Tja dat is dus niet meer zo. Er zijn moslims in dit land en niet zo weinig ook. Ook dat is een onderdeel van het huidige Nederland. En dus ook de Nederlandse cultuur. De keuze die we kunnen maken is deze mensen zichzelf hier thuis laten voelen. Of deze mensen vervreemden en radicaliseren. Blijkbaar kiest Verdonk dus voor het laatste.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:55 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Nee, we leven in een Joods-Christelijke cultuur.
Volgens mij heb je wat gemist. Verlichting bijvoorbeeld, of Nietzsche.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:00 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Onzin, halsema propaganda, 50 jaar geleden geloofde vrijwel iedereen nog in god.
Aanpassen of wegwezen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja dat is dus niet meer zo. Er zijn moslims in dit land en niet zo weinig ook. Ook dat is een onderdeel van het huidige Nederland. En dus ook de Nederlandse cultuur. De keuze die we kunnen maken is deze mensen zichzelf hier thuis laten voelen. Of deze mensen vervreemden en radicaliseren. Blijkbaar kiest Verdonk dus voor het laatste.
Jij zegt het wat korter dan ik.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
In je dorp wel, ja. Daarbuiten heerst de atheistische en islamitische cultuur.
Dat is nog een behoorlijke understatement. Waarschijnlijk reikt zijn kennis van de wereld niet verder dan het melken van een koe en het voeren van de varkens.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Volgens mij heb je wat gemist. Verlichting bijvoorbeeld, of Nietzsche.
Ik ben niet gediend van zulke fascistische opmerkingen, tevens vind ik ze zeer tegenstrijdig met Nederlandse normen en waarden.quote:
Nee hier zijn de dorpen wat verder dan die dorpen waar jouw familie vandaan komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is nog een behoorlijke understatement. Waarschijnlijk reikt zijn kennis van de wereld niet verder dan het melken van een koe en het voeren van de varkens.
Zegt een stomme dorpse boer. Die leeft in een dorp zonder buitenlanders.quote:
Jij vindt het al fascistisch wanneer je een neger neger noemt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ben niet gediend van zulke fascistische opmerkingen, tevens vind ik ze zeer tegenstrijdig met Nederlandse normen en waarden.
Hoe zie je dat? Daar kom je niet achter, en al helemaal niet als ze niet naar buiten mogen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:01 schreef Gia het volgende:
Een boerka is niet verplicht volgens de koran. Nergens staat in de koran dat vrouwen een boerka moeten dragen. Dus laat die religie achterwege, svp.
Verder geldt hetzelfde als voor bivakmutsen en maskers. Je mag ze niet dragen als dit geen enkel doel dient. En een boerka dient geen enkel doel. Is namelijk geen geloofsplicht of zo.
Er zijn notabene landen waar het grootste deel van de bevolking moslim is, waar zelfs een hoofddoek verboden wordt, en dan zou hier een complete tent niet verboden mogen worden!!
En als die vrouwen dan van hun mannen niet naar buiten mogen, dan zijn die mannen weer in overtreding, want dat valt onder vrijheidsberoving.
Ha-ha-ha. Kun je nu ook een keer jezelf verdedigen, naast een simplistisch gepoogde 'aanval'?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:07 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Jij vindt het al fascistisch wanneer je een neger neger noemt.![]()
eensquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:01 schreef Gia het volgende:
Een boerka is niet verplicht volgens de koran. Nergens staat in de koran dat vrouwen een boerka moeten dragen. Dus laat die religie achterwege, svp.
Verder geldt hetzelfde als voor bivakmutsen en maskers. Je mag ze niet dragen als dit geen enkel doel dient. En een boerka dient geen enkel doel. Is namelijk geen geloofsplicht of zo.
helemaal mee eens hoofdoeken moeten we hier ook verbieden in openbare ruimtesquote:Er zijn notabene landen waar het grootste deel van de bevolking moslim is, waar zelfs een hoofddoek verboden wordt, en dan zou hier een complete tent niet verboden mogen worden!!
ja en hoe wil je dat aantonen ? denk je dat de bewuste vrouw zich tot de politie went?quote:En als die vrouwen dan van hun mannen niet naar buiten mogen, dan zijn die mannen weer in overtreding, want dat valt onder vrijheidsberoving.
En wat is dat fijn!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:07 schreef Megumi het volgende:
Die leeft in een dorp zonder buitenlanders.
Mis ik hier iets? Het is volgens jou een uiting van vrouwenonderdrukking en je wilt de vrouw hierop bestraffenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
Een boerka moet worden beschouwd als een ongewenste uiting van vrouwenonderdrukking. Je zou niet alleen de vrouw in kwestie, maar ook haar man hiervoor strafrechtelijk mogen vervolgen, wat mij betreft.
Precies, en daarmee valt het hele plan, integratie, in duigen. Zo simpel als dit werkt het volgens mij niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja en hoe wil je dat aantonen ? denk je dat de bewuste vrouw zich tot de politie went?
En jij hebt niet de bevoegdheid vrouwen in een burka te stoppen, mohammedaan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mis ik hier iets? Het is volgens jou een uiting van vrouwenonderdrukking en je wilt de vrouw hierop bestraffenDaarbij heb jij niet de bevoegdheid om te bepalen hoe iets wel of niet moet worden beschouwd. Hou jij het maar lekker bij je eigen mening.
Moet er niet aan denken.quote:
Dat heb ik nou met blerende moskees.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken.Dan gaat me IQ ook zo achteruit.
Die vrouwen kiezen er gewoon zelf voor om een burka te dragen. Het is niet verboden. Maar ook niet verplicht. Er zijn zelfs Nederlandse bekeerde moslim vrouwen die er een dragen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:10 schreef Steinberger het volgende:
[..]
En jij hebt niet de bevoegdheid vrouwen in een burka te stoppen, mohammedaan.
Dat weet je niet want je woont in een dorp. Je zal vermoedelijk zelfs nooit een moskee gezien hebben als boer zijnde.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:12 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met blerende moskees.
Ik vind het idioot om er zo bij te lopenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die vrouwen kiezen er gewoon zelf voor om een burka te dragen. Het is niet verboden. Maar ook niet verplicht. Er zijn zelfs Nederlandse bekeerde moslim vrouwen die er een dragen.
Daarom snap ik het ook niet. Een persoonlijk gesprek met het gezin zou veel beter zijn, voor die paar mensen met boerka.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:14 schreef Autodidact het volgende:
Voor die tien mensen die in Nederland een boerka dragen? Serieus, waar heben we het over?
Jij kunt goed generaliseren, moet je trots op zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat weet je niet want je woont in een dorp. Je zal vermoedelijk zelfs nooit een moskee gezien hebben als boer zijnde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |