Het vorig topic :
opgelicht via marktplaatsquote:
Mogguh,
ik had net een werkcollega van mijn zus aan de telefoon en die kwam met het volgend verhaal :
Haar dochter heeft via marktplaats een telefoon (mobiel) gekocht. De hare heeft ze verkocht voor 85 euro en van die 85 euro wou ze een nieuwe kopen. Zo gezegd zo gedaan. Ze zag een mooie telefoon voor 80 euro op marktplaats staan. Ze heeft gemailt met die vrouw en is tot een accoord gekomen van het kopen. (ik neem aan dat dat in de mailtjes staat. Dus dat valt dan toch onder een schriftelijke overeenkomst?) Nu heeft zij het geld overgemaakt naar een rekeningnr van de rabobank. Maar de beste verkoopster weigert nu om de telefoon op te sturen.
Ze heeft zoals ik al zei de mailtjes en dus een eventueel IP adres. Ze is naar haar bank (postbank) geweest met de vraag of de Postbank het geld terug wilde halen. Dat weigerende ze omdat ze het geld zelf overgemaakt heeft en het niet automatisch van haar rekening is afgetrokken.
Ze is bij de politie geweest maar die kan vrij weinig doen omdat ze niet weten wie het is en waar de verkoopster woont. Tevens heeft ze zich onder een ander account voor gedaan als nieuwe potentiële klant maar ook dit mocht niet baten. De vrouw reageerd nergens meer op. (Ik vermoed dat die vrouw ook niet de stomste is en het IP adres in de mailtjes natuurlijk wel gecheckt heeft. Just my 2 cents)
De vraag is nu wat is hier verder aan te doen. 80 euro is voor haar (student) erg veel op het moment. Ik heb al geadviseerd om eens de rabobank te bellen (aangezien het reknr van de verkoopster van de rabobank is) en het verhaal uit te leggen. Misschien dat hun er wat aan kunnen doen,misschien niet.
Ik heb helaas nog geen gebruikersnaam van de persoon op marktplaats. Als het goed is komt dat nog. Marktplaats is al ingelicht over dit voorval maar steekt haar hoofd in het zand.
Ook heb ik gezegd dat ze het ipadres uit de mailtjes moest vissen en een abuse mailtje naar de provider moest sturen. (of het werkt? Beats me)
Iemand die wat tips heeft?
*
ennu? de advertentie waar het om gaat is van marktplaats afgehaalt. Er is op www.internetoplichting.nl een topic door mij geopend met alle gegevens die ik heb over deze mevrouw. Het meisje uit de OP is niet de enige die geld stort voor de sony ericsson k750i. Ook wordt er voor artikelen onder een andere naam geld gestort. Deze mevrouw heeft ws een kind/kinderen. Er wordt kinder bijslag op haar rekening gestort. Er wordt ook nog regelmatig gepint van de rekening.Als je zoekt op het e-mail adres van de oplichter krijg je dit :
“Datum:, Zaterdag, 07 Okt 2006, at 14:36:50 (CET) (12492)
Naam: hopeloos
Email:h*p*-l***@hotmail.com
Titel: serieuze hulp gezocht
Tekst: wie kan me op een korte termijn zeer korte termijn helpen aan 2500 euro voor medicijnen voor mijn dochter. Ik ben er bijna maar nog klein beetje nodig maar door vele fake reacties kom niet verder. WIl netjes terugbetalen hoge rente voor rest alles bespreekbaar”
m.a.w we hebben te maken met een prof oplichter. Tevens woont deze mevrouw naar alle waarschijnlijkheid
niet in molenschot.
Inmiddels heb ik dus vrijwel alle gegevens van de vrouw behalve woonplaats + adres + foonnr. Ik heb haar naam,rekening nr + transactie + naam bank + mail adres
Er wordt door deze oplichter op marktplaats momenteel babyborn kleertjes aangeboden.
tevens staat de rekening op naam van haar kind van 5 jaar.