Wie is Hogarth?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:38 schreef thecrook het volgende:
Ennuh, degene die in dit topic een Fish vs Hogarth discussie begint, zoek ik op en schiet ik dood
Jaren geleden dat ik ze live aan het werk heb gezien, dus ik denk dat ik een van de Vredenburg concerten in m'n agenda ga zetten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:35 schreef evert het volgende:
en de eerste concerten voor volgend jaar in Nederland staat ook al weer gepland!
2 x vredenburg, 013 en Hardenberg.
zou ik zeker doen! marillion live is echt ongelooflijk goedquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 08:05 schreef thecrook het volgende:
[..]
Jaren geleden dat ik ze live aan het werk heb gezien, dus ik denk dat ik een van de Vredenburg concerten in m'n agenda ga zetten.
overigens, het marillion weekend is dit jaar in nederland, in port zeelande. een heel weekend is de groep aanwezig en treed twee avonden op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:26 schreef Cool_Runner het volgende:
Ben erg benieuwd. Marbles was een meesterwerk.
quote:As most of you probably know, our new (and 14th!) album "Somewhere Else" is
now finished, set to be released on 9th April 2007, and is one hell of an
album. Unlike previous years where we've had extensive pre-order campaigns,
this album is taking more of a "normal" course into the shops - but of
course we've found a way to put a twist on it.
We will not be selling the album on our website until it's released, but our
friends at Townsend Records will be putting our album on sale NOW for
advance order... and not only that, if you pre-order from them you'll get
Something Else: an exclusive DVD of 3 new tracks from "Somewhere Else"
recorded live at the Marillion Weekend 2007 as part of your order.
This DVD won't be for sale - it's ONLY available if you pre-order "Somewhere
Else" from www.townsend-records.co.uk/marillion - not too bad, eh? What
lovely chaps they are.
dat is toch helemaal geen discussiequote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:38 schreef thecrook het volgende:
Ennuh, degene die in dit topic een Fish vs Hogarth discussie begint, zoek ik op en schiet ik dood
Ik heb toevallig net Somewhere Else + DVD zitten bestellen via die sitequote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:03 schreef fripper het volgende:
Uit de Marillion eWeb Newsletter :
[..]
Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?quote:Op maandag 19 februari 2007 18:23 schreef BabblingBrook het volgende:
Marillion, tja. Een band die ondanks alles toch wilde blijven bestaan. Koppigheid of volharding? Ik durf het niet te zeggen.
Klinkt niet verkeerd, maar aan zulke korte fragmenten kan je ook eigenlijk weinig fout doen.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:10 schreef fripper het volgende:
Op MySpace zijn wat stukjes van het nieuwe album te beluisteren
http://www.myspace.com/marillion
quote:Op maandag 19 februari 2007 19:11 schreef BabblingBrook het volgende:
Dat ze op een gegeven moment gewoon niet mee bestonden, door verschillende redenen, maar ze wilden niet opgeven.
Dat is maar voor een deel waar. Op een gegeven moment waren er (financiele) problemen/misstappen. Maar toen hebben ze alles gewoon op een laag pitje gezet.quote:Op maandag 19 februari 2007 19:15 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Ze hebben altijd bestaan (nou ja altijd, vanaf '81 ofzo dan)
Akkoord (ik zou zelfs zeggen koppigheid én volharding).quote:Op maandag 19 februari 2007 19:41 schreef BabblingBrook het volgende:
Dus doordat ze de touwtjes in eigen handen namen zijn ze blijven bestaan. Daarom zei ik: Koppigheid of volharding.
Kort, maar goed, het klinkt gelijk lekker vertrouwd en niet van een héél andere planeet, zoals ten tijde van marillion.com en Anoraknophobia, wat een schijtplaten vond ik dat zeg!quote:Op maandag 19 februari 2007 16:10 schreef fripper het volgende:
Op MySpace zijn wat stukjes van het nieuwe album te beluisteren
http://www.myspace.com/marillion
volharding en niet meer afhankelijk zijn van de grillen en nukken van een platenmaatschappij.quote:Op maandag 19 februari 2007 19:41 schreef BabblingBrook het volgende:
Marillion werd opgericht in het begin van de jaren 80. Al snel had de bend een grote schare fans en kregen ze een contract aangeboden door de EMI. De band bracht uiteindelijk, naast een aantal live- en verzamelalbums, 8 studioalbums uit onder dat label, waaronder de bestseller Misplaced Childhood met de hit Kayleighm. In 1996 verbrak de band de contacten met EMI en na een korte niet bijster succesvolle flirt met het onafhandelijke label Castle Records besloot de band voortaan zijn albums dmv Pre-ordering via internet te financieren. Marbles is hun 13e studioalbum en het tweede album wat op die wijze is verkocht.
Dus doordat ze de touwtjes in eigen handen namen zijn ze blijven bestaan. Daarom zei ik: Koppigheid of volharding.
Ik ben erg benieuwd wat voor top positie ze halen. Waarschijnlijk download ik hem dan ook wel even.quote:Happy Friday everyone. As promised earlier this week, more news about our
new single.
"See It Like A Baby" will be released as a download single across Europe on
26 March 2007. As it's a download single, you won't be able to buy it in
your local shop, but you WILL be able to buy it from wherever you're reading
this email!
It will be available via iTunes, Napster, and just about every other place
where you can buy music downloads. Most high-street record stores do this on
their websites, too - like HMV, Virgin, Fopp, Free Record Shop, FNAC... You
get the idea.
The best bit about all of this is that download sales count towards the UK
charts (and some other singles charts across Europe, too) so please click
away on Monday the 26th and see if we can better the number 7 spot that
"You're Gone" reached back in 2004.
Of course, you know that with the single release the album isn't far behind
- if you haven't checked out the sound clips on www.myspace.com/marillion
you can get a sneak preview of the album. We've also just uploaded a video
of the new track "Most Toys" performed live at Marillion Weekend 2007 -
check it out and pass the word along!
So, to re-cap: the new single "See It Like A Baby" is available as a
download on 26 March 2007. The new album "Somewhere Else" is out on 9 April
2007. And we'll see you on tour starting on 14 April!
-------------------------------------------
(c)2007 Marillion eWeb Newsletter
www.marillion.com/news
Vreemd, de eerste de beste site was het raak bij mijquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:44 schreef Wiehoe het volgende:
Ik heb gisteren wat rond gekeken, ook op de sites die in de nieuwsbrief stonden. Ik kan niets vinden.
De hele cd is overigens ook al als promoversie te vinden zie ik
Als je alle berichten rondom Marillion en Fish wilt sorteren en lezen:quote:Op vrijdag 30 maart 2007 23:48 schreef evert het volgende:
wiehoe, zie deze link....
http://stationtenderness.roelenmichal.com/weblog/index6.php
bericht 666
Waar zijn de tijden gebleven dan iedere Marillion cd door de Oor werd afgekraaktquote:[.....] Steve Hogarth, die opnieuw zijn hele ziel en zaligheid legt in het zingen van de indringende teksten en de band die zich schikt in een begeleidende rol, maar wel de overgebrachte emotie van Hogarth op gevoelvolle wijze weet te ondersteunen.
Over de opgekropte emotie in de stem van Hogarth zou je een boek kunnen schrijven : met iedere Marillion-cd lijkt hij beter te aan zingen , en wie het tijdens de afsluitende akoestische ballad Faith droog weet te houden, moet een hart van steen hebben.
Daar staan uptempo rockers als The Other Half, Most Toys en The Wound tegenover, waarop Rothery, Kelly, Trewavas en Mosley schitteren en bewijzen dat ze niet voor niets al meer dan twintig jaar samenspelen. [......]
Leuk om te horen dat er nog nieuwe fans bijkomen en Marillion het niet alleen maar moet hebben van de oude garde fans zoals zo veel mensen denkenquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:57 schreef Ferdie88 het volgende:
Sinds vorige week ken ik Marillion pas. Ik als groot metal/industrial/electro liefhebber, werd in 1 klap betovererd. Eerst Marbles geluisterd, waar vooral het nummer Genie mij diep raakt, en nu ben ik bezig met Misplaced Childhood. En allemachtig, wat een schitterende cd. Jammer,jammer,jammer dat ik ze nu pas leer kennen. *benieuwd of nieuwe cd net zo mooi word als Marbles*
Ik denk dat heel veel fans van het eerste uur wachten op een reunie tour van Fish en Marillion. Ik ben bij Fish' 'Return to Childhood' geweest, maar mistte de band Marillion toch wel. De muzikanten in Fish' soloband zijn domweg niet zo goed.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:28 schreef Beaker het volgende:
Marillion speelt op 11 augustus op Pinkpop Classic. Beetje vreemd voor een band die A) springlevend is en B) steeds verder afstand neemt van het verleden met Fish.
Onze Schotse alcohol verslindende vriend had in het kader van Return to Childhood misschien niet misstaan op dit festival.
absoluut niet! Fish is geweest, zijn stem is inmiddels dramatisch slecht. marilliion ontwikkelt zich nog steeds en is echt vernieuwend bezig en blijft niet hangen in het verleden.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:08 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel fans van het eerste uur wachten op een reunie tour van Fish en Marillion. Ik ben bij Fish' 'Return to Childhood' geweest, maar mistte de band Marillion toch wel. De muzikanten in Fish' soloband zijn domweg niet zo goed.
Dat valt mee en ik kan het weten. Heb em gezien op de 'Return to Childhood' tour. Hij kan de hoge tonen niet meer halen, maar zo 'dramatisch slecht', zoals jij het noemt is hij niet.quote:Op zondag 29 april 2007 11:37 schreef evert het volgende:
[..]
absoluut niet! Fish is geweest, zijn stem is inmiddels dramatisch slecht. marilliion ontwikkelt zich nog steeds en is echt vernieuwend bezig en blijft niet hangen in het verleden.
Is je pistool al geladen?quote:Op zondag 29 april 2007 15:51 schreef thecrook het volgende:
Kijken jullie nog even in mijn openingspost?
Dan had hij bij de opnames zeker een slechte avond. Ik hoorde laatst op Arrow de versie van "Fugazi" van de "Return to Childhood"-CD. Niet om aan te horen. Laat hem maar een brave huisvader worden nu hij gaat trouwen met de mooiste vrouw van deze planeet.quote:Op zondag 29 april 2007 11:43 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat valt mee en ik kan het weten. Heb em gezien op de 'Return to Childhood' tour. Hij kan de hoge tonen niet meer halen, maar zo 'dramatisch slecht', zoals jij het noemt is hij niet.
Maar ik denk dat een reunie tour best naast het huidige Marillion kan, zonder dat Fish en Hogart elkaar in het vaarwater zitten.
Met wie gaat ie trouwen dan?quote:Op maandag 30 april 2007 20:29 schreef Relayer het volgende:
Laat hem maar een brave huisvader worden nu hij gaat trouwen met de mooiste vrouw van deze planeet.
Heather Findlay, de zangeres van Mostly Autumn.quote:
Bullshit, JIJ vind ze niet goed. Beide nummers zijn ook niet mijn favorieten op dit album, maar muzikaal zitten de nummers prima in elkaar.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:06 schreef kriele het volgende:
Teveel songs zijn te slecht. 'Most Toys' en 'Last Century for Man' zijn te slecht voor woorden.
Tja, een 'echte' fan zekerquote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:50 schreef thecrook het volgende:
[..]
Bullshit, JIJ vind ze niet goed. Beide nummers zijn ook niet mijn favorieten op dit album, maar muzikaal zitten de nummers prima in elkaar.
ik ben niet begonnen....quote:Op zondag 29 april 2007 15:51 schreef thecrook het volgende:
Kijken jullie nog even in mijn openingspost?
Dan zou ik Marbles, wat mij betreft de comeback van Marillion, eens proberen als ik jou was......quote:Op donderdag 3 mei 2007 02:21 schreef Stereotomy het volgende:
Owgod, die bestaan ook nog ja
Na Radiation ben ik ECHT opgehouden met luisteren. This Strange Engine was nog ok, maar wat erna kwam?
Oh ja, marillion.com vond ik ook nog okee, maar help, de rest, dat geforceerde 'kijk ons vernieuwen' doen
Net beluisterd, en ik weet wat er zuigt aan het huidige Marillion: H.quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:46 schreef thecrook het volgende:
[..]
Dan zou ik Marbles, wat mij betreft de comeback van Marillion, eens proberen als ik jou was......
Hahaha, dit ben ik opzich wel met je eens. Er is weinig meer over van dat proggy Genesis/jaren 70/symfonische geluid meer over. Het is en stukje poppier geworden en inderdaad, Radiohead is goed te horen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Net beluisterd, en ik weet wat er zuigt aan het huidige Marillion: H.
De instrumentale delen zijn geweldig, verfrissend, maar toch Marillionesque. Als H. begint te zingen, dan is het weer huilen met de pet op.Stom, omdat Marillion met H. voor Radiation best goed was. Maar met Radiation kwam dat hele "we moeten net zo zijn als Radiohead"-gedoe. Ik vind het persoonlijk maar niks.
* Stereotomy stopt Afraid of Sunlight er nog maar weer eens in
Dat gevoel had ik met Radiation, marillion.com en Anoraknophobia ook, maar bij Marbles en Somewhere Else helemaal niet meer. Vooral Marbles ligt qua geluid erg dicht in de buurt van Afraid of Sunlight en Brave vind ik. Ennuh Hogarth is niet anders gaan zingen tochquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef Stereotomy het volgende:
Maar met Radiation kwam dat hele "we moeten net zo zijn als Radiohead"-gedoe.
* Stereotomy stopt Afraid of Sunlight er nog maar weer eens in
Nou, daar heb ik ook lang over nagedacht, wat ik er precies anders vond.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef thecrook het volgende:
[..]
Ennuh Hogarth is niet anders gaan zingen toch![]()
![]()
Ocean Cloud en The Great Escape kan ik me in vinden, maar Marillion bestaat al sinds 1980 ofzo en heeft echter wel betere nummers gemaakt dan de andere nummers die je noemt......quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:14 schreef evert het volgende:
ben er inmiddels achter: het nummer somewhere else behoort tot de top 5 ever
(samen met Ocean Clouds, A few words from the dead, Fantastic Place en The Great Escape)
Helemaal in de F periode, of mag dat niet genoemd worden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:33 schreef thecrook het volgende:
[..]
Ocean Cloud en The Great Escape kan ik me in vinden, maar Marillion bestaat al sinds 1980 ofzo en heeft echter wel betere nummers gemaakt dan de andere nummers die je noemt......
Next question pleasequote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Helemaal in de F periode, of mag dat niet genoemd worden?![]()
ok, als het top 10 wordt ziet de lijst er als volgt uit:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Helemaal geen probleemquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:27 schreef kriele het volgende:
[..]
ik vind juist die opbouw naar het uptempo gedeelte zo mooiquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind alleen het uptempo gedeelte van A few words from the dead leuk
ook heel mooi! sowieso vind ik .com toch een ondergewaardeerd album. als je die nu weer beluisterd word ik toch weer stil van de mooie melodieën.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:12 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn favoriete post-AoS nummer is Go! van .com
en muzikaal ben ik inmiddels helemaal weg van The Wound !quote:Op maandag 14 mei 2007 12:49 schreef thecrook het volgende:
Heb Somewhere Else nu enkele weken in cd-speler draaien en ben er uit. Dit is absoluut niet de beste Marillion plaat, maar enkele songs behoren wél tot het beste wat de heren hebben gemaakt, dat zijn naar mijn mening:
The Other Half
Thank You Whoever You Are
Somewhere Else
A Voice From The Past
Most Toys vind ik een draak van een nummer en de overige songs hebben het naar mijn mening allemaal nèt niet. Al met al maar 4 van de 10 nummers erg goed, voor Marillion begrippen een magere oogst.
fantastic place, no problem! youre gone, no problem. ocean clouds is misschien niet makkelijk, 13 minuten, maar ik red het welquote:Op maandag 14 mei 2007 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn probleem bij post-TSE platen met uitzondering van .com: vraag me een nummer in het geheel te neurien en ik kom er niet uit.
Ik begrijp de zin of onzin daar ook helemaal niet van..........quote:Op maandag 14 mei 2007 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn probleem bij post-TSE platen met uitzondering van .com: vraag me een nummer in het geheel te neurien en ik kom er niet uit.
Als een liedje niet blijft hangen, kun je het onmogelijk mooi vinden.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:05 schreef thecrook het volgende:
[..]
Ik begrijp de zin of onzin daar ook helemaal niet van..........
Dat noemen we: minachting voor de luisteraar/ koper.quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:25 schreef evert het volgende:
thank you is in de single top 100 (op basis van verkopen en downloads) binnengekomen op nr 6 !
maar ja, geen airplay.... (kut)
Ach, weer een mooi nummer dat we lekker voor onszelf kunnen houdenquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:25 schreef evert het volgende:
thank you is in de single top 100 (op basis van verkopen en downloads) binnengekomen op nr 6 !
maar ja, geen airplay.... (kut)
nee dank je, al op dvdquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:54 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb Brave overigens nog op VHS. Iets van 5x gespeeld. Iemand interesse?
We zijn gewaarschuwdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:38 schreef thecrook het volgende:
[afbeelding]
leuk coverbandje... de oude Marillion formatiequote:Op dinsdag 11 september 2007 11:22 schreef MuadDib het volgende:
Om nog wat olie op het eeuwig brandende discussievuur te gooien en speciaal voor de oudere jongeren:
fish met coverbandje
Vergane glorie en het klinkt voor geen meterquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:22 schreef MuadDib het volgende:
Om nog wat olie op het eeuwig brandende discussievuur te gooien en speciaal voor de oudere jongeren:
fish met coverbandje
En dan meteen "Clutching At Straws" erachter aan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:01 schreef juon_jacket1 het volgende:
Toevallig gisteravond MISPLACED CHILDHOOD weer eens geluisterd....niet hun beste cd, maar wel MET Fish....![]()
![]()
![]()
... en een extra concert op 7 december in Zoetermeer.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:23 schreef thecrook het volgende:
Marillion komt in december weer naar Nederland voor drie concerten, concertjes bedoel ik, sinds wanneer heeft Rijssen (of all places) een podium van formaat![]()
![]()
![]()
9 Dec
Sun Rijssen
Netherlands Details Coming Soon! Details Coming Soon!
11 Dec
Tues Amsterdam
12 Dec
Wed Amsterdam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Hoe kun je die bekeken hebben, ook besteld bij RR?quote:Op zondag 16 december 2007 01:19 schreef Inkomen het volgende:
Zo te zien is er alleen een 2-dvd uitgave, die slechts via Racket Records (ie., Marillion) te krijgen is. Ik had verwacht dat ze het net als Marbles on the Road zouden doen: een 1-dvd versie voor de normale winkels & een speciale 2-dvd versie voor de officiële site. Ik heb 'm niet op sites als amazon.com, bol.com & nlstore.com kunnen vinden.
Overigens heb ik vanavond de eerste dvd bekeken & beschouw ik 'm nu als een aanrader.
Voorafgaand aan het concert woensdag bij de merchandising stand gekocht (anders zou ik het net zo lang uitstellen als Marbles on the Road, dat ik nog steeds niet besteld heb).quote:Op maandag 17 december 2007 17:20 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Hoe kun je die bekeken hebben, ook besteld bij RR?
vorig jaar draaiden ze angelinaquote:Op maandag 17 december 2007 22:57 schreef Relayer het volgende:
zorg er dan wel voor dat Echtdom en co niet zoiets afgezaagds als Kayleigh gaan draaien
Ik ben met spoed opzoek naar kopietjes van deze dvd's, wie o wie helpt me voor het nieuwe jaar uit de brand?quote:Op zaterdag 15 december 2007 20:46 schreef w00h00 het volgende:
Voor mijn vader ben ik opzoek naar Somewhere in London van Marillion. Heeft iemand enig idee waar ik deze kan bestellen, anders dan via Marillion.com, via een Nederlandse webshop bijv?
quote:Op maandag 17 december 2007 17:43 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Voorafgaand aan het concert woensdag bij de merchandising stand gekocht (anders zou ik het net zo lang uitstellen als Marbles on the Road, dat ik nog steeds niet besteld heb).
ja, ook net geluisterd. Heb er al weer helemaal zin in want klinkt top! Deze zin in de nieuwsbrief is ook erg leuk:quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:17 schreef Wiehoe het volgende:
Hier een mooi voorproefje voor album nr 15:
http://www.marillion.com/news/2008/20080627.htm
maar radiation bevat met A few words for the dead wel het allermooiste marillion nummer ooitquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:59 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind de single goed. Poppy, maar wel goed.
Somewhere Else kan me nog steeds niet bekoren, slechtste album sinds Anoraknophobia Radiation.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:18 schreef evert het volgende:
[..]
maar radiation bevat met A few words for the dead wel het allermooiste marillion nummer ooit
Dat zijn dan veel en flinke teleurstellingen. Zelf vind ik z'n worstvingertjes altijd zo'n domper.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ben nu 'slechts' nog diep teleurgesteld in [...] de onderkinnen van Steve.
Leuk idee, maar ik weet zelf nog niet eens of ik het wel vantevoren ga luisterenquote:Hello Freddy,
We are writing to let you in on a little secret. This isn't a normal eWeb Newsletter – this is a special private email just to those of you who have pre-ordered our next album.
So let us start with a heart-felt "Thank you!" for pre-ordering "Happiness Is The Road". It means a lot to us that you were willing to give us your money so far in advance of receiving the album and – more importantly – that you put your faith in us. The pre-order concept has become such an integral part of our business: it allows us the creative freedom to make the albums that we want to make without any outside pressure from record companies, also to OWN our music (which is still rather rare these days) AND - crucially - to continue making NEW music.
None of this would be possible without you.
As you read this, your special Deluxe Edition is being manufactured. It's a beautiful thing. It’s also a big project – you’re going to be getting two 96-page full-colour hard-bound books, stored in a separate outer case.
The printers, CD manufacturers, and teams of packers expect to have these bundled up and ready to post by the beginning of October (but we’ll announce it officially on the website when we have more information). In short, though, you’re just one step away from holding it in your hands!
Sadly, though, as soon as the album is released to the outside world it will inevitably be leaked onto the internet in some form – as has happened with our last few albums. We are sure you will agree this hurts us as a business and threatens our very livelihood. So, in what is probably a world-wide first, we have decided to take direct control of this situation.
By joining forces with a company called Music Glue we have decided to update the old “beat the bootleggers” approach and leak the album ourselves - but with a twist. Music Glue are able to add a little gizmo to the music files that allows us to 'talk' to the people that are downloading it through file-sharing networks. If existing fans are downloading our music for free, or new fans are discovering our music through file-sharing, at least we will be able to point them in the right direction if they want to buy THE REAL THING from us.
To make sure our special ‘gizmo’ files are the ONLY ones available on the internet, we need to flood file-sharing networks with the special Music Glue versions before anyone anywhere in the world has a copy. And this includes you. As much as we respect your RIGHT to be the first to hear the new music, we do hope you’ll understand why we’ve put all this in place in a rather quiet and secretive manner... We've all agonized over this decision but it couldn’t be done in any other way. The fact is that if WE hadn't leaked it, someone else would have.
Now, we do not condone file-sharing as it directly impacts our ability to continue making new albums (as well as the thousands of other artists out there); but because you put your loyalty and faith in us by pre-ordering, we feel that the least we can do is let you know about our plan - and provide you with this even-more-secret link to download the album if you want to have a listen now: www.musicglue.com/marillion
Between you and me, we would advise you against listening to this lower-than-CD-quality version as it may ruin your enjoyment of your first PROPER listen to "Happiness Is The Road".
We like to push the boundaries, try new things, and see where they'll take us. This is just another in a long line of 'internet firsts' for Marillion. But you already know all this - you're "family" - you've pre-ordered the album.
Happiness ain't at the end of the road
HAPPINESS IS THE ROAD
H, Ian, Pete, Mark and Steve
PS - Thank you for reading this. Sorry it's so long! We hope you understand.
ik ben al bezig..... this train is my life (2e nummer) is geweldig en heel herkenbaar marillion. prachtige opbouw, prachtige melodie, mooie zanglijn hogarth! keep you postedquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:29 schreef Wiehoe het volgende:
Zojuist in de mailbox ontvangen
[..]
Leuk idee, maar ik weet zelf nog niet eens of ik het wel vantevoren ga luisterenNu in ieder geval nog niet.
Lekkere aktie Freddy! In de mail staat toch duidelijk dat die download link "secret" is?quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:29 schreef Wiehoe het volgende:
Zojuist in de mailbox ontvangen
[..]
Leuk idee, maar ik weet zelf nog niet eens of ik het wel vantevoren ga luisterenNu in ieder geval nog niet.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:41 schreef Stereotomy het volgende:
Maar ik moet wél toegeven, na mezelf deze zomer echt te hebben geforceerd naar Anoraknophobia, Marbles en Somewhere Else te luisteren, vind ik Marbles gewoon goed (jammer van de fillers) en Anoraknophobia ook luisterbaar.
Ben nu 'slechts' nog diep teleurgesteld in Radiation en Somewhere Else. En in de zang van H. En in de onderkinnen van Steve.
Heel secretquote:Op woensdag 10 september 2008 12:33 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Lekkere aktie Freddy! In de mail staat toch duidelijk dat die download link "secret" is?
Vreest niet, hij valt me nu iig niet méér tegen dan Somewhere Else voor de eerste keer.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:33 schreef MuadDib het volgende:
Ik wacht netjes tot 'ie in de winkel ligt.
ben stiekem wel een beetje bang dat het gaat tegenvallen...
Akkoordquote:Op woensdag 10 september 2008 23:57 schreef Stereotomy het volgende:
En 1 goed album in 10 jaar is wat matig
Het is de bedoeling dat de WMA-files zoveel mogelijk worden verspreid, maar niet de mp3's (waar jij dus de link voor geeft). Ik snap wel dat zoiets nooit geheim kan blijven, maar volgens mij heb je het toch niet helemaal goed begrepen...quote:Op woensdag 10 september 2008 15:07 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Heel secret
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7606029.stm
Ik denk dat ik het niet goed heb begrepen want zover ik zie zijn het toch werkelijk de wma bestanden die op die link staan.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:59 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat de WMA-files zoveel mogelijk worden verspreid, maar niet de mp3's (waar jij dus de link voor geeft). Ik snap wel dat zoiets nooit geheim kan blijven, maar volgens mij heb je het toch niet helemaal goed begrepen...
Ik snap er geen reet meer van.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:37 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het niet goed heb begrepen want zover ik zie zijn het toch werkelijk de wma bestanden die op die link staan.![]()
En die ticketverkoop onderaan de link is natuurlijk ook top secret.
Leuk gedaan. Fraai.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:24 schreef Cheater_07 het volgende:
Onze poging voor Marillion's 'wie maakt de beste clip voor Whatever is Wrong With You' wedstrijd![]()
If you like it, spread the word
ach nee zeg. luister dan eens naar this train is my life. echt geweldigquote:Op woensdag 17 september 2008 01:03 schreef Stereotomy het volgende:
Gast
Zelfs al zouden ze muziek maken met afwasborstels en vliegemeppers, dan zou jij het nog mooi vinden.
Valt me vies tegen, Happiness is the Road. Niveau fillers van Marbles.
Bedankt!quote:Op donderdag 18 september 2008 02:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Leuk gedaan. Fraai.Leuke dame ook.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:08 schreef evert het volgende:
zo. het hele album lag in de bus. ziet er meer dan prachtig uit. en mijn naam is ook goed gespeld in het boekwerk.
nu maar eens alles in goede volgorde over me heen laten komen
ja hoor, eerste indruk van cd 1 is dat het een prachtig geheel is maar iets meer pit had her en der wel gemogen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:21 schreef kriele het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je in staat bent om met een puntje van kritiek te komen.
Wel via postorder marillion.com?quote:Op maandag 20 oktober 2008 07:58 schreef fripper het volgende:
Hij komt helemaal niet in de winkel ... ( behalve in de USA )
en?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:42 schreef MuadDib het volgende:
Toch grappig: het deed me tot nu toe eigenlijk niks, dat nieuwe album. Maar nu ik het heb besteld kan ik opeens niet meer wachten om het te horen
Ik ben er nog niet helemaal uit. Er staan geen echte uitglijers op en het klinkt allemaal heel mooi. Maar ik heb nog geen wow!-moment gehad. Een groeiplaat is het zeker, maar geen knaller als Brave, Afraid of Sunlight en Marbles.quote:
quote:Op zondag 9 november 2008 16:37 schreef Stereotomy het volgende:
So how do we now come to be
Afraid of sunlight?
Tell me girl why are you and me
Scared of sunlight?
Huh? Dit is juist een van de meest originele nummers die Marillion ooit heeft opgenomen; zowel kwa tekst als kwa muziek. Een nummer met een tekstlijn als "she looked like she has sex with a tyrannosaurus rex" moet gewoon wel goed zijnquote:Op woensdag 3 december 2008 20:53 schreef thecrook het volgende:
buiten het Cannibal Surf babe gedrocht
En toch blijft het het enige nummer van die plaat dat ik altijd oversla omdat het gewoon een gedrocht is.quote:Op maandag 8 december 2008 12:37 schreef thedunno het volgende:
[..]
Huh? Dit is juist een van de meest originele nummers die Marillion ooit heeft opgenomen; zowel kwa tekst als kwa muziek. Een nummer met een tekstlijn als "she looked like she has sex with a tyrannosaurus rex" moet gewoon wel goed zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |