* ennu?quote:Mogguh,
ik had net een werkcollega van mijn zus aan de telefoon en die kwam met het volgend verhaal :
Haar dochter heeft via marktplaats een telefoon (mobiel) gekocht. De hare heeft ze verkocht voor 85 euro en van die 85 euro wou ze een nieuwe kopen. Zo gezegd zo gedaan. Ze zag een mooie telefoon voor 80 euro op marktplaats staan. Ze heeft gemailt met die vrouw en is tot een accoord gekomen van het kopen. (ik neem aan dat dat in de mailtjes staat. Dus dat valt dan toch onder een schriftelijke overeenkomst?) Nu heeft zij het geld overgemaakt naar een rekeningnr van de rabobank. Maar de beste verkoopster weigert nu om de telefoon op te sturen.
Ze heeft zoals ik al zei de mailtjes en dus een eventueel IP adres. Ze is naar haar bank (postbank) geweest met de vraag of de Postbank het geld terug wilde halen. Dat weigerende ze omdat ze het geld zelf overgemaakt heeft en het niet automatisch van haar rekening is afgetrokken.
Ze is bij de politie geweest maar die kan vrij weinig doen omdat ze niet weten wie het is en waar de verkoopster woont. Tevens heeft ze zich onder een ander account voor gedaan als nieuwe potentiële klant maar ook dit mocht niet baten. De vrouw reageerd nergens meer op. (Ik vermoed dat die vrouw ook niet de stomste is en het IP adres in de mailtjes natuurlijk wel gecheckt heeft. Just my 2 cents)
De vraag is nu wat is hier verder aan te doen. 80 euro is voor haar (student) erg veel op het moment. Ik heb al geadviseerd om eens de rabobank te bellen (aangezien het reknr van de verkoopster van de rabobank is) en het verhaal uit te leggen. Misschien dat hun er wat aan kunnen doen,misschien niet.
Ik heb helaas nog geen gebruikersnaam van de persoon op marktplaats. Als het goed is komt dat nog. Marktplaats is al ingelicht over dit voorval maar steekt haar hoofd in het zand.
Ook heb ik gezegd dat ze het ipadres uit de mailtjes moest vissen en een abuse mailtje naar de provider moest sturen. (of het werkt? Beats me)
Iemand die wat tips heeft?
Goeie vriend van me werkt bij de ABN amroquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:12 schreef _.-SAF-._ het volgende:
Hoe heb je inzage gekregen in d'r rekening????
Toch zou ik hier wel mee uitkeken, onrechtmatig verkregen bewijs wordt meestal ter niet gedaan!!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:13 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Goeie vriend van me werkt bij de ABN amro
prima,maar ik weethet nu welquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:16 schreef Longlegg het volgende:
[..]
Toch zou ik hier wel mee uitkeken, onrechtmatig verkregen bewijs wordt meestal ter niet gedaan!!
Dat is verstandigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:13 schreef Zwaffel het volgende:
Nou,ik heb de moeder van het meisje alle gegevens gemailt die ik heb. Ze gaat maandag wederom opnieuw met haar dochter aangifte doen..
nja maar hiermee kun je misschien wel achterhalen wie het nu daadwerkelijk is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:16 schreef Longlegg het volgende:
[..]
Toch zou ik hier wel mee uitkeken, onrechtmatig verkregen bewijs wordt meestal ter niet gedaan!!
iddquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:18 schreef koemleit het volgende:
[..]
nja maar hiermee kun je misschien wel achterhalen wie het nu daadwerkelijk is.
heeft ze al gedaan. Marktplaats wil pas het adres vrijgeven (als het geen fake adres is) nadat de politie contact met ze heeft opgenomen. En de politie is liever lui dan moe,want die willen geen contact met marktplaats opnemen. Ik heb MP ook al gemailt,misschien dat daarom die advertentie is verwijdert. Aangezien haar baby-spullen er nog wel staan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:20 schreef opgebaarde het volgende:
Is het niet gewoon het beste om met marktplaats contact op te nemen? Die hebben hier denk ik al redelijk veel ervaring mee en dan naar de plisie
Dat horen ze wél te doen, de luie hondenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:20 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
ik verwacht eigenlijk niet dat die er veel mee doen hoor
"ja maar mevrouw wat wilt u dan dat we er aan doen?"quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat horen ze wél te doen, de luie honden![]()
Ik zou er geen genoegen mee nemen maaja ik ken gelukkig iemand die bij de politie hier werkt.![]()
Ze moeten gewoon ff contact opnemen met marktplaats toch ? Om de gegevens van die advertentie en degene die hem geplaatst te krijgen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:29 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
"ja maar mevrouw wat wilt u dan dat we er aan doen?"
-Ja trek dat bankreknr na
"dat heeft u al gedaan er is geen adres"
Zoals ik al zei : marktplaats verstrekt alleen adresgegevens aan de politie. IVM privacy e.d. En aangezien de politie geen contact op wil nemenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon ff contact opnemen met marktplaats toch ? Om de gegevens van die advertentie en degene die hem geplaatst te krijgen.
Je zou sterker staan als je kans ziet om contact te krijgen met eventuele andere gedupeerden. Gooi dat in een advertentie op marktplaats of een topic op 't forum daar.
En ontslag + dikke boete voor de vriendquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:16 schreef Longlegg het volgende:
[..]
quote:Beste mensen,
Bij deze wil ik u waarschuwen maar wil ik u ook vragen om contact met mij op te nemen als u ook bent opgelicht door de marktplaats gebruiker hopeloos.
Onlangs heb ik van deze gebruiker een sony ericsson k750i gekocht. Ik heb het geld netjes overgemaakt maar helaas NOOIT een mobiele telefoon gezien. Als ik haar mail doet ze net alsof ze het pakketje op de post heeft gedaan alleen weigert ze het track en trace nummer te geven.
Het rekeningnummer van deze oplichter is *****
Het staat geregistreerd onder de naam *****. ****,is weet ik uit een betrouwbare bron, haar kindje. Bij deze rekening staat een geboortedatum van 31-01-2001. De rekening staat dus op naam van haar kindje van 5!
Bij de transactie moest ik invullen dat zo in molenschot woont. Dit is een fake woonplaats. Deze oplichter woont NIET in molenschot. Ook ontvangt zij kinderbijslag op dit rekening nummer. Tevens kwam ik erachter dat meer mensen geld hebben gestort voor de sony ericsson k750i. Bij deze wil ik u vragen om contact met mij op te nemen.
Zodat wij eventueel samen aangifte tegen deze oplichter kunnen doen. Ook heb ik haar gegevens op www.internetoplichting.nl gezet.
Het e-mail adres wat zij gebruikt is *******. Als je zoekt op google naar dit e-mail adres kom je een advertentie tegen waarin zij vraagt om geld (2500 euro) voor haar zogenaamd zieke kind. Dit is natuurlijk onzin. Zij probeert u op deze manier enkel geld afhandig te maken! Trap hier niet in!
Ik heb marktplaats meedere malen gemailt met het verzoek wat tegen deze gebruiker te doen en haar adres gegevens te verstrekken. Enkel weigert marktplaats beide dingen. Dus rest mij enkel hier nog een topic.
Maandag ga ik opnieuw aangifte doen. Nu mét naam en transacties.
Mocht hopeloos dit lezen : Ik denk persoonlijk niet dat je nog veel mensen op gaat lichten. Aangezien je nu op alle grote fora's staat.
ik denk niet dat ze zo dom isquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:40 schreef gargamel het volgende:
Bied gewoon op de pop/babyspullen met een ander account. Mocht ze happen dan vraag je eerst haar naam en adres (want je komt hem halen) en vervolgens zoek je in het telefoonboek haar telefoonnumer en belt haar eerst op om te zien of de juiste mevrouw aan de lijn komt. Is het adres weer fake heb je pech gehad, is het juiste adres dan weet je de aangifte van de telefoon iig compleet te maken.
ow gevaarlijk, want je weet niet of je 100% de waarheid hebt hier.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:47 schreef Zwaffel het volgende:
http://contacten.marktpla(...)d122e9c014e063a4cafe
de tekst voor het geval de advertentie verwijdert wordt :
[..]
nee,mensen storten voor jan lul geld op haar rekening zeker?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
ow gevaarlijk, want je weet niet of je 100% de waarheid hebt hier.
edit: ff de site van de schoolquote:Welkom
We heten Daryl Wirken en haar familie van harte welkom bij ons op school. Daryl zit bij juf Herma in groep 1. We hopen dat zij zich snel thuis bij ons thuis voelt. Naomi en Timothy Bisschop zijn na een kort verblijf volgens planning weer terug naar Joure gegaan.
Huh, ik heb blijkbaar wat gemist maar eerst kreeg die studente toch een mail met het antwoord nee op haar vraag of de telefoon nog verstuurd werd?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:47 schreef Zwaffel het volgende:
http://contacten.marktpla(...)d122e9c014e063a4cafe
de tekst voor het geval de advertentie verwijdert wordt :
[..]
hm okay maar toch is het link.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:51 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
nee,mensen storten voor jan lul geld op haar rekening zeker?
Voor dezelfde telefoon
Tevens weet ik 100% dat de gegevens die ik *nu* heb kloppen.
Kut,niet erbij gemeldt dus. En ja,eerst geeeeeeen bericht. En toen 1 berichtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh, ik heb blijkbaar wat gemist maar eerst kreeg die studente toch een mail met het antwoord nee op haar vraag of de telefoon nog verstuurd werd?
WTFquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:52 schreef Isdatzo het volgende:
en toen hadden we de school
[..]
edit: ff de site van de school
http://www.cbsprinsesbeatrix.nl/algemeen/algemen.htm
maar als dat klopt he... dan woont ze wel gevaarlijk dicht in de buurtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:52 schreef Isdatzo het volgende:
en toen hadden we de school
[..]
edit: ff de site van de school
http://www.cbsprinsesbeatrix.nl/algemeen/algemen.htm
'k denk dat het klopt iigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:55 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
maar als dat klopt he... dan woont ze wel gevaarlijk dicht in de buurt
jaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
wat zoek je? 't stukje waar ik het vandaan heb?
wacht ff
Tussen aanhalingstekens moet werkenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:59 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
jaen hoe je eraan komt. Als ik google op die naam doettie mooi niks
qua leeftijd kan het kloppen. Iemand van 5 in groep 1.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:59 schreef Isdatzo het volgende:
www.cbsprinsesbeatrix.nl/nieuwsbrf/pdf/737.doc astu, en dan ff CTRL-F "Wirken"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |