quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:46 schreef Frag_adder het volgende:mwa niet gehuild maar de laatste keer dat ik me echt rot voelde aan het einde van een goede film was toen ik Grave of Fireflies, had gezien.
Grave of the Fireflies, die is inderdaad werelds. En je voelt je inderdaad behoorlijk klote op het eind..
quote:
Same here. De mooiste Disney film ooit.
No way, dat is echt "Frank en Frey (the fox and the hound).. Die laatste zin bracht mij echt in tranen. Ik was pas 9 en heel blij dat het donker was want driekwart van mijn klas zat om me heen.. Kinderfeestje bioscoop.
quote:
"Frank,
je bent m'n allerbeste vriend.
En jij de mijne, Frey.
We blijven altijd vrienden, hé ?
Vrienden Frey, vrienden voor altijd"
![]()
Van alledrie delen van LOTR kan ik bijna tot tranen geroerd raken, zeker door de muziek (tijdens het betreden van het gemeentehuis toen wij trouwden draaiden we "Lothlorien", heel zwaar en plechtig.. Sommige scenes ook.
De film "The Lover" ( L'Amant, 1992) is er ook een waarvan ik eindeloos triest kan worden, vooral op het eind. Heel mooie film om te kijken. Gaat over een meisje dat heel jong de minnares wordt van een man, het speelt in een oosters land (kan zo even niet komen op welke), uiteindelijk moet hij trouwen met iemand van zijn eigen stand en moet zij terug naar europa. En als de boot dan wegvaart staat hij ergend achteraf op de kade in zijn auto. En dan krijg je een verhaal over hoe hij haar altijd gemist heeft enzo. De film zelf is niet spectaculair (qua dialoog etc) maar Een veelal naakte Jane March is toch zeer aangenaam en heel mooie beelden enzo. Gewoon een heel mooie sfeerfilm.
Schindler's List. Vooral op het eind en in de "docu" achteraf wanneer ze op zijn graf allemaal een steen komen leggen. Ontzettend indrukwekkende film, mede door de muziek, deze heb ik in dienst gezien. 30 schreeuwerige en brallende jongens gingen de zaal in en 30 heel bedeesde jongens kwamen er weer uit. (we hadden de uren daarvoor doorgebracht in het beruchte concentratiekamp waar "arbeit macht frei" nog boven de poort staat. Valt op zich niet heel veel te zien op wat barakken enzo na. Wordt toch wel iets werkelijker daarna..
Romeo & Juliet (de moderne met leonardo dicaprio)
Toch wel een beetje ontroerend, als hij vergif neemt en zij 10 seconden later wakker wordt en hem ziet sterven.
Pearl harbour, wanneer mannen wanhopig proberen mensen te redden uit een zinkend oorlogsschip maar die allemaal verdrinken. Schokkend.
quote:
Lion king 1 ook verschrikkelijk om gehuild....(andere reden....ik ging met mijn zus, moeder en oma naar de bioscoop en voordat de film begon werd en gebelt door mijn vader dat mijn opa was overleden, ik wou de hele film niet meer zien, maar wou naar opa toe...maar moest van mijn moeder gewoon blijven...ik ben dus met mijn oma en zus gebleven...maar toen die vader van simba dood ging wel verschrikkelijk gehuild!
Man, dat is pas erg.. En ook niet echt meelevend van je moeder.. Ik kan me voorstellen dat je de LK nooit meer wil zien
![]()
Lolita is ook wel droevig, zeker omdat je als kijker al weet dat lolita humbert "gebruikt" terwijl ze niets om hem geeft en hij zo hopeloos verliefd op haar is. Als je even door de setting (oudere man doet het met klein meisje) heen kijkt. Zeker op het eind, dat zij overlijdt tijdens de bevalling van haar kind en hij een week later in een politiecel..
Er zijn er vast wel meer maar vooral hopeloze / kansloze liefdes, daar kan ik toch niet heel goed tegen (terwijl ik de films erover vaak heel mooi vind), tsja, dat krijg je als je jezelf herkent in een situatie..
Als ik nog wat bedenk plaats ik het hier wel weer..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-