mischien is het wel de keuze van al die mensen dat dat collectief gebeurd.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:22 schreef Lyrebird het volgende:
Als Echtgaaf uit z'n dak gaat over iets, dan staat dat iets per definitie garant voor een meewarige glimlachop mijn tronie.
De FNV is een fossiel dat niet meer van deze tijd is. Een beetje beslissingen gaan nemen voor mensen die heus wel zelf kunnen nandenken.
Dat klopt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:24 schreef ethiraseth het volgende:
mischien is het wel de keuze van al die mensen dat dat collectief gebeurd.![]()
En het probleem is? Niemand verplicht je om lid te worden ervan.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat klopt.De FNV is erg voor collectief nadenken.
Eh nee. Maar ik val wel verplicht onder CAO's die een vakbond tekent. Dat is dan toch een fraaie vakbondsverworvenheid. Waarop ik eventueel een beetje invloed heb.. als ik lid zou zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:38 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En het probleem is? Niemand verplicht je om lid te worden ervan.
Dan word je lid en ga je strijden voor het opheffen van zulke belemmeringen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh nee. Maar ik val wel verplicht onder CAO's die een vakbond tekent. Dat is dan toch een fraaie vakbondsverworvenheid. Waarop ik eventueel een beetje invloed heb.. als ik lid zou zijn.
En de OR wordt bemand door vakbondsleden -met een soort gemankeerde optie voor "onafhankelijke" leden. Die OR beslist dingen namens mij - en ik kan er alleen invloed op krijgen door.. lid te worden van die vakbond. Nog zo'n fraaie vakbondsverworvenheid.
Nee, maar ik ben wel verplicht als belastingbetaler/burger van dit land mee te betalen voor de schade die hun belachelijke beleid aanricht.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:38 schreef ethiraseth het volgende:
En het probleem is? Niemand verplicht je om lid te worden ervan.
Ja, duh. Ze ontlenen meer legitimiteit aan ledenaantal dan dat een lid invloed heeft.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan word je lid en ga je strijden voor het opheffen van zulke belemmeringen.![]()
Helemaal mee eens. Als burger zit je vast in de etatistische tentakels van de polderindustrie.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:59 schreef sigme het volgende:
Ja, duh. Ze ontlenen meer legitimiteit aan ledenaantal dan dat een lid invloed heeft.
Bovendien ga je voorbij aan het punt: de vakbond heeft wel degelijk macht over mij, al ben ik geen lid. Ik kan wel lid worden, maar dat geeft me geen macht over hen. Wel geeft het hen meer macht in hun spelletje: onderhandelen met politiek & werkgevers. Ik versterk hun meer dan zij mij.. Als ik lid word verzwak ik mij nog meer.
RTFFAQquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:12 schreef Godslasteraar het volgende:
Slotje!
wat een waardeloze test, met alleen de bekende gevestigde partijen, mijn god wat een oplichterij![]()
quote:Mijn partij zit er niet bij! Wat nu?
We hebben ervoor gekozen alleen die partijen op te nemen die in de Politieke Barometer (Interview/NSS peiling) van 25 september 5 zetels of meer scoorden. Een beetje gemeen is dat wel: een nieuwe partij maakt nu eenmaal niet zoveel kans om direct met 5 zetels binnen te komen. En ook D66 doet niet mee. Maar er moeten keuzes gemaakt. De FNV Kieswijzer leent zich echt niet om elke partij op te nemen: hij is al uitgebreid genoeg.
Mocht het zo zijn dat een partij 2 achtereenvolgende weken 5 zetels scoort in de Politieke Barometer (tot 17 november) dan nemen we die alsnog op in de Kieswijzer.
Op www.fnvkiestpartij.nl vind je een uitgebreide programmavergelijking waarin meer partijen zijn opgenomen.
ja en? bij stemwijzer.nl staat wel gewoon alle partijen erbij. Deze test heeft simpelweg een zware bias ten opzichte van de gevestigde partijen, en introduceert ook een self-fulfilling-prophecy. Ranzig!quote:
Het is een complot!quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:33 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ja en? bij stemwijzer.nl staat wel gewoon alle partijen erbij. Deze test heeft simpelweg een zware bias ten opzichte van de gevestigde partijen, en introduceert ook een self-fulfilling-prophecy. Ranzig!
![]()
ah, wat een geweldig intelligente reactie, en dat op een zondagavond, toemaarquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is een complot!![]()
jezus christus vent. Wat zeik je. Het is een stemwijzertje maar. Ga je moeder irriteren met dit gezeik.![]()
quote:In dit bericht staat nader toegelicht hoe de uitslag van de FNV KIESWIJZER 2006 tot stand is gekomen.
VVD kwam als beste uit de bus en behaalde een score van 23.
Dit zijn de uitslagen voor alle deelnemende partijen:
VVD: 23
CDA: -7
Groen Links: -26
SP: -33
Christen Unie: -36
PvdA: -44
Hieronder kun je zien welke standpunten hoorden bij welke partij en met hoeveel punten je die standpunten hebt gehonoreerd.
Om tot de formulering van de standpunten te komen zijn bij alle partijen de definitieve verkiezingsprogramma's gebruikt tenzij anders aangegeven.
Redactie FNV Kieswijzer
Idd, vind het jammer dat niet alle partijen erbij staan en daarnaast staan er ook verschillende vrij gekleurde vragen bij die je dus een bepaalde hoek in drukken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:33 schreef Godslasteraar het volgende:
ja en? bij stemwijzer.nl staat wel gewoon alle partijen erbij. Deze test heeft simpelweg een zware bias ten opzichte van de gevestigde partijen, en introduceert ook een self-fulfilling-prophecy. Ranzig!
![]()
Als je heel kortzichtig bent misschien.quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:06 schreef Genverbrander het volgende:
Wie zegt dat die stemwijzer subjectief is? Voor de meeste werkende mensen zijn de linkse partijen nu eenmaal beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |