Een correctie is nog tot daaraantoe, maar dat inhoudelijk afrekenen van de user op zijn taalfouten, dat zou dan eens achterwege gelaten moeten worden. Dan houd je het tenminste zuiver.quote:Op maandag 6 november 2006 00:16 schreef Jordy-B het volgende:
Maar is het dan ook gelijk gezeur als je er iets van zegt? Het is heus niet zo dat iedere schrijffout beantwoord wordt met een correctie en het zijn ook enkel grove fouten die opvallen. Mensen die werkwoorden verkeerd vervoegen bijvoorbeeld, of mensen die er (ondanks handige sites als www.nederlandsewoorden.nl of www.vandale.nl) in slagen om met dingen als "zo ie zo" aan te komen zetten.
Lijd is pijn lijden....quote:Op maandag 6 november 2006 13:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Elke type-, spel- of schrijffout lijdt af van waar het bericht voor bedoeld is.
Ja, tegen Erik kun je het in deze context wel zeggen.quote:Op maandag 6 november 2006 13:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Lijd is pijn lijden....
Leid is af leiden....
Deze reactie bewijst precies mijn stellingquote:Op maandag 6 november 2006 13:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Lijd is pijn lijden....
Leid is af leiden....
Mij heeft je taalfout niet afgeleid van de inhoud van je boodschap.quote:Op maandag 6 november 2006 13:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Deze reactie bewijst precies mijn stelling.
Ik zal nooit beweren dat iemand te dom is om goed te spellen. Wel zal ik beweren dat iemand het blijkbaar niet nodig vindt om aandacht aan zijn post te besteden. In dat geval vind ik het ook niet nodig om aandacht aan zijn post te besteden.quote:Op maandag 6 november 2006 13:24 schreef Lienekien het volgende:
Dat kan wel wezen, Erik, maar moet je daarom dan maar iedereen gaan lopen verbeteren, met de toevoeging dat je kennelijk te dom bent om goed te spellen en dus wat je verder te melden hebt ook van generlei belang kan zijn?
Dat gaat mijns inziens veel te ver. Ik vind het ook bijzonder arrogant, vooral dat je het niet alleen denkt maar ook meent hardop te moeten zeggen.quote:Op maandag 6 november 2006 15:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik zal nooit beweren dat iemand te dom is om goed te spellen. Wel zal ik beweren dat iemand het blijkbaar niet nodig vindt om aandacht aan zijn post te besteden. In dat geval vind ik het ook niet nodig om aandacht aan zijn post te besteden.
Ik ga het niet uitleggen.quote:Op maandag 6 november 2006 15:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Vind ik dat niet?
Ik vind het gewoon bijzonder lomp als je geen moeite doet voor andere mensen.quote:Op maandag 6 november 2006 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat gaat mijns inziens veel te ver. Ik vind het ook bijzonder arrogant, vooral dat je het niet alleen denkt maar ook meent hardop te moeten zeggen.
Je mag toch zeker wel van mensen verwachten dat ze weten hoe werkwoorden vervoegd worden? Dat is basisschool-niveau. En tegenwoordig staan Van Dale en het groene boekje gewoon online, dus waarom zou je die dan niet gebruiken als je twijfelt over de schrijfwijze van een woord?quote:Op maandag 6 november 2006 16:08 schreef Lienekien het volgende:
Wat dacht je van de reden dat mensen simpelweg niet allemaal de Nederlandse taal machtig zijn op hetzelfde niveau?
Op dat soort fouten slaat het zinnetje "En suffe schrijffouten doen gewoon af aan de inhoud van je verhaal, zo simpel is het nou eenmaal. Het sollicitatiebrief-voorbeeld gaat wat dat betreft gewoon op."quote:
En neem me nou niet kwalijk, maar wat valt er nou te 'ontcijferen' aan een 'd' in plaats van een 't'!
Het is logisch dat je de reacties in hetzelfde kader van vermeende slordigheid interpreteert, maar daarmee is je kader nog niet juist.quote:Op maandag 6 november 2006 16:41 schreef Jordy-B het volgende:
De reacties die je krijgt als je er commentaar op geeft, doen doorgaans vermoeden dat ze er niet zoveel moeite voor gedaan hebben, hoor.
Ja, de conclusie is dat mensen zich eraan ergeren op een bepaalde toon aangesproken te worden op taalfouten.quote:Op maandag 6 november 2006 16:57 schreef Jordy-B het volgende:
Als je reacties krijgt in de strekking "het is maar internet", is de te trekken conclusie duidelijk, hoor.
Dan moet je maar correct spellen. Ik snap sowieso niet waarom er zo verdomde slecht Nederlands wordt geschreven.quote:Op maandag 6 november 2006 16:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, de conclusie is dat mensen zich eraan ergeren op een bepaalde toon aangesproken te worden op taalfouten.
De conclusie is dat het ze niet kan schelen hoe beroerd hun post geschreven is, maar dat ze zich wèl aangevallen voelen als er commentaar op gegeven wordt.quote:Op maandag 6 november 2006 16:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, de conclusie is dat mensen zich eraan ergeren op een bepaalde toon aangesproken te worden op taalfouten.
Of ze kunnen het niet beter en stellen het niet op prijs dat iemand die het kennelijk wel beter kan dat nog eens vervelend onder hun neus komt wrijven.quote:Op maandag 6 november 2006 18:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De conclusie is dat het ze niet kan schelen hoe beroerd hun post geschreven is, maar dat ze zich wèl aangevallen voelen als er commentaar op gegeven wordt.
Het zijn luie, lakse lapzwansen en er is geen redden meer aan!quote:Op maandag 6 november 2006 18:06 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dan moet je maar correct spellen. Ik snap sowieso niet waarom er zo verdomde slecht Nederlands wordt geschreven.
Het is toch helemaal niet zo lastig. En inderdaad wat net al gezegd werd, het is ver****** gewoon basisschool stof. Ik heb het dan over d/t en dergelijke. Wat ik wel kan begrijpen is dat je woorden verkeerd schrijft. Ik weet ook niet precies elk woord uit mijn hoofd. Maar d/t is toch wel het minste.
quote:Op maandag 6 november 2006 18:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of ze kunnen het niet beter en stellen het niet op prijs dat iemand die het kennelijk wel beter kan dat nog eens vervelend onder hun neus komt wrijven.
Dat ze gewoon geen zin hebben om aandacht aan hun post te besteden.quote:Op maandag 6 november 2006 16:57 schreef Jordy-B het volgende:
Als je reacties krijgt in de strekking "het is maar internet", is de te trekken conclusie duidelijk, hoor.
Ja als je iedere keer hetzelfde riedeltje herhaalt wel, ja.quote:En zo kunnen we nog wel uren doorgaan.
precies!quote:Op maandag 6 november 2006 18:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zijn luie, lakse lapzwansen en er is geen redden meer aan!
Ja, je hebt gelijk. Dat doe ik alleen maar.quote:Op maandag 6 november 2006 18:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja als je iedere keer hetzelfde riedeltje herhaalt wel, ja.
Ja, als jij blijft beweren dat ze niet beter kunnen, terwijl dat niet naar voren komt uit hun reacties, kan ik gewoon simpel reageren met die laatste opmerking.quote:Op maandag 6 november 2006 18:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Dat doe ik alleen maar.
Hoe blijkt uit hun reacties nou dat ze wel beter kunnen? Waaruit blijkt dat ze het kofschip kennen en snappen hoe ze het moeten toepassen. Leg me dat dan eens uit.quote:Op maandag 6 november 2006 18:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, als jij blijft beweren dat ze niet beter kunnen, terwijl dat niet naar voren komt uit hun reacties, kan ik gewoon simpel reageren met die laatste opmerking.
Als mensen niet beter kunnen, krijg je reacties alsquote:Op maandag 6 november 2006 18:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe blijkt uit hun reacties nou dat ze wel beter kunnen? Waaruit blijkt dat ze het kofschip kennen en snappen hoe ze het moeten toepassen. Leg me dat dan eens uit.
Ook mensen die dyslectisch zijn zullen dat gewoon aangeven als je ze wijst op hun schrijffouten.quote:wil je even de OP in het chinees overschrijven zonder spelvouten?
weet je meteen hoe het voor mij is, ik spreek/tiep de hele dag engels namelijk.
Goed dat je dit aansnijdt. Tegenwoordig is 50% van Nederland dyslectisch. Puur omdat ze het verdommen om gewoon normaal Nederlands te typen.quote:Op maandag 6 november 2006 18:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ook mensen die dyslectisch zijn zullen dat gewoon aangeven als je ze wijst op hun schrijffouten.
dyslectisch of het gewoon verdommen zijn twee totaal verschillende dingen simpelequote:Op maandag 6 november 2006 18:27 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Goed dat je dit aansnijdt. Tegenwoordig is 50% van Nederland dyslectisch. Puur omdat ze het verdommen om gewoon normaal Nederlands te typen.
Volgens mij zijn het gewoon luie varkens.
M'n broertje is dyslectisch... zo dysclectisch dat 'ie al achterstand kreeg op de basisschool. Dus het kan een terechte opmerking zijn, maar je hebt gelijk dat er wel onwijs veel dyslectische mensen zijn, als je kijkt hoe vaak dat als oorzaak voor schrijffouten wordt gegeven.quote:Op maandag 6 november 2006 18:27 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Goed dat je dit aansnijdt. Tegenwoordig is 50% van Nederland dyslectisch. Puur omdat ze het verdommen om gewoon normaal Nederlands te typen.
Volgens mij zijn het gewoon luie varkens.
juistemquote:Op maandag 6 november 2006 18:25 schreef Jordy-B het volgende:
Mensen die reageren met "ach het is maar internet" kunnen wel anders, maar boeit het gewoon geen ruk.
Hij bedoelt wellicht dat dyslexie als smoes wordt gebruikt om van het gezeik af te zijn.quote:Op maandag 6 november 2006 18:29 schreef bonke het volgende:
[..]
dyslectisch of het gewoon verdommen zijn twee totaal verschillende dingen simpele
Wat betreft dat laatste: iemand kan ook zijn eigen onkunde niet toe willen geven. Heel simpel. En ik kan me dat best voorstellen als ik zie op wat voor manieren mensen soms op hun fouten worden gewezen. Dat gaat geregeld bijzonder tactloos.quote:Op maandag 6 november 2006 18:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als mensen niet beter kunnen, krijg je reacties als
[..]
Ook mensen die dyslectisch zijn zullen dat gewoon aangeven als je ze wijst op hun schrijffouten.
Mensen die reageren met "ach het is maar internet" kunnen wel anders, maar boeit het gewoon geen ruk.
dus 50 % van de fokkers vind jullie taalpuristjes zeikertsquote:Op maandag 6 november 2006 18:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hij bedoelt wellicht dat dyslectie als smoes wordt gebruikt om van het gezeik af te zijn.
Ja.quote:Op maandag 6 november 2006 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je ziet dergelijke opmerkingen ook als iemand gewoon de post in de quote verbetert met bold. Is dat tactloos?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |