En nu post ik een plaatje van een man met een snor en een petje!quote:Op maandag 23 oktober 2006 10:13 schreef Gellius het volgende:
En nu?
Bedoel je mij...quote:Op maandag 23 oktober 2006 10:24 schreef Gellius het volgende:
Een Fris Nieuw Usertje!
,
snel, pak 'm vast!
Das lief...quote:
Jayce & the Wheeled Warriors.quote:Op maandag 23 oktober 2006 10:53 schreef peaceman het volgende:
Hoe heet die serie ook al weer van je avatar, Netsplitter?
Hoi.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:40 schreef Z het volgende:
Ha.
Ein-de-lijk!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:37 schreef Z het volgende:
Ah, zij zijn van Pipi!
Helemaal niets. Twan vindt het ook heel erg leuk.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:39 schreef Gellius het volgende:Wat was er nu mis met TiTa Tovenaar!
.
Ze is van vele markten thuis maar in Muz-trivia heeft ze volgens mij niets te zoeken. Ze is wel supermodel, actrice, talkshow-host en schrijfster van kookboeken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:38 schreef Berkery het volgende:
Die dame ken ik van Muziek trivia. Nu de naam nog
Yepquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:04 schreef Gellius het volgende:
Is het het liefje van Salman?
Dan was het wellicht in RJPvDquote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze is van vele markten thuis maar in Muz-trivia heeft ze volgens mij niets te zoeken. Ze is wel supermodel, actrice, talkshow-host en schrijfster van kookboeken.
Mag nu ook. Bovenstaand plaatje is een televisietip. Vanavond begint op Ned3 de derde serie van Shameless, erg grappige serie.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:26 schreef Z het volgende:
-later-
Yeah!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:05 schreef Z het volgende:
Cate Blanchett.
Aha, er gaat een lichtje rinkelen. En een belletje branden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:28 schreef Z het volgende:
Op deze foto is het net of meneer piloot is, niets is minder waar.
O ja, nu weet ik het weer.quote:
O, dat wist ik niet!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:40 schreef wyccie het volgende:
Tong's internet was toch al uitgevallen?
Mrs. Rushdie.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:14 schreef Gellius het volgende:
Hoe heet het liefje van Salman eigenlijk?
Ben je bekend met Google, Gwaenlios?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:01 schreef Gellius het volgende:
Ik wil haar wel es op Mt. Rushmore zien. Zijn daar plaatjes van?
Wat ben jij gemeen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:51 schreef Gellius het volgende:
Ik ben bekend met het moratorium op Google in dit gremium, Tokay.
Sacha Baron Cohen. Niet te verwarren met Sasha Cohen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:14 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het eigenlijk wel gehad met Borat.
Een vers plaatje:quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:41 schreef Gellius het volgende:
Zijn de plaatjes op? Moeten we een nieuw pak aanbreken?
Uit een actueel pak.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:16 schreef Gellius het volgende:
Uit een nieuw pak? Of uit een oud pak?
Dit is vast een goedbedoelend auteur van matige romans.
Goedemiddag. Jeroen Henneman, inderdaad.quote:
quote:In het Rijksmuseum is gisteren onthuld hoe het beeld, ter nagedachtenis aan de vermoorde cineast Theo van Gogh, eruit gaat zien.
Als alles met de beoogde vergunningen goed gaat, verrijst begin volgend jaar een meer dan 4,5 meter hoog beeld in keramisch gestraald roestvrij staal in het Oosterpark in Amsterdam. Gisteren toonde kunstenaar Jeroen Henneman twee ontwerpen. Het Rijksmuseum beschouwt de ontwerpen, een voorlopig en een definitief model, als een welkome aanvulling op de collectie van de afdeling geschiedenis. Het museum wil zich al enige tijd met die afdeling beter profileren, zeker als het gebouw na de volledige renovatie in 2009 opengaat.
Henneman heeft na tal van voorontwerpen uiteindelijk een volumeloze sculptuur gemaakt, waarmee volgens hem de figuur van zijn vriend Van Gogh alle recht wordt gedaan. Tegelijk symboliseert het beeld de aanslag op de vrije meningsuiting.
Henneman vertelde dat het maken van het beeld hem de nodige hoofdbrekens had bezorgd. Van meet af aan was hij zich bewust van de spanning die ontstaat tussen de indruk die het publiek heeft van de filmer en zijn eigen beeld dat sterk is ingekleurd door hun vriendschap.
Henneman had al in een vroeg stadium een indruk van de sculptuur die hij als herinnering aan de moordaanslag wilde maken. Dat beeld grijpt terug op een ervaring die hij met Van Gogh deelde tijdens een reis naar Brussel. Verwijzend naar een monument voor slachtoffers van een vliegongeval had Van Gogh tegen Henneman gezegd ’dat hij wel zo’n soort beeld op zijn graf zou willen hebben’.
Toen Henneman met die wens aan de slag ging, zag hij al snel in dat een dergelijk ontwerp veel te anekdotisch zou uitpakken. In de eerste versie van het ontwerp is een engel te zien die de gevallen filmer met zijn fiets doet opstijgen. Henneman besloot daarop de vormen veel meer te stileren. Dat had tot gevolg dat een spanningsboog ontstond met aan het uiteinde een (onduidelijk) getekend gezicht van het slachtoffer.
In die fase had Henneman al besloten af te zien van een al te geprononceerde weergave van Van Goghs fysiek. „Je stuit dan op zijn corpulentie, zijn haar, allemaal zaken die er uiteindelijk niet toedoen.”
Tenslotte besloot hij om het gezicht in twee hoedanigheden centraal te zetten. In zes fasen verloopt de mond van Theo van een schreeuw (om mededogen, om gehoord te worden in zijn doodsangst) naar gesloten.
Henneman: „Zo is een profiel ontstaan van een gezicht dat aan de buitenzijde schreeuwt en van binnen zwijgt.” De zes fasen symboliseren ook de dynamiek van de bewegende filmbeelden, het vak waarin Theo van Gogh werkzaam was.
De ontwerpen zijn samen met voorwerpen die op de plaats van de moord op 2 november 2004 zijn achtergelaten, te zien in de zaal ’nieuwe aanwinsten’ van het Rijksmuseum, ingang zuidvleugel in de Jan van Luykenstraat in Amsterdam.
Zekers, maar het goede nieuws is dat ik per half november voor 99,9% zeker weer een andere baan heb.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:19 schreef Z het volgende:
Ik hou niet van dat soort kunst.
Naar voor je Peace.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zekers, maar het goede nieuws is dat ik per half november voor 99,9% zeker weer een andere baan heb.
Tis gewoon lullig, want aan mijn kwaliteit van werken ligt het niet, tis simpelweg domme pech dat het project gecancelled is, want daarvoor was ik aangenomen.
Ik ook niet. Bovendien is er reeds meer dan genoeg al dan niet keramisch gestraald staal in de omgeving van dat arme Oosterpark te vinden: de arabesk voor de Tachtigers, het Slavernijmonument, het monumentje voor de vliegtuigramp in Suriname, het pràchtige kunstwerk van rode stalen balken - ééntje met een artistieke knik erin - op het Beukenplein.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:19 schreef Z het volgende:
Ik hou niet van dat soort kunst.
Geeft niks, vergissing kan gebeurenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:29 schreef Gellius het volgende:
Ik dacht even dat je bedoelde dat jij in het project zat voor de realisatie van dat beeld Peaceman! Blijdschap en verdriet streden om de boventoon!
Ik reken het goed. Het is verkeersminister Karla Peijs.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:29 schreef Diaan73 het volgende:
Marja Peijs is dat volgens mij....
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:00 schreef Treinhomo het volgende:
Hein de Kort.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:39 schreef Tokay het volgende:
Z, is het een verklede bokser? Meneer neemt zo'n typische boks-pose aan op het plaatje.![]()
Ik keek daarna ja... en ik vond het allebei geweldige series. Maar ik was toen nog tiener....quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:11 schreef Gellius het volgende:
Keken jullie daar naar? Daar kéék je toch niet naar!
Laatste bezoek: 48 dagen, 23 uur geleden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:52 schreef peaceman het volgende:
Waar is Dolle eigenlijk gebleven?
Wie?!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:52 schreef peaceman het volgende:
Waar is Dolle eigenlijk gebleven? En alle anderen?![]()
Dan zijn ze weer losgelaten uit de kliniek en mogen ze op therapeutische basis 1 uur per dag internetten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:33 schreef Z het volgende:
Zo gaat het toch altijd met die 'veel-posters' , die verdwijnen op een gegeven moment een tijdje om dan weer vanuit het niets te verschijnen ...
* Bimmel ontgespt dwangbuis en zet eierwekker....quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:37 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dan zijn ze weer losgelaten uit de kliniek en mogen ze op therapeutische basis 1 uur per dag internetten.
Ach man, ga jij toch naar je Sternstunden Der Volksmusik luisteren!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:57 schreef Berkery het volgende:
Nee, dat zijn Peter en Ellen
Ik ga zo mijn nieuwe auto ophalenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:59 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ach man, ga jij toch naar je Sternstunden Der Volksmusik luisteren!![]()
Ik sliep altijd eens per week bij mijn opa en oma... en dan mocht ik Dallas kijken. Thuis mocht dat niet omdat het te laat was...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:27 schreef Gellius het volgende:
Ik ook. Maar wij keken uit-slui-tend naar lange VPRO documentaires over honger en onrecht in de wereld. En dat is natuurlijk veel geschikter voor tieners.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:09 schreef Berkery het volgende:
Ik ga zo mijn nieuwe auto ophalen![]()
...en dan Sternstunden Der Volksmusik in de CD-speler![]()
Wij sliepen niet. Dat zou niet fair zijn tegenover alle kindertjes die met honger naar bed moesten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik sliep altijd eens per week bij mijn opa en oma... en dan mocht ik Dallas kijken. Thuis mocht dat niet omdat het te laat was...![]()
Als die kindertjes natuurlijk al uberhaupt een bed hadden...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wij sliepen niet. Dat zou niet fair zijn tegenover alle kindertjes die met honger naar bed moesten.
.
Dat aten wij ook altijd Bimml! Een bruine boterham met tevredenheid en op zondag een lekkere dampende kom gesmolten grind.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:02 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Als die kindertjes natuurlijk al uberhaupt een bed hadden...
Heb trouwens ook wel trek in een boterham met tevredenheid![]()
Hmmmmm ...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat aten wij ook altijd Bimml! Een bruine boterham met tevredenheid en op zondag een lekkere dampende kom gesmolten grind.
Hij krijgt een wormenkuur.... hopelijk heeft ie dan geen last meer van bloed..quote:
Dat is ze.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:49 schreef wyccie het volgende:
Ik denk dat dat Halle Berry is.
Erg rustig? Het is doodstil!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:48 schreef wyccie het volgende:
Ik moest het even opzoeken, maar hij is inderdaad Brits.
Alles okay hier, maar wel wat stress en lichamelijk is het ook niet meer wat het is geweest
Dit topic is trouwens ook niet meer wat het is geweest. Erg rustig de laatste tijd.
En jij, Tokay? Jij bent de laatste tijd ook wat minder actief hier.
Schrijverquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:11 schreef Tokay het volgende:
Meneer is een kunstenaar, denk ik.
Berk, je bent een held!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:49 schreef Berkery het volgende:
Is dat Antony Burgess?
ja, Gonnyquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:11 schreef Bimmel het volgende:
Gonny
quote:
Ik verwacht op zijn minst een koelkast.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:05 schreef fotoloog het volgende:
Helaas,u gaat niet door voor de magnetron![]()
Kan je krijgen hoor,wel zelf ophalen....quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:20 schreef sooty het volgende:
[..]
Ik verwacht op zijn minst een koelkast.
Bijna afgekicked. Had 9 dagenlang geen internet door een storing bij UPCquote:
UPCquote:Op zondag 29 oktober 2006 12:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bijna afgekicked. Had 9 dagenlang geen internet door een storing bij UPC
Ik had nog 17 volle videobanden. Op 2 na helemaal afgekeken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:30 schreef peaceman het volgende:
Ow jee Tong, hoe heb je die 9 dagen doorgebracht?
Ik had al een touw gekocht.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:41 schreef peaceman het volgende:
Vreesde je al dat je in een zwart gat zou vallen als het nog langer zou duren?
Ik ga in gedachten even alle straatnamen af in de Nobel-wijk van mijn oude woonplaats.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:38 schreef Gellius het volgende:
Wat kennen jullie veel Nobelprijswinnaars uit het hoofd zeg!
en een eigen wetquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:50 schreef fotoloog het volgende:
Er is een straat naar hem vernoemd in de watergraafsmeer![]()
Helaas....quote:
oeps......quote:
Ha die wyccie.quote:
Da's wel een heel gezonde dood, dan.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
Ja, een boel.
Ik eet me nog dood aan fruit.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:53 schreef fotoloog het volgende:
Zijstraat van de Hogeweg
Het is en blijft een leerzaam topic.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 05:57 schreef fotoloog het volgende:
Ptolemaeus idd
quote:Cleo de Mérode
Cleo de Mérode, du bist ein Paradigma der ästhetischen Kraft, sich äußerlich individuell zu gestalten, seine exzeptionelle Art auch nach außen hin künstlerisch zum Ausdruck zu bringen – – – Dein edler aristokratischer Nasenrücken, deine adelige Stirne, deine Augen, die Linien deines Kinnes schrieben es dir gleichsam vor, mit der öden Alltäglichkeit zu brechen und eine neuartige Umrahmung deines Edelhauptes vermittels dieses wunderbarsten Schmuckes »Haare« zu komponieren!
Es sind »spielerische Kleinigkeiten«, Niaiserien, für den Philister! Aber der Künstlermensch spürt darin bereits den gleichgearteten Künstlermenschen!
Zu allem Wertvollen gehört schließlich auch organisch (dieses Wort reite ich zu Tode) das Dekorative desselben, eine organische Mise-en-scène.
Zur musikalischen Nachtgartenstimmung in »Tristan und Isolde« gehört die Dekoration Rollers, diese liebereiche Nachahmung der mysteriös-poetischen Natur, die gleichsam mitwirkt, mittönt!
»Ich liebe die Form deines geliebten Hauptes mit den glatt gescheitelten Haaren – – –«, sagte der Künstler, »und mein Schmerz ist, daß die anderen es nicht beachten, es für nichts achten! Es ist doch so viel, bereits einen wohlgeformten Schädel zu besitzen – – –«
Cleo, du bist wie eine lebendig gewordene wertvolle Kamee! Und die Zeit kann dir kein Leid antun!
Das sind seltene künstlerische Dinge in dieser sonst öde gleichmäßig uniformierten feigen Menschheit! Heraustreten dürfen durch etwas Exzeptionelles, das (Nurejev)sich berechtigt macht durch eine besondere Vollkommenheit, ist der Weg zu einer Weiterentwicklung der Menschheit überhaupt!
Wer die »konventionellen Formen« sklavisch einhält, weiß genau, weshalb er es tut. Es fehlt ihm eben das Besondere, das ihn innerlich berechtigte, gezogene Grenzen in Freiheit zu überschreiten!
»Ich will nicht auffallen« heißt »ich darf nicht auffallen«. Es gibt Menschen, die sich eben exponieren dürfen, dem Spotte, der Begeisterung, gleichviel! Cleo, wie eine lebendig gewordene Kamee bist du, herausbefördert aus den Schätzen des Altertumes! Und dazu diese eigentlich tiefste aller Frauengenialitäten: »nicht altern«! Das, was sich alle, alle Frauen erträumen, seine eigenen Schönheitsmöglichkeiten bewahren können, über den unbesiegbaren Todfeind »Zeit« dennoch zu siegen, das erschaut man an dir gerührt, Cleo! Dabei tanzest du sanft und eigentlich lässig, wie eine Gräfin am Brettl tanzen würde! Du bedarfst keiner Entfettungskuren, denn dein körperlicher Adel schützt und schirmt dich von selbst! Du führst den modernen Frauen gleichsam ihr ersehntes Idealbild vor und in diesem Sinne bist du Künstlerin!
Ik wist dat je het wist, maar hé, we spelen het spelletje nog altijd wèl volgens de regels!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:43 schreef Gellius het volgende:
Die meneer is zonder belang Tokay, dat snap je wel.
Het is Nurejev trouwens.
Je moet lé-zen, Gwaenlios. Ik zei je gisteren al dat ik me probeerde te herinneren naar welke Nederlandse Nobelprijswinnaars er een straat was vernoemd in mijn oude woonplaats!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:48 schreef Gellius het volgende:
Dus jij wist al die Nobelprijswinnaars gisteren ècht uit je hoofd?.
En nu heb je me diep, diep beledigd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:01 schreef Gellius het volgende:
Dat had ik wèl gelezen Tokay, maar je denk toch niet dat ook maar iemand dat gelooft? Jij zat met rode konen achter Goegel! Geef maar toe..
Je schrok, hè?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:14 schreef Gellius het volgende:
Zozo! Voel je je aangesproken, of zoiets? Dan-zal-er-we-wat-van-waar-zijn, hè?
Nee hoor, Gwaenlios.quote:
Tommy it is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:08 schreef Gellius het volgende:
Dat zal de jongeheer Suharto zijn.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:59 schreef Tokay het volgende:
Is dat er eentje van Split Enz? Tim Finn,
Ik vond het zo zielig, eindelijk iemand die een fatsoenlijke openingspost maakt, en dan zakt ie meteen weer weg.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:58 schreef Gellius het volgende:
En je dacht: ik link het even in een ander stormlooptopic?
Ik weet nog niet of ik daar blij mee moet zijn, ik wil eerst weten wie het is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:35 schreef Tokay het volgende:
Hier is een plaatje speciaal voor wyccie:
[afbeelding]
Om op te staan?quote:
Al een dagje cursus gehad hoorquote:
Het komt vast wel een keer goed met je !quote:
Ja drie plaatsen met de boer harte aas geven vrouw over de box en stift.quote:
Ah,al hard op weg een echte pro te worden,zeker bij de commando's gezeten?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja drie plaatsen met de boer harte aas geven vrouw over de box en stift.
Nou ja zeg, een tijdje geleden plaatste ik een plaatje van zijn 'baas', en toen vroeg je nog naar hem!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:06 schreef wyccie het volgende:
Ik weet nog niet of ik daar blij mee moet zijn, ik wil eerst weten wie het is.
Yepsquote:Op woensdag 1 november 2006 10:37 schreef 4-elements het volgende:
Een Belgische actrice dan?
Dat heeft dan nog lang geduurdquote:
Hmmmm, valt best wel mee, hoor.quote:
Nope, maar wel voornamelijk bekend van een kinderserie.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:13 schreef Berkery het volgende:
Sien uit Sesamstraat?
Ze heeft geloof ik weleens een gastrolletje daar gehad, maar daar is ze niet "bekend" van geworden. In de serie die ik bedoel, heeft ze een zeer prominente rol.quote:
Ik ben wel makkelijk bezig te houden op deze manier. Deze meneer ken ik wel, maar ik zou niet weten waarvan.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:31 schreef Tokay het volgende:
Hmmmm, valt best wel mee, hoor.
Dit is z'n baas....![]()
[afbeelding]
Whehehe, dit schiet niet op, inderdaad.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:45 schreef wyccie het volgende:
Ik ben wel makkelijk bezig te houden op deze manier. Deze meneer ken ik wel, maar ik zou niet weten waarvan.
Nee het is geen kabouterquote:Op woensdag 1 november 2006 12:46 schreef Tokay het volgende:
O God, is het een kabouter?
Kabouter Kwebbel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |