T-mobile, 10,- per maand voor 1 jaar, gratis Samsung D900 twv zo'n 400,-...quote:Op woensdag 1 november 2006 15:32 schreef ChillyWilly het volgende:
Overigens heb ik vorig jaar bij een Telfort Abbo van 12 maanden, voor 14 euro per maand 300 belminuten + gratis W800i twv ¤450 gekregen.
Sommige acties die te mooi lijken om waar te zijn, zijn dus toch waar!![]()
Doe ff een linkje dan, want ik zie sowieso al geen T-mobile abo's van ¤ 10,= maar bij de goedkoopste 1 jarige contracten bij T-mobile moet voor dat toestel toch zeker een dikke ¤ 200,= worden bijgelegd.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
T-mobile, 10,- per maand voor 1 jaar, gratis Samsung D900 twv zo'n 400,-...
Ik weet ook niet hoe ze het doen, ding heeft niet eens een simlock.
In de T-mobile winkel in de kalverstraat in A'dam.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe ff een linkje dan, want ik zie sowieso al geen T-mobile abo's van ¤ 10,= maar bij de goedkoopste 1 jarige contracten bij T-mobile moet voor dat toestel toch zeker een dikke ¤ 200,= worden bijgelegd.
En het gaat maar door. Otto weet duidelijk niet meer wast nu precies het verschil is tussen een wandsteun en een plasma-tv:quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:45 schreef Jarno het volgende:
Het begint nu wel een beetje genant te worden, ja.
quote:Kopers dreigen Otto met rechtszaak om goedkope tv
Uitgegeven: 23 november 2006 18:14
Laatst gewijzigd: 23 november 2006 18:26
TILBURG - Consumenten die tevergeefs een spotgoedkope LCD-televisie bestelden via de website van postorderbedrijf Otto hoeven niet te rekenen op compensatie. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. Een dag eerder kondigde een groep 'gedupeerden' aan mogelijk in een rechtszaak alsnog levering van de televisie te willen afdwingen.
Het bedrijf weigert de televisie te leveren omdat het apparaat door een technische fout op de website ten onrechte tegen verlaagd tarief is aangeboden. Een rechtszaak lijkt daarom onvermijdelijk, meent de advocaat van de klagers. "Otto heeft toegegeven dat het al op 21 oktober wist van de fout. Toen had het bedrijf minstens de publiciteit moeten opzoeken.''
Postwanorder
Voorwaarde voor een rechtszaak is wel dat voldoende mensen bereid zijn zich aan te sluiten bij de groep, die zich heeft verenigd in de stichting Postwanorder. "We zoeken minimaal zeshonderd mensen'', aldus de advocaat. Hij schat dat ongeveer 3000 mensen de lcd-televisie hebben besteld.
Een woordvoerder van Otto vindt het "jammer'' dat het mogelijk tot een rechtszaak komt, maar voelt er niets voor om alsnog met de stichting in overleg te gaan. "We hebben de kopers middels een brief al eens te woord gestaan en voelen er niets voor om de goederen alsnog voor 99 euro te leveren'', aldus de zegsman. "Veel klanten hebben onze excuses overigens gewoon geaccepteerd.''
en dan straks klagen dat ze zo diep in de schulden zittenquote:Op donderdag 23 november 2006 18:56 schreef Steve-O het volgende:
Wat een tijdverspillingSteek dan je tijd in wat anders dit gaat natuurlijk nooit positef uitpakken voor dat volk wat zo'n ding wil
Gezien het feit dat Otto vrolijk doorgaat met het maken van fouten kan 'n rechter wel eens gaan twijfelen aan het feit of je dit als 'fout' had moeten herkennen. Dat er dan mensen van gaan profiteren is misschien twijfelachtig, maar langzamerhand lijkt Otto het wel over zichzelf af te roepen.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:05 schreef FJD het volgende:
[..]
en dan straks klagen dat ze zo diep in de schulden zittenAlhoewel, deze rechtzaak kan natuurlijk nooit lang duren, elke rechter maakt gehakt van deze aanklacht denk ik.
Fouten maken is menselijk en dat betekent dat je dan toch een grens moet gaan trekken over hoeveel fouten acceptabel is. Verder is het natuurlijk alleen maar slecht voor Otto zelf dat ze zoveel fouten maken. Het levert ze een zooi negatieve publiciteit op en ze moeten die mensen weer op de hoogte gaan stellen v/d fout, kost ook tijd. Daarnaast wilde Otto in eerste instantie de mensen wel tegemoet komen met een vergoeding maar toen opeens iedereen TVs ging bestellen zag Otto hier van af.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
Gezien het feit dat Otto vrolijk doorgaat met het maken van fouten kan 'n rechter wel eens gaan twijfelen aan het feit of je dit als 'fout' had moeten herkennen. Dat er dan mensen van gaan profiteren is misschien twijfelachtig, maar langzamerhand lijkt Otto het wel over zichzelf af te roepen.
Dat is niet helemaal waar. Toen die tv massaal besteld werd, raakte het bestelsysteem nogal over de zeik. De namen en adressen van mensen waren ineens voor iedereen zichtbaar. Of dit kwam door de flinke hoeveelheid mensen die bestellen, of omdat er iets mis ging door Otto's pogingen de boel te repareren is niet bekend, maar het is wel zeker dat het niet alleen namen waren van mensen die zich snel even aan hadden gemeld om die tv te bestellen. En dat is een erg negatief punt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Fouten maken is menselijk en dat betekent dat je dan toch een grens moet gaan trekken over hoeveel fouten acceptabel is. Verder is het natuurlijk alleen maar slecht voor Otto zelf dat ze zoveel fouten maken.
Wat hadden ze dan verwacht? Ze geven toe dat een tv fout op de site staat, ze zeggen toe compensatie te verzorgen, maar ze verbeteren de fout niet 'want dat kan nog niet'. Logisch dat er dan meer mensen zijn die denken 'goh, laten we die tv bestellen'. Ik kan me werkelijk geen enkel geval voorstellen waarin het een week kost om zo'n grove fout te herstellen. Op zijn minst tijdelijk, door een waarschuwing op de voorpagina, of door het product offline te halen, of wat dan ook.quote:Het levert ze een zooi negatieve publiciteit op en ze moeten die mensen weer op de hoogte gaan stellen v/d fout, kost ook tijd. Daarnaast wilde Otto in eerste instantie de mensen wel tegemoet komen met een vergoeding maar toen opeens iedereen TVs ging bestellen zag Otto hier van af.
Ik ben toch wel benieuwd naar de uitspraak. Ik vind die mensen die er een rechtszaak om gaan houden overigens net zo goed profiteurs, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de uitkomst.quote:Ik gok dus dat de rechter alle punten van tafel veegt en dat de mensen weer 25,- armer zijn.
Maar dan moet je een andere rechtzaak voeren, die over schending van privacy oid en niet over dat je alsnog de TV nageleverd wilt krijgen. Dat er iets fout is gegaan daar hoeven we het niet over te hebben maar dit gedeelte kan natuurlijk geen afweging zijn in de vraag of de TV wel of niet geleverd moet worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:47 schreef De_Hertog het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Toen die tv massaal besteld werd, raakte het bestelsysteem nogal over de zeik. De namen en adressen van mensen waren ineens voor iedereen zichtbaar. Of dit kwam door de flinke hoeveelheid mensen die bestellen, of omdat er iets mis ging door Otto's pogingen de boel te repareren is niet bekend, maar het is wel zeker dat het niet alleen namen waren van mensen die zich snel even aan hadden gemeld om die tv te bestellen. En dat is een erg negatief punt.
Dan wordt dat product gewoon voor 99,- verkocht en is de consument zelf 9,- duurder uit. Als het voor 80,- wordt verkocht dan krijgt de consument dat product gewoon en is 10,- goedkoper uit. De wet is daar heel duidelijk over, als het prijsverschil dermate groot is dat je er vanuit mag/moet gaan dat het een fout betreft dan hoeft de verkoper het product niet voor die prijs te leveren. Een LCD TV van 1200,- voor 100,- valt daar natuurlijk onder.quote:Verder: het is duidelijk dat Otto fouten maakt, en niet van zijn fouten leert. Een aantal zijn nu bekend, omdat ze erg groot waren en meteen opvielen. maar wie zegt dat Otto niet al een keer producten voor 99 in plaats van 90 euro heeft verkocht, bijvoorbeeld? Dan zijn er wel mensen gedupeerd (al hadden ze het natuurlijk niet hoeven bestellen.) Ik vind dat een webwinkel best wat meer aandacht aan controle en beveiliging mag besteden..
Dat die fout er te lang op blijft staan daar ben ik t wel mee eens, het komt op mij ook wel erg vreemd over dat ze die prijs niet binnen een dag kunnen wijzigen. Otto heeft die compensatie ingetrokken toen bleek dat het nieuws op verschillende grote websites zoals nu.nl geplaatst werd. Toen er mensen kwamen die meteen 100 van die dingen bestelde had Otto ook zoiets van "ja als je gewoon probeert er op te verdienen dan voelen wij ons niet geroepen je compensatie te geven voor onze fout".quote:Wat hadden ze dan verwacht? Ze geven toe dat een tv fout op de site staat, ze zeggen toe compensatie te verzorgen, maar ze verbeteren de fout niet 'want dat kan nog niet'. Logisch dat er dan meer mensen zijn die denken 'goh, laten we die tv bestellen'. Ik kan me werkelijk geen enkel geval voorstellen waarin het een week kost om zo'n grove fout te herstellen. Op zijn minst tijdelijk, door een waarschuwing op de voorpagina, of door het product offline te halen, of wat dan ook.
Klopt. Ik wilde er daar nog iets over bij zetten. Maar dit stukje ging vooral over of mensen al dan niet de dupe waren van deze fouten. Dat was dus wel degelijk het geval, maar dat is inderdaad geen argument in de rechtszaak.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Maar dan moet je een andere rechtzaak voeren, die over schending van privacy oid en niet over dat je alsnog de TV nageleverd wilt krijgen. Dat er iets fout is gegaan daar hoeven we het niet over te hebben maar dit gedeelte kan natuurlijk geen afweging zijn in de vraag of de TV wel of niet geleverd moet worden.
Klopt opnieuw, maar in het eerste geval is de consument wel degelijk in het nadeel. Dit was nogmaals om aan te tonen dat Otto's fouten wel degelijk in het nadeel van mensen kunnen zijn, niet zo zeer om de rechtszaak goed te praten.quote:Dan wordt dat product gewoon voor 99,- verkocht en is de consument zelf 9,- duurder uit. Als het voor 80,- wordt verkocht dan krijgt de consument dat product gewoon en is 10,- goedkoper uit. De wet is daar heel duidelijk over, als het prijsverschil dermate groot is dat je er vanuit mag/moet gaan dat het een fout betreft dan hoeft de verkoper het product niet voor die prijs te leveren. Een LCD TV van 1200,- voor 100,- valt daar natuurlijk onder.
Dan had Otto kunnen zeggen dat ze alleen compenseerden voor mensen die bestelden voordat het in het nieuws was. Niet dat die compensatie nu zo groot zal zijn geweest, maar het gaat om het idee. Op die manier hadden ze het negatieve nieuws zelfs in een positief iets kunnen ombouwen. Al kan ik me voorstellen dat niemand op een rechtszaak rekendequote:Dat die fout er te lang op blijft staan daar ben ik t wel mee eens, het komt op mij ook wel erg vreemd over dat ze die prijs niet binnen een dag kunnen wijzigen. Otto heeft die compensatie ingetrokken toen bleek dat het nieuws op verschillende grote websites zoals nu.nl geplaatst werd. Toen er mensen kwamen die meteen 100 van die dingen bestelde had Otto ook zoiets van "ja als je gewoon probeert er op te verdienen dan voelen wij ons niet geroepen je compensatie te geven voor onze fout".
Zie hierboven, waar ik iets soortgelijks voorstelde. 100 euro korting op aanschaf lijkt mij een ideale compensatie eigenlijk: mensen die ècht een tv wilden worden beloond, en de rest mag niet meer zeurenquote:Op zich zou het wel een acceptabele uitspraak zijn om de mensen die besteld hebben voordat het groot nieuws werd een compensatie te geven maar goed dan nog, ook deze mensen wilde simpelweg profiteren en zijn niet echt onschuldige gedupeerden. Je kunt het natuurlijk altijd proberen maar als de wet dan zo duidelijk is dat de verkoper het product niet hoeft te leveren dan moet je ook niet gaan miepen als je t product niet krijgt.
Dat moet die rechtszaak dus uitmaken. Net zoals die moet uitmaken of wettelijk gezien een orderbevestiging een koopovereenkomst is of niet. Ik wist niet dat een termijn voor het herstellen van een fout in de wet is opgenomen trouwens, heb je daar een linkje van? Hoe dan ook, de wet mag een week misschien acceptabel vinden, het is het natuurlijk niet. Als een advertentie fout in een krant staat is de rectificatie er meestal de volgende dag al. En dat is een ouderwets mediumquote:Natuurlijk blijft het enorm stom van Otto, hoe kom je er in godsnaam bij dat het week duurt om een prijs te herstellen. Aan de andere kant is wettelijk gezien een week een meer dan acceptabele termijn.
het bestel systeem ging niet over de zeik. en bij normaal bestellen kreeg je ook ander mans gegevens niet te zien..quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Toen die tv massaal besteld werd, raakte het bestelsysteem nogal over de zeik. De namen en adressen van mensen waren ineens voor iedereen zichtbaar. Of dit kwam door de flinke hoeveelheid mensen die bestellen, of omdat er iets mis ging door Otto's pogingen de boel te repareren is niet bekend, maar het is wel zeker dat het niet alleen namen waren van mensen die zich snel even aan hadden gemeld om die tv te bestellen. En dat is een erg negatief punt.
Het systeem ging wel degelijk over de zeik, ik ging gewoon naar otto.nl en kwam namen en andere gegevens van anderen tegen. Zonder dus ooit ergens op een directe link geklikt te hebben. Ook andere namen van mensen die zeker weten geen urls hebben doorgegeven bleken ineens zichtbaar te zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:49 schreef mschol het volgende:
[..]
het bestel systeem ging niet over de zeik. en bij normaal bestellen kreeg je ook ander mans gegevens niet te zien..
tja als je de sessie van iemand anders "leent" om de tv te bestellen, en iedereen doet dat, dan krijg je idd hele vreemde privacy problemen..
je bent de enige waar ik dat nvan hoor... lijkt me zeer stugquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het systeem ging wel degelijk over de zeik, ik ging gewoon naar otto.nl en kwam namen en andere gegevens van anderen tegen. Zonder dus ooit ergens op een directe link geklikt te hebben. Ook andere namen van mensen die zeker weten geen urls hebben doorgegeven bleken ineens zichtbaar te zijn.
Dat soort lui verdienen het om dubbel genaaid te worden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:29 schreef gottegottegott het volgende:
Die "stichting postwanorder" is de echte oplichter eigenlijk. 850 mensen hebben 25 euro betaald aan de stichting betaald om een kort geding aan te spannen. de sichting int dus 30,000 edit 20,000 Euro van mensen die denken dat ze die tv nog ooit krijgen. Mwoehaha daar lacht echt iemand heel hard in zijn vuistje.
21,250 anyone? Je lijkt wel een PABO student met deze rekenkunstenquote:Op vrijdag 22 december 2006 17:29 schreef gottegottegott het volgende:
Die "stichting postwanorder" is de echte oplichter eigenlijk. 850 mensen hebben 25 euro betaald aan de stichting betaald om een kort geding aan te spannen. de sichting int dus 30,000 edit 20,000 Euro van mensen die denken dat ze die tv nog ooit krijgen. Mwoehaha daar lacht echt iemand heel hard in zijn vuistje.
ik rond het even af als je het niet erg vindt. die 30,000 kwam voort uit een foutje gebaseerd op het feit dat de ultieme profiteurs die twee tv's hadden besteld 35 euro moeten betalen om mee te doen met het kort gedingquote:Op vrijdag 22 december 2006 17:57 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
21,250 anyone? Je lijkt wel een PABO student met deze rekenkunsten![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |