Ik bedoelde meer dit stukje:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:27 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat; maar als je echt tevreden ben je met jezelf hoef je dat toch niet constant te verkondigen en te vragen om bevestiging?
Let wel: Ik heb het nog steeds over een aantal mensen die ik ben tegengekomen, en niet in het algemeen!
En ik ben ik om daarover te oordelen: Hun mening is dat er niets mis is met dik zijn, mijn mening is dat die mensen ziek zijn. (Echt dik dus; laat ik het er nu maar bijzetten, want het wordt toch weer verkeerd gelezen)
quote:Verder hebben sommigen nogal de neiging om daarnaast ook juist af te geven op dunnen mensen, en te zeggen dat ze zelf hartstikke tevreden zijn met zichzelf.
Zo hallo, DIT is effe onzin en insinuerend, de Telegraaf is er niks bij.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:40 schreef SHE het volgende:
hoho biefstuk is geniaal voor de lijn! veel eiwit , weinig vet
maar eh, zo stampvol als de eetcafe's zitten, zo hoog zijn de hart en obesitas cijfers. You do the math.
Die vrouwen willen dun zijn omdat de MAATSCHAPPIJ dat van ze verlangt. Als je dik ben dan ben je automatisch vies, lui en je stink ( kijk maar in dit topic) Ik zelf ben ook dik. Ik wandel iedere dag 2 uur , 3 uur per week sport ik intesief. En dan durven er nog mensen te beweren dat wij dikke mensen lui zijn. Jullie kunnen me allemaal de rug op. Lekker iedereen over één kam scheren. Tuurlijk zijn er ook dikke mensen die de hele dag op de bank hangen en van alles naar binnen zitten te werken. Maar niet één persoon in dit topic die commentaar op dikke mensen heeft, heeft bedacht dat er ook dikke mensen zijn die sporten. Erg kort door de bocht dit allemaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:40 schreef Fawn het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen dikke mensen tevreden zijn met zichzelf. MAAR, ik denk dat bijna alle vrouwen, als ze mochten kiezen, toch echt slank willen zijn. Volgens mij zijn er erg weinig vrouwen die dik zijn en nog nooit een poging hebben gedaan om af te vallen. Doel van afvallen is toch vaak wel de wil om slank te zijn icm gezondheid. Daarmee geven die vrouwen indirect toch aan dat ze dunner willen zijn en dat dus liever zijn dan dik.
Tevredenheid is natuurlijk niet alleen afhankelijk van gewicht. Maar dan denk ik bij dik zijn eerder aan acceptatie.
Ik vraag me af hoe mensen uit de enorme hoeveelheid informatie uit zijn/haar sociale omgeving zo duidelijk weten wat de maatschappij van ze verlangt. Waar is dat eigenlijk op gebaseerd? Omdat er mooie mensen op televisie te zien zijn? Vanwege het feit dat mensen vooroordelen hebben over dikke mensen? Omdat er reclames zijn voor afslankmiddelen? Het lijkt me dat de maatschappij meer is dan dat. Er is ook namelijk een stortvloed aan prikkels in de maatschappij die dikke mensen juist ondersteunen. Op televisie wordt er uitentreure gereflecteerd op het schoonheidsideaal en daarbij is de tendens juist om kritiek te leveren op de consumptiemaatschappij en haar veronderstellingen. Ik bedoel, iedereen heeft te maken met vooroordelen. Vooroordelen over mannen, vrouwen, baan, inkomen, penislengte, huidskleur, etc.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:45 schreef B.A.Trix het volgende:
Die vrouwen willen dun zijn omdat de MAATSCHAPPIJ dat van ze verlangt.
Bullshit. SHE ligt in elk topic te kankeren alsof ze elk moment de polsen wilt doorsnijden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:17 schreef rival het volgende:
SHE let gewoon erg goed op wat ze eet en wat ze erbij beweegt.... bij jullie komt dat over als een krampachtig persoon... bij mij als iemand die graag een gezond lichaam wilt hebben!
Ik heb geen probleem hoor, ik haat iedereen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:34 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Bullshit. SHE ligt in elk topic te kankeren alsof ze elk moment de polsen wilt doorsnijden.![]()
Vertel eens aan ome FreakerS, wat is je probleem meid?
Touché.....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:13 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem hoor, ik haat iedereen.
Ben zelf ook niet bepaald de dunste maar......Ben niet lui want ik heb een fulltime baan, ik ben niet smerig douche elke dag 2 keer, ruik niet naar frituurvet want die troep gebruik ik nooit.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:09 schreef Robocock het volgende:
List en bedrog.
Dikke mensen zijn lui, smerig en ruiken naar frituurvet.
De rotte appels van deze maatschappij. Ik heb een grafhekel aan die wandelende kroketten![]()
Ga sporten![]()
![]()
Dik zijn betekend niet altijd ongezond, een nichtje van mijn moeder weegt 125 kilo maar is kerngezond. Zijn ook zat dunne mensen die een slechte gezondheid hebben omdat ze te weinig eten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:40 schreef Fawn het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen dikke mensen tevreden zijn met zichzelf. MAAR, ik denk dat bijna alle vrouwen, als ze mochten kiezen, toch echt slank willen zijn. Volgens mij zijn er erg weinig vrouwen die dik zijn en nog nooit een poging hebben gedaan om af te vallen. Doel van afvallen is toch vaak wel de wil om slank te zijn icm gezondheid. Daarmee geven die vrouwen indirect toch aan dat ze dunner willen zijn en dat dus liever zijn dan dik.
Tevredenheid is natuurlijk niet alleen afhankelijk van gewicht. Maar dan denk ik bij dik zijn eerder aan acceptatie.
ik heb jaren op m'n dikst bloed gegeven en ik was altijd kerngezond. Als je bloed niet goed is, mag je niet geven. Ook wordt dan altijd je bloeddruk etc. gemeten en die was ook altijd prima.quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:41 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Dik zijn betekend niet altijd ongezond, een nichtje van mijn moeder weegt 125 kilo maar is kerngezond. Zijn ook zat dunne mensen die een slechte gezondheid hebben omdat ze te weinig eten.
Dit bedoel ik dus, zo'n vooroordeel. Hoezo zou iemand met een platte buik niet gewoon normaal etenquote:Op zondag 22 oktober 2006 08:41 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Ben zelf vrij stevig en ben er blij mee zou nooit van m`n leven slank willen zijn. Als ik van die meiden zie met zo`n hele platte buik dan vraag ik me weleens af of ze wel eten.
ja, hoor die eten gewoon, ms wel meer dan jij je kan veroorloven, én ze zijn lekker slank, en als je lekker slank bent, heb je minder gewicht mee te zeulen, en ben je dus actiever, je loopt sneller, neemt makkelijker de trap, en zo blijf je slank.quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:41 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Dik zijn betekend niet altijd ongezond, een nichtje van mijn moeder weegt 125 kilo maar is kerngezond. Zijn ook zat dunne mensen die een slechte gezondheid hebben omdat ze te weinig eten.
Ben zelf vrij stevig en ben er blij mee zou nooit van m`n leven slank willen zijn. Als ik van die meiden zie met zo`n hele platte buik dan vraag ik me weleens af of ze wel eten.
Conclusie: Iedereen lult recht wat krom is als het in zijn/haar universum pastquote:Op zondag 22 oktober 2006 09:38 schreef Moja het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, zo'n vooroordeel. Hoezo zou iemand met een platte buik niet gewoon normaal etenDit is toch precies hetzelfde als iemand die van zichzelf wat dikker is en mensen gelijk aanemen dat je iedere dag bij de snackbaar staat?
Nou ja als ik extreem dunne mensen niet ziet eten....quote:Op zondag 22 oktober 2006 09:38 schreef Moja het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, zo'n vooroordeel. Hoezo zou iemand met een platte buik niet gewoon normaal etenDit is toch precies hetzelfde als iemand die van zichzelf wat dikker is en mensen gelijk aanemen dat je iedere dag bij de snackbaar staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |