nee, ik kreeg net mijn lootje binnen voor de surprisequote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:15 schreef BobdG het volgende:
jij ziet weer pepernoten in de winkel, het eerste wat in je opkomt: SUPRISES!!
bij mij: BIER!
ik zou het combineren![]()
Nee, wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:43 schreef Natalie het volgende:
Een doolhof als surprise is ook leuk
Iemand dat wel eens gedaan?
Ja, dat heb ik ook wel een aantal keer gedaan. Een keer had ik alles zo gedaan dat het alleen in ons huis klopte, besloten mijn ouders de laatste dag dat het gezellig was als we bij oma de surprises zouden gaan doenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:45 schreef Nesle het volgende:
Ik maak om het jaar een surprise door het huis heen, moet diegene opdrachten doen.
En dan aan het einde komt hij/zij bij het kado uit.
Maar soms duurt dat ook wel wat lang hoor, we vieren het meestal met zon 11 mensen,
en dan raken sommige aardig geirriteerd![]()
quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:18 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel een aantal keer gedaan. Een keer had ik alles zo gedaan dat het alleen in ons huis klopte, besloten mijn ouders de laatste dag dat het gezellig was als we bij oma de surprises zouden gaan doenIn anderhalf uur tijd een paar nieuwe gedichten in elkaar moeten flansen en cadeau's opnieuw in en uit pakken
![]()
Oei dat is een leuk idee zeg!quote:Op maandag 6 november 2006 11:43 schreef omearos het volgende:
Ik heb een keer voor een computergek een kartonnen versie van Minesweeper gemaakt (grote doos met vakjes, dun papier er overeen om doorheen te prikken en nummertjes die aangeven hoeveel kadootjes er in de buurt zijn)
Ik heb echt weer zin in surprises knutselen
Hoe heb je dat gedaan? Klinkt leukquote:Op woensdag 1 november 2006 19:46 schreef Gitanki het volgende:
[..]
![]()
Schrikeffecten zijn ook mooi, vorig jaar een doos met een losse deksel gemaakt voor mijn zusje, alleen toen ze de deksel eraf haalde gingen er knalstrips af die van buiten op gewone repen karton lijken![]()
onderkant van een voetbalschoen (raad in welke nop het kado zitquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:14 schreef Yeahinho het volgende:
Met de jongens van mijn voetbalteam (waar ik trainer van ben) gaan we een surprise-avondje doen.
Het zal dus een voetbalsurprise gaan worden.. iemand nog een niet al te moeilijk en toch origineel idee?
[afbeelding].
Maak een sudokupuzzel voor haar. Een speelbord van doosjes in een soort raamwerk. En dan cadeautjes in de doosjes.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:49 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik heb voor de 5e keer ofzo sinds we surprises doen mijn oma getrokken![]()
En haar hobbies zijn puzzelen, handwerken en lezen.
Ik heb al allerlei dingen voor haar gemaakt, maar nu is mijn inspiratie echt op.
Iemand ideetjes?
We doen wel altijd grootse dingen en heel goed uitgewerkt enzo, dus niet een geschilderde schoenendoos ofzo![]()
Hoe heb je dat gedaan?quote:Op maandag 6 november 2006 11:52 schreef DarkShine het volgende:
Ik heb eens voor iemand die postzegels verzamelde een brievenbus gemaakt (op ware grootte!).
kun je niet stiekem onderling wisselen?quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:49 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik heb voor de 5e keer ofzo sinds we surprises doen mijn oma getrokken![]()
Nee joh, da's flauw. Ik heb gewoon pech en zal mijn creatieve brein aan het werk moeten zettenquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:27 schreef Matness het volgende:
[..]
kun je niet stiekem onderling wisselen?
doen wij wel soms, bwhehe
Misschien kun je iets doen met een deksel? Zoiets als van een schoenendoos? Met groen beplakken/beschilderen en dan de lijnen erop tekenen. Weet niet hoe groot je in gedachten hebt, maar voor groot formaat zou je de onderkant van een grote kartonnen doos kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:32 schreef Yeahinho het volgende:
Iemand een idee hoe ik een simpel edoch fraai voetbalveld kan maken?
Ik ben totaal niet creatief, dus houd het eenvoudig aub.
Thanksquote:Op donderdag 30 november 2006 16:38 schreef Étoile het volgende:
Wat voor kado heb je? is het groot of klein e.d.
Je zou natuurlijk een ketting kunnen maken van touw met 'kralen' (bijv. propjes papier, balletjes van tape, kartonnen doosjes in leuke kleuren en dan het kadootje in het midden van de ketting hangen.
Of een ketting blingbling stijl: bij de bouwmarkt van die 'schakelketting' halen (ook wel voor fietssloten en slipketting gebruikt dit). En dan onderaan zelf zo'n fout hiphop medaillon (voorbeeldje) namaken met het kado erin en vervolgens beplakken met allemaal glittersteentjes (hobbywinkel) of met glitterverf.
En dit is het gewordenquote:Op woensdag 29 november 2006 17:04 schreef Yeahinho het volgende:
Zo, dit heb ik nu dus...
[afbeelding]
[..]
Het ziet er best leuk uit hoor, alleen een beetje leeg zo. Kun je niet anders wat poppetjes tekenen en uitknippen en opplakken?quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:11 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
En dit is het geworden.
[afbeelding]
Toch maar geen poppetjes enzo gemaakt, daar ben ik allemaal niet creatief genoeg voor.
Beetje simpel eigenlijk, als ik het zo zie.
Hahah als je het zo leest is het een goed idee.. Maar met mijn 2 linkerhanden zal het wel een eend worden.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:52 schreef Étoile het volgende:
Van karton: 2 cirkels uitknippen met uitstekende vlakjes eraan en een brede lange strook. Vlakjes naar binnen vouwen en de brede strook erop plakken in een cirkel. Als lijf zou je ook een lange strook kunnen maken (ala wijnflesdoos) en daar 2 sprieten op (opgerold papier of muizetrappetjes).
Andere manier: bij de bouwmarkt van dat meubelschuim halen en ongeveer hetzelfde als hierboven maken door het te knippen, alleen dan het zooitje aan elkaar lijmen.
Nog een andere manier: van kippengaas de vorm maken en vervolgens papiermaché erop. Na een paar lagen verven en sprieten erop.
Met stift een paar ogen en een cirkel op het huisje, klaar. Kadootje kan je dan in het huisje verstoppen door de cirkels groot genoeg te maken en de strook eromheen breed genoeg.
![]()
Beide kopse kanten nog wat opgefleurdquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:14 schreef PeRi het volgende:
[..]
Het ziet er best leuk uit hoor, alleen een beetje leeg zo. Kun je niet anders wat poppetjes tekenen en uitknippen en opplakken?
Erg leuk geworden!quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:50 schreef Yeahinho het volgende:
Beide kopse kanten nog wat opgefleurd.
Was nog best een heel werkje in fotosoep, maar nu is het niet meer zo kaal.
[afbeelding]
kom je ook niet echt op tijd mee he?quote:Op zondag 3 december 2006 11:29 schreef Eveli het volgende:
Wat voor suprise zou ik kunnen maken voor iemand die nog eens graag naar Zuid-Afrika wil? Tijd voor papier-maché dingene e.d. heb ik niet meer.
Bij een klein kadootje: Maak van een keukenrol en papier een giraffe. Keukenrol met geel papier beplakken of geel verven, vervolgens zwarte/bruine vlekken erop maken en de ogen tekenen. Van papier 2 oren, een staart en een neus en klaar.quote:Op zondag 3 december 2006 11:29 schreef Eveli het volgende:
Wat voor suprise zou ik kunnen maken voor iemand die nog eens graag naar Zuid-Afrika wil? Tijd voor papier-maché dingene e.d. heb ik niet meer.
Wat je ook nog kunt doen om spelers te maken: gewoon plaatjes van spelers zoeken op Internet. Uitprinten op fotopapier, op karton plakken, netjes uitknippen en dan nog een voetje eronder waardoor ze blijven staan.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:50 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
[afbeelding]
Leuk, kan ik wel wat mee, bedankt!quote:Op zondag 3 december 2006 12:46 schreef Étoile het volgende:
[..]
Bij een klein kadootje: Maak van een keukenrol en papier een giraffe. Keukenrol met geel papier beplakken of geel verven, vervolgens zwarte/bruine vlekken erop maken en de ogen tekenen. Van papier 2 oren, een staart en een neus en klaar.
Een schoenendoos grijs verven/met grijs papier beplakken. Ogen erop tekenen en 4 poten aan de zijkant (kan ook met 4 wcrolletjes). Van papier nog 2 grote oren en een slurf en een touwtje als staart: olifant.
Of bij een plat cadeau een vliegticket namaken (ff googlen) met naam en bestemming e.d.
We hadden alle surprises aan de andere kant van de kamer gelegd, en telkens als iemand z'n surprise mocht gaan zoeken vlogen ze meteen naar het voetbalveld toequote:Op zaterdag 2 december 2006 16:50 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |