quote:
Op woensdag 8 november 2006 18:19 schreef avonne het volgende:De jongen heeft een levertransplantatie gehad. Ik kan me zo voorstellen dat hij bij elke verkoudheid onderzocht wordt.
Misschien is hij vaste klant in het ziekenhuis in Groningen? Dan is het voor Natasia niet direct verontrustend.
Hij wordt niet voor niets wellicht bij elke verkoudheid onderzocht, als de artsen dat nodig vinden noem ik dat wel degelijk verontrustend eigenlijk.
quote:
Als een man maanden van huis is, zegt men "goh, wat jammer" maar niemand die jeugdzorg belt.
Als een vrouw een betaalde baan heeft en carriere maakt zegt iedereen "ach, arme kinderen" maar niemand die Jeugdzorg belt
Ik weet niet in wat voor omgeving jij woont, maar vrijwel al mijn vriendinnen hebben en een kind, en zijn serieus met hun carriere bezig.
Dat zijn overigens stuk voor stuk erg goede en liefdevolle moeders, en ik heb (iig sinds de jaren 80) niemand erover horen klagen dat zulke kinderen allemaal tekort zouden komen.
quote:
Maar als een moeder géén baan en géén carriere heeft, mag ze geen voet meer buiten de deur zetten. Dan wordt ze ontaard gevonden als ze er voor kiest zichzelf te ontdekken en te ontplooien, en eens iets anders te doen dan bij de kinderen thuis te zitten.
Egoistisch, wordt ze dan genoemd, en harteloos.
![]()
We hebben het hier over de 'main caretaker', niet 1 van de ouders, nee, de énige ouder die die kinderen kennen.
Díe is bereid 2 jaar lang er niet te zijn als haar kinderen haar nodig hebben, in te stoppen 's avonds, te troosten als ze verdriet hebben, er niet te zijn als ze uit school komen met enthousiaste verhalen, hun verjaardagen te missen, Sinterklaas, Kerstmis, medische ingrepen, problemen op school, knutselen, koekjes bakken, knuffelen, en zo kan ik nog wel een paar kantjes doorgaan.
Ik snap heus wel dat je het opneemt voor moeders in het algemeen, alleen is het probleem dat Natasia niet erg algemeen is, maar een uitzonderlijk geval.
Ze is volkomen egocentrisch en hysterisch en niet in staat zichzelf op de 2-e plaats te zetten.
"Dat heeft ze jarenlang gedaan".
Nou, als ik die Natasia zo zie, lijkt het me niet echt iemand die zichzelf over het hoofd ziet in de zorg om anderen, hoor, want ze is voortdurend bezig de aandacht naar zich toe te trekken.
Daarbij, zij wilde kinderen, en dan weet je dat die kinderen voorgaan, dat is een kwestie van instelling.
Maar juist aan die instelling ontbreekt het haar ten ene male.
Ik vind een Nicolaas net zo hard een lul dat ie het huis in is gegaan, hoor, met 2 kleine kinderen, maar het hele grote verschil bij hem is dat er een moeder is die sowieso het leeuwendeel van de opvoeding op zich genomen heeft.
quote:
Zo als het er uit ziet zou ze wel een meer volwassen en stabieler het huis uit kunnen gaan dan ze erin ging.
En dat is dan goed voor háár en ook toevallig voor haar kinderen.
Ik help het je hopen, maar dat maakt al die tijd dat ze haar hebben moeten missen imo niet goed.
Zo, lange post, maar het moest er even uit.