Geaard stopcontact in de keuken? Gewoon helemaal geen stopcontact in de keuken.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:35 schreef taxibabe het volgende:
[..]
maar hoe zit dat dan als je in een huurhuis uit '55 zit met alleen boven bij de cv en beneden in de keuken geaarde wcd's hebt ?
De woningbouw gaat dit echt niet veranderen .. en ik ga dat ook niet zelf/laten doen in een huurhuis.
Ik heb mn pc via een verlengsnoer wel aangesloten op een geaarde wcd in de keuken .. er ligt dus een snoer vanuit de kamer naar de keuken.
De geaarde eurostekker heeft dikkere contactstiten dan de platte stekker. Deze dikkere pennen behoren niet door de gaatjes in de voorkant van de WCD te passen. Houdt maar een de platte stekker van een lampje naast de geaarde ronde eurostekker van b.v. een PC.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:13 schreef Igen het volgende:
Tot in de jaren '80 werden blijkbaar nog platte ongeaarde stopcontacten gemaakt, waar je dus prima stekkers met randaarde in kunt steken.
Ja dan heb je een probleem als de oorzaak bij b.v. brand terug te leiden is naar de elektrisce instalatie. Het verkeert aansluiten van apparatuur en het opgerolt laten van verlengsnoerhaspels is een van de grootste veroorzakers van woningbrand.quote:Maar als je dat doet en er gaat iets fout, dan kun je dus problemen met de verzekering e.d. krijgen?
Mijn koppijn is dat ik in de nabije toekomst 'veilig' wat studio-apparatuur wil aansluiten in de woonkamer.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:35 schreef taxibabe het volgende:
Handig.quote:
Maakt niks uit.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 01:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Een draad vanuit de keuken zou ik niet aanraden, die zit als het goed is op een andere groep dus dat is niet handig.
Voor zover ik weet is het idee dat moderne stopcontacten altijd diep moeten zijn, zodat een dikke geaarde stekker nooit in een ongeaard plat stopcontact past.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:56 schreef tnimble het volgende:
[..]
De geaarde eurostekker heeft dikkere contactstiten dan de platte stekker. Deze dikkere pennen behoren niet door de gaatjes in de voorkant van de WCD te passen. Houdt maar een de platte stekker van een lampje naast de geaarde ronde eurostekker van b.v. een PC.
Ja zeker werkt dat gewoon, totdat een van je apparaten met randaarde stekker een defect heeft waardoor er op de een of andere manier spanning op de metalen behuizing komt te staan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het idee dat moderne stopcontacten altijd diep moeten zijn, zodat een dikke geaarde stekker nooit in een ongeaard plat stopcontact past.
De meeste stopcontacten in het jaren '80 huis van mijn ouders zijn echter helemaal platte stopcontacten met praktisch alleen twee gaten. En ook al is het niet verstandig daar een stekker met randaarde in te steken - het kan prima! En ik heb dus ook jáárenlang zo mijn computer en versterker aangesloten gehad.
Extreem vochtige/transpirerende handen. Zou dat invloed kunnen hebben?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:45 schreef tnimble het volgende:
. Door wat vet, vuil of vocht kan doordoor heel gemakkelijk het plastic gaan geleidingen. Direct gevaarlijk is dat niet omdat het een erg lage stroom is, het is echter wel vervelend. En voor sommige mensen (b.v. met een hart ritme stroning) kan het wel gevaarlijk zijn.
[
Een muis werkt op 5V als je gevoelig ebtn voor stroom zou je dat kunnen voelen. Meestal begint dat ergens bij 15 volt dat je het op kunt voelen op je hand.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:18 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Extreem vochtige/transpirerende handen. Zou dat invloed kunnen hebben?
Als dat echt je inkomen is zou ik als ik jou was maar snel naar de gemeente gaan om aanvullende bijstand aan te vragen. Je zit namelijk onder de bijstandsgrensquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:23 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik komstraks echt op straatte staan. ik heb maar een inkomen van 730 en nieteens geld voor een degelijke koelkast!!!
(snap ut echt niet)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |