een DVD kapot gaat, weer honderden euro's neer moesten leggen.
Wat voor jou geldt is hoe dan ook anders dan wat voor videotheken geldt. Die hebben hele andere contracten dan wij die gewoon simpelweg een DVDtje kopen. Wat niet wegneemt dat als je DVD kapot gaat je nog steeds het recht hebt die film te kijken. Had je ff een backup moeten makenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:31 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maar ja, als jij een DVD (of CD) koopt dan is bij de prijs ook een gedeelte licentiekosten. Krijg jij korting op de aanschafsprijs van een nieuwe DVD (of CD) als de oude kapot is gegaan? Ik namelijk niet, terwijl ik toch al de licentiekosten betaald heb.
Dat zou kunnen, ik zit niet in de business. Maar je laatste opmerking snap ik niet, ik heb namelijk altijd het recht om een film te kijken. Waarom zou ik dat niet mogen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat voor jou geldt is hoe dan ook anders dan wat voor videotheken geldt. Die hebben hele andere contracten dan wij die gewoon simpelweg een DVDtje kopen. Wat niet wegneemt dat als je DVD kapot gaat je nog steeds het recht hebt die film te kijken. Had je ff een backup moeten maken
Als je een DVD niet gekocht/gehuurd hebt, heb je geen recht (ff afgezien van de bios) een film te zien.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:21 schreef bug_me_not2 het volgende:
Dat zou kunnen, ik zit niet in de business. Maar je laatste opmerking snap ik niet, ik heb namelijk altijd het recht om een film te kijken. Waarom zou ik dat niet mogen?
Huh? Dus als ik op bezoek ga bij een vriend van mij die een film heeft gehuurd dan mag alleen hij daar naar kijken? Ik moet dan de kamer verlaten of zo?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:26 schreef Catbert het volgende:
Als je een DVD niet gekocht/gehuurd hebt, heb je geen recht (ff afgezien van de bios) een film te zien.
Anders zoek je zelf ff uit hoe het zit zeg. Damn. Er zit een beperking aan aan hoeveel mensen je een film tegelijkertijd mag vertonen. "In huiselijke sfeer" mag je inderdaad een film aan anderen laten zien, maar het moet geen bioscoop worden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:09 schreef bug_me_not2 het volgende:
Huh? Dus als ik op bezoek ga bij een vriend van mij die een film heeft gehuurd dan mag alleen hij daar naar kijken? Ik moet dan de kamer verlaten of zo?
Zucht. Je haalt er allerlei niet relevante zaken bij. Jouw stelling was dat ik niet zomaar het recht heb om een film te kijken zolang ik die niet gekocht/gehuurd heb. Dat is dus pertinent niet waar. Leg me eens uit waarom je hier nu ineens over een vertoning in huiselijke sfeer begint ??quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:49 schreef Catbert het volgende:
Anders zoek je zelf ff uit hoe het zit zeg. Damn. Er zit een beperking aan aan hoeveel mensen je een film tegelijkertijd mag vertonen. "In huiselijke sfeer" mag je inderdaad een film aan anderen laten zien, maar het moet geen bioscoop worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |