abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42753851
Robocop. Toen ie beschoten werd en uiteindelijk stuk ging
I think I'm a banana tree
pi_42757617
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Forrest Gump, als zij weggaat (of zo, film al heel lang niet gezien )
Of als ie bij d'r graf staat te vertellen hoe 't met hun zoontje gaat
pi_42757741
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:37 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Of als ie bij d'r graf staat te vertellen hoe 't met hun zoontje gaat
Ik lag waarschijnlijk tegen die tijd al jankend onder tafel of zo, want dat zegt me echt helemaal niets meer .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_42757771
Weet niet of ik erom gehuild heb, maar dan Requiem for a dream
pi_42757900
Tijdens Magnolia. En het einde van Big Fish vond ik ook zo mooi Het gedeelte dat het karakter van Ewan het verhaal voor zijn vader af gaat maken was zo gaaf.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_42757931
Wat een goed topic!

A walk to remember staat bij mij ook heel hoog
Bij Grave of the firefly vergat ik op een gegeven moment dat het een tekenfilm was... zeer triest (maar niet echt gehuilt).
Pay it forward was wel heel hard ja! Daar moest ik ook een paar keer goed slikken
pi_42759415
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:45 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Tijdens Magnolia. En het einde van Big Fish vond ik ook zo mooi Het gedeelte dat het karakter van Ewan het verhaal voor zijn vader af gaat maken was zo gaaf.
Mijn god.........dit is toevallig......ben net klaar met Big Fish, en ik ben nu 28 jaar inmiddels maar kon het echt niet droog houden bij het eind, mix van verdriet en geluk....

Wat een geweldige film! En komt meteen in m'n Top 5 ooit!
pi_42759507
Oh ja big fish ook nog

En nu ik er over nadenk .. In America ook. Een ierse familie in the ghetto. Hoewel het heel onwaarschijnlijk is.. een prachtig verhaal!
pi_42761632
Ik huil zelden bij films maar bij La vita è bella kon ik het niet droog houden.
Deze hoort wel thuis in de categorie" Moet je gezien hebben!"
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42761878
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:45 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
die was ik helemaal vergeten
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_42762549
Ik jank me helemaal gek, vroeger al, bij zowat alle Disneys met ook maar het kleinste beetje drama... Ben dol op horror, maar ben ook gruwelijk sentimenteel, huil altijd gezellig mee met alle filmellende (erg genant van die knalrode ogen in de bios als het licht weer aangaat, waarom zitten jankmomenten altijd zo gemeen aan het einde en niet ergens tussenin ofzo?).
Vooral bij zwaar dramatische sterfscenes, dan hou ik het bijna nooit droog, behalve als ik de personages absoluut niet mag (bij slechte films). Meest recente jankpartijtjes: Prison Break (serie) (de ellende sta-pelt zich maar op, wat een rotserie, maar het hoogtepunt van mijn emotie was het moment dat linc naar de stoel liep, en zich overgaf aan de problemen, michael had verloren, en de advocatenook), The Green Mile (mooi!! geweldig geacteerd, maar moest dat einde echt zo??) En The Lion King, daar bleef ik werkelijk in, zal ik niemand hoeven uit te leggen...

Niets, echter, kon mij voorbereiden op de tranenstormvloed die Grave of the Fireflies (Hotaru no haka) heet. Dit is een Anime film uit 1988. Niet alleen aan het einde huilde ik, maar regelmatig gedurende de film. De eerste zin in de film is '21 september 1945 stierf ik', dus je weet dat ze dood gaan. Nou, aan het einde van die film zat ik echt hardop te janken gewoon (er was niemand thuis wink.gif). Ik raad iedereen aan die film te kopen (www.boudisque.nl). De indrukwekkendste en meest ontroerende anime film die ik ooit gezien heb. Schitterend.

[ Bericht 6% gewijzigd door JohnLennon op 18-10-2006 08:44:36 ]
pi_42790058
Huilen om Prison Break
I think I'm a banana tree
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:43:59 #63
27648 Weakling
available in strong mint
pi_42812626
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 03:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik huil zelden bij films maar bij La vita è bella kon ik het niet droog houden.
Deze hoort wel thuis in de categorie" Moet je gezien hebben!"
Voor mij typische film in de categorie "ik kan me er niet toe zetten deze te kijken". De reden in dit geval is Roberto Benigni. Die kerel heeft me op verschillende momenten in andere films en bij interviews etc het bloed onder de nagels gehaald. Ik vind hem wel zo ontzettend irritant dat het me weerhoudt om La vita te kijken, ondanks dat het waarschijnlijk een mooie jankfilm is ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_42854943
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:11 schreef PietjePuk2 het volgende:
Huilen om Prison Break
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_42937537
Meestal maken cult films 'meer' bij me los. Met als hoogtepunt Lilya 4-ever, ging compleet los.
pi_42940468
Met stip op nummer 1 staat bij mij toch wel Schindler's List, toch wel de meest indrukwekkende film die ik gezien heb. Al tijdens de film hield ik het regelmatig niet droog en aan het einde van de film, bij de "I could have saved more" scene, kon je me helemaal van de vloer vegen. Ik heb de film op dvd maar ik denk niet dat ik hem ooit opnieuw zou kunnen zien.
pi_42940656
De dvd van Oprah (of telt die niet?), dat verhaal over die vrouw bij wie alle kinderen door haar man
vermoord zijn en daarna dat stukje over die vrouw van wie haar dochter was vermoord en eigenlijk
van plan was na de show van Oprah zich van het leven te beroven. Ik heb dat stukje al
10 keer gezien, maar ik blijf erbij huilen.

Daarnaast:
E.T. (jeugdsentiment)
Finding Neverland
Bambi
A Beautiful Mind
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_42941773
nu komen bij mij de tranen snel bij films, dat wordt een mege lange lijst

maar het hardst gehuild heb ik bij

Bambi, mijn moeder heeft me zelfs een dagje thuis gehouden , zo overstuur was ik
Schindlers List, zo erg gehuild, en echt een week niet los kunnen laten
Irreversible, die durf ik niet meer te kijken (SL ook niet trouwens).
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42942145
The Green Mile

Een hele goede film.

Prison Break

Toen Burrows de doodstraf zou krijgen.

The Lion King

Mooiste tekenfilm ooit imo.

[ Bericht 12% gewijzigd door magnifor op 26-10-2006 01:03:23 ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 01:21:26 #70
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_42942554
Grave Of The Fireflies en elke keer weer als ik een plaatje van Setsuko zie krijg ik weer een brok in mijn keel.

Runners up zijn Dancer In The Dark, The Elephant Man en Lilya 4-EVER

[ Bericht 2% gewijzigd door Zeitgeist op 26-10-2006 02:19:58 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_42950029
Eindscene American beauty
"It's a poor excuse, I know. But it helps me remember... and I need to remember..." | Last.FM
pi_42950503
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 00:05 schreef Kings het volgende:

A Beautiful Mind
Die was ik ook al helemaal vergeten
Op het laatste als hij in die zaal zit en iedereen komt hem hun pen brengen als uiting van respect..
pi_42950962
Ik heb hier Grave of the Fireflies liggen, maar no way in hell dat ik die nog ga kijken.
pi_42951160
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:24 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik heb hier Grave of the Fireflies liggen, maar no way in hell dat ik die nog ga kijken.
kijk dan eens Dodes'kaden, geen animatie, wel zelfde soort verhaal en zooooo prachtig en ontroerend
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42951437
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:31 schreef milagro het volgende:

[..]

kijk dan eens Dodes'kaden, geen animatie, wel zelfde soort verhaal en zooooo prachtig en ontroerend
Ik lees net een paar reviews, en krijg het idee dat het misschien ietsjepietsje weg heeft van Gummo. Na die film heb ik een paar dagen met een kutgevoel rondgelopen.
Maar als ik Dodes'kaden ooit eens tegenkom, zal ik hem zeker kijken.
pi_42952654
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:31 schreef milagro het volgende:

[..]

Van Grave of the Fireflies is ook een tv-film uitgekomen (november, vorig jaar). De film, die maarliefst twee en een half uur duurt, vertelt het verhaal vanuit het standpunt van de tante van Setsuko en Seita. De cast bestaat bijna alleen uit bekende acteurs in de Japanse tv-wereld.

Zelf heb ik de film nooit gezien, want ik ben ergens bang dat het afbreuk doet aan het gevoel dat de animatie bij me heeft achtergelaten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:57:28 #77
22273 Dizer
Save the beard!
pi_42953895
Ik heb nog nooit gehuild bij een film, maar wel bijna bij...

The Lion King
Artificial Intellegince
Pearl Harbor
Hotel Rwanda

Oh wacht, ik heb ooit wel echt zo goed als... en dat was bij Band Of brothers !
Friends don't let friends remain beardless...
pi_42958733
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:57 schreef Dizer het volgende:
Ik heb nog nooit gehuild bij een film, maar wel bijna bij...

The Lion King
Artificial Intellegince
Pearl Harbor
Hotel Rwanda

Oh wacht, ik heb ooit wel echt zo goed als... en dat was bij Band Of brothers !
Maar goed dat je Unagi bent (of was het hebben? ben het vergeten )
pi_42959138
Ik weet het niet zeker maar ik weet dat ik wel vaker tegen het randje aan zat (en dan meestal op zo'n uitbrakzondag, dan ben ik eerder geëmotioneerd) bij :
-Donnie Darko, op het einde als Mad World inzet
-Lilya-4-ever (ongelofelijk triest verhaal)
-American Beauty (als hij de voice-over doet in de laatste scene)
-Schindler's List (als er tijdens dat joodse lied alle acteurs en 'echte mensen' een steen op het graf van Oscar Schindler leggen)
-Big Fish (omdat dat einde zo mooi is, als de zoon het verhaal van de vader afmaakt)

en om een of andere reden word ik door Spirited Away ook altijd een beetje geraakt...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:03:05 #80
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_43089192
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_43089460
Bambi
Ja hoor, ik praat raar, daarom ben ik speciaal :-)
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:20:21 #82
91267 Djensen
PrisonBreak & Heroes &
pi_43089655
Vroeger bij Platvoet (toen zn mama dood ging meen ik) en bij de Lion King (toen zn papa dood ging)

Veel mensen reageren dat ze ook precies nog weten dat er (al dan niet zielige) muziek op werd gezet, grappig!
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:28:21 #83
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43089830
Khad het moeilijk bij Crash,

die scene waar de "arab"-store owner naar het huis gaat "vato loco"-slotenmaker en daar diens dochter schiet met een losse flodder. Het rare alleen was dat toen ik hem voor de 2e keer zag het me veel harder aangreep dan de eerste keer.
Wat je vindt, ...
pi_43092207
Lion King, Platvoet, E.T. toen ik nog een klein Bazziektje was
pi_43092236
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:43 schreef Weakling het volgende:

[..]

Voor mij typische film in de categorie "ik kan me er niet toe zetten deze te kijken". De reden in dit geval is Roberto Benigni. Die kerel heeft me op verschillende momenten in andere films en bij interviews etc het bloed onder de nagels gehaald. Ik vind hem wel zo ontzettend irritant dat het me weerhoudt om La vita te kijken, ondanks dat het waarschijnlijk een mooie jankfilm is ...
Ik ken het gevoel, ik houd op zich helemaal niet van zijn humor en vind hem ook razend irritant maar de film heeft me echt verrast. Het eerste deel is hij nog steeds dat vreselijk irritante typetje maar later is hij meesterlijk.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_43092245
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:47 schreef Gripper het volgende:
The Green Mile ....
Och hemel....Ik was met twee vrienden naar de bios bij deze film en er zat een gozer links van me en een gozer rechts van me. Nou, na een tijdje heb ik het tranen proberen op te houden en doen alsof ik echt niet meisjesachtig aan het huilen was maar opgegeven Nog nooit zo verschrikkelijk gejankt bij een film. M'n wangen waren drijfnat....wat een kutfilm.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43092254
En ik heb mijn tranen de vrije loop gelaten bij de film Moulin Rouge, maar niet zo erg als bij The Green Mile. Erger dan dat kan gewoon niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 04:32:23 #88
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_43092260
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:03 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[afbeelding]

The Champ (1979) -- http://www.imdb.com/title/tt0078950/
Heel lang gelden idd.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:18:40 #89
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_43094781
Artificial Intelligence: AI

Die eindscene...
pi_43094977
The Champ, absoluut de kampioen qua huilen. Dat jochie! Vooral de eerste keer dat ik hem zag, maar pak hem altijd mee als ie op TV is en nog steeds hou ik het niet droog. Ben heel verbaasd als mensen hier zeggen dat ze nog nooit hebben gehuild bij een film. Hoe kan dat nou??? Ik huil al bij sommige reclamefilmpjes....
pi_43095219
  • bij Gladiator, de flash backs naar zijn vrouw en kind ...
  • bij The English Patient, de flashback naar wat er nu precies gebeurd is, zij alleen achterblijvend, hij belovend zsm terug te komen met hulp en dan .... omg je kan toch leven met de gedachte dat de ander gestorven is met de gedachte dat...
  • natuurlijk bij Kramer vs Kramer, duh!
  • Dead Man Walking, vreemd hoe je meeleeft met iemand die iets intens gruwelijks op zijn geweten heeft.

en voor de 40+ ers, de aflevering van The High Chaparral, waar Manolito dood gaat
  • [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_43214449
    Het einde van Shawshank, janken van geluk ook altijd leuk
    "It's a poor excuse, I know. But it helps me remember... and I need to remember..." | Last.FM
      vrijdag 3 november 2006 @ 21:00:14 #93
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_43215594
    Het einde van Friends !
    Waarom moet een komedie zo een zielige ending hebben !
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_43216749
    Echt huilen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan bij een film, maar ik ben wel een paar keer erg dichtbij gekomen.

Het ergst was het tegen het einde van Before Sunrise, wanneer ze op het punt staan voorgoed afscheid van elkaar te nemen. Dat is gewoon zo sneu na alle mooie momenten.

Verder raakten de plasticzakjesscene (ja serieus) en het einde van American Beauty me ook erg en Schindler's List in het algemeen.
      vrijdag 3 november 2006 @ 22:58:48 #95
    111228 Hopey
    Di Jillae?!
    pi_43219263
    Sad Movie
    Die film is écht sad Ik heb echt tranen met tuiten gejankt om die film. De ene na de andere tissue snoot ik vol. Dit is echt een tearjearker bij uitstek..
    Seen it all done it all, can't remember most of it
      vrijdag 3 november 2006 @ 23:32:54 #96
    145163 Suerte
    *O*moeder*O*
    pi_43220585
    Lion King is 1 van de films waar ik nog steeds om moet huilen
    E.T, The Color Purple, The Green Mile, Bambi zijn ook tranentrekkers voor mij.
    Moest ook huilen toen Dr.Greene in ER dood ging ( )
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
    pi_43221049
    American History vind ik ook zo'n zielig einde hebben...dat net alles goed gaat...hij inziet wat hij fout heeft gedaan, zn leven gaat beteren...en dan dood geschoten word....vreselijk....

Lion king 1 ook verschrikkelijk om gehuild....(andere reden....ik ging met mijn zus, moeder en oma naar de bioscoop en voordat de film begon werd en gebelt door mijn vader dat mijn opa was overleden, ik wou de hele film niet meer zien, maar wou naar opa toe...maar moest van mijn moeder gewoon blijven...ik ben dus met mijn oma en zus gebleven...maar toen die vader van simba dood ging wel verschrikkelijk gehuild!

Patch Adams, ook een mooie film met een zielig einde!

Sweet November....

en dan verder nog wat films die al genoemd zijn (a walk to remember, green mile, armagedon, pay it forward)
    pi_43227213
    ik huil al snel bij films
    o.a bij sweet november, save the last dance (had je zielig stukje over haar overleden moeder etc), the lion king..hehe, pay it forward en nog veel meer
    maar meneer agent..ik heb gewoon een avontuurlijk dna ;-)
      zondag 5 november 2006 @ 19:34:33 #99
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_43268315
    Laatste was Ladder 49, toen de brandweerman dus doodging. Je wist het eigenlijk al vanaf het begin van de film, maar toch, tijdens zijn begrafenis.. Ik heb sowieso een hekel aan scenes waar iemand begraven wordt. Bij Buffy toen d'r moeder dood ging, bij SATC toen Miranda d'r moeder dood ging.. Maar goed, films:

Pay it Forward, The Green Mile, veel die hier al voorbij zijn gekomen.
    pi_43268702

The Color Purple. Mèn, wat een rollercoaster van emoties ga je door tijdens deze film.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')