abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42732220

9 oktober 2006
PYONGYANG - Noord-Korea heeft maandag voor het eerst een succesvolle kernproef uitgevoerd. Dit heeft het
staatspersbureau KCNA gemeld. Bij de ondergrondse kernproef is volgens het bericht geen radioactiviteit vrijgekomen.
De nucleaire test is uitgevoerd met 100 procent van onze wijsheid en technologie", aldus het staatspersbureau van het stalinistische land. "De kernproef is een historische gebeurtenis die ons leger en ons volk geluk heeft gebracht. De kernproef zal ertoe bijdragen om vrede en stabiliteit op het Koreaanse schiereiland en in de omliggende regio te handhaven."

Alle Zuid-Koreaanse legereenheden zijn in verhoogde staat van paraatheid gebracht. China, de belangrijkste bondgenoot van Noord-Korea, heeft de "onbeschaamde" kernproef officieel veroordeeld, aldus de staatstelevisie in Peking. Volgens het Blauwe Huis, het presidentiële paleis in Seoul, is in Zuid-Korea een aardschok met een kracht van 3,6 à 3,7 op de schaal van Richter gevoeld omstreeks 03.35 uur (Nederlandse tijd).

De ontploffing lijkt zich te hebben voorgedaan in de Noord-Koreaanse provincie Hamkyong.

De vijf permanente leden van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties bespreken maandag in New York de ontwerptekst van een resolutie tegen Noord-Korea. De raad veroordeelde eerder op de dag al de ondergrondse kernproef die Noord-Korea heeft uitgevoerd.

10 oktober 2006
AMSTERDAM - Een Noord-Koreaanse functionaris heeft gewaarschuwd dat zijn land een kernraket kan afvuren als de Verenigde Staten geen stappen zetten om de controverse met Noord-Korea op te lossen. Het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap heeft dat dinsdag bericht.

"We hopen dat de situatie kan worden opgelost voordat zich zo'n onfortuinlijke incident voordoet", citeerde het persbureau de niet nader genoemde functionaris. "Dat hangt af van hoe de Verenigde Staten zullen reageren."

De roep om maatregelen tegen Noord-Korea na diens ondergrondse kernproef maandag wordt steeds luider. Zelfs China, traditioneel een bondgenoot van het communistische regime, sluit niet meer uit dat er sancties komen
China sluit niet uit dat er sancties tegen Noord-Korea komen na de ondergrondse kernproef van maandag, zo zei de Chinese minister van Buitenlandse Zaken Liu Jianchao dinsdag op een persconferentie.

11 oktober 2006
BRUSSEL - De Europese Commissie wil doorgaan met humanitaire hulp aan de arme bevolking in Noord-Korea. "De bevolking mag niet gestraft worden voor het handelen van het verschrikkelijke regime", zei Europees Commissaris Benita Ferrero-Waldner (Buitenlandse Betrekkingen) woensdag in het Europees Parlement.

Noord-Korea is een van de armste landen ter wereld. Het communistisch regime, dat maandag de wereld opschrikte met een kernproef, heeft het land vrijwel afgesloten van de rest van de wereld. "De bevolking heeft erg geleden en lijdt nog steeds", zei Ferrero-Waldner.

De Amerikaanse president George Bush zei woensdag tijdens een persconferentie voor het Witte Huis in Washington dat de kernproef die Noord-Korea deze week zegt te hebben uitgevoerd "ernstige repercussies" moet hebben.

De Japanse regering stelde woensdag nieuwe sancties in tegen Noord-Korea wegens de kernproef die dat land eerder deze week zou hebben genomen. Dat heeft kabinetssecretaris Yasuhisa Shiozaki woensdag gezegd.

14 oktober 2006
WASHINGTON - Er is radioactiviteit vastgesteld op de plek waar Noord-Korea naar eigen zeggen op 9 oktober een kernproef heeft uitgevoerd. Dit heeft de Amerikaanse nieuwszender CNN zaterdag gemeld op gezag van een bron bij de regering in Washington. Een speciaal vliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht had luchtmonsters verzameld boven Noord-Korea.

Rusland en China hebben nieuwe bezwaren tegen de Amerikaanse ontwerpresolutie waarmee de VN-Veiligheidsraad zaterdag sancties zou opleggen aan Noord-Korea. De voor 16.00 uur (onze tijd) geplande zitting van de raad is daarom uitgesteld

Sancties 14 oktober
NEW YORK - De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft zaterdag in New York unaniem sancties afgekondigd tegen Noord-Korea. De strafmaatregelen hebben betrekking op de financiën en de bewapening van Noord-Korea dat afgelopen maandag een kernproef deed tot ontsteltenis of ergernis van tal van naties inclusief Noord-Korea's oude bondgenoot China

Van alle lidstaten van de VN wordt voorts verwacht dat ze verhinderen dat zaken bestemd voor Noord-Korea's bewapening worden verkocht en vervoerd naar het land. De tegoeden van personen of instellingen die in verband staan met de nucleaire projecten van Noord-Korea dienen te worden bevroren waar ze zich ook bevinden.

Verder worden in de resolutie met reis- en handelsbeperkingen strafmaatregelen genomen tegen het regime in Pyongyang.

De vijf, bestaande uit Frankrijk, Groot-Brittannië, China, Rusland en de Verenigde Staten, wensten het over de strafmaatregelen eens te zijn. Ze overlegden zaterdag over de aard van de maatregelen samen met tijdelijk raadsvoorzitter Japan.

China en Rusland waren fel gekant tegen al te dwingende bewoordingen en sloten het gebruik van geweld uit. De strafmaatregelen draaien volgens waarnemers om het gezamenlijke voornemen te inspecteren wat er Noord-Korea in of uit gaat.

15 oktober 2006
MOSKOU - Noord-Korea wil doorgaan met het zespartijenoverleg met Zuid-Korea, Japan, VS, Rusland en China over nucleaire ontwapening van het Koreaanse schiereiland.

Dit heeft de plaatsvervangende Russische minister van Buitenlandse Zaken Aleksandr Aleksejev zondag gezegd na gesprekken in Pyongyang met zijn Noord-Koreaanse ambtgenoot Kim Ky-kwan, zo meldde het persbureau Interfax.

"Mijn Noord-Koreaanse collega's hebben herhaaldelijk gezegd dat Pyongyang onder geen enkele omstandigheid zijn nucleaire technologie met een ander land zou delen of tegen iemand zou gebruiken", aldus Aleksejev.

16 oktober 2006
WENEN - Het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) weet niet of de proef die Noord-Korea vorige week hield, werkelijk een kernproef was. Dat heeft de hoofdinspecteur van het VN-agentschap maandag in Wenen gezegd. "Ik denk dat niemand ter wereld, behalve de Noord-Koreanen, weet hoeveel kernmateriaal is gebruikt en of het een nucleaire explosie betrof", zei IAEA-inspecteur Olli Heinonen.

IAEA-directeur Mohammed ElBaradei waarschuwde maandag dat dertig landen een kernmacht kunnen worden, bovenop de negen die nu al kernwapens bezitten. De virtuele kernmachten hebben volgens hem de mogelijkheden en de kennis uranium te verrijken of plutonium op te werken, zei ElBaradei aan het begin van een symposium met vijfhonderd deskundigen.

17 oktober -- LAATSTE UPDATE
WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben nieuwe aanwijzingen dat Noord-Korea een tweede ondergrondse kernproef voorbereidt. Spionagesatellieten hebben volgens Amerikaanse nieuwszenders "verdachte voertuigbewegingen" vastgelegd bij de plek waar Noord-Korea vorige week zijn eerste nucleaire explosie uitvoerde.

Wat de Noord-Koreanen in het afgelegen gebied precies uitvoeren, was volgens Amerikaanse functionarissen maandag echter niet met zekerheid te zeggen.

Japan en Zuid-Korea lieten dinsdag in een reactie weten dat ze op de hoogte zijn van dergelijke aanwijzingen. De Japanse minister van Buitenlandse Zaken Taro Aso wilde verder echter geen details prijsgeven.

Voorgaande topics
Noord Korea goes nucleair #02
Noord Korea goes nucleair #01

CNN Special Report
http://www.cnn.com/SPECIALS/2005/north.korea

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 17-10-2006 08:51:49 ]
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:40:04 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42732266
Ok maar beloof je me dan dat je de titel van een eventueel deel 4 wel goed gaat spellen? (Nuclear)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:41:20 #3
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_42732292
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:40 schreef SpecialK het volgende:
Ok maar beloof je me dan dat je de titel van een eventuele deel 3 wel goed gaat spellen? (Nuclear)
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:42:28 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42732310
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:41 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Blach het is weer vroeg ik heb mijn post nu ook al weer aangepast.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_42732398
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:40 schreef SpecialK het volgende:
Ok maar beloof je me dan dat je de titel van een eventueel deel 4 wel goed gaat spellen? (Nuclear)
Ik had de titel eerst in het nederlands... later aangepast, nu is het half-om-half
pi_42732736
CNN -- Blaming the United States for instigating U.N. Security Council sanctions against it, North Korea on Tuesday called the resolution approved over the weekend a "declaration of war."

North Korea's Foreign Ministry said in a statement carried by the official Korean Central News Agency that the country wants "peace but is not afraid of war."

The North "vehemently denounces the resolution, a product of the U.S. hostile policy toward (the North) and totally refutes it," the statement said, according to a report from The Associated Press.

North Korea's statement followed U.S. Secretary of State Condoleezza Rice calling the U.N. resolution a "clear message" that Pyongyang must "make a new set of calculations" about its nuclear endeavors.

"North Korea cannot endanger the world and then expect other nations to conduct business as usual in arms or missile parts," Rice told reporters on Monday. "It cannot destabilize the international system and then expect to exploit elaborate financial networks built for peaceful commerce."
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:08:30 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42733784
Vreemd genoeg, komen alle berichten mij niet als 'onlogisch' over. Vanuit NK niet, vanuit de UN niet.

Allebei spelen ze hun spel. Alleen weet ik de uitslag nog niet...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:43:41 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42734595
quote:
De Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden maandag dat er 9 oktober bij P'unggye een kernproef is gehouden, waarbij radioactiviteit is vrijgekomen. De kracht van de explosie was minder dan een kiloton, hetgeen naar nucleaire maatstaven gering is. Mogelijk wijst dat op een mislukte test. Waarnemers zeiden daarom al te verwachten dat Pyongyang vermoedelijk een tweede kernproef nodig heeft. Ter vergelijking, de atoombom op het Japanse Hiroshima in 1945 had een geschatte kracht van 13 tot 16 kiloton.
Pff, dat mag nauwelijks een kernbom heten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_42735597
oh ja, lettertje weggehaald
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:01:00 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42736468
NK ziet de sancties als een wardecleration hm, kan nog leuk worden...
ik heb wel zin in wat koreaanse soldaatjes af slachten "in the streets"
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:03:25 #11
147235 Bombardier
The artillery man
pi_42736537
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:01 schreef BaajGuardian het volgende:
NK ziet de sancties als een wardecleration hm, kan nog leuk worden...
ik heb wel zin in wat koreaanse soldaatjes af slachten "in the streets"

Barbaar.

Het is geen computerspelletje hoor.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:07:06 #12
8781 crew  Frutsel
pi_42736638
WASHINGTON/SEOUL - Noord-Korea bereidt mogelijk een tweede ondergrondse kernproef voor. De Verenigde Staten hebben dinsdag gezegd hiervoor aanwijzingen te hebben. Spionagesatellieten hebben volgens Amerikaanse nieuwszenders "verdachte voertuigbewegingen" vastgelegd bij de plek waar Noord-Korea vorige week zijn eerste nucleaire explosie uitvoerde.

Wat de Noord-Koreanen in het afgelegen gebied precies uitvoeren, was volgens Amerikaanse functionarissen echter niet met zekerheid te zeggen. Japan en Zuid-Korea zeiden dinsdag ook dat ze op de hoogte zijn van verdachte bewegingen op de plek.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, waarschuwde het stalinistische Noord-Korea geen tweede nucleaire test uit te voeren. Zo'n "provocatieve daad" zou het schimmige regime alleen maar verder isoleren, zei zij. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties stelde vorige week sancties in tegen Noord-Korea.

Oorlogsverklaring

Pyongyang noemde dinsdag de VN-resolutie een "oorlogsverklaring" en dreigde dat het "genadeloos" zal toeslaan tegen elk land dat de soevereiniteit van het land schendt als gevolg van de sancties.

De Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden maandag dat er 9 oktober bij P'unggye een kernproef is gehouden, waarbij radioactiviteit is vrijgekomen. De kracht van de explosie was minder dan een kiloton, hetgeen naar nucleaire maatstaven gering is. Mogelijk wijst dat op een mislukte test. Waarnemers zeiden daarom al te verwachten dat Pyongyang vermoedelijk een tweede kernproef nodig heeft. Ter vergelijking, de atoombom op het Japanse Hiroshima in 1945 had een geschatte kracht van 13 tot 16 kiloton.

Proef

De nucleaire waakhond van de Verenigde Naties, het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA), zei maandag nog steeds niet te weten of er werkelijk een proef is gehouden.

Onderzoekers van de organisatie komen sinds 2002 het land niet meer in. IAEA-directeur Mohammed El Baradei waarschuwde dat dertig landen een kernmacht kunnen worden, bovenop de negen die nu al kernwapens zouden bezitten.

Israël

De Verenigde Staten, Rusland, Groot-Brittannië, Frankrijk en China zijn verklaarde kernmachten, evenals India en Pakistan. Israël bezit naar alle waarschijnlijkheid eveneens kernwapens. Het ziet er naar uit dat nu ook Noord-Korea zich in dit rijtje heeft geschaard.

Prikkeldraad

Buurland China, traditioneel de belangrijkste bondgenoot van Pyongyang, heeft inmiddels een hek van prikkeldraad gebouwd langs een deel van de grens met Noord-Korea. De afrastering is opgetrokken langs de grensrivier de Yalu, bij de stad Dandong.

Waarnemers zeggen dat Peking als gevolg van economische sancties een exodus van Noord-Koreanen vreest. In China verblijven al honderdduizenden gevluchte Noord-Koreanen, die zich vooral in de grensstreek verborgen houden.

Voedsel

Noord-Korea staat volgens de Verenigde Naties een hongerige winter te wachten. Volgens het Wereldvoedselprogramma hebben de belangrijkste voedseldonoren de kraan dichtgedraaid. Zuid-Korea heeft leveranties sinds rakettesten in juli dit jaar gestopt. China heeft dit jaar slechts een derde geleverd van wat het normaal stuurt en de VS schenken geen voedsel meer aan de WFP-operatie voor Noord-Korea, aldus de organisatie.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:13:06 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42736799
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:03 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Barbaar.

Het is geen computerspelletje hoor.
zou jij je land niet verdedigen als het aangevallen werd door noord korea dan.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:14:00 #14
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42736828
ik zal mijn zwaarden slijpen.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:14:31 #15
8781 crew  Frutsel
pi_42736836
1 raketje van NK gericht aan Alaska (met of zonder nucleaire lading) en het is toch een aanval op een land van de NAVO, dus op allemaal?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:18:33 #16
147235 Bombardier
The artillery man
pi_42736947
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

zou jij je land niet verdedigen als het aangevallen werd door noord korea dan.
Ik heb oprecht medelijden met de bevolking, inclusief de uitvoerende militaire tak.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:20:39 #17
147235 Bombardier
The artillery man
pi_42737005
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:14 schreef Frutsel het volgende:
1 raketje van NK gericht aan Alaska (met of zonder nucleaire lading) en het is toch een aanval op een land van de NAVO, dus op allemaal?
Ze moeten die dictator en zijn regime afzetten. Niks aanvallen of vernietigen. Heb je wel een idee hoeveel onschuldige burgers je hiermee treft? En die mensen hebben hun leven lang al met verschillend leed te maken.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:36:23 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42737423
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:20 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Ze moeten die dictator en zijn regime afzetten. Niks aanvallen of vernietigen. Heb je wel een idee hoeveel onschuldige burgers je hiermee treft? En die mensen hebben hun leven lang al met verschillend leed te maken.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:48:47 #19
147235 Bombardier
The artillery man
pi_42737734
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Niet dan?
pi_42737756
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:48 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Niet dan?
Zullen vooral Rusland en China leuk vinden, een oorlog in hun achtertuin. Die gaan daar natuurlijk nooit mee akkoord. Dan stappen ze nog liever over op nieuwe subsidies, is de VN ook weer blij.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:05:15 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42738201
Bombardier met alle goede wil zou ik het eens zijn maar je denkt toch niet dat je zomaar even een persoon afzet en dan alles weer puik is
pi_42739136
We (amerika vooral) moesten gewoon met N-korea praten. In het kort aardig zijn tegen die lui en ze niet negeren en ze bestempelen als het as van het kwaad etc etc. Geen wonder dat het nu allemaal zo uit de hand loopt.

Xe hebben al niks meer te verliezen. Denk je dat dat land al geen sancties had? Pas als het doet zoals het westen het wilt mag het mee drinken van de wijn zoals ook zuid korea dat doet.
N-korea is iets eigenwijzer en trotser maar ja omdat het niet kan meedrinken van de rijkdommen van het westen en ze nu compleet isoleerd staat moet je ze vooral er nog een schepje bovenop doen om het tot bedaren te krijgen

En nu wordt het enkel van kwaad tot erger. Dreigen > kernproeven > sancties > doden > ????? (oorlog?).

[ Bericht 15% gewijzigd door Tatutatu op 17-10-2006 13:44:30 ]
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:48:45 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_42741242
zolang ze de kernwapens maar op de breezers richten.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:34:36 #24
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_42742473
'VN-sancties zijn oorlogsverklaring'

De sancties die afgekondigd zijn tegen Noord-Korea naar aanleiding van de kernproef die het communistische land onlangs uitvoerde, worden opgevat als een oorlogsverklaring. Het Noord-Koreaanse ministerie van buitenlandse zaken heeft dat in een verklaring laten weten.

De Noord-Koreaanse verklaring volgt op eerdere uitlatingen van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice. Zij noemde de sancties een "duidelijk signaal dat Pyongyang de voor- en nadelen van het houden van kernproeven nog eens goed tegen elkaar zou moeten afwegen."

Afgelopen maandag meldde Rice in de media dat "Noord-Korea de wereld niet in gevaar kan brengen om vervolgens te verwachten dat zoiets geen gevolgen heeft voor hun invoer van wapens en raketonderdelen."

Dinsdag meldden regeringswoordvoerders van Japan en Zuid-Korea dat er aanwijzingen zijn dat Noord-Korea voorbereidingen treft voor een tweede kernproef. De Amerikaanse regering sluit niet uit dat Noord-Korea inderdaad dergelijke plannen heeft, maar ziet die aanwijzingen vooralsnog niet als betrouwbaar.

Ondertussen houden zowel de Amerikaanse als de Noord-Koreaanse regering vol dat zij het liever niet tot een oorlog zien komen en dat zij hopen op een vreedzame oplossing. Beide partijen houden elkaar verantwoordelijk voor de spanningen.

Bron: FOK!
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_42743524
Ik heb net even met Borat gebeld, en in Kazachstan hebben ze hun katapults al op Pyong Yang gericht, als dat maar goed gaat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:41:00 #26
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42745847
tvp voor de snelst mogelijk info mbt een mogelijk 2e
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42746230
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:14 schreef Hathor het volgende:
Ik heb net even met Borat gebeld, en in Kazachstan hebben ze hun katapults al op Pyong Yang gericht, als dat maar goed gaat.
ja, hopelijk worden ze vet in hun chram geraakt
pi_42746271
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:38 schreef Tatutatu het volgende:
We (amerika vooral) moesten gewoon met N-korea praten. In het kort aardig zijn tegen die lui en ze niet negeren en ze bestempelen als het as van het kwaad etc etc. Geen wonder dat het nu allemaal zo uit de hand loopt.

Xe hebben al niks meer te verliezen. Denk je dat dat land al geen sancties had? Pas als het doet zoals het westen het wilt mag het mee drinken van de wijn zoals ook zuid korea dat doet.
N-korea is iets eigenwijzer en trotser maar ja omdat het niet kan meedrinken van de rijkdommen van het westen en ze nu compleet isoleerd staat moet je ze vooral er nog een schepje bovenop doen om het tot bedaren te krijgen

En nu wordt het enkel van kwaad tot erger. Dreigen > kernproeven > sancties > doden > ????? (oorlog?).
ik denk eerst de oorlog en dan de doden..
pi_42748430
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:00 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

ik denk eerst de oorlog en dan de doden..
Sancties zijn wel goed voor heel wat doden. Sancties in Irak koste 1 miljoen burgers het leven bijvoorbeeld.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:40:06 #30
67385 ROG
Go on, say it.
pi_42749255
Die fakkeltocht moet er leuk hebben uitgezien op satellietfoto's.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:58:04 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42749680
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij wel maar als NK dat doe dan zal de hele internationale gemeenschap wel ingrijpen denk ik
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:15:05 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42750237
volkomen begrijpelijk dat NK een kernbom wil. Ik snap de internationale verontwaardiging niet. Het land wil een sterkere onderhandelingspositie . Pakistan heeft bewezen dat het bezit van een atoombom helpt. Het is even doorbijten met de sancties, maar uit hun oogpunt gezien is het ontwikkelen van een kernbom de enige optie.

Afgezien dat ik het heel erg vind dat de bevolking daar zo lijdt ben ik toch wel een bewonderaar van de artistieke kwaliteiten van kim young il, de parades zijn werkelijk van een onvoorstelbare pracht. Ook vandaag weer was het in pyongyang een geweldig spectakel. DIt zou in een 'vrij' land onmogelijk zijn. ok , natuurlijk hoop ik voor de nk bevolking echter dat het regime valt, want hoe mooi de facade ook is, hierachter schuilt een inmense hoop leed.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:21:39 #33
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_42750526
Eng land...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:08:34 #34
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_42752308
Ik stel eigenlijk een Iraq scenario voor.

En, ja, ik weet dat Iraq voor de amerikanen dramatisch verloopt.

Maar ik denk dat je dat probleem daar niet hebt, je hebt er niet de religieuze facties, ik denk dat je behalve ZK'ers, NK'ers en de NK overheid helemaal geen facties hebt.

Dus: met veel militair geweld de boel platlopen, en dan controle overgeven aan Zuid Korea
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:31:26 #35
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_42753084
Het verschil is alleen dat NK wél van enige militaire betekenis is...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_42753524
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:31 schreef Rock-shocker het volgende:
Het verschil is alleen dat NK wél van enige militaire betekenis is...
Iets van een miljoen actieve soldaten toch?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:49:44 #37
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42753719
ik denk dat de nk bevolking in tegenstelling tot die in irak uiteindelijk wel blij zal zijn met een 'bevrijding' het probleem zit er alleen in dat je eerst de bevolking moet laten zien wat er buiten de grenzen van NK speelt. de doctrine is in NK zodanig dat de mensen ook echt denken dat NK een heilstaat is waar de buitenwereld hen alleen bedreigt. gezien de omvang van het leger en de massale doctrine zal een invasie niet makkelijk zijn. de doctrine moet eerst doorbroken worden op de 1 of andere manier. (dmv gerichte propaganda)

groot probleem s echter ook dat China de nk staat in stand wil houden. Zonder de steun van China is het onmogelijk NK op te rollen, de VS kan zich zonder die steun een aanval op noord korea niet permitteren.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:55:10 #38
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_42753879
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:44 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Meer dan dan, en het totale aantal is nog groter. Maar veel van hun materieel is oude Russische bagger. Maar dan nog.

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_North_Korea
pi_42755379
Vrees alom, Noord-Korea heeft enkele kernwapens, maar ik vraag mij af of je je daar wel zo druk om moet maken. Ik heb namelijk begrepen dat de kernwapens dermate groot zijn dat zij niet gelanceerd kunnen worden met een raket. Opzich kan er natuurlijk een gevaarlijke situatie ontstaan als of de raketten verbeterd worden of de kernwapens kleiner gemaakt worden, maar die situatie bestaat nu nog niet.

Iets waar ik mij meer zorgen over maak is het vermoeden dat Noord-Korea biologische wapens heeft. Waar ik dan precies aan moet denken weet ik niet, maar het lijkt mij niet al te moeilijk om enkele monsters van bijvoorbeeld pokken bij, in ieder geval tot voor kort, vriendje Rusland te betrekken. Deze wapens zijn inderdaad minder controleerbaar, zodat het Noord-Koreaanse regime ook terughoudender zal zijn om ze in te zetten maar feit is wel dat deze wapens op dit moment kunnen worden ingezet, van kernwapens is dat nog helemaal niet zeker.

Weet iemand waarom de focus zo gericht is op kernwapens en niet op WMD's in het algemeen in Noord-Koreaanse handen? Die dreiging lijkt mij immers veel groter.
pi_42760115
Ik stel voor om Noord Korea gewoon met alle landen die bij de VN zitten gewoon helemaal plat te gooien met alle bommen die er maar zijn. Ik bedoel ze hebben nu nog geen bom maar ze zijn er duidelijk mee bezig. Als we ze nu pakken zijn we nog op tijd. Liever dat er een paar van die miljard van die spleet ogen sterven dan dat we te lang wachten tot ze uiteindelijk wel een bom hebben.
Want dan is het natuurlijk te laat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Canisfire op 18-10-2006 01:31:51 ]
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  Donald Duck held woensdag 18 oktober 2006 @ 01:20:14 #41
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42760201
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 01:15 schreef Canisfire het volgende:
Ik stel voor om Noord Korea gewoon met alle landen die bij de VN zitten gewoon helemaal plat te gooien met alle bomen die er maar zijn.
Maar dan zal Noord-Korea de wereldhouthandel beheersen, dat geeft ze veel macht.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_42760302
quote:

[..]

Zonder al te veel night vision.
pi_42760340
quote:

[..]

Lekker maaien, want terugschieten kunnen ze toch niet.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 01:33:10 #44
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42760418
Noord-Korea is net als een gevaarlijke spin. Je kunt ze zo plat stampen, maar wanneer de spin je bijt ben je de lul.

Daarom preventief platstampen, anders komt de spin 's nachts, wanneer je slaapt, bijten...
pi_42760432
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 01:33 schreef Steinberger het volgende:
Noord-Korea is net als een gevaarlijke spin. Je kunt ze zo plat stampen, maar wanneer de spin je bijt ben je de lul.

Daarom preventief platstampen, anders komt de spin 's nachts, wanneer je slaapt, bijten...
Ik ben eigenlijk ook wel voor preventief ingrijpen. Als ze eenmaal een goed werkende atoombom hebben is dat niet meer mogelijk.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 01:34:58 #46
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42760449
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 01:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk ook wel voor preventief ingrijpen. Als ze eenmaal een goed werkende atoombom hebben is dat niet meer mogelijk.
En dan volgt de rest van Azie heel snel en is het einde zoek.

Willen we onze kinderen in zo'n wereld laten opgroeien?
pi_42760562
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 01:34 schreef Steinberger het volgende:

[..]

En dan volgt de rest van Azie heel snel en is het einde zoek.

Willen we onze kinderen in zo'n wereld laten opgroeien?
Liever in zoon wereld dan dan ze helemaal niet kunnen opgroeien omdat de aarden dan uit een grote gif wolk bestaat.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  woensdag 18 oktober 2006 @ 01:45:59 #48
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42760590
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 01:43 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Liever in zoon wereld dan dan ze helemaal niet kunnen opgroeien omdat de aarden dan uit een grote gif wolk bestaat.

En jij denkt dat als de halve wereld een atoombom heeft de aarde er beter op wordt?

Nu kun je nog ingrijpen, omdat de atoombom die ze hebben nog niet echt werkt en voor een atoombom vrij klein is. Dadelijk kan dat niet meer, dat wil jij dus?
pi_42760631
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 01:45 schreef Steinberger het volgende:

[..]

En jij denkt dat als de halve wereld een atoombom heeft de aarde er beter op wordt?

Nu kun je nog ingrijpen, omdat de atoombom die ze hebben nog niet echt werkt en voor een atoombom vrij klein is. Dadelijk kan dat niet meer, dat wil jij dus?
Nee ik wil juist nu ingrijpen en Noord Korea nu helemaal kapot en plat schieten en dan ook echt alles wat er leeft.
Zodat er weer een gevaarlijke vijand uitgeschakelt is.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  woensdag 18 oktober 2006 @ 01:51:02 #50
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42760657
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 01:49 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Nee ik wil juist nu ingrijpen en Noord Korea nu helemaal kapot en plat schieten en dan ook echt alles wat er leeft.
Zodat er weer een gevaarlijke vijand uitgeschakelt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')