Ik begrijp ook niet dat ze het pushen. Stiekem vond ik het wel prettig dat niet iedereen met mijn kind liep te 'rommelen'.quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:24 schreef livelink het volgende:
Ik heb mijn eerste luier verschoond toen ik zelf kinderen kreeg. Ik heb nooit zo de behoefte gehad om bij andere kinderen de luier te verschonen. Ik begrijp echt niet hoe mensen kunnen zeggen dat ze dat van je verwachten.
speciaal naar NL gaan voor de baby, oprecht blij voor iemand zijn is heel erg bot natuurlijk. het gaat er mij om dat ik imo er 'genoeg aan doe'. en het ging er mij om dat mensen vaak verwachtingen van je hebben die ik niet gegrond vind.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:01 schreef releaze het volgende:
waar ik een beetje moeite mee heb is dat jij schijnbaar al het recht van de wereld hebt om bot te reageren wanneer jij iets niet leuk vind of wilt, maar je gelijk op je achterste poten staat wanneer iemand anders geagiteerd reageert. beetje krom. je verwijt hen dat zij jou niet begrijpen, maar begrip (begrijpen) op brengen voor hun onbegrijpelijke standpunt schijn je zelf ook niet volledig te kunnen, in feite, je komt het zelfs op fok posten. je verwacht even hard wat van hen als zij van jou. learn to live with it. dus wat mij betreft is dat cirkeltje rond.
Hoi,quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:09 schreef Prego het volgende:
hallo iedereen,....
waarom denkt iedereen dat ik niet blij en dat ik m'n best er niet voor doe. ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik wel blij ben en dat ik echt wel op bezoek ga, want ik vind het super tof voor hun!!!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:44 schreef kozakken het volgende:
Je hoeft niet staan te springen van enthousiasme. Maar een klein beetje meegaan in hun dromen kan toch echt geen kwaad, lijkt me. Des te meer omdat je realistisch gezien heus wel weet dat je ver genoeg van ze vandaan woont om van een groot aantal fysieke elementen van het oomschap redelijk verschoontblijft.
Welnee, ik vind het eerder zwart/wit dat zij niet buiten hun eigen coconnetje kunnen denken. Ja, tuurlijk ben je blij voor ze en leef je tot op zekere hoogte mee, maar het krijgen van een kind heeft vooral een grote betekenis binnen hun gezin en invloed op hun leven, niet zozeer op het jouwe, dus dat jij niet nu al staat te springen bij het vooruitzicht dat je schoonzus misschien ooit zwanger raakt vind ik niet zo gekquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:09 schreef Prego het volgende:
ben ik echt zo zwart wit? heeft er iemand hier ervaring met een zelfde soort siuatie? ik vind het namelijk niet tof dat ik m'n broer en z'n vriendin er 'pijn' mee doe.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je man bent is het een redelijk normale reactie, als je vrouw bent is het een redelijk NIET-normale reactie.![]()
Ik heb je startpost even iets gecomprimeerd en de opmerkingen eruit gepakt die me op z'n zachtst gezegd nogal de indruk geven dat je niet echt stond te springen toen ze het er met je over hadden.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:09 schreef Prego het volgende:
--
het punt is: ik heb helemaal niks met kinderen cq babies. begrijp me niet verkeerd, ik haat ze niet!!!
toen ik tegen de vriendin van m'n broer zijn dat ik geen zin heb om de luier te verschonen, op te passen reageerde ze erg geagiteerd. mijn broer later ook. ze vonden het een beetje hard en koud van me, 'want het is wel je bloedverwand.
ik woon sinds 1.5 jaar in frankrijk, en er wordt van mij verwacht dat ik zo gauw de baby er is, ik naar NL kom om te komen kijken. ook dit wordt puur uit enthousiasme gezegd natiuurlijk
ben ik dan echt zo egoïstisch en lomp? ik kan gewoon niet doen alsof ik het leuk vind. ik ben echt erg blij voor hen maar ik kan daar gewoon niet in mee gaan. ....
) maar toch... ik ben gewoon niet van plan om de baby te verschonen enzo. zij kiezen voor een baby, niet ik.
kinderen is gewoon niet mijn 'ding',
ben ik echt zo zwart wit? heeft er iemand hier ervaring met een zelfde soort siuatie? ik vind het namelijk niet tof dat ik m'n broer en z'n vriendin er 'pijn' mee doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |