Breedst! Breedbeeld!quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:02 schreef Robar het volgende:
Nederland op zijn smalst!
Ten eerste: een tv bestellen voor 99 euro en hopen dat je hem krijgt lijkt me geen misstap. Verder: die rechtszaak komt inderdaad kinderachtig over, maar Otto ook hoor. Welke fatsoenlijke webshop moet er nu een week over doen om een typefout te herstellen, heeft een site die zo slecht is dat anderen je gegevens kunnen zien, in jouw naam kunnen bestellen, of beide, stuurt brieven met een wederom foute prijs aan 'Mevrouw' X, of zet automatische orderbevestiging aan voor producten die nog niet gecontroleerd zijn.. Als de tv nu gewoon op voorraad was geweest hadden een aantal mensen hem al thuis gehad waarschijnlijk, dan hadden ze helemaal een probleem gehad. Oh, en die mensen van die rechtszaak, hoe kinderachtig en hebberig het ook overkomt, meteen doodwensen vind ik ook een beetje overdreven...quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:32 schreef danos het volgende:
Tsjonge ik had toch wel gedacht dat de kous nu was afgedaan, zijn er toch een een groepje debielen die hun eigen gedrag goed proberen te praten. Echt het zijn wel de meest onzinnige argumenten die ik ooit heb gehoord. En dat ze geen tegemoetkoming krijgen is gewoon de schuld van alle bestellers. En die snol werd zelf notabene door een collega op de advertentie gewezen.
En hoe zielig: bij telefoonabonnementen krijg je tegenwoordig ook van alles al gratis. Die mensen zijn alleen maar bezig om zichzelf vrij te pleitten van een misstap die ze zelf hebben begaan.
Tegen de muur met die 150 man! Dood aan ze allemaal!!
De fouten worden allemaal veroorzaakt doordat meer mensen van jou soort, massaal die website bezochten en zo zielig waren om die TV te bestellen, daarom verneukte de hele server en gingen er dingen mis. Kwestie van eigen schuld dikke...quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:59 schreef Xenas het volgende:
Alsof iedereen heilig is... Als je zo'n kans krijgt en je bent toevallig al een tijd op zoek naar een dergelijke TV, dan laat je die kans toch niet schieten? Ik denk dat als Otto zijn zaakjes gewoon goed voor elkaar had, er geen gez*#k was geweest. Maar omdat ze nu fout op fout maken vind ik het logisch dat ze aangepakt worden, moeten ze maar professioneel te werk gaan. Het is en blijft een harde wereld.
Oh en ja, ik heb ook besteld. En ook ja, ik heb een brief als 'mevrouw' betitteld gekregen terwijl ik duidelijk aangaf man te zijn (dit staat ook zo op de factuur).
Daarnaast, en dat vind ik echt schandalig, zit er een dermate lek in het systeem van Otto, dat een kennis van een collega van mij, (nadat ik de tv had besteld) 3!!! keer mijn gegevens ingevuld zag op de site van Otto, toen hij wilde bestellen. Dit terwijl hij bij een compleet ander bedrijf werkt in een andere stad (waardoor het niks met IP/cookies oid te maken kan hebben, tevens had ik hem ook geen link doorgestuurd of zoiets waardoor hij in een sessie van mij zou kunnen zitten) En dit vind ik een grove schending van mijn privacy!![]()
Nee, hopen is geen misstap.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ten eerste: een tv bestellen voor 99 euro en hopen dat je hem krijgt lijkt me geen misstap.
Dat komt omdat je zo'n enorm zeikwijf bent.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:59 schreef Xenas het volgende:
Oh en ja, ik heb ook besteld. En ook ja, ik heb een brief als 'mevrouw' betitteld gekregen terwijl ik duidelijk aangaf man te zijn (dit staat ook zo op de factuur).
Wat denk je dat er gebeurt als iedere keer dat zoiets gebeurt er 1000enden mensen hierop zouden inspringen, hoe hard je een bedrijf naar de klote helpt alleen maar omdat er een paar mensen zijn die niet nadenken bij de gevolgen van zo'n actie.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ten eerste: een tv bestellen voor 99 euro en hopen dat je hem krijgt lijkt me geen misstap.
Klopt, maar er zijn hier, zoals de poster boven je, mensen die vinden dat het 'triest' is dat je die tv überhaupt hebt besteld. Daar reageerde ik op. En verder gaf ik aan dat het bij Otto echt een enorme puinhoop is. Die mensen van die rechtszaak zijn inderdaad triest, iemand als Danos, die je al uitscheld omdat je op bestellen hebt geklikt, en die zelfs de enorme fout dat gegevens bewaard blijven en zichtbaar worden voor andere gebruikers weet goed te praten 'omdat dat komt doordat teveel mensen inloggen' is dat ook..quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:20 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nee, hopen is geen misstap.
Klagen, jammeren, eisen, vinden dat je recht hebt op 1100 euro korting en je verenigen om 'je recht' te halen wel.
Helemaal mee eens, dat is echt zielig. Alhoewel ik moet zeggen dat ook dat 'Mevrouw' wel aangeeft hoe goed Otto zijn zaakjes op orde heeft. Maar dat is zeker geen argument om een tv voor 99 euro te krijgen, neequote:De argumenten die door die club gegeven worden zijn uiterst triest: De typefout stond er te lang op, ze werden aangesproken met 'mevrouw', de TV kostte eerst 99,90 en daarna 99,00, en het allerergste: ze hebben een excuusbrief gekregen in plaats van een LCD TV.
Huillies.
Dell is wel een bedrijf van een iets andere orde dan Otto maargoed. De enige reden waarom Dell indertijd uit wanhoop maar heeft geleverd is dat het imago van Dell anders een dusdanige beuk zou krijgen, dat dit Dell een heleboel geld zou gaan kosten. En dan praat je misschien wel over 100x het verlies wat ze op het uitleveren van de harde schijven zouden krijgen. De proceskosten interesseert ze niet, want die zijn een schijntje met wat de deuk in hun imago zou kostten.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:28 schreef doctor.starbucks het volgende:
Ik moet spontaan denken aan een kleine twee jaar gelden.
Op de website van Dell werd een hardeschijf aangeboden. Met voor die tijd een mega capaciteit. Ik geloof 320 GB. Deze stond door een foutje voor 10 euro op de site. Terwijl dit iets van 5000 was (schoot me when I'm wrong).
Dell wilde eerst graag het extra geld zien, voorst over te gaan op levering. Na wat gekissebis (3week) werden alsnog de hardeschijven geleverd.
Ik zeg, als iemand een scherm heeft besteld, gewoon leveren. Bij meer dan 1, een leveren. Dit ivm 'te weinig beschikbaar' en de recht zaak op deze manier laten varen. Met de extra kosten (1100 klanten * gem. rechtzaakelijke kosten) is Otto BV veel duurder uit.
owhja, en mensen, laten we het leuk houden. Mocht je het niet onderschrijven, wat hier gebeurt, neem dan contact op met mijn secretaresse![]()
Als je als bedrijf je zaakjes op orde hebt gaan niet duizenden mensen in een week reageren. Dan stuur je geen automatische bevestiging voor een product dat niemand heeft gecontroleerd. Sterker nog, dan zet je zo'n product niet over van de bekijk- en testversie van je site naar de echte.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:24 schreef danos het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als iedere keer dat zoiets gebeurt er 1000enden mensen hierop zouden inspringen, hoe hard je een bedrijf naar de klote helpt alleen maar omdat er een paar mensen zijn die niet nadenken bij de gevolgen van zo'n actie.
Helemaal mee eens, zoals ik hierboven ook al schreef. Die rechtszaak is overdreven. Op bestellen klikken als je zo'n 'actie' ziet echter niet.quote:Ik zal niet ontkennen wat Otto fouten heeft gemaakt, maar dat mensen nu zover gaan met het kapot maken van een bedrijf als Otto, omdat ze een TV niet krijgen voor 99 euro?
Op mijn werk wordt iedere fout die ik maak afgestraft. Laatst was ik het pasje om binnen te komen vergeten, en net nu bleek ik de enige te zijn, dus moest ik op en neer end rijden, op mijn kosten, en trakteren. En nee, daar klaag ik niet over, maar zo gaat dat gewoon. En dit was wel een serie erg domme fouten. Nog maar een keer: nee, ze hoeven 'als straf' echt niet die tv te leveren. Een kleine compensatie was, inderdaad, mooi geweest. Een rechtszaak om de tv te krijgen is zwaar overdreven, mensen uitschelden die die tv besteld hebben echter ook..quote:Een ludieke compensatie zou ik wel vinden dat de mensen 99 euro korting krijgen als ze de TV bestellen, maarja wedden dat niemand hem besteld? Dat komt alleen omdat 95% van de mensen die de TV hebben besteld puur uit zijn op het profiteren van een fout van iemand anders. Hoe zou jij het vinden als iedere fout wordt afgestraft die je maakt?
Ik zou dat prettig vinden, maar ik vraag me af hoe makkelijk dat gaat, want dat kassameisje kan niet meer makkelijk zien of ze inderdaad te weinig terug gaf. Als er nog een foutje gemaakt is en de dagteller niet meer klopt, heb ik een probleem, lijkt me zo. Bovendien is het niet alleen maar haar fout, maar ook de mijne, want dat had ik meteen moeten zien.quote:Stel je betaald bij de supermarkt voor iets van 3,89 met een briefje van 50 euro en je krijgt maar 6,10 terug. Hier kom je thuis pas achter, dan vind jij het toch ook wel zo prettig dat je als je opbelt je de overige 40 euro nog kan terughalen. En zeg nou niet dat het de schuld van het kassameisje is, want in principe ga je akkoord met de transactie bij het weglopen van de kassa.
Ik hoop het. En ik denk dat Otto wel een beetje 'gestraft' is voor zijn fout trouwens, want echt goede publiciteit is dit niet..quote:Kortom het is geven en nemen, en dat er fouten zijn gemaakt dat kan, maar ik weet zeker dat die in de toekomst niet meer zullen worden gemaakt.
Ik vind dit absoluut geen moraalridderij, ik vind het geen enkel probleem als je gewoon op bestellen hebt geramd, maar accepteer dan ook gewoon dat het een lolletje was om te kijken wat er zou gebeuren en laat het daarbij. Ga je niet verlagen tot het voeren van een campagne tegen Ottoquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
En nogmaals, die moraalridders hier balen volgens mij alleen maar omdat ze zelf niet op 'bestellen' geramd hebben.
Echt vaagquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:34 schreef danos het volgende:
[..]
Dell is wel een bedrijf van een iets andere orde dan Otto maargoed. De enige reden waarom Dell indertijd uit wanhoop maar heeft geleverd is dat het imago van Dell anders een dusdanige beuk zou krijgen, dat dit Dell een heleboel geld zou gaan kosten. En dan praat je misschien wel over 100x het verlies wat ze op het uitleveren van de harde schijven zouden krijgen. De proceskosten interesseert ze niet, want die zijn een schijntje met wat de deuk in hun imago zou kostten.
En hier door het aanvoeren van idiote argumenten van proberen te profiteren, ik heb er geen goed woord voor over!
Dat je het probeert is niets mis mee, maar dit is gewoon de otto proberen uit te melken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vind wat je er van vind, ik ga m'n geluk beproeven
Moet zeggen dat die brief me al helemaal niet positief gestemd heeft, ik heb dus niet een gevoel van medelijden met Otto ofzo.
En nogmaals, die moraalridders hier balen volgens mij alleen maar omdat ze zelf niet op 'bestellen' geramd hebben.
* NiGeLaToR heeft netjes 1 teuveu'tje besteld. Meer haddik er niet nodig.
Ok ik reageer misschien wat te fel, zoals ik net ook zeg ik vind het niet erg als mensen die tv hebben besteld en nu gewoon hun verlies accepteren, maar dit geneuzel gaat nu al bijna een week door, wordt er een beetje moe vanquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:37 schreef De_Hertog het volgende:
Nogmaals: ik zeg NIET dat Otto die tv MOET leveren. Maar mensen zielig vinden omdat ze op bestel klikken, zeker zo fel als jij dat doet, gaat me wat ver. En niet alleen omdat ik dat zelf ook gedaan heb
Wie zegt dat?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
Er verhongeren dagelijks 30.000 kinderen en dat vind niemand schijnbaar erg hier,
Welnee man, dacht je serieus dat ik een TV van ze verwacht?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:39 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat je het probeert is niets mis mee, maar dit is gewoon de otto proberen uit te melken.
En dat is volkomen misplaatst en onterecht.
Eh, ja:quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Welnee man, dacht je serieus dat ik een TV van ze verwacht?
quote:* NiGeLaToR gaat gewoon voor de tv..
Tel jij de 'er-verhongeren-kinderen-topics' even en de 'otto-tv-99-euro-topics'.quote:
Danos, ik val jou niet persoonlijk aan. Dus doe dat ook niet bij mij en kom met onderbouwde argumenten.quote:
Sarcasme is je vreemd hequote:
Eindelijk een goede burger, hou dit vast jonge, de hemel zal je met open armen ontvangenquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Veroordeel me maar, maar ik steel niets, vermoord niemand, bevuil niets, heb alleen wat lol over de rug van dat postorderbedrijf.
Ooookay. Dus omdat er nu even geen hongerende kindertjes in je AT staan, vinden 'we' met z'n allen het wereldwijde hongerprobleem opeens minder belangrijk dan die pauper tv van jou. sLogies hoor.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tel jij de 'er-verhongeren-kinderen-topics' even en de 'otto-tv-99-euro-topics'.
Nee, je lult gewoon slap. Eerst geef je aan dat je wel degelijk voor die tv gaat, en twee posts later dat je helemaal geen tv verwacht. Niks sarcasme, gewoon dom lullen. Wat is het nou?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Sarcasme is je vreemd he![]()
Misschien moet je dat petje af doen, m'n vader zei altijd dat dat klemt
Mooi, is dat ook weer opgelostquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:40 schreef danos het volgende:
[..]
Ok ik reageer misschien wat te fel, zoals ik net ook zeg ik vind het niet erg als mensen die tv hebben besteld en nu gewoon hun verlies accepteren, maar dit geneuzel gaat nu al bijna een week door, wordt er een beetje moe van
Zo erg is het niet hoorquote:En ik leef met je mee hoor dat je je pasje bent vergeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |