Er werd mij gevraagd om buiten dat topic te blijven. Vandaar. Ik vraag alleen maar of iemand begrijpt wat ik bedoel met dit diagram.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:29 schreef Adaptief het volgende:
Dat "diagram" is in een ander topic al ter discussie gesteld.
Dan is beweging ook bedacht door de mens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:32 schreef Remizon het volgende:
en wat als tijd alleen maar verzonnen is door de mens?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:32 schreef Remizon het volgende:
en wat als tijd alleen maar verzonnen is door de mens?
De weg tussen punt 1 en 2 kan op verschillende manieren worden afgelegd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:36 schreef Adaptief het volgende:
Waarom ondervindt er maar één tijdsdilatie terwijl ze beiden dezelfde "snelheid" hebben?
Persoon B is een sexy motherfucker.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:49 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De weg tussen punt 1 en 2 kan op verschillende manieren worden afgelegd.
Stel punt 1 op tijdstip 0, en punt 2 op tijdstip 10.
De weg die A aflegd is dan 10 sec. Persoon B ondervindt tijdsdilatie en komt aan bij tijdstip 10 met slechts 9 sec op zijn klok. Hij heeft zodoende een kortere weg door de ruimte/tijd genomen.
Eh, dat vraag ik niet. Ik vraag waaróm hij tijdsdilatilatie ondervindt, en persoon A niet. Zo te zien reizen ze onder precies dezelfde omstandigheden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:49 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De weg tussen punt 1 en 2 kan op verschillende manieren worden afgelegd.
Stel punt 1 op tijdstip 0, en punt 2 op tijdstip 10.
De weg die A aflegd is dan 10 sec. Persoon B ondervindt tijdsdilatie en komt aan bij tijdstip 10 met slechts 9 sec op zijn klok. Hij heeft zodoende een kortere weg door de ruimte/tijd genomen.
Doordat hij vertraagd t.o.v. B, gaat hij met een andere snelheid door de ruimte/tijd. Voor hem blijft echter wel gelden dat hij iedere seconde 300.000km aflegd door de r/t t.o.v. het licht. Ongemerkt duren zijn secondes ( en alle bewegingen die daarmee verbonden zijn) iets langer. Hij merkt zelf niet dat hij eigenlijk trager gaat, hij meet pas een verschil als hij persoon A op een later tijdstip weer tegenkomt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:56 schreef Adaptief het volgende:
[..]
Eh, dat vraag ik niet. Ik vraag waaróm hij tijdsdilatilatie ondervindt, en persoon A niet. Zo te zien reizen ze onder precies dezelfde omstandigheden.
Ik stel dus het tegenvover gestelde. Alles wat beweegt ondervindt tijd. Bij de lichtsnelheid stopt de tijd en beweging. Des te dichter je de lichtsnelheid nadert, des te trager je door de ruimte/tijd beweegt. Ik vermoed dat de lichtsnelheid het absolute nulpunt van tijd en beweging is. Licht zelf beweegt niet, het is een spoor in de ruimte/tijd wat achterblijft.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:59 schreef Adaptief het volgende:
Sowieso, jij haalt er gewoon een willekeurig deel van de mechanica bij. Als alles met de lichtsnelheid zou reizen, zou alles toch (maximale) tijdsdilatie ondergaan?
quote:Op dit moment bezoekt Rudeonline nog regelmatig WFL om zijn theorie te promoten. Hij heeft echter het verbod om topics te openen, en om over zijn theorie te beginnen.
Dit is in strijd met je idee dat licht stilstaat. Da's ook het aardige van de ruimte-tijd diagrammen van de relativiteitstheorie; die definieren dit op een zodanige manier dat het wel met de theorie klopt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:06 schreef rudeonline het volgende:
Iedere cm lijn staat in dit voorbeeld voor 1sec EN een afgelegde weg van 300.000km door de ruimte.
Heeeey...is dat interview met Rude nog ergens te vinden? Het lijkt me zeer interessant om dat vanavond of zo eens te gaan beluisterenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dit is in strijd met je idee dat licht stilstaat. Da's ook het aardige van de ruimte-tijd diagrammen van de relativiteitstheorie; die definieren dit op een zodanige manier dat het wel met de theorie klopt.
Verder heb ik je interview geluisterd, en het viel me op dat je vooral benadrukte dat jijzelf de logica niet inziet van dit alles. Ik vind het wel aardig van je dat je nou eindelijk een soort van iets nieuws hebt gevonden, maar het klopt naar mijn idee nog steeds van geen kanten. En belangrijker: je kunt er niks mee.
Daarbij bedoelde 't Hooft met "wiskundig" iets anders dan jij hier stelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |