abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42744921
Apple-winkel is een belediging voor moslims

Een nieuwe winkel van het bekende computermerk Apple zou een belediging zijn voor de moslims omdat de winkel veel weg heeft van het heiligdom Ka'ba in Mekka.

Het kubusvormige gebouw staat op Fifth Avenue in New York.
Op een islamitische website werd een bericht gepost dat Apple de Islam beledigt. Het bericht werd gepost toen de winkel in aanbouw was en door zwarte panelen werd bedekt. Nu het gebouw klaar is , zijn de panelen verdwenen en is de gelijkenis met het heiligdom een stuk kleiner.
Het verhaal staat op Mediabom.be

zie voor foto:
http://www.gva.be/nieuws/(...)9761-ACA82C7C8717%7d

randdebielen................
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:06:43 #2
97348 Matness
Matt about you
pi_42744941
die moslims moeten zich eens niet zo aanstellen en niet achter elke boom een boeman zoeken.
pi_42744985
EXCUSES WILLEN WE ZIEN!! EXCUSES ZEG IK JE!!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42744995
Die moslims kunnen zich beter eens over zinnige dingen druk maken..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:09:03 #5
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42745011
Wat een sukkels weer
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42745053
dit is hoop ik toch wel een broodje aap, hè

"....zijn de panelen verdwenen en is de gelijkenis met het heiligdom een stuk kleiner"
kleiner? gewoon niet

iedere f*cking kubus is anders een belediging
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42745129
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:08 schreef Jarno het volgende:
idd die ongelovige honden we gaan nu ambasades inde hens zitten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_42745281
tja...

het bericht komt af van een engelse site, die meld dat het Middle East Research Center een 'arabische website heeft gespot die zich beledigend zou uitlarten over die Apple winkel ....
het nieuwsbericht:
http://www.reghardware.co.uk/2006/10/11/apple_ny_store/

de melding van die 'arabische website' zou hier moeten staan:
http://memri.org/index.html
Maar ik kan hem niet vinden ...

Voorlopig lijkt het me vooral op een Hoax, en zou het dom zijn hierover gelijk een 'oordeel' klaar te hebben staan en er boos over te worden, dan zou je precies hetzelfde 'overreageren' als die moslims deden tegen de deense cartoons ..

eerst wil ik dan wel weten wat die 'arabische website' precies gezegd zou hebben en hoe betrouwbaar het is wat ze zeggen; of die daar voor een groot deel van de moslims spreken .. ik bewtijfel het eerder.

edit:
het artikel zou hier moeten staan, gedateerd 11 october 2006
http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=SD131506
edit2
hier staat het artikel:
http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=sd&ID=SP131506
quote:
"Apple's "Mecca Project" Provokes Muslim Reaction

On October 10, 2006, an Islamist website posted a message alerting Muslims to what it claims is a new insult to Islam. According to the message, the cube-shaped building which is being constructed in New York City, on Fifth Avenue between 58th and 59th Streets in midtown Manhattan, is clearly meant to provoke Muslims. The fact that the building resembles the Ka'ba (see picture below), is called "Apple Mecca," is intended to be open 24 hours a day like the Ka'ba, and moreover, contains bars selling alcoholic beverages, constitutes a blatant insult to Islam. The message urges Muslims to spread this alert, in hope that "Muslims will be able to stop the project."

het artikel is in de tussentijd weer verwijderd van de MEMRI site

MEMRI geeft geen bron van de beschuldiging en kan dit verhaal net zo goed uit zijn duim gezogen hebben, het staat bekend als een ultrarechtse 'monitor' die veelvuldig berichten schrijft over 'zorgwekkende' provocaties op Islamitische websites en berichten over een 'grote aanstaande islamitische aanslag'....

ik vermoed eerder:

[ Bericht 20% gewijzigd door KroJo op 17-10-2006 17:31:42 ]
pi_42745390
OMG!! het stond op een islamitische site Wat een opblaaspolitiek weer
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_42745459
Jah, dan kan je een zwarte dobbelsteen ook wel belachelijk vinden...

Als ze nou maar niet massaal stenen naar het gebouw gaan smijten...
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_42745478
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:25 schreef gohan16 het volgende:
opblaaspolitiek

Ik geloof het ook niet, maar gezien de cartoonrellen zou ik het niet vreemd vinden mocht het wel zo zijn
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_42745586

ook een belediging voor de islam ?
pi_42745627
De Rubiks kubus moet ook verboden worden! Zeker als je de stickertjes eraf haalt .
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:33:26 #14
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42745633
Tegenwoordig is alles een belediging voor die kromzwaardacrobaten. Het wordt tijd dat ze eens een sprong van 1500 jaar maken en terecht komen in het heden. Aanstellers.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_42745635
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:32 schreef misantropia het volgende:
[afbeelding]

ook een belediging voor de islam ?
GMTA .
pi_42745665
Laat ik hier nou een schoenendoos hebben die er uitziet als een apple winkel in aanbouw.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:36:03 #17
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42745701
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:34 schreef longinus het volgende:
Laat ik hier nou een schoenendoos hebben die er uitziet als een apple winkel in aanbouw.
Pas maar op knul... voor je het weet zwerven er videobanden rond waarop je onthoofd wordt in naam van die vredelievende godsdienst.
pi_42745745

Je kunt ook over echt alles gaan huilen he.

Straks gaan negers nog huilen dat het merendeel van de Apple producten wit is, en niet zwart.
Ik post om het posten.
pi_42745845
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:37 schreef Furious het volgende:

Idd, wat een kuttopic. Berichtjes van obscure internetsites gebruiken om je portie dagelijkse islam bash toch maar te halen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:41:53 #20
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42745877
quote:
Straks gaan negers nog huilen dat het merendeel van de Apple producten wit is, en niet zwart.
Ssssssssssst. Straks breng je nog iemand op een idee
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_42745889
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:33 schreef TrenTs het volgende:
Tegenwoordig is alles een belediging voor die kromzwaardacrobaten. Het wordt tijd dat ze eens een sprong van 1500 jaar maken en terecht komen in het heden. Aanstellers.
En hoe betrouwbaar vind je dit bericht? voorlopig is het een vage website die een vage oncontroleerbare bewering doet over een 'Islamitische website' die 'dreigementen aan apple uit ...'
ja en ...?

Als je terugkijkt naar die cartoonrellen zag je dat op basis van wat vage berichten, die moslims daar hun mening al klaar hadden staan, zelfs zonder dat ze zelf één van die cartoons gezien hadden...
vind je het dan niet geheel onpasselijk om jezelf precies als die moslims te laten leiden door wat vage en oncontroleerbare berichtgeving?

Voorlopig zie ik enkel die MEMRI site, van ultra-rechtse conservatieve Amerikanen die regelmatig onjuist geruchten verspreid over aanslagen door Islamieten, waarvan nooit iets waar was..

Als je daarop al gelijk je mening over moslims klaar gaat zetten, ben je dan niet even dom als die arabieren die met hun pistooltje in de lucht begonnen te schieten over een paar cartoons die ze zelf nooit gezien hadden?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:43:10 #22
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42745915
Misschien leuk van Apple om een ipod hoesje te maken met een boerka layout?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:44:14 #23
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42745939
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:42 schreef KroJo het volgende:

[..]

En hoe betrouwbaar vind je dit bericht? voorlopig is het een vage website die een vage oncontroleerbare bewering doet over een 'Islamitische website' die 'dreigementen aan apple uit ...'
ja en ...?

Als je terugkijkt naar die cartoonrellen zag je dat op basis van wat vage berichten, die moslims daar hun mening al klaar hadden staan, zelfs zonder dat ze zelf één van die cartoons gezien hadden...
vind je het dan niet geheel onpasselijk om jezelf precies als die moslims te laten leiden door wat vage en oncontroleerbare berichtgeving?

Voorlopig zie ik enkel die MEMRI site, van ultra-rechtse conservatieve Amerikanen die regelmatig onjuist geruchten verspreid over aanslagen door Islamieten, waarvan nooit iets waar was..

Als je daarop al gelijk je mening over moslims klaar gaat zetten, ben je dan niet even dom als die arabieren die met hun pistooltje in de lucht begonnen te schieten over een paar cartoons die ze zelf nooit gezien hadden?
Ik wil graag antwoorden, maar dan zul je dit toch even moeten vertalen naar het Nederlands.
pi_42745978
quote:

Ja of iemand zou zich druk gaan maken over negerzoenen, the horror!!!
pi_42746023
Alles is een belediging voor moslims; van Deense cartoon tot logo van een ijsmerk, van slap gerucht tot kritische uitspraak. Dat mensen er uberhaupt nog aandacht aan geven vind ik verbazend.
pi_42746124
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Idd, wat een kuttopic. Berichtjes van obscure internetsites gebruiken om je portie dagelijkse islam bash toch maar te halen.
haha huilie!

hier http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=sd&ID=SP131506
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:56:07 #27
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42746162
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:08 schreef Jarno het volgende:
ANDERS STEKEN WE ALLE APPLES IN DE HENS!

&^)*&@#!NO CARRIER
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42746218
IK BEDENK MIJ NU NET INEENS, ALLE ZWARTE PIETEN ZIJN ZWART.
Ik post om het posten.
pi_42746393
Apple Ahkbar!
Ik post om het posten.
pi_42746421
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:40 schreef gelly het volgende:

[..]

het is eerder zo dat een klein groepje moslims telkens weer tracht de grote groep bewust te maken dat ze beledigd worden, hen door de strot te douwen dat etc. desnoods.

net als met de Duivelsverzen, net als met de cartoons.

dat ze dan met terugwerkende kracht gaan denken "oh verrek, ik ben 3 maanden geleden intens beledigd door iets wat me tot nu toe niet opgevallen was, dank u dat u me daarop attent maakt"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42746479
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:43 schreef TrenTs het volgende:
Misschien leuk van Apple om een ipod hoesje te maken met een boerka layout?
Ja, vind je het diebiel dat de moslims over iets vallen waar eigenlijk niet over te vallen valt, ga je ze op de koop toe nog beledigen ook. Hoe voelt zoiets? Stoer?
pi_42746489
Niet te vergeten dat dat 'ene berichtje op Islamitische niewssite' natuurlijk namens alle Moslims spreekt, zowel de Nederlandse als wereldwijd, de spreekbuis!

En niet te vergeten dat dit echt een topic waard is op dit nobele FOK forum, dat ene berichtje!
X
pi_42746507
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:44 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik wil graag antwoorden, maar dan zul je dit toch even moeten vertalen naar het Nederlands.
doe niet of je zelf het niveau van geitenhoeder niet ontstijgen kan ...

komop, je weet dat dat verhaal hoogstwaarschijnlijk pure FUD is en nergens op slaat.. maar toch is het altijd leuk eventjes over moslims te bashen.... toch?
die domme moslims, die lopen achter alle domme berichten als hersenloze zombies aan en gaan dan 'boos' doen... 'wij' zijn zooo 'anders' ....

Uit de vroegere 'About Us' van MEMRI (van web.archive.org)
quote:
MEMRI relies on primary source material that it translates from the original Arabic and Hebrew. These translations serve as a basis for original analysis and for informing the broader public about political, cultural, social, and religious trends in the Middle East. MEMRI also studies internal developments in Israel, analyzing political and cultural trends in Israel. In its research, the institute emphasizes the continuing relevance of Zionism to the Jewish people and to the state of Israel.
http://web.archive.org/web/19991118000658/memri.org/about.html

een aantal uitspraken over MEMRI:
William Rugh, former US ambassador to the United Arab Emirates and Yemen, describes MEMRI as a service which "does not present a balanced or complete picture of the Arab print media. Its owners are pro-Israeli and anti-Arab. Quotes are selected to portray Arabs as preaching hatred against Jews and westerners, praising violence and refusing any peaceful settlement of the Palestinian issue."
http://www.guardian.co.uk(...)7792,1580217,00.html
Brian Whitaker, the Middle East editor for the UK Guardian newspaper, wrote that "the stories selected by Memri for translation follow a familiar pattern: either they reflect badly on the character of Arabs or they in some way further the political agenda of Israel."
http://www.guardian.co.uk(...),7792,773258,00.html
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:12:11 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42746521
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:11 schreef Alulu het volgende:
Niet te vergeten dat dat 'ene berichtje op Islamitische niewssite' natuurlijk namens alle Moslims spreekt, zowel de Nederlandse als wereldwijd, de spreekbuis!

En niet te vergeten dat dit echt een topic waard is op dit nobele FOK forum, dat ene berichtje!
Mij is het geen topic waard.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_42746668
Idd, dat er een topic word geopend over elke scheet die 1 website wel niet post zeg My god, NWS zou echt een chaos worden als we het hele net afsnuffelen over wat iemand wel of niet vind van een ding in de wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42746678
pislam!
pi_42746690
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Idd, dat er een topic word geopend over elke scheet die 1 website wel niet post zeg
het laat gewoon zien hoe debiel pislamietjes wel niet zijn
pi_42746724
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:18 schreef misantropia het volgende:
pislam!
Kort samengevat, ga huilen, ga janken, ga lekker topics openen en zet er het woordje pislam in. Dan ben je stoer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42746744
quote:

[..]

het laat gewoon zien hoe debiel pislamietjes wel niet zijn
De enige debiel hier dat ben jij. Al die moeite doen om een berichtje te vinden van een of andere mongolenwebsite om je moslimhaat te rechtvaardigen
Allah Al Watan Al Malik
pi_42746765
quote:
Hulde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42746798
quote:

[..]

het laat gewoon zien hoe debiel moslims wel niet zijn
Gelukkig is dit dan ook de enige ophef, van die ene poster op die vage nieuwspagina van je
Maar wel een topic op FOK waard natuurlijk
X
pi_42746845
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De enige debiel hier dat ben jij. Al die moeite doen om een berichtje te vinden van een of andere mongolenwebsite om je moslimhaat te rechtvaardigen
boeiend! kan mij het nou een ruk schelen, vroeger anti-gggristendom nu anti-pislam
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:25:49 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42746905
quote:
Maar die terroristen, pardon, islamieten, hebben toch ook een opblaaspolitiek?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42746908
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:23 schreef misantropia het volgende:

boeiend! kan mij het nou een ruk schelen, vroeger anti-gggristendom nu anti-pislam
lol, posten op een forum en onverschilligheid staan haaks op elkaar. Je zet jezelf bij iedere post meer en meer te kijk.
pi_42747318
En dicht...........

Kijk wel of ie geruimd kan worden en of ie dan weer open kan.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')