De opstelling om tafel is vooral gezellig en leent zich goed voor conversatie, maar eten is niet alleen gezellig vanwege het kletsen eromheen. Eten zélf is aangenaam, gerieflijk, streelt de zinnen, wat alcohol erbij maakt mensen losser, lacheriger.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:15 schreef zatoichi het volgende:
Het eten specifiek is niet gezellig; het kletsen tijdens het eten wel! Althans mits met niet met een mond vol voedsel zit te praten
Zulke dikke mensen ken ik niet. Ik begrijp die irritaties rondom dikke mensen ook niet zo. Waarom zou je een groep mensen zo'n grote invloed op je gemoed laten hebben?quote:Maar goed waar ik me in ieder geval aan erger is het feit dat dikke mensen zichzelf zo gezellig vinden, en dat vooral hard moeten verkondigen, het liefst meerdere malen.
Ik begrijp geen snars van je repliek?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:03 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Volgens mij was dit ook een quote van jou;
"anyway, de enige keer dat ik aankwam in mijn leven, was toen ik doodongelukkig/depri/ellendig was."
Leuk leventje heb jij op dit moment zeker dan, of wacht...ben je nu gewoon "tevreden met wie je bent"?
Eten an sich is op jezelf gericht. Gezelligheid is op samenzijn gericht. Het ritueel wat daar omheen gevoerd kan worden kan gezelligheid leveren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
eten maakt onderdeel uit van de gezelligheid proberen wij duidelijk te maken. Of zitten jullie thuis de hele dag met je armen over elkaar?
Ok, in principe zit jij zelf dus ook helemaal niet lekker in je vel?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik begrijp geen snars van je repliek?
ik heb maar een paar zaken waar ik dol op ben; liefde, eten/koken, wandelen en sporten.
Helaas werkt het bij mij zo dat als ik me ellendig voel, ik zelfs mijn passies beroerd uitvoer.
Nu probeer ik een beetje balans aan te brengen, waar ik vroeger mezelf afbeulde om er altijd maar top uit te zien...doe ik nu gewoon waar ik zin in heb...en bewaar die maandjes soberheid wel voor na kerst![]()
Ik ben nooit tevreden met wie ik ben...ik heb namelijk nog niet helemaal het idee dat ik weet wie ik ben of beter gezegd, wil zijn.
Weleens culturen buiten de Nederlandse verkend?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:22 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Eten an sich is op jezelf gericht. Gezelligheid is op samenzijn gericht. Het ritueel wat daar omheen gevoerd kan worden kan gezelligheid leveren.
Als jij s'ochtend met je slaperige kop een boterham of twee voor jezelf smeert en deze dan toch maar naar binnen werkt, omdat je anders omvalt op je werk, dan is dat ondanks dat het om eten gaat meestal niet al te gezellig.
Ik begrijp je repliek niet, omdat je een beetje vreemde conclusies trekt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:27 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ok, in principe zit jij zelf dus ook helemaal niet lekker in je vel?
Wat viel er overigens niet te snappen aan mijn "repliek"? Het was een simpele vraag toch?
ze kunnen toch ook wel tevreden zijn met zichzelf? Wie ben jij om daarover te oordelen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:15 schreef zatoichi het volgende:
Het eten specifiek is niet gezellig; het kletsen tijdens het eten wel! Althans mits met niet met een mond vol voedsel zit te praten
Maar goed waar ik me in ieder geval aan erger is het feit dat dikke mensen zichzelf zo gezellig vinden, en dat vooral hard moeten verkondigen, het liefst meerdere malen. Verder hebben sommigen nogal de neiging om daarnaast ook juist af te geven op dunnen mensen, en te zeggen dat ze zelf hartstikke tevreden zijn met zichzelf.
NOU EN!!! Dat jij dat niet zo wil is goed en dat SHE dat niet zo wil is ook goed. Wat ik wil is ook goed.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar SHE gaat nooit uit eten en ik neem aan dat ze ook nooit een gebakje neemt als ze bij iemand op bezoek gaat. Nee, dan ben je gezellig. "Ga je mee een hapje eten in de stad?". "Oeh, help nee, dan kom ik een onsje aan!". "Ik heb zulke lekkere gebakjes gekocht voor mijn verjaardag, jij wilt vast ook wel één". "Oeh help, nee, dan komt er een onsje bij!!". Dat soort mensen ken ik maar al te goed. Nemen een pannenkoek met fruit in het pannenkoekenrestaurant (want dan kunnen ze zichzelf voorhouden dat ze toch nog gezond bezig zijn) en drinken altijd en eeuwig thee als ze ergens komen. Doodsaaie lui en lang houden ze dit niet vol.
dan moet je de bbq maar voorgoed opbergen. Zoals Claudia al zei heb jij kennelijk nog nooit lekker gegeten als je zo simpel over eten praat. Thuis praten wij graag over eten, koken we graag voor elkaar, wisselen we graag recepten uit. Ik kom overigens niet uit een familie die vaak uit eten gaat. We gingen misschien één keer per jaar uit eten, op de trouwdag van mijn ouders. Ik woon nu echter samen met een jongen die wel gewend is aan uit eten gaan en we gaan dan ook regelmatig uit eten met zijn ouders. En dit bevalt me eigenlijk veel meer, want ik houd van etenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:30 schreef rival het volgende:
ge·zel·lig (bn.)
1 aangenaam van sfeer => genoeglijk, gezellie, huiselijk, knus, sfeervol, stemmig; <=> ongezellig
2 [inf.] onderhoudend
ge·zel·lig·heid (de ~ (v.), -heden)
1 aangenaam verkeer, genoeglijk samenzijn
2 aangename, behaaglijke inrichting, prettige atmosfeer
daar staat niet bij, eten!
ik geef toe.. uit eten gaan kan heel gezellig zijn.... of bij vrienden bbqen... maar dat komt niet door het eten dat je het gezellig vind, dat komt door de gezelligheid
Tuurlijk kunnen dikke mensen tevreden zijn met zichzelf. MAAR, ik denk dat bijna alle vrouwen, als ze mochten kiezen, toch echt slank willen zijn. Volgens mij zijn er erg weinig vrouwen die dik zijn en nog nooit een poging hebben gedaan om af te vallen. Doel van afvallen is toch vaak wel de wil om slank te zijn icm gezondheid. Daarmee geven die vrouwen indirect toch aan dat ze dunner willen zijn en dat dus liever zijn dan dik.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ze kunnen toch ook wel tevreden zijn met zichzelf? Wie ben jij om daarover te oordelen?
ik hoop niet dat je denkt dat ik niet kan genieten van eten hoor! zoals jij 's middags geniet van je broodje kaas kan ik niet wachten tot ik aan de beurt ben bij de kfc zodat ik een zinger burger kan nemen met extra veel pepersaus! (slechts 1 voorbeeldje)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan moet je de bbq maar voorgoed opbergen. Zoals Claudia al zei heb jij kennelijk nog nooit lekker gegeten als je zo simpel over eten praat. Thuis praten wij graag over eten, koken we graag voor elkaar, wisselen we graag recepten uit. Ik kom overigens niet uit een familie die vaak uit eten gaat. We gingen misschien één keer per jaar uit eten, op de trouwdag van mijn ouders. Ik woon nu echter samen met een jongen die wel gewend is aan uit eten gaan en we gaan dan ook regelmatig uit eten met zijn ouders. En dit bevalt me eigenlijk veel meer, want ik houd van eten. Ik wil genieten van mijn plak ontbijtkoek 's morgens, m'n brood met kaas of een eitje 's middags en m'n pasta of aardappelen 's avonds. Er zijn maar weinig gerechten waar ik echt van geniet en omdat dat genieten een pré is voor mij, ben ik dus, helaas voor mezelf, ook behoorlijk zinnig en eet ik vaak dezelfde dingen.
nee, zoals ik al meerdere keren gezegd heb, heb ik het over de combinatie van eten met vrienden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:42 schreef rival het volgende:
[..]
ik hoop niet dat je denkt dat ik niet kan genieten van eten hoor! zoals jij 's middags geniet van je broodje kaas kan ik niet wachten tot ik aan de beurt ben bij de kfc zodat ik een zinger burger kan nemen met extra veel pepersaus! (slechts 1 voorbeeldje)
maar als ik daar in me eentje sta.. vind ik het niet gezellig.. met me vrienden erbij, hardstikke gezellig...
en dat bedoel ik met, eten op zich is niet gezellig... jij en de mensen om je heen maken het gezellig!
Dat is precies wat ik bedoel: je hele beschrijving gaat over het sociale gebeuren er omheen. Er zullen vast landen zijn En dat is heerlijk. Als je al dat sociale gebeuren eromheen weghaalt (en je dus alleen jezelf en het voedsel overhoudt), dan is gezelligheid ver te zoeken. Natuurlijk is het dan logisch dat mensen samen gaan eten, aangezien iedereen uit pure noodzaak moet eten, en het eten dan een fijnere ervaring wordt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Weleens culturen buiten de Nederlandse verkend?
Daar draaien hele culturen op hoor...eten.
Eten is in alle opzichten, van voorbereiding tot consumptie een sociaal fenomeen.
Bij mijn ouders thuis is de woonkamer het minst bezocht, en de keuken het meest. Daar drink je s' ochtends je espresso met elkaar, treft elkaar met de lunch voor wat gekeuvel en wat hapjes, kom je eind van de middag bij elkaar voor de voorbereiding van het diner...en kom je er om 1 uur s' nachts achter dat dat laatste wijntje er toch net 1 teveel was
Ik ken eigenlijk geen meer sociale bezigheid dan eten, of eten bereiden.
volgens mij kwam ik juist met de combinatie (eten en vrienden) en had jij het in eerste instantie juist over het eten!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, zoals ik al meerdere keren gezegd heb, heb ik het over de combinatie van eten met vrienden.
Maar goed, jij wilt het niet begrijpen ofzo, laat maar dan.
Dat ben ik met je eens. Ik geloof ook niet dat dikke vrouwen niet graag slank zouden willen zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:40 schreef Fawn het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen dikke mensen tevreden zijn met zichzelf. MAAR, ik denk dat bijna alle vrouwen, als ze mochten kiezen, toch echt slank willen zijn. Volgens mij zijn er erg weinig vrouwen die dik zijn en nog nooit een poging hebben gedaan om af te vallen. Doel van afvallen is toch vaak wel de wil om slank te zijn icm gezondheid. Daarmee geven die vrouwen indirect toch aan dat ze dunner willen zijn en dat dus liever zijn dan dik.
Tevredenheid is natuurlijk niet alleen afhankelijk van gewicht. Maar dan denk ik bij dik zijn eerder aan acceptatie.
Is dikke mensen afzeiken in de mode? Als ik hier van posts lees, lijkt het daar soms wel op. In mijn omgeving zie ik daar weinig van terug, al ken ik ook niet echt dikke mensen vind ik, hooguit mollig (maat 40/42).quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik geloof ook niet dat dikke vrouwen niet graag slank zouden willen zijn.
Maar je wordt er ook niet vrolijker van als je na talloze afvalpogingen nog geen onsje kwijt bent. Op een gegeven moment berust je dan in je lot en neem je genoegen met wie je bent. En daar heb ik op zich heel veel respect voor, omdat deze vrouwen weigeren zich nog langer aan te passen aan de wereld om hen heen en gewoon leren om blij te zijn met zichzelf. Ze zijn meer dan hun gewicht, maar veel mensen doen net alsof alles om gewicht draait. Net alsof alle dunne mensen dan meteen volmaakt gelukkig zijn. Ik vind het echt walgelijk hoe iedereen altijd zit te zeuren over dikke mensen. Iedereen heeft z'n kwalen (roken, winderigheid etc) en het één is niet minder walgelijk dan het andere. Het is tegenwoordig in de mode om dikke mensen af te zeiken. Ik kan niet wachten tot het weer uit de mode is.
Op Fok! is het iig wel in de mode, in het echt niet, voor zover ik weet, maar ik val zelf ook in de categorie 'mollig' en niet 'dik'. Misschien ben ik te pessimistisch, maar ik zie Fok! toch wel als een afspiegeling van de werkelijke wereld. Het verschil is dat mensen hier meer durven te zeggen dan in het echt, waardoor het kan lijken dat mensen in de echte wereld niets op dikke mensen tegen hebben. De Fokkers bestaan immers ook irl.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:01 schreef Fawn het volgende:
[..]
Is dikke mensen afzeiken in de mode? Als ik hier van posts lees, lijkt het daar soms wel op. In mijn omgeving zie ik daar weinig van terug, al ken ik ook niet echt dikke mensen vind ik, hooguit mollig (maat 40/42).
Natuurlijk kan dat; maar als je echt tevreden ben je met jezelf hoef je dat toch niet constant te verkondigen en te vragen om bevestiging?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ze kunnen toch ook wel tevreden zijn met zichzelf? Wie ben jij om daarover te oordelen?
Ik bedoelde meer dit stukje:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:27 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat; maar als je echt tevreden ben je met jezelf hoef je dat toch niet constant te verkondigen en te vragen om bevestiging?
Let wel: Ik heb het nog steeds over een aantal mensen die ik ben tegengekomen, en niet in het algemeen!
En ik ben ik om daarover te oordelen: Hun mening is dat er niets mis is met dik zijn, mijn mening is dat die mensen ziek zijn. (Echt dik dus; laat ik het er nu maar bijzetten, want het wordt toch weer verkeerd gelezen)
quote:Verder hebben sommigen nogal de neiging om daarnaast ook juist af te geven op dunnen mensen, en te zeggen dat ze zelf hartstikke tevreden zijn met zichzelf.
Zo hallo, DIT is effe onzin en insinuerend, de Telegraaf is er niks bij.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:40 schreef SHE het volgende:
hoho biefstuk is geniaal voor de lijn! veel eiwit , weinig vet
maar eh, zo stampvol als de eetcafe's zitten, zo hoog zijn de hart en obesitas cijfers. You do the math.
Die vrouwen willen dun zijn omdat de MAATSCHAPPIJ dat van ze verlangt. Als je dik ben dan ben je automatisch vies, lui en je stink ( kijk maar in dit topic) Ik zelf ben ook dik. Ik wandel iedere dag 2 uur , 3 uur per week sport ik intesief. En dan durven er nog mensen te beweren dat wij dikke mensen lui zijn. Jullie kunnen me allemaal de rug op. Lekker iedereen over één kam scheren. Tuurlijk zijn er ook dikke mensen die de hele dag op de bank hangen en van alles naar binnen zitten te werken. Maar niet één persoon in dit topic die commentaar op dikke mensen heeft, heeft bedacht dat er ook dikke mensen zijn die sporten. Erg kort door de bocht dit allemaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:40 schreef Fawn het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen dikke mensen tevreden zijn met zichzelf. MAAR, ik denk dat bijna alle vrouwen, als ze mochten kiezen, toch echt slank willen zijn. Volgens mij zijn er erg weinig vrouwen die dik zijn en nog nooit een poging hebben gedaan om af te vallen. Doel van afvallen is toch vaak wel de wil om slank te zijn icm gezondheid. Daarmee geven die vrouwen indirect toch aan dat ze dunner willen zijn en dat dus liever zijn dan dik.
Tevredenheid is natuurlijk niet alleen afhankelijk van gewicht. Maar dan denk ik bij dik zijn eerder aan acceptatie.
Ik vraag me af hoe mensen uit de enorme hoeveelheid informatie uit zijn/haar sociale omgeving zo duidelijk weten wat de maatschappij van ze verlangt. Waar is dat eigenlijk op gebaseerd? Omdat er mooie mensen op televisie te zien zijn? Vanwege het feit dat mensen vooroordelen hebben over dikke mensen? Omdat er reclames zijn voor afslankmiddelen? Het lijkt me dat de maatschappij meer is dan dat. Er is ook namelijk een stortvloed aan prikkels in de maatschappij die dikke mensen juist ondersteunen. Op televisie wordt er uitentreure gereflecteerd op het schoonheidsideaal en daarbij is de tendens juist om kritiek te leveren op de consumptiemaatschappij en haar veronderstellingen. Ik bedoel, iedereen heeft te maken met vooroordelen. Vooroordelen over mannen, vrouwen, baan, inkomen, penislengte, huidskleur, etc.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:45 schreef B.A.Trix het volgende:
Die vrouwen willen dun zijn omdat de MAATSCHAPPIJ dat van ze verlangt.
Bullshit. SHE ligt in elk topic te kankeren alsof ze elk moment de polsen wilt doorsnijden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:17 schreef rival het volgende:
SHE let gewoon erg goed op wat ze eet en wat ze erbij beweegt.... bij jullie komt dat over als een krampachtig persoon... bij mij als iemand die graag een gezond lichaam wilt hebben!
Ik heb geen probleem hoor, ik haat iedereen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:34 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Bullshit. SHE ligt in elk topic te kankeren alsof ze elk moment de polsen wilt doorsnijden.![]()
Vertel eens aan ome FreakerS, wat is je probleem meid?
Touché.....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:13 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem hoor, ik haat iedereen.
Ben zelf ook niet bepaald de dunste maar......Ben niet lui want ik heb een fulltime baan, ik ben niet smerig douche elke dag 2 keer, ruik niet naar frituurvet want die troep gebruik ik nooit.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:09 schreef Robocock het volgende:
List en bedrog.
Dikke mensen zijn lui, smerig en ruiken naar frituurvet.
De rotte appels van deze maatschappij. Ik heb een grafhekel aan die wandelende kroketten![]()
Ga sporten![]()
![]()
Dik zijn betekend niet altijd ongezond, een nichtje van mijn moeder weegt 125 kilo maar is kerngezond. Zijn ook zat dunne mensen die een slechte gezondheid hebben omdat ze te weinig eten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:40 schreef Fawn het volgende:
[..]
ik heb jaren op m'n dikst bloed gegeven en ik was altijd kerngezond. Als je bloed niet goed is, mag je niet geven. Ook wordt dan altijd je bloeddruk etc. gemeten en die was ook altijd prima.quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:41 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Dik zijn betekend niet altijd ongezond, een nichtje van mijn moeder weegt 125 kilo maar is kerngezond. Zijn ook zat dunne mensen die een slechte gezondheid hebben omdat ze te weinig eten.
Dit bedoel ik dus, zo'n vooroordeel. Hoezo zou iemand met een platte buik niet gewoon normaal etenquote:Op zondag 22 oktober 2006 08:41 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Ben zelf vrij stevig en ben er blij mee zou nooit van m`n leven slank willen zijn. Als ik van die meiden zie met zo`n hele platte buik dan vraag ik me weleens af of ze wel eten.
ja, hoor die eten gewoon, ms wel meer dan jij je kan veroorloven, én ze zijn lekker slank, en als je lekker slank bent, heb je minder gewicht mee te zeulen, en ben je dus actiever, je loopt sneller, neemt makkelijker de trap, en zo blijf je slank.quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:41 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Dik zijn betekend niet altijd ongezond, een nichtje van mijn moeder weegt 125 kilo maar is kerngezond. Zijn ook zat dunne mensen die een slechte gezondheid hebben omdat ze te weinig eten.
Ben zelf vrij stevig en ben er blij mee zou nooit van m`n leven slank willen zijn. Als ik van die meiden zie met zo`n hele platte buik dan vraag ik me weleens af of ze wel eten.
Conclusie: Iedereen lult recht wat krom is als het in zijn/haar universum pastquote:Op zondag 22 oktober 2006 09:38 schreef Moja het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, zo'n vooroordeel. Hoezo zou iemand met een platte buik niet gewoon normaal etenDit is toch precies hetzelfde als iemand die van zichzelf wat dikker is en mensen gelijk aanemen dat je iedere dag bij de snackbaar staat?
Nou ja als ik extreem dunne mensen niet ziet eten....quote:Op zondag 22 oktober 2006 09:38 schreef Moja het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, zo'n vooroordeel. Hoezo zou iemand met een platte buik niet gewoon normaal etenDit is toch precies hetzelfde als iemand die van zichzelf wat dikker is en mensen gelijk aanemen dat je iedere dag bij de snackbaar staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |