abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42843072
Ik heb een hus gekocht en nu vraag ik me af of ik mijn voorlopige teruggaaf kinderkorting kan behouden. Ik krijg op dit moment 300 euro per maand (kinderkorting, 1 ouderkorting, enz enz enz) en vraag mij af of ik daar nu nog wel recht op heb met een eigen woning. Uiteraard kan ik ook gewoon even de belastingdienst bellen, maar vroeg me gewoon af of iemand ervaring had met deze situatie.
pi_42843124
Wat heeft je eigen woning met je kinderkorting te maken?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:06:16 #3
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_42843146
wat is kinderkorting ?
Drink ik, dan bederf ik.
Drink ik niet, dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven
Dan niet gedronken en toch gestorven...
pi_42843184
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:06 schreef tomatoman het volgende:
wat is kinderkorting ?
Dat is een korting op je te betalen belasting, wanneer je kinderen hebt en(maximaal) een bepaald inkomen hebt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_42843208
Waar haal je die kortingsbonnen ? En is dat een soort schadevergoeding omdat je je condoom bent vergeten ?
Gelukkig zonder haar
pi_42843393
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:08 schreef TeChNo2 het volgende:
Waar haal je die kortingsbonnen ? En is dat een soort schadevergoeding omdat je je condoom bent vergeten ?
kijk dit zijn vragen die ik had willen stellen
pi_42843484
Is het nou echt heel moeilijk om serieus te antwoorden? Ik vroeg niet om een verwijt ivm niet gebruik van condoom. Niet alle alleenstaande moeders zijn slettebakken die zwanger raken van een vent die ze niet eens kennen.
pi_42843585
Dat zijn jouw woorden...., ik vraag me trouwens werkelijk af wat kinderkorting is...
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:23:35 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_42843659
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef mirannie het volgende:
Is het nou echt heel moeilijk om serieus te antwoorden? Ik vroeg niet om een verwijt ivm niet gebruik van condoom. Niet alle alleenstaande moeders zijn slettebakken die zwanger raken van een vent die ze niet eens kennen.
Maar je bent dus op zich niet tegen het neuken met een onbekende
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_42843672
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is een korting op je te betalen belasting, wanneer je kinderen hebt en(maximaal) een bepaald inkomen hebt.
Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal. Je kiest er toch zelf voor om kinderen te nemen. Zorg daar dan ook zelf voor. Ook financieel.
pi_42843679
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:21 schreef TeChNo2 het volgende:
Dat zijn jouw woorden...., ik vraag me werkelijk af wat kinderkorting is...
Kinderkorting is iets waar alle ouders recht op hebben, tenzij ze te veel verdienen. In mijn geval gaat het ook om extra kinderkorting en om alleenstaande ouder korting en extra alleenstaande ouderkorting. Dit geld krijg je in de vorm van een voorlopige teruggaaf van de belastingdienst.
pi_42843698
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal. Je kiest er toch zelf voor om kinderen te nemen. Zorg daar dan ook zelf voor. Ook financieel.
Kan een mod misschien de puin ruimen?
pi_42843706
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef mirannie het volgende:
Niet allemaal, alleen jij wel?
pi_42843718
quote:

[..]

Tja, wist eerst ook niet dat ik het kon aanvragen, maar ja, als ik het kan aanvragen, waarom zou ik het dan laten?
pi_42843741
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:25 schreef mirannie het volgende:

[..]

Tja, wist eerst ook niet dat ik het kon aanvragen, maar ja, als ik het kan aanvragen, waarom zou ik het dan laten?
Ik stel eerder de vraag waarom die regeling er überhaupt is.
pi_42843762
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik stel eerder de vraag waarom die regeling er überhaupt is.
Daarvoor moet je bij de overheid zijn, ik heb het ook niet bedacht.
pi_42843775
Kunnen we dan nu eindelijk on topic?
pi_42843804
quote:
Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal.
Snel een kind regelen. Driedubbele korting blijkbaar! Ouderkorting, alleenstaande ouderkorting en extra alleenstaande ouderkorting.

Ik vind het ook van de gekke. Maar dat vind ik van zo ongeveer alle tegemoetkomingen in dit land, afgezien van die voor zieken en gehandicapten.
pi_42843843
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat heeft je eigen woning met je kinderkorting te maken?
Geen idee, maar vroeg het me gewoon af of er enig verband is. Heb zo'n 3 jaar geleden de formulieren ingevuld en kan me niet meer herinneren of een eigen woning van invloed was op de situatie.
pi_42843896
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:28 schreef thaleia het volgende:

[..]

Snel een kind regelen. Driedubbele korting blijkbaar! Ouderkorting, alleenstaande ouderkorting en extra alleenstaande ouderkorting.

Ik vind het ook van de gekke. Maar dat vind ik van zo ongeveer alle tegemoetkomingen in dit land, afgezien van die voor zieken en gehandicapten.
Dus jij zou geen gebruik maken van o.a. huurtoeslag en zorgtoeslag als je er "recht" op zou hebben?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:31:11 #21
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_42843901
Levert dat zoveel op dat je er een van kan kopen?

Dan zal je het ook wel niet echt nodig hebben/
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_42843955
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:24 schreef mirannie het volgende:

[..]

Kinderkorting is iets waar alle ouders recht op hebben, tenzij ze te veel niet heel erg weinig verdienen.
De meeste tweeverdieners krijgen geen cent kinderkorting / zorgtoeslag en noem al die onzin maar op. Voor een alleenverdiener houdt 't bij 1925 / maand op, voor tweeverdieners bij 3075.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_42843977
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef type_29 het volgende:
Levert dat zoveel op dat je er een van kan kopen?

Dan zal je het ook wel niet echt nodig hebben/
Je bedoelt of het zoveel oplevert dat ik er een huis van kan kopen? Nou nee, heb net als ieder ander gewoon een hypotheek genomen.
pi_42844006
@ rally: ik kan je vertellen dat ik zelf ook niet heel erg weinig verdien (en nee, ik werk niet zwart), maar toch heb ik tot op heden "recht" op deze tegemoetkoming
pi_42844021
Waarom zoek je niet gewoon bij de overheid?
http://www.belastingdiens(...)articulieren-21.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')