Dit is WGR hoor, niet SEX.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:27 schreef Gripper het volgende:
Ik zou ervoor tekenen om elke ochtend te mogen heien
misschien heeft meneer het niet over sex maar gewoon over het feit dat ie misschien wel een minder prettige baan heeft en hem een baan als professioneel heier een stuk leuker lijkt!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dit is WGR hoor, niet SEX.
Hou het daar maar op ja. Machtig mooi werk om die lange harde paal die natte klei in te rammen!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:38 schreef melluk het volgende:
[..]
misschien heeft meneer het niet over sex maar gewoon over het feit dat ie misschien wel een minder prettige baan heeft en hem een baan als professioneel heier een stuk leuker lijkt!
ach die ene keer in het jaar dat ik om 0530 wakker ben en toch in bed lig om de vliegtuigen te kunnen horen...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:39 schreef Blanchimont het volgende:
Raadpleeg de Hinderwet.
WAAROM zou je dat in HEMELSNAAM gaan tellen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:35 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb heerlijk 2 weken smorgens vroeg om 7u mogen kalenderen bij het heien. Door weer en wind de hei-slagen tellen.
Slaap verwekkend was het
Goed punt, dat was mij ook al eens opgevallen. Die sjonnies gaan meestal van 07:00 tot 09:00 heien en dan wordt het stil. Je ziet ze dan ff sjekkies paffen en koffie zuipen, af en toe lopen ze wat rond om interessant te doen maar ik heb niet de indruk dat er dan nog hard gewerkt wordt. Waarom kunnen ze niet eerst koffie leuten en dan gaan heienquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef thaduck het volgende:
Hier zijn ze ook bezig en beginnen ze ook met heien/platen de grond in trillen ofzo om 7 uur. Dan gaan ze door tot 09:30 en dan de rest van de dag koffiedrinken en hoor je ze niet meer tot 4 uur als ze naar huis gaan. Volgende ochtend gaan ze gelijk weer herriemaken
Ja, zoiets heet pauze, gek he?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef 5112 het volgende:
[..]
Goed punt, dat was mij ook al eens opgevallen. Die sjonnies gaan meestal van 07:00 tot 09:00 heien en dan wordt het stil. Je ziet ze dan ff sjekkies paffen en koffie zuipen, af en toe lopen ze wat rond om interessant te doen maar ik heb niet de indruk dat er dan nog hard gewerkt wordt. Waarom kunnen ze niet eerst koffie leuten en dan gaan heien![]()
Die bouwvakkers werken harder dan 99% van de Nederlanders, dus iets meer respect zou op zijn plaats zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:42 schreef 5112 het volgende:
Pauze van 09:00 tot 16:00? Doe mij ook zo'n baan...
Ja grappig iets he? Alleen het is (serieus) een toch niet onbelangrijk onderdeel van het heien.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef thaduck het volgende:
WAAROM zou je dat in HEMELSNAAM gaan tellen?
Komt van http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalenderenquote:Kalenderen is een actie bij het heien, namelijk tellen hoeveel slagen met een heiblok nodig zijn om de paal een vooraf bepaalde afstand te laten zakken. Het kalenderen vindt plaats door de slagen te tellen, en deze in te vullen op een zogenaamde kalenderstaat.
Kalenderen geeft een aanwijzing voor de kleef, en de paalpuntweerstand; en is een maat voor de draagkracht (welke vooraf is bepaald door middel van berekeningen aan de hand van sonderingen) van de paal. De kalendering wordt gebruikt als controle op het uitgevoerde heiwerk.
Bij onverwachte verstoringen in de grond, bij paalbreuk, of bij te ondiep of juist te diep heien zal de gevonden kalendering afwijken van de verwachte kalendering, en wordt, na eventueel verder onderzoek de paal afgekeurd. Hierna kan eenvoudig een extra paal naast de afgekeurde paal worden geheid, teneinde de draagkracht van de totale fundering te waarborgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |