Maar bij een appartement van 200.000 aan wat voor waardesteiging per jaar moet ik dan denken als je op het moment dat je de sleutel in het slot steekt al vermogensopbouw hebt?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:37 schreef miss_sly het volgende:
nieuwbouw = von dus geen kostenkoper
Wel andere kosten, meerwerk, bouwrente, renteverlies tijdens de bouw, etc.
Toch is het over het algemeen wel zo dat je al een waardestijging hebt op je nieuwbouw op het moment dat je de sleutel in het slot steektVermogensopbouw gaat eht een stuk sneller met een nieuwbouwhuis.
Probleem is wel dat jezelf ook weer moet kopen en dat je dan weinig met de winst kanquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:14 schreef Sjeen het volgende:
Praktijkvoorbeeld van de buren:
2003 Huis gekocht voor 225.000 v.o.n. totale hypotheek 265.000
2005 Huis verkocht voor 310.000
Aardig spaarpotje lijkt me...
In hun geval wel, omdat ze kleiner (goedkoper) gingen en de winst in de opzet van een eigen winkel konden stoppen. Maar over het algemeen heb je gelijk...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:22 schreef descon het volgende:
[..]
Probleem is wel dat jezelf ook weer moet kopen en dat je dan weinig met de winst kan
Pas als je bejaard bent en kleiner wil gaan wonen pak je die winst. Tot die tijd zit het allemaal in stenen en is het zo onliquide als wat en zegt het dus eigenlijk vrij weinig.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:22 schreef descon het volgende:
[..]
Probleem is wel dat jezelf ook weer moet kopen en dat je dan weinig met de winst kan
Mmm klinkt goed. Ik ga meteen ff wat nieuwbouw kopen denk ikquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Het is vermogensopbouw, en daar ging het toch om? Niet over het liquide zijn van het vermogen.
En ik denk echt dat je met een nieuwbouwwoning eerder enkele 10-duizenden euro's bij elkaar gespaard hebt, dan met gewoon sparen op een spaarrekening van je maandsalaris.
Ik weet niet of dat fiscaal wel zo aantrekkelijk is want dan is een deel van je nieuwe hypotheek niet langer aftrekbaar.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In hun geval wel, omdat ze kleiner (goedkoper) gingen en de winst in de opzet van een eigen winkel konden stoppen. Maar over het algemeen heb je gelijk...
Sterker nog, over het deel van de verkoopwaarde dat je niet in een nieuwe woning steekt moet je belasting betalenquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:52 schreef DRA het volgende:
Ik weet niet of dat fiscaal wel zo aantrekkelijk is want dan is een deel van je nieuwe hypotheek niet langer aftrekbaar.
Dacht niet dat dat waar is hoor. Je krijgt alleen voor dat deel van je hypotheek geen renteaftrek.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:20 schreef Timmy het volgende:
[..]
Sterker nog, over het deel van de verkoopwaarde dat je niet in een nieuwe woning steekt moet je belasting betalen
De hypotheek is lager, dus waarom zou het dan niet meer aftrekbaar zijn? Het is toch alleen zo dat rente over hypotheek die niet aan het huis besteed wordt, niet aftrekbaar is...quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:52 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat fiscaal wel zo aantrekkelijk is want dan is een deel van je nieuwe hypotheek niet langer aftrekbaar.
Sjeen is [WGR]-mod, dus ze heeft gelijkquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De hypotheek is lager, dus waarom zou het dan niet meer aftrekbaar zijn? Het is toch alleen zo dat rente over hypotheek die niet aan het huis besteed wordt, niet aftrekbaar is...
Leuk, maar dat geldt dus niet als je goedkoper gaat wonen...(goedkoper dan je oude hypotheek, that is...)quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:15 schreef joeltje het volgende:
Overwaarde uit een vorig huis, moet in proncipe weer gestoken worden in je nieuwe huis. Over het gedeelte dat je had kunnen financieren met de over waarde, maar dus niet doet, geniet je geen rente aftrek.
Hebben zij geen boete betaald vanwege een speculatiebeding?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:14 schreef Sjeen het volgende:
Praktijkvoorbeeld van de buren:
2003 Huis gekocht voor 225.000 v.o.n. totale hypotheek 265.000
2005 Huis verkocht voor 310.000
Aardig spaarpotje lijkt me...
Nope, dat was bij ons maar 1 jaar...quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:30 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
Hebben zij geen boete betaald vanwege een speculatiebeding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |