Als je als bedrijf je zaakjes op orde hebt gaan niet duizenden mensen in een week reageren. Dan stuur je geen automatische bevestiging voor een product dat niemand heeft gecontroleerd. Sterker nog, dan zet je zo'n product niet over van de bekijk- en testversie van je site naar de echte.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:24 schreef danos het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als iedere keer dat zoiets gebeurt er 1000enden mensen hierop zouden inspringen, hoe hard je een bedrijf naar de klote helpt alleen maar omdat er een paar mensen zijn die niet nadenken bij de gevolgen van zo'n actie.
Helemaal mee eens, zoals ik hierboven ook al schreef. Die rechtszaak is overdreven. Op bestellen klikken als je zo'n 'actie' ziet echter niet.quote:Ik zal niet ontkennen wat Otto fouten heeft gemaakt, maar dat mensen nu zover gaan met het kapot maken van een bedrijf als Otto, omdat ze een TV niet krijgen voor 99 euro?
Op mijn werk wordt iedere fout die ik maak afgestraft. Laatst was ik het pasje om binnen te komen vergeten, en net nu bleek ik de enige te zijn, dus moest ik op en neer end rijden, op mijn kosten, en trakteren. En nee, daar klaag ik niet over, maar zo gaat dat gewoon. En dit was wel een serie erg domme fouten. Nog maar een keer: nee, ze hoeven 'als straf' echt niet die tv te leveren. Een kleine compensatie was, inderdaad, mooi geweest. Een rechtszaak om de tv te krijgen is zwaar overdreven, mensen uitschelden die die tv besteld hebben echter ook..quote:Een ludieke compensatie zou ik wel vinden dat de mensen 99 euro korting krijgen als ze de TV bestellen, maarja wedden dat niemand hem besteld? Dat komt alleen omdat 95% van de mensen die de TV hebben besteld puur uit zijn op het profiteren van een fout van iemand anders. Hoe zou jij het vinden als iedere fout wordt afgestraft die je maakt?
Ik zou dat prettig vinden, maar ik vraag me af hoe makkelijk dat gaat, want dat kassameisje kan niet meer makkelijk zien of ze inderdaad te weinig terug gaf. Als er nog een foutje gemaakt is en de dagteller niet meer klopt, heb ik een probleem, lijkt me zo. Bovendien is het niet alleen maar haar fout, maar ook de mijne, want dat had ik meteen moeten zien.quote:Stel je betaald bij de supermarkt voor iets van 3,89 met een briefje van 50 euro en je krijgt maar 6,10 terug. Hier kom je thuis pas achter, dan vind jij het toch ook wel zo prettig dat je als je opbelt je de overige 40 euro nog kan terughalen. En zeg nou niet dat het de schuld van het kassameisje is, want in principe ga je akkoord met de transactie bij het weglopen van de kassa.
Ik hoop het. En ik denk dat Otto wel een beetje 'gestraft' is voor zijn fout trouwens, want echt goede publiciteit is dit niet..quote:Kortom het is geven en nemen, en dat er fouten zijn gemaakt dat kan, maar ik weet zeker dat die in de toekomst niet meer zullen worden gemaakt.
Ik vind dit absoluut geen moraalridderij, ik vind het geen enkel probleem als je gewoon op bestellen hebt geramd, maar accepteer dan ook gewoon dat het een lolletje was om te kijken wat er zou gebeuren en laat het daarbij. Ga je niet verlagen tot het voeren van een campagne tegen Ottoquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
En nogmaals, die moraalridders hier balen volgens mij alleen maar omdat ze zelf niet op 'bestellen' geramd hebben.
Echt vaagquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:34 schreef danos het volgende:
[..]
Dell is wel een bedrijf van een iets andere orde dan Otto maargoed. De enige reden waarom Dell indertijd uit wanhoop maar heeft geleverd is dat het imago van Dell anders een dusdanige beuk zou krijgen, dat dit Dell een heleboel geld zou gaan kosten. En dan praat je misschien wel over 100x het verlies wat ze op het uitleveren van de harde schijven zouden krijgen. De proceskosten interesseert ze niet, want die zijn een schijntje met wat de deuk in hun imago zou kostten.
En hier door het aanvoeren van idiote argumenten van proberen te profiteren, ik heb er geen goed woord voor over!
Dat je het probeert is niets mis mee, maar dit is gewoon de otto proberen uit te melken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vind wat je er van vind, ik ga m'n geluk beproeven
Moet zeggen dat die brief me al helemaal niet positief gestemd heeft, ik heb dus niet een gevoel van medelijden met Otto ofzo.
En nogmaals, die moraalridders hier balen volgens mij alleen maar omdat ze zelf niet op 'bestellen' geramd hebben.
* NiGeLaToR heeft netjes 1 teuveu'tje besteld. Meer haddik er niet nodig.
Ok ik reageer misschien wat te fel, zoals ik net ook zeg ik vind het niet erg als mensen die tv hebben besteld en nu gewoon hun verlies accepteren, maar dit geneuzel gaat nu al bijna een week door, wordt er een beetje moe vanquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:37 schreef De_Hertog het volgende:
Nogmaals: ik zeg NIET dat Otto die tv MOET leveren. Maar mensen zielig vinden omdat ze op bestel klikken, zeker zo fel als jij dat doet, gaat me wat ver. En niet alleen omdat ik dat zelf ook gedaan heb
Wie zegt dat?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
Er verhongeren dagelijks 30.000 kinderen en dat vind niemand schijnbaar erg hier,
Welnee man, dacht je serieus dat ik een TV van ze verwacht?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:39 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat je het probeert is niets mis mee, maar dit is gewoon de otto proberen uit te melken.
En dat is volkomen misplaatst en onterecht.
Eh, ja:quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Welnee man, dacht je serieus dat ik een TV van ze verwacht?
quote:* NiGeLaToR gaat gewoon voor de tv..
Tel jij de 'er-verhongeren-kinderen-topics' even en de 'otto-tv-99-euro-topics'.quote:
Danos, ik val jou niet persoonlijk aan. Dus doe dat ook niet bij mij en kom met onderbouwde argumenten.quote:
Sarcasme is je vreemd hequote:
Eindelijk een goede burger, hou dit vast jonge, de hemel zal je met open armen ontvangenquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Veroordeel me maar, maar ik steel niets, vermoord niemand, bevuil niets, heb alleen wat lol over de rug van dat postorderbedrijf.
Ooookay. Dus omdat er nu even geen hongerende kindertjes in je AT staan, vinden 'we' met z'n allen het wereldwijde hongerprobleem opeens minder belangrijk dan die pauper tv van jou. sLogies hoor.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tel jij de 'er-verhongeren-kinderen-topics' even en de 'otto-tv-99-euro-topics'.
Nee, je lult gewoon slap. Eerst geef je aan dat je wel degelijk voor die tv gaat, en twee posts later dat je helemaal geen tv verwacht. Niks sarcasme, gewoon dom lullen. Wat is het nou?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Sarcasme is je vreemd he![]()
Misschien moet je dat petje af doen, m'n vader zei altijd dat dat klemt
Mooi, is dat ook weer opgelostquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:40 schreef danos het volgende:
[..]
Ok ik reageer misschien wat te fel, zoals ik net ook zeg ik vind het niet erg als mensen die tv hebben besteld en nu gewoon hun verlies accepteren, maar dit geneuzel gaat nu al bijna een week door, wordt er een beetje moe van
Zo erg is het niet hoorquote:En ik leef met je mee hoor dat je je pasje bent vergeten
Had je zelf maar moeten bestellen vriend, tis allemaal niet mijn schuldquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, je lult gewoon slap. Eerst geef je aan dat je wel degelijk voor die tv gaat, en twee posts later dat je helemaal geen tv verwacht. Niks sarcasme, gewoon dom lullen. Wat is het nou?
Weet jij wat er gebeurt is met de persoon die verantwoordelijk was voor deze fout?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:44 schreef Xenas het volgende:
[..]
Danos, ik val jou niet persoonlijk aan. Dus doe dat ook niet bij mij en kom met onderbouwde argumenten.
Ik werk zelf in de internetwereld en op het niveau waar wij op werken worden fouten als bij Otto niet getolereerd. Voor dergelijke fouten worden bij ons mensen ontslagen! Daarnaast wordt bij ons gecheckt en dubbel gecheckt VOORDAT men dingen online zet, omdat je bij eventuele fouten het bedrijf (flinke) schade kan berokkenen. Dat ze dit niet doen bij Otto, bij wie brochure/internet/telefonische verkoop COREBUSINESS is, vind ik te gek voor woorden. Zij moeten 100% op hun procedures en systemen kunnen vertrouwen, wat hier dus duidelijk niet het geval is. Worden er dus toch fouten gemaakt, dan gaan ze dus nat!
Daarnaast zeg je dat het mijn eigen schuld is dat mijn gegevens er stonden. Dit kwam volgens jou door de drukke servers.....
Otto mag zich schamen! Wat jij zegt betekent dus dat mocht de site een succes worden, ieders gegevens open en bloot op tafel liggen? Dit vind ik een grove schande!
En nu niet persoonlijk aanvallen, kom met FEITEN en uit je volwassen.
Jarno, probeer het anders hier nog eens: Prijsstijging besteld artikelquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, je lult gewoon slap. Eerst geef je aan dat je wel degelijk voor die tv gaat, en twee posts later dat je helemaal geen tv verwacht. Niks sarcasme, gewoon dom lullen. Wat is het nou?
Dat een systeem persoonlijke data uitspuwd is niet te tolereren in mijn optiek.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:52 schreef danos het volgende:
[..]
Weet jij wat er gebeurt is met de persoon die verantwoordelijk was voor deze fout?
En kom op, natuurlijk moeten ze 100% op hun systemen vertrouwen en mogen er geen fouten worden gemaakt, maar dat het zelfs bij een gigant als Dell al een keer fout is gegaan zegt toch genoeg? Het blijft toch mensenwerk?
Ik geef toe, ik weet niet precies hoe dat met die servers is gegaan, maar duidelijk is dat het gevolg is van een (boven het maximum) groot aantal hits op eenzelfde product, en dus kan je zeggen dat je er deels verantwoordelijk voor bent.
Verder ben ik blij dat je mijn persoonlijke aanval je geprikkeld heeft om terug te reageren, halfzachte reacties hebben we hier namelijk helemaal niks aan
Da's dan erg fideel van die webwinkel, hè?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Jarno, probeer het anders hier nog eens: Prijsstijging besteld artikel
Iemand heeft daar iets voor de halve prijs gekregen, door een foutje in een webwinkel!
dat is wel 1 persoon en niet 1100quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Jarno, probeer het anders hier nog eens: Prijsstijging besteld artikel
Iemand heeft daar iets voor de halve prijs gekregen, door een foutje in een webwinkel!
Dat dacht ikquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Da's dan erg fideel van die webwinkel, hè?
* NiGeLaToR meld zich.. wilde net exact hetzelfde zeggen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:38 schreef kreischer2000 het volgende:
Tering zeg, wat een mongolen daar. Ik heb expliciet ingevuld dat ik geen mail van de otto wil ontvangen, krijg ik 1 min geleden een Otto reclame in mijn mailbox. Schandalig gewoon
De enige die hier komen huilen zijn de mensen die niets besteld hebbenquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:50 schreef _The_General_ het volgende:
Wat een ozin topicJullie zullen nooit die tv voor 99 Euro zien. Je kunt nu blijven huilen maar dat kost alleen maar tijd en ergernis. Ga werken en verdien die tv bij elkaar!
Eenschquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:14 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik zou dit nooit aanvechten. Kansloos...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |