abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:22:46 #1
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42936928
Ik voel alsmaar een soort zwakstroom als ik me muis (trust optical mini) aanraak
Hoe de fuck kan dit nou.
Kan het zijn dat er binnenin iets contact maakt met de plastic behuizing?

Ik heb geen schroevedraaier :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Nosh op 25-10-2006 22:52:34 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42937125
Ongeaarde PC?
pi_42937199
Er zou niks kunnen lopen omdat plastic als het goed is isoleerd. Misschien staat er een lading op je muis ofzo.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_42937295
ik heb precies dezelfde usb-muis.
plug hem eens uit in en in.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:39:02 #5
108862 a-child-in-chains
pi_42937414
Ja? Heb je hetzelfde probleem?

Maar dat kan ik niet doen. Zomaar USB-device erin en uit trekken dan kill ik me muis.
(of was dat de bedoeling?)
No room for the unlucky.
pi_42937491
Hmmm, laat ik het zo zeggen, ik ken dat, maar dan nog vreemder. Als de pc aanstaat, dan voel ik vaak stroom op de houten tafel. Ja ik weet het, hout geleid niet. Maar toch voel ik een lichte stroom erdoor. Heel vreemd, maar ja.
pi_42937519
nee heb niet hetzelfde probleem.
maar je kan zo de usb stekker er uit en er in doen. kill je hem echt niet.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:44:15 #8
108862 a-child-in-chains
pi_42937582
Tijd voor een nieuwe muis.
No room for the unlucky.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:45:21 #9
98259 mstr
Een jonge God!
pi_42937618
Trust Trust Trust Trust Trust Trust Trust Trust Trust Trust Trust
pi_42937667
waarom heb je uberhaupt een trust muis??
pi_42937672
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:45 schreef mstr het volgende:

heb je pc wel geaard aangesloten?
krijg je ook kleine schokjes van je pc kast zelf?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:47:43 #12
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_42937689
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:23 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
awakstroom
AWACSstroom

Ik ben lelijk.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:48:20 #13
108862 a-child-in-chains
pi_42937708
Ik vind wel een mooie muis eigenlijk.
Toch maar even een schroevedraaiertje lenen ergens. Mischien is er iets binnenin niet cool.
No room for the unlucky.
pi_42937725
quote:
goeie prijs/kwaliteitsverhouding!
pi_42937804
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:47 schreef PICHT het volgende:

[..]

AWACSstroom

[afbeelding]
haha, vindt je het logisch dat je dan "kleine" schokjes krijgt!
pi_42937833
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:48 schreef Caesu het volgende:

[..]

huh hoezo? is het gratis dan?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:52:19 #17
98259 mstr
Een jonge God!
pi_42937836
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:48 schreef Caesu het volgende:

[..]

Goedkoop/klotezooi
pi_42938012
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:52 schreef Shades het volgende:

[..]

huh hoezo? is het gratis dan?
bijna gratis ja. 5¤ kost deze muis geloof ik.
dus als hij stuk is, is dat niet zo'n ramp.
die van mij doet het al 6 maanden prima.

zoo pas echt balen als ik een lastergestuurde logitech muis turbo muis van 100¤ zou hebben en die stuk zou gaan na een jaar ofzo.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:58:30 #19
98259 mstr
Een jonge God!
pi_42938055
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:57 schreef Caesu het volgende:

[..]

bijna gratis ja. 5� kost deze muis geloof ik.
dus als hij stuk is, is dat niet zo'n ramp.
die van mij doet het al 6 maanden prima.

zoo pas echt balen als ik een lastergestuurde logitech muis turbo muis van 100� zou hebben en die stuk zou gaan na een jaar ofzo.
Maar die gaat gewoon langer mee dan een jaar
pi_42938196
Ik zweer nog steeds bij mijn MX310, gekocht voor 30 euri en heb nog geen fijnere in handen gehad
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:04:11 #21
108862 a-child-in-chains
pi_42938247
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:57 schreef Caesu het volgende:

[..]

bijna gratis ja. 5¤ kost deze muis geloof ik.
Ik heb er nog 12,50 voor betaald. En ja hij is al een paar jaar oud.
Maar dat vind ik nog geen excuus. Op het oog issie lang niet kapot.

Zouden er ijzerdeeltjes in verf kunnen zitten dat wél stroom geleid?
No room for the unlucky.
pi_42938287
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:58 schreef mstr het volgende:

[..]

Maar die gaat gewoon langer mee dan een jaar
op de korte en lange duur ben je met Trust goedkoper uit voor kleine apparatuur zoals muizen enzo.
pas als hij elke maand stuk zou gaan zou ik duurder uit zijn.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:05:50 #23
98259 mstr
Een jonge God!
pi_42938300
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:02 schreef rudedeltadude het volgende:
Ik zweer nog steeds bij mijn MX310, gekocht voor 30 euri en heb nog geen fijnere in handen gehad
Die heb ik ook

Al 2,5 jaar ofzo
pi_42938340
Trust
Normaliter heb je A en B-merken, maar Trust heeft het C-merk geïntroduceerd voor een prijs die tussen A en B-merk inzit

neem gewoon een muis van Logitech, Microsoft of Razer
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:07:43 #25
98259 mstr
Een jonge God!
pi_42938360
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:07 schreef JohanTop het volgende:
Trust
Normaliter heb je A en B-merken, maar Trust heeft het C-merk geïntroduceerd voor een prijs die tussen A en B-merk inzit
Samen met Qtec
pi_42938395
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:39 schreef a-child-in-chains het volgende:
Maar dat kan ik niet doen. Zomaar USB-device erin en uit trekken dan kill ik me muis.
USB is bedoeld om 'zomaar' los of vast te koppelen
pi_42938428
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:07 schreef mstr het volgende:

[..]

Samen met Qtec
Mwah Qtec is kut, maar die verkopen ze nog voor een C-merk prijs.. 2euro voor een muis bv... Maar Trust vraagt er veel meer voor...
pi_42938489
maarrrr... heb je je computer wel geaard aangesloten?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:16:58 #29
108862 a-child-in-chains
pi_42938722
nee. kan ook bijna niet. Geheel de stroombedrading in mijn woning is niet geaard. Is dat kut?
Kun je makkelijk alsnog die hele bedrading in je woning laten aarden?
Ik wil straks ook fijngevoelige apparatuur aansluiten nl. en heb geen zin in narigheid.

--> K&W
No room for the unlucky.
pi_42938798
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:16 schreef a-child-in-chains het volgende:
nee. kan ook bijna niet. Geheel de stroombedrading in mijn woning is niet geaard. Is dat kut?
Ik wil straks ook fijngevoelige apparatuur aansluiten nl. en heb geen zin in narigheid.

--> K&W
Naja,
SCHOP!
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_42938888
Ikzelf heb thuis geen problemen dat mn pc niet aan een geaard stopcontact zit. En deze zit toch al >3,5jaar aan een ongeaard stopcontact..
Mijn laptop heeft zelfs een stekker waar geen aarding op zit..
pi_42938952
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:16 schreef a-child-in-chains het volgende:

--> K&W
Dat lijkt me sterk, in de badkamer, bij de wasmachine en droger, in de keuken e.d. daar moet je geaarde stopcontacten hebben tenzij je zelf onverantwoord aan het knoeien bent geweest.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42939128
mijn computer heeft nog nooit een geaard stopcontact gezien en nog nooit ergens problemen mee gehad, komt misschien omdat ik een draadloze muis heb....
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:27:26 #34
108862 a-child-in-chains
pi_42939130
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:20 schreef JohanTop het volgende:
Ikzelf heb thuis geen problemen dat mn pc niet aan een geaard stopcontact zit. En deze zit toch al >3,5jaar aan een ongeaard stopcontact..
Mijn laptop heeft zelfs een stekker waar geen aarding op zit..
Neuh, maar dan zou de extra zekerheid gewoon moeten beginnen bij de bedrading in je woning.
Dat dat snugger is.
In de keuken zitten idd. stopcontacten met een extra aarde-contact.
Maar of er ook echt een aarde draad achter zit aangesloten weet ik niet.

Zou er idd een aarde-draad door me woning lopen. Kan ik dan niet makkelijk zelf een extra draad trekken dat
aansluit op die aarde-draad?

Ik heb er echt géén verstand van...
No room for the unlucky.
pi_42939218
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:39 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ja? Heb je hetzelfde probleem?

USB is gemaakt om te hot-pluggen. Of zet je ook telkens je PC uit als je een USB Mass Storage Device aansluit? En wat je voelt, is het niet meer een soort vibratie? Zorg eens dat je PC geen fysiek contact maakt met je bureau.

En gebruik eens "mijn" ipv "me" gek.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:39:51 #36
108862 a-child-in-chains
pi_42939673
USB hot pluggable? Dacht het niet.
Of ben ik in de war met PS-2???

Ik heb iig. een USB-stick ooit gekilled door het niet stopte zetten onder devices voordat ik het eruit trok.
No room for the unlucky.
pi_42939808
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:39 schreef a-child-in-chains het volgende:

Ik heb iig. een USB-stick ooit gekilled door het niet stopte zetten onder devices voordat ik het eruit trok.
USB-sticks zijn een ander verhaal. Die hebben een filesystem dat gesynced moet worden voordat je 'm eruit trekt doe je dat niet, dan moet je in het ergste geval je USB-stick formatteren en dan werkt ie weer.
pi_42939931
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:39 schreef a-child-in-chains het volgende:

Hopeloos in de war

USB is hot pluggable, punt. Als je een USB-stick fysiek gesloopt hebt door het ding uit te trekken met PC aan, dan is dat gevalletje garantie, simpel. Dat "stoppen" doet niet veel meer dan de buffers flushen. Als je dat niet doet, loop je de kans het filesysteem te verneuken. Worst-case scenario is dat je het ding even opnieuw moet formateren. Fysiek is er dan niks aan de hand.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_42942808
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:27 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Neuh, maar dan zou de extra zekerheid gewoon moeten beginnen bij de bedrading in je woning.
Dat dat snugger is.
In de keuken zitten idd. stopcontacten met een extra aarde-contact.
Maar of er ook echt een aarde draad achter zit aangesloten weet ik niet.

Zou er idd een aarde-draad door me woning lopen. Kan ik dan niet makkelijk zelf een extra draad trekken dat
aansluit op die aarde-draad?

Ik heb er echt géén verstand van...
Als je een beetje handig bent kan je dat zelf.
Het makkelijkst is om vanuit het stopcontact een draad naar het centrale punt te trekken en van daaruit naar de meterkast. Aansluiten en klaar. Dat is een stuk makkelijker als de kamer dicht bij de meterkast ligt, anders kon het wel eens een lastige klus worden maar in een appartement denk ik dat het wel te doen is.
Een draad vanuit de keuken zou ik niet aanraden, die zit als het goed is op een andere groep dus dat is niet handig.
Het zou nog veiliger zijn om alle drie de draden te vervangen om te voorkomen dat je met de trekveer de andere draden beschadigt. Dat maakt het trekken ook makkelijker omdat je niet om die andere draden in de buis heen hoeft te werken.

Maar als je dit nog nooit gedaan hebt zou ik wel zorgen dat je er iemand bij hebt die weet wat hij (of zij natuurlijk) doet.

Of die stopcontacten in de keuken geaard zijn kan je zo nakijken natuurlijk, hoofdschakelaar om, stopcontact losschroeven en je weet het. Maar ik neem aan dat je die met verhuizen er ook wel af hebt gehad i.v.m. behangen of verven.

[ Bericht 3% gewijzigd door MinderMutsig op 26-10-2006 15:09:33 ]
pi_42946936
Het kan inderdaad door een niet geaarde wcd komen. Maar bijvoorbeeld ook door statische elektriciteit door met je burostoel heen en weer te rijden. Of te schuiven op de zitting van je stoel.

Ook kun je proberen de muis op een andere USB poort aan te sluiten.
pi_42948317
je moet maar zien dat je genoeg geïsoleerd bent van de grond niet?

Mijn broer zijn laptop had daar ook last van, is wel eens fruitsap ingegoten, maar je had daar enkel last van als je op je blote voeten rondliep, indien je iets van schoenen aanhad was het geen probleem meer
pi_42951027
Als je spanning voelt op je muis en deze is draadloos dan zal er iets intern in demuis niet goed meer zijn b.v. doordat er een keer wat ingemorst is, dat dit anders zo is is bijna volledig uit te sluiten. Statsche electriceits kan veroorzaakt worden door een comnbinatie van vloer bedekking, kleding, muismat enz. Het verschil is te zien dat b.v. de haartjes op je hand wat omhoog gaan staan als je het aanraakt of als je b.v. een verwarming aanraakt springt er even eenmalig een vonkje over.

Als de muis via RS232, PS/2 of USB is aangesloten op de PC komt dit door dat deze op een niet geaard contact aangesloten is. Dit is een gevaarlijke situatie. Door de opbouw van de voeding van een PC staat er 115V op de kast en alle electronica ten op zicht van de aarde. De behuziing van de muis is hier niet op berekent en heeft geen voldoende isolatie hiervoor.

Een laptop of mini PC die via een adaptor of externe voeding met platte stekker aangesloten wordt heeft geen geaard contact nodig. Wel kan het zijn dat je hier een randapparaat op aansluit (zoals b.v. een stereotoren, of CAI kabel) die wel een geaarde aansluiting hebben maar niet in een geaard contact zitten. In dat geval komt er wederom een spanning ten op zichte van aarde op de computer en alles wat je daarop aansluit te staan.

et aansluiten van apparaten die voorzien zijn van een stekker met aarde op een ongeaard contact is gevaarlijk. Het gebruik van WCD's (stopcontact is een foute benaming, het bestaat wel maar is iets heel anders) met aarde die je niet aansluit is verboden, het gebruik van stekkerdozen, verlengsoenren of enig anders middel dat er voor zorgt dat je een stekker met aarde in een ongeaarde WCD (wand contact doos) kunt steken is gevaarlijk en verboden. Bij ongelukken of brand zal een verzekering niets uitkeren en kan er strafrechtelijkonderzoek gestart worden.
pi_42960306
Tot in de jaren '80 werden blijkbaar nog platte ongeaarde stopcontacten gemaakt, waar je dus prima stekkers met randaarde in kunt steken. Maar als je dat doet en er gaat iets fout, dan kun je dus problemen met de verzekering e.d. krijgen?
pi_42960828
quote:
Mijn oude logitech had hetzelfde probleem, of begingt me RSI in te spelen?
pi_42960831
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:26 schreef tnimble het volgende:

et aansluiten van apparaten die voorzien zijn van een stekker met aarde op een ongeaard contact is gevaarlijk. Het gebruik van WCD's (stopcontact is een foute benaming, het bestaat wel maar is iets heel anders) met aarde die je niet aansluit is verboden, het gebruik van stekkerdozen, verlengsoenren of enig anders middel dat er voor zorgt dat je een stekker met aarde in een ongeaarde WCD (wand contact doos) kunt steken is gevaarlijk en verboden. Bij ongelukken of brand zal een verzekering niets uitkeren en kan er strafrechtelijkonderzoek gestart worden.
maar hoe zit dat dan als je in een huurhuis uit '55 zit met alleen boven bij de cv en beneden in de keuken geaarde wcd's hebt ?
De woningbouw gaat dit echt niet veranderen .. en ik ga dat ook niet zelf/laten doen in een huurhuis.
Ik heb mn pc via een verlengsnoer wel aangesloten op een geaarde wcd in de keuken .. er ligt dus een snoer vanuit de kamer naar de keuken.
pi_42961133
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:35 schreef taxibabe het volgende:

[..]

maar hoe zit dat dan als je in een huurhuis uit '55 zit met alleen boven bij de cv en beneden in de keuken geaarde wcd's hebt ?
De woningbouw gaat dit echt niet veranderen .. en ik ga dat ook niet zelf/laten doen in een huurhuis.
Ik heb mn pc via een verlengsnoer wel aangesloten op een geaarde wcd in de keuken .. er ligt dus een snoer vanuit de kamer naar de keuken.
Geaard stopcontact in de keuken? Gewoon helemaal geen stopcontact in de keuken.
Wij hadden 1 geaard stopcontact, die voor de wasmachine. En omdat ik mijn lijf liever zonder brandwonden zie en mijn apparatuur liever heel houd heb ik toen zelf de hele bedrading maar aangepakt. De woningbouw doet het niet onder het mom: Deze huizen worden niet meer opgeknapt omdat ze over 3 jaar afgebroken gaan worden. En dat roepen ze al een jaar of 10.
Ik heb dan wel weer het voordeel dat mijn vader electromonteur is, de bedrading en de stopcontacten hebben me niks gekost. Anders had ik het waarschijnlijk niet gedaan.
En een ander voordeel van een electromonteur als papa is natuurlijk dat ik op mijn achtste al wist hoe ik draden moest trekken en stopcontacten moest monteren want ik mocht wel eens mee naar zijn werk omdat hij "hulp nodig had"
pi_42962919
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:13 schreef Igen het volgende:
Tot in de jaren '80 werden blijkbaar nog platte ongeaarde stopcontacten gemaakt, waar je dus prima stekkers met randaarde in kunt steken.
De geaarde eurostekker heeft dikkere contactstiten dan de platte stekker. Deze dikkere pennen behoren niet door de gaatjes in de voorkant van de WCD te passen. Houdt maar een de platte stekker van een lampje naast de geaarde ronde eurostekker van b.v. een PC.
quote:
Maar als je dat doet en er gaat iets fout, dan kun je dus problemen met de verzekering e.d. krijgen?
Ja dan heb je een probleem als de oorzaak bij b.v. brand terug te leiden is naar de elektrisce instalatie. Het verkeert aansluiten van apparatuur en het opgerolt laten van verlengsnoerhaspels is een van de grootste veroorzakers van woningbrand.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:29:51 #48
108862 a-child-in-chains
pi_42963949
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:35 schreef taxibabe het volgende:
Mijn koppijn is dat ik in de nabije toekomst 'veilig' wat studio-apparatuur wil aansluiten in de woonkamer.
Niks lijkt wel geaard hier bij mij in de woning. Echt gierig.
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]
Handig.
No room for the unlucky.
pi_42968643
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 01:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Een draad vanuit de keuken zou ik niet aanraden, die zit als het goed is op een andere groep dus dat is niet handig.
Maakt niks uit.
Je hebt sowieso maar 1 randaarde voor al je groepen gezamenlijk.

Of bedoel je dat 't fysiek niet zo handig is omdat je niet van de ene buis naar de andere kunt komen ?
Dan heb ik je verkeerd begrepen...

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2006 22:29:17 ]
pi_42969201
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:56 schreef tnimble het volgende:

[..]

De geaarde eurostekker heeft dikkere contactstiten dan de platte stekker. Deze dikkere pennen behoren niet door de gaatjes in de voorkant van de WCD te passen. Houdt maar een de platte stekker van een lampje naast de geaarde ronde eurostekker van b.v. een PC.
Voor zover ik weet is het idee dat moderne stopcontacten altijd diep moeten zijn, zodat een dikke geaarde stekker nooit in een ongeaard plat stopcontact past.

De meeste stopcontacten in het jaren '80 huis van mijn ouders zijn echter helemaal platte stopcontacten met praktisch alleen twee gaten. En ook al is het niet verstandig daar een stekker met randaarde in te steken - het kan prima! En ik heb dus ook jáárenlang zo mijn computer en versterker aangesloten gehad.
pi_42971115
Het is echt 100% onmogelijk dat je een electrische schok krijgt van je muis omdat je stopcontacten niet geaard zijn.

Het ENIGE wat het wel kan zijn is statische elektriciteit!

Doe andere sokken aan, gebruik een andere muismat..

misschien is het daar al mee verholpen
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_42971150
Als je een wollen trui uit trekt kan je soms ook geknetter horen, dat komt door de wrijving van de trui met het haar op je hoofd.

Dan ga je toch die trui ook niet aarden?!

Stelletje n00bs hier
FUCK!
pi_42971369
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het idee dat moderne stopcontacten altijd diep moeten zijn, zodat een dikke geaarde stekker nooit in een ongeaard plat stopcontact past.

De meeste stopcontacten in het jaren '80 huis van mijn ouders zijn echter helemaal platte stopcontacten met praktisch alleen twee gaten. En ook al is het niet verstandig daar een stekker met randaarde in te steken - het kan prima! En ik heb dus ook jáárenlang zo mijn computer en versterker aangesloten gehad.
Ja zeker werkt dat gewoon, totdat een van je apparaten met randaarde stekker een defect heeft waardoor er op de een of andere manier spanning op de metalen behuizing komt te staan.

De aarde zorgt er dan voor dat die spanning afgevoerd word, en de zekering / aardlekschakelaar uit springt.

Dit heeft verder absoluut niets te maken met het probleem dat de TS heeft.
FUCK!
pi_42976722
Natuurlijk is het off-topic, als je iets bouwt/aanlegt moet het natuurlijk gewoon aan de wettelijke eisen voldoen. Punt.

Maar goed. Stel, de situatie die jij beschrijft treedt op. Ik sluit de computer aan op een ongeaard stopcontact, binnenin raakt een draadje los en de kast komt onder spanning te staan. Dan grijpt de aardlekschakelaar toch onmiddelijk in op het moment dat je de kast aanraakt?
pi_42978273
Een aardlek schakelaar schakelt pas boven de 10mA uit. een 50hz wisselstroom die door je hart loopt kan al bij veel lagere stromen fataal zijn. De stroom zort voor ventrikelfibrilleren van het hart dat houdt in dat de spieren niet meer in de juiste volgorde samentrekken er wordt dan geen bloed meer rondgepomt als je geen hart masage krijgt binnen enkele minuten kun je hersenletsel hebben of het niet overleven.

Bij een PC hoeft er daarvoor geen draadje sluiting te maken met de kast van de PC. De PC heeft een voeding waar de fase, de nul en de aarde via een euro stkker binnen komen

In de voeding van de PC zit een netfilter dat bstaat uit een aantal spoelen en condensatoren die de fase en de nul verbinden aan de aarde.

De massa van de PC en de kast zijn ook op de aarde aangesloten. Zowel de kast als de massa (zwart) de 5V (rood) en de 12V (geel) van de kabels in de PC hebben ongeveer 115V op zicht staan ten op zichte van de Aarde.

Als je een draad aanraakt of een blank stuk ijzer van de kast gaat er een stroom door je heen lopen die voelt als een tinteling. De verf van de kast en plastik behuzingen van b.v. een muis zijn niet gemakt als isolator zoals de mantel van een kabel of de behuziing van een klasse 2 apparaat zoals een TV dat wel zijn. Door wat vet, vuil of vocht kan doordoor heel gemakkelijk het plastic gaan geleidingen. Direct gevaarlijk is dat niet omdat het een erg lage stroom is, het is echter wel vervelend. En voor sommige mensen (b.v. met een hart ritme stroning) kan het wel gevaarlijk zijn.

Hier nog een artikel over het onderwerp

Statische electricieit kan het ook zijn maar dat is weg als je iets als een verwarming aanraakt en stil blijft zitten. Voel je het dan nog steeds of wordt het erger dan is het wel degelijk het onder stroomstaan van het apparaat door een onjuist functionerende aarde.

Voor de dare devils: ga eens naar de meterkast toe en schroef de hoofd aarddraad daar eens los als je PC TV, stereo enz aan hebt staan. Je kunt daar leuke vonken mee trekken.
pi_42980615
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 10:45 schreef tnimble het volgende:
. Door wat vet, vuil of vocht kan doordoor heel gemakkelijk het plastic gaan geleidingen. Direct gevaarlijk is dat niet omdat het een erg lage stroom is, het is echter wel vervelend. En voor sommige mensen (b.v. met een hart ritme stroning) kan het wel gevaarlijk zijn.

[
Extreem vochtige/transpirerende handen. Zou dat invloed kunnen hebben?
pi_42981980
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:18 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Extreem vochtige/transpirerende handen. Zou dat invloed kunnen hebben?
Een muis werkt op 5V als je gevoelig ebtn voor stroom zou je dat kunnen voelen. Meestal begint dat ergens bij 15 volt dat je het op kunt voelen op je hand.

Maar als je wat spanning (knijpen geen electrische) in je handen hebt bij het musien en je bent behoorlijk van de klamme handjes zou het mischien kunnen. Leg een droge vinger maar op de aansluitingen van een 9V baterij en daarna een leker natte en een beetje drukken. (niet gevaarlijk)
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:23:29 #58
108862 a-child-in-chains
pi_42991330
Ik ga het wat later nog effe op me gemnak doorlezen. Heb nu koppijn.
En een hoge gas en electriciteitsrekening.
366 moet ik bijdokken. echt raar. Woon al sinds 1998 op mezelf,
zelfde huisje, niks veranderd, geen vriendin, geen
andere bewoners. vorig jaar 200 bijbetalen en dit jaar 266 ???????
Hoe de fuck kan dat nou weer. Het fucking dubbele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik komstraks echt op straatte staan. ik heb maar een inkomen van 730 en nieteens geld voor een degelijke koelkast!!!

(snap ut echt niet)
No room for the unlucky.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:29:06 #59
148247 taxibabe
pi_42991447
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:23 schreef a-child-in-chains het volgende:

Ik komstraks echt op straatte staan. ik heb maar een inkomen van 730 en nieteens geld voor een degelijke koelkast!!!

(snap ut echt niet)
Als dat echt je inkomen is zou ik als ik jou was maar snel naar de gemeente gaan om aanvullende bijstand aan te vragen. Je zit namelijk onder de bijstandsgrens
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:34:19 #60
108862 a-child-in-chains
pi_42991574
jonggehandicapten utkering. En bijstand krijg ik maar eens per jaar.
marja, da was oftopic. (ik voel een nare hoofdpijn opkomen )
No room for the unlucky.
pi_43000797
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:22 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik voel alsmaar een soort zwakstroom als ik me muis (trust optical mini) aanraak
Hoe de fuck kan dit nou.
Kan het zijn dat er binnenin iets contact maakt met de plastic behuizing?

Ik heb geen schroevedraaier :'(
Ik zou het nu best effe willen voelen die stroom dan.
Want dan had ik mijn muis gevonden, ben hem de hele f******day al kwijt.
pi_43000827
Leg een stuk kaas op je muismat, heb je hem morgen weer terug.
pi_43001179
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:47 schreef Marsepein het volgende:
Leg een stuk kaas op je muismat, heb je hem morgen weer terug.
Een muis lust geen kaas
Ongetwijfeld heeft iedereen wel eens de tekenfilms van Tom en Jerry gezien.Tom lokt dan de muis Jerry met een stuk kaas. Ook wij stoppen in de muizenvallen kaas. Want kaas hoort bij muizen, denkt u.Volgens een onderzoeker van de Universiteit van Manchester is dat niet het geval. Volgens hem houden muizen meer van zoetigheid, dus waar veel suiker in zit. Volgens de onderzoeker haalt de muis zijn neus op voor een stuk kaas.

Toch vreemd dan eigenlijk als je weet dat veel muizen met kaas gevangen worden.
De meeste zullen echter wel door de kat gevangen worden, en laat ik die nu net niet hebben.
pi_43001225
Ik wist gewoon dat er van iemand een antwoord kwam dat een muis niet met kaas is te vangen.
pi_43001287
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:04 schreef Marsepein het volgende:
Ik wist gewoon dat er van iemand een antwoord kwam dat een muis niet met kaas is te vangen.
Maar als je goed leest, zie je ook dat ik die mening niet deelt.
Ik vond het berichtje echter wel grapig genoeg om effe te posten.

Maar al met al heb ik me muis nog niet terug, zelfs zijn staart is weg.
pi_43001362
Hte is hier wel heel offtopic, dus ff in ons SC verder.
pi_43001646
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:10 schreef Marsepein het volgende:
Hte is hier wel heel offtopic, dus ff in ons SC verder.
Nou nou Marsepein, je heb vandaag wel een kort lontje hoor.
(wat is trouwens SC?)
FF offtopic, ik ben hem echt kwijt, zit nu op zo'n rot touch-pad te rammen.
pi_43001715
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:22 schreef klipper het volgende:

[..]

Nou nou Marsepein, je heb vandaag wel een kort lontje hoor.
(wat is trouwens SC?)
FF offtopic, ik ben hem echt kwijt, zit nu op zo'n rot touch-pad te rammen.
Huh Kort lontje? Ik verwijs naar ons SC topic (Slow Chat: K&W - Feedback, FAQ en Slowchat topic - Deel 12
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')